Tak kdyz nikdo, tak to zkusim:
v autodiagnostice je hrozny bordel, protoze existuje vice odlisnych sbernic (J1850VPW, J1850PWM, K-Line, CAN, ...) a vice protokolu na techto sbernicich.
Co se tyce Fordich benzinaku (protoze napr. na Airbag muzes potrebovat jinou
komunikaci nez na motor, atd.)
u Focuse je jednotka EEC V a ta komunikuje pres J1850PWM a u novych pak asi pres CAN.
Pres oba systemy lze komunikovat pomoci ELM327 kabelu, ALE:
dostupne softy ke kabelu (ktere jsou free) jsou jen velmi omezene a to ze dvou duvodu.
1, free verze jsou vetsinou orezane a moc ti toho nedovoli
2, naprosta vetsina i placenych softu predpoklada komunikaci s autem pres OBDII protokol.
OBDII prot. neni primarne urcen k oprave/nalezeni chyb, ale jen jako "kontrola pro policajty".
A tak to take maji zabudovany Ford jednotky. Pres OBDII protokol si schopen precist PAR hodnot z motoru.
Naproti tomu pres tu samou zdirku lze komunikovat protokolem, ktery pouzivaji profi diagnostiky ve Ford servisech a tam uz je to o necem jinem. Tam muzes napr. vycist kolik je momentalne otevreny EGR ventil (jestli nedrhne), jestli zrovna jednotka odvetrava nadrz benzinu, testovat jednotlive vystupy jednotky, atd, atd, atd. Dokonce lze jednotce vnutit bohatost smesi !

Pak se take muzes podivat na tabulku adaptaci, ze kterych se da docela dost vycist. To vse Ford jednotka umi, ale ne pomoci OBDII protokolu.
(mensi reklama:

: takovouto "lepsi" diagnostiku pro Forda mam pred dodelanim, neco malo je k videni na
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... &start=560)