Stránka 6 z 9
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 27.08.2016 16:16
od V12
Ako uz bolo napisane, dvojliter mi pri 130 podla GPS tocil cca 3600 otacok. Cize na dialnici nic moc. Zrychlenie na patke z 80 na 120 za 13.5 sekundy je akceptovatelne. Prave 2.0i mal byt pre FF2 zakladny motor. Nie dychavicna a uskriekana jedna sestka, ktora iba huci a nejede. 1.8 na tom nie je o nic lepsie, ma rovnake prevody ako 1.6, ale vdaka kratkym prevodom na stvorke a patke dynamiku porovnatelnu s dvojlitrom.
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 27.08.2016 21:22
od Kombík
V 12 s tvými některými názory nemohu souhlasit. zrychlovat z 80 na 120 na 5 je blbost zvláště u motorů s mk ve 4000 ot na to je 3 rychlost na to jsou otáčky 3500 - 4500.F ll se 107 kw má stejné převody jako moje F l s delším převodem a výkonem 74 kw trochu si to Ford zjednodušil v rámci unifikace a nesmyslných norem EU.
Napsal: 27.08.2016 23:05
od Nonid
No a pak se clovek k smrti uradi

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 27.08.2016 23:22
od Kombík
Obvykle je převodovka na to,aby se řádilo a kor u vysokootáčkových motorů, aby se vyhovělo motoru a byl v optimálním režimu.Pokud jedu lážo plážo ,tak neřadím, pokud předjíždím tak za 3 a motor vytočit, pokud dynamicky musím řadit. Jinak, kdo nechce řadit, musí si koupit turbo, tam je charakteristika motoru opačná .
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 27.08.2016 23:33
od Nonid
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 28.08.2016 08:17
od Ferino
U FF2-1.8 mi ta 6ka (nebo delší 5ka) taky chybí, nedávno na dálnici zrychlení na 5ku ze 90-130 krásný tah, říkám si, jak to pěkně jede, no ale pak bych uvítal tam vrazit udržovací kvalt... ten řev motoru a cca 4tis otáček, je až moc. (na předjíždění a zrychlování lze použít nižší kvalty)
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 28.08.2016 12:12
od Kombík
Pro nonid, potom zrychlují na 4.Proč dnes dělají automaty až s 9 stupni, aby motor běžel v optimálních otáčkách a došlo to tak daleko, že se kvůli ekologii a spotřebě motory podtáčejí , což je opačný extrém!!!!
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 31.08.2016 09:09
od V12
Kombik :
Dam Ti jeden celkom pekny priklad :
Suzuki Ignis 1.3 VVT, 69 kW pri 6500 rpm, 118 Nm pri 4500 rpm, pohotovostna hmotnost 1010 kg. Na papieri krasne udaje, 90 koni na tonu je takmer idealna hodnota. Ale realita ? Absolutne nechutna, motor vdaka malemu krutiaku v nizkych otackach pri 90tke (krutiak kusok pod 100 Nm) horko tazko taha patku aj do stupania na nadjazd, do kopcov treba zbesilo radit a rucicku otackomeru drzat na zaciatku cerveneho. Na dialnici opat tragedia - rev agregatu hnaneho na 4100 otacok je vyslovene neprijemny, 130tku podla GPS drzi len na rovine, staci aj miernejsie stupanie a rychlost nezadrzatelne klesa, treba stvorku. A zen tu stvorku stotridsiatkou do tiahleho stupania na takmer 5000 rpm. Je to naozaj velmi prijemne pre usi aj pre motor a hlavne penazenku, takymto stylom to dokaze zozrat tolko, kolko Mondeo 2.5T pri rovnakej rychlosti ale na sestke a slabych 3000 rpm so stale poriadnou rezervou zatahu. Kde urobili samuraji chybu pri vyrobe tohto vraj vysokootackoveho motora ?
Ad vysokootackovy motor :
Dufam, ze nechces tvrdit, ze Duratec 1.6i je vysokootackovy motor. Je to uplne priemerny, navyse beznadejne zastarany crep a je uplne fuk, ze ho robila Yamaha. To iste plati aj o 1.8i, 2.0i aj 2.3i, ciastocna vynimka je iba 1.6 TiVCT. Vsetky tieto motory koncia na 6700 otackach, pricom vysokootackovym motorom zacina cervene pasmo na 8000 rpm...
Nikdy ma nebavilo radit ako blbec, preto som vzdy tvrdil, tvrdim a tvrdit budem, ze s FFII 2.0TDCI sa mi jazdilo podstatne lepsie, ako s FFII 2.0i. Hoci pri spravnom pouziti bol prave benzinak vzdy a vsade rychlejsi, ako diesel. Hranie sa so saltpakou necham na nevyburenych mladikov, ja mam radsej v ruke kolienko spolujazdkyne
Opat a snad uz naposledy - atmosfericka 1.6 je prilis slaba na to, aby uspokojivo utiahla auto dialnicnou stotridsiatkou (GPS) pri akceptovatelnych 3000 otackach. Ano, da sa to, ale za cenu podradenia snad aj pri protivetre. S tymto ma problem aj vykvet motorov - japonsky SkyActive 2.0i od Mazdy. Pri tejto rychlosti na prekonavanie kopcov a pripadne zrychlovanie treba uz poriadnu porciu Nm, ktoru v nizkych otackach davaju iba turbomotory. Alebo atmosfericke 4.0 V8...
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 31.08.2016 11:00
od Karel2
No ja tu 1.6 mam a musim nesouhlasit. Na dalnici neni problem udrzovat 180 tacho. Ne tak 130-160. Ovsem za cenu.vys. otacek. Dokonce jsem prisel na to, ze pokud jedu 130 mam skoro stejnou spotrebu jak tech 160. Nejak nerozumim proc bych mel ve 130 podrazovat? To je to v FIII tak jine s 6rych. prevodovkou?
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 31.08.2016 11:09
od jarod72pm
Viděl bych to tak napůl .1.6Ti-VCT je hraniční 6 rychlostní stupeň pro auto prázdné pouze s řidičem tam si dovedu představit že ta 6 ještě utáhne kopce atd, s kombíkem rozjetý poctivě na 5 a naložený s lidma je někdy problém tuto rychlost udržet i za cenu vyšších otáček a rychlosti.
Na rovince OK ale přijdou zatáčky a stoupání a nejde to.To vše pokud se bavíme o "normální" rychlosti a spotřebě .Jinak fakt stačí 5 a drandit na 170km/h a spotřebu vem čert.
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 31.08.2016 22:15
od Kombík
V 12 je rozdíl u 1.6 4000 ot a 3000 ot kompromis je 3500 ot tak jako F l je zajímavé, že stejný otáčky 3600 má i 2.0 i a je to motor o polovinu silnější a 49 nm navíc.
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 31.08.2016 22:53
od jarous350
Já s 1.6 najezdím 30tis.km ročně, ale nepřipadá mi, že by to bylo naprosto nedostatečné. Hlavně nevím, koho bych se silnějším motorem třeba na trase Pardubice-Liberec předjížděl, když je to skoro celej den štrůdl aut v obou směrech. Na to abych tam šaškoval a ve výsledku na trase předjel 10 aut...
Se silnějším motorem půjdu se spotřebou o litr nahoru, to se za rok blíží 10tis.Kč - dokážu je utratit i lépe.
100 koní na auto stačí, na motorku to je naopak dost málo
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 02.09.2016 10:21
od V12
Tiez som si myslel, ze hluk pri 130 bude na 2.0i podstatne nizsi, ako na 1.6i. Bol to ale omyl a zakladny dovod vymeny FFII 2.0i za Mondeo 2.5T. Proste mi to vadilo. Jazdim po rano prazdnej dialnici, poobede je zasekana leda tak v piatok. Takze si uzivam ticho na palube az do 160. A kedze za rok najazdim iba 10 , maximalne 12 tisic km, spotrebu neriesim, radsej si uzivam pohodlnu jazdu bez podradeni pri kazdom zavane protivetra.
Tazky FFII 1.6i a 3500 otacok / 130 kompromis vonkoncom nie je. Je to cele zle. Hlavne v 5 kvalte, pretoze ako som uz pisal, takto dlha patka ten slaby motor zabije, pricom zvukovy prinos z poklesu otacok 4000 -> 3500 nie je takmer ziadny. A po podradeni pocuvat vytocenu kratku stvorku - hmmm, nemusim, nie som Lauda. Keby to malo pridanu sestku, to by snad slo, ale za cenu staleho hrania sa so saltpakou ako na vsetkych novych atmosferach s eko prevodmi natiahnutymi ad infimum. To taktiez nemusim.
Ad 1.6i a 180 - no chcem vidiet, ako to bude udrziavat tempomatovych 180, ked 183 je maximalka. To hovor takemu, co seno zerie. Skusal som niekolko FFII 1.6i 74kW, no dostat sa na tachometrovych 180 bolo pre ne takmer na hranici moznosti.
Este si dovolim poznamenat, ze 1.6i ma 150 Nm, 2.0i 185 Nm, takze rozdiel je iba 35 Nm.
Pohodovych 3000 otacok pri pohodovej jazde 130-tkou po dialnici zvladnu iba turbomotory, je jedno, ci diesel, alebo benzin. Turbo je ale podmienkou, inak je toho krutiaku a teda aj vykonu pri tak vysokej rychlosti a nizkych otackach jednoducho primalo.
EDIT :
Aby som bol korektny, aj V8 to poriesi...
Napsal: 02.09.2016 11:36
od Stehnak
...130 pri 3000 zvladnu turbomotory a nebo vysokoobjemove atmosfery.
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Napsal: 02.09.2016 11:49
od V12
Presne tak. No o velkoobjemovych atmosferach Brusel zakazuje co len premyslat, nieto este pisat
