Stránka 49 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 27.11.2016 13:34
od matys
To aby do toho nešťoural ten, kdo o tom nemá ani šajn .
Je to nastaveno a zkalibrováno výrobcem a tolerance z proběhu motoru srovná ŘJ.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 28.11.2016 20:31
od vitr73
z nouze jednou vyzkouseno ze misto ventilu pripojit 5w zarovku aby řj nevedela ze je odpojen a nastavit doraz klapky tak aby volnobeh udrzel...a na to jsem dojel 400 km z dovoleny domu a ani jednou mne na krizovatce nechcipnul..

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 28.11.2016 23:23
od spooon
matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 29.11.2016 08:58
od petulak
spooon píše:matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit

+ se to kalibruje na stolici, jako na novej motor / výrobce/
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.02.2017 21:27
od Cantor
Tiež som mal problém so štartovaním, pretože nefungoval voľnobeh. Teda jeden deň ráno štart bez problémov, ale na spiatočnej ceste už len štart s málo stlačeným plynom. Na križovatkách motor nepríjemne zhasínal. Na diagnostike som nebol. Keďže nelieteli otáčky, vylúčil som závadu na snímači rýchlosti. Podtlaková hadička bola pred časom vymenená. Voľnobežný ventil takisto. Vystriekal som preto kontakty obidvoch protikusov konektora voľnnobežn.ventila čistiacim prostriedkom na slaboprúde kontakty KONTOX 10 a potom vyfúkal netečným vysokostlačeným plynom. Demontoval som kvôli prístupu voľnobežný ventil. Po jeho namontovaní a pripojení konektora som bez problému naštartoval. A už týždeň to funguje ako má.

Závada: znečistené (možno orosené) kontakty na voľnobežnom ventile.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 13.02.2017 22:01
od vitr73
pokud to pri tom nedrzeni volnobehu nerozsvitilo zavadu ze řj ten ventil "nevidi" pripojenej tak to zadny dratz nebyli..jen a pouze to ze ten elektromagnet ten pist proste nedokazal utahnout.
Stejne je s podivem ze Ford zacal pouzivat tenhle nespolehlivej system rizeni volnobehu kdyz vsechny ostatni automobilky kvuli nespolehlivosti od toho odesli...hold jak rikam..ty inzenyri tam jsou budto podplacenz verobcema tohohle nesmyslu nebo hulej nejakej drek protoze na kvalitu nemaj

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 17.02.2017 13:44
od Cimi

hele jak se tim zabývám už 4 roky tak sem přišel fakt nato že prostě člověk se stím musí bud naučit jezdit a nebo vyměnit pul auta.. nebo rovnou celé auto... ono to je jedno s druhym.. trošku horší ventil.. trošku horší čidlo teploty.. trošku horší lambda sonda.. trošku přidřená kladka na klínovém rozvodu nebo alternátorová volnoběžka apodobně.. pak ucpanej kat a už je problem na světě

hodně lidem to způsobuje ten kat
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 17.02.2017 18:17
od petulak
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 18.02.2017 12:52
od Cimi

a víš moc dobře že jsem provedl kroky cos dělal ty a bylo mi to hovno platné

stou hadicí to nebyl dobrej nápad držela se mi voda pod víkem.. klapku jak sem vybrousil tak mam ted skoro pocit že kvuli tomu pomalu padaj otáčky.. aléé zase to má čas na to aby se volnoběh ustálil.. zato ale ta lambda mi přijde je pomalá protože auto vibruje na volnoběh jak kdyby mělo zimnici..

to by nasvědčovalo na lambdu protože ty vibrace jsou v synchronizaci s ukazatelem aktuální spotřeby kde mi skáčou zajímavé čísla někdy

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 22.02.2017 19:50
od vitr73
ja to upravil tenkrat podle Petulaka a od te doby se s tim nemusim zabejvat.....
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 07.03.2017 22:17
od dansevera
Ahoj pánové dnes jsem vyměnil volnobežný ventil. Otáčky mi jsem měl někdy pod 500. Resetoval jsem RJ. Aktualně mám otačky v klidném stavu kolem 900 viz video :
https://youtu.be/Hh8qI8GfkVY Hadičky jsem také vyměnil. Nevím jestli jsou tyto hodnoty optimalní někde jsem četl že 850-900 je OK někdo zase píše 700-750. Jedná se o ford focus 1.6 zetec MK1 benzin. Díky moc za rady.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 07.03.2017 22:36
od miki21
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=42519
Tady píšou 670-730. Dle ručičky to je ok, ty digitálky asi ukazují nesmysly.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 07.03.2017 22:51
od dansevera
Taky uplně nevím jestli tomu mám davat váhu. Je to taková ta zkušební diagnostika která se da zapnout po zapalování. Když jsem to zapojil na ScanMaster tak ukazoval taky kolem 880-900 ot (bez zateže ). Spíš nevím jestli to řešit nerad bych motoru nějak ublížil. Původní ventil fungoval tak že se mi občas rozsvítila i kontrolka dobíjení.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.03.2017 18:37
od vitr73
ja bych to neresil..na volnobeh a pri ubrani plynu nechcipe tak at se to dela co chce
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 15.03.2017 09:47
od biglive
Zdravim panove.
Prosim o radu nakopnuti. Procital jsem vse mozne a zatim moc nevim.
Muj problem je nasledujicí, u ford focus c-max 1.8 88 kw rok vyroby 11/2003 benzin s elektronicku skrtici klapkou, pri zahratem motoru (až po sepnutí termostatu) auto pri vyřazení z kopce samo turuje cca mezi 800 až 1250 otačkami. Dále pri dojezdu a zastaveni na cca 2 - 3 s zvýší otacky na cca 2000 a teprve pak spadnou na 800 volnobeh. To same pri startu naopak. Hadicky jsou OK, skrtici klapka prostriknuta ale zatím nesundána. Volnobezny ventil jsem absolutne nenasel. Nakopnete mne popisem nebo lepe fotem kde je ? Poradíte na co se zamerit?
Díky moc.
Petr