Stránka 6 z 11

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 17.01.2011 22:06
od buceek07
neboj teď už viš co a jak tak to pujde....a podvozek primery p11 je uplně užasnej...bratrnec má 2,0 a je to skvěly auto...

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 08:08
od Boban
Jsem rád, že tenhle pocit z auta nemám jen já, sice už mám na služební ochce (r.v.7/2010) přes 20t km, ale jak můžu vemu mondeo a jdu se jen tak projet. :idea: věřím, tomu, že až odhalíš závadu budeš jen a jen spokojený.

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 17:41
od jenikl
..už aby to bylo, celej minulej rok jsem měl nějaký smolný na auta.. Modeo se sr*lo, přítelkyně P306ka to samý.. Už bych bral klídek :nazdravi:

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 18:00
od buceek07
Uvidiš že až zprovozníš tu lambdu tak to bude spolehlivost sama....teda aspoň moje auto je...ťuk, ťuk, ťuk...

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 21:37
od jenikl
Nu nevím, ještě se začalo hlásit pravý přední ložisko a levý přední čep řízení.. Zase na druhou stranu bych se nudil, tak co :huraa:

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 22:20
od DavidF
jenikl píše:Tak u kamaráda na diagnoze mi to ukázalo, že na na druhou lambdu (kterou jsem dával novou) nejde skoro žádné napětí.. Předepsáno má 0,7-0,8V (0,1V tolerance) a je na ní 0,1-0,2V.. Zajímavé je, že řídící jednotce to nevadí a vyhodnocuje data jako dobrá a chybu to nehází.. Každopádně jsme zvedli auto a zkoušeli měřit napětí na konektoru k lambdě a tady je zakopanej pes.. Na výhřevu má být 12V, ty tam jsou, to by navíc okamžitě hodilo chybu v systému, to ŘJ pozná, ale na napájení samotné lambdy skoro není nic (do 2V).. Chvílemi lambda něco málo ukáže a pak zase nic, takže jsme podle schéma zapojení usoudili, že bude chyba ve vodiči mezi konektorem a ultrazvukovým svárem, obě lambdy mají společnou napájecí větev.. Lambda jedna má hnědý vodič, který vede až do ŘJ a na něj jsou nakontaktované jak vodič druhé lambdy (modro-hnědý), tak napájecí napětí vstřiků.. Každopádně i po naučení se to chová stejně, žere to jako prokoplý a nejede to.. Na grafech bylo vidět, jak lambda 1 (sodíková) pěkně píše sinusovku a druhá chvilkami něco málo, pak nic, pak pár špiček, pak nic.. Takže snad se zítra dostanu z práce včas a za světla ještě budu hledat, kde je svár pro napájení.. Teď už to snad dotáhnu do konce, leze mi to na nervy :irre:
teda přečetl jsem to po tobě několikrát a nejsem sice odborník, ale lambda sonda je přece sama zdroj napětí 0-1V kdy se chová dvoustavově a při ideální směsi se napětí skokově mění z jednoho extrému do druhého a podle toho jednotka pozná jestli má ubírat nebo přidávat dávku paliva....
takže na na ní naměříš něco mezi 0-1V, ideálně osciloskopem kdy vidíš jestli se mrská tak jak má.

Na tohle je dobrá ta diagnostika kde je vidět jak lítá signál z tý lambdy i její korekce. Jinak laicky tipuju, že důležitá pro motor je hlavně ta první a druhá tak nějak kontroluje funkčnost katalyzátoru aby se dodržely nějaký ty OBD ekologický nesmysly...

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 18.01.2011 22:50
od ballu
Mě to připadá na snímač klikovky nebo vačky :(

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 20.01.2011 19:07
od jenikl
Právě že jsme měli napíchnuto na diagnostice, kde je vidět, jak píšou obě lambdy, první v pohodě a druhá nic, jen občas poskočí a zase nic.. Má mít 0,7-0,8V, má 0,1-0,2V, takže nesmysl.. Navíc do ní jde, tedy má jít, stejně jako do první z ŘJ 12V, je to stejná větev, jako mají vstřiky.. Vyhřívání mají každá zvlášť, to počítač pozná, když je KO, ale tady mi počítač nepíše chybu.. Každopádně druhá to co má psát nepíše.. V sobotu to dávám stejnýmu chlapíkovi na opravu.. Já osobně si myslím, že je celkově motor nějakej divnej, ale olej nežere, nekouří, nevaří, tlaky má dobrý, tak jen doufám, že celý problém je vážně jen v blbý směsi a jejím vyhodnocení ŘJ..

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 20.01.2011 21:45
od buceek07
To že nežere olej, nekouří a má dobrý tlaky tak by měl být ok...spíš doladit tu elektroniku a bude to redy

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 24.01.2011 15:22
od jenikl
Tak mechanik zabil 4 hodiny nad autem.. První věc, lambdy OK.. Druhá věc, objevila se závada Špatné vakuum informace z Lambdy 1 - Klapka v sání byla pootevřená (prý na 22 stupňů - Focus má max. 6, pokud dobře říkám, to, co mi řekl), šroubek, kterým se otevírá-zavírá prý byl opačně, než měl být, navíc má být zajištěný proti samovolnému vyšroubování - nebyl.. S tím souvisí i to, že mi nešel pořádně odtah od víka ventilů a ani brzdy nebyly tak jedovatý.. Je už poznat, že je v sání podtlak! Teď jde spotřeba dolů, brzdy ok, odtah je v klidu, ale pořád mám problémy - nedokončují se testy na EGR ventilu a Funkce katalyzátoru.. Takže prý zkusíme zavřít EGR a uvidíme.. Teď auto táhne tak do 5000-5500ot a je to znatelně lepší i v nizkých otáčkách.. Snad už se blížíme do finále :huraa: Jestli mi řekne, že je EGR kaput, tak musím ještě zainvestovat, jdu v březnu na technickou a emise a s tím bych určitě neprošel.. V CZ je novej docela drahej, takže ho koupím v Anglii na Ebay, tam je do 100liber..

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 24.01.2011 16:30
od buceek07
Tak paráda to sem rád i za tebe...Počkej až se svezeš uplně....mmmm to bude :palec_nahoru:

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 24.01.2011 18:24
od Boban
a co dát něco ze staršího auta ??

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 24.01.2011 18:27
od Boban
jenikl píše:................ Klapka v sání byla pootevřená (prý na 22 stupňů - Focus má max. 6, pokud dobře říkám, to, co mi řekl), šroubek, kterým se otevírá-zavírá prý byl opačně, než měl být, navíc má být zajištěný proti samovolnému vyšroubování - nebyl....
Počkej to mi chceš říct, že tohle může udělat klapka co je v sání u těch našich motorů, kvůli kterýmu jsem musel já měnit motor ??? :bebng:

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 24.01.2011 19:10
od jenikl
Nene, nemyslím ty podtlakový co jsou v u hlavy, ty mám nový i s novou osou, já myslím klapku, kterou otevíráš plynovým pedálem, jestli to říkám dobře, její poloha jde ještě nastavit, má to být na volnoběh téměř uzavřené a já ji měl pootevřenou.. Prostě to hlásilo chybný vakuum v sání, což se stane, když to někde přisává do sání falešněj vzduch není tam podtlak, později se otevírají právě ty klapky u hlavy a jde to celkově pomaleji za plynem.. Teď jsem chvíli jezdil po těch naši Západočeských pr*elích a mám průměr 8,1l, tak to vypadá nadějně :hhura:
Jěště na tom mám hodně práce, musím vyřešit ten EGR ventil, pak mi blbne měření benzínu v nádrži, asi visí plovák nebo nevim, musím mít pořád nad 1/4 nádrže, ložisko na předku hučí a jeden čep je načatej.. Ani nemluvím o tom, že jsem do teď nedodělal ten středovej panel, protože jsem se ještě nedostal na vrakárnu :wallbash: A březen je za chvíli a pak mi to na STK vysvětlí.. Snad nebudou moc vadit ty ohoblovaný přední gumy :cooler:

Re: DuraTec HE 2.0i ztráta výkonu nad 3000ot..

Napsal: 29.01.2011 19:03
od jenikl
Dnes jsme opět zabíjeli čas na motorem :!: Tak už jsme asi u konce.. :idea: Po dlouhým hledání, kdy už obě lambdy jsou v pořádku, EGR jsme odstavili, žádný chyby mi to nehlásí, jsme nakonec skončili u stejný chyby-závady jako na začátku!!!!!!!!!!! Zhruba ve 4000ot začne auto škubat, Lambda1 padne až dolů a hlásí chudou směs.. Výsledek??? Tlak který má dávat podávací-benzínové čerpadlo!!! Jestli sem dobře koukal, tak má být přes 3,5 baru (3,8baru?).. Mě po otočení klíčkem dá cca. 3-3,2bar a když mi auto nejede a otáčky nejdou nad 4 tisíce, tak je tlak u motoru 1-1,2baru.. Takže to vypadá, že to celý bylo v čerpadle, to ostatní by nebyl takový problém.. Pokud někdo víte, poraďte, koupit někde použitou pumpy nebo ještě investovat 5-6 tisíc do nový kompletní pumpy??? Auto si určitě ještě 2-3 roky nechám..