Stránka 47 z 52

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 11.11.2016 16:47
od Nonid
Obrázek

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 11.11.2016 16:52
od Lunaris
Sem tam se mi stane, že auto chcípne, i když mám spojku až na podlahu a nezařazenou rychlost. Dělá to při popojíždění nebo pomalém couvání při parkování. Myslíte, že to může dělat volnoběžný ventil?

Napsal: 11.11.2016 19:59
od Fofan
Ten ventil kdyz demontujete a nechate zapojenej tak se po zapnuti klicku musi lehce pohnout tam a zpet je to jen asi 2 mm ale je to hezky videt,to znamena ze neni uplne po smrti ale nemusi to znamenat ze je uplne bez chyby. Neni nic lepsiho nez ho vymenit kdyz sou hadice ok - hlavne to Téčko pod sacima svodama u 1.6! Ale uz se nebudu opakovat je toho tady ke cteni na celej vecer,doporucuju k tomu suche cervene pozdni sber

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 12.11.2016 10:22
od subaru728
Dnes ráno přijdu k auto, že s ním zajedu do garáže a zkusím vyčistit ten volnoběžný ventil, chci nastartovat a auzo zase chytlo a jelo bez problémů. Přesto jsem ventil vyndal a vyčistil benzínem, zatím Ford funguje bez problémů, tak uvidíme :(

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 14:34
od subaru728
Včera opět. Zase to nechtělo chytit, tak jsem nastartoval s plynem, trošku ho prošlápl a zase do dnes bez problémů. Ventil jsem čistil cca před 2 týdny. Bojím se, že diagnostika nic neukáže když to jednou jde a pak zase ne :| Problém s vysokými otáčkami nemám vůbec, jen když vyřadím a dojedu do křižovatky na neutrál, zastavím tak otáčky malinko povyskočí, ale to je asi normální. Reset řídící jednotky jsem nedělal při první čištění v. ventilu. Zkusím ho vyčistit znova a udělat i reset. Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí :|

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 15:24
od petulak
Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí :|

a, nic nezjistí. :mrgreen: :mrgreen:
pls. kdyby všichni jezdili do servizu, že jim to JEDNOU nenastartovalo bez plynu, tak by měli furt plno. :mrgreen: :mrgreen:
hrotíš,co nemusíš. :D :D

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 15:28
od subaru728
Ale jde o to že mi to při poklesu otáček zdechne. Klesne to pod 1000-800 ot. a motor zhasne. To je ve městě celkem nepříjemné :|

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 15:42
od petulak

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 16:20
od matys
Zdravím subaru728 ................. to, že Ti chcípe motor už při 1000 - 800 otáčkách, tak to už je problém, protože motor při provozní teplotě při volnoběhu je výrobcem nastaven na 700 +- 3o ot/min .
Bylo by tedy vhodné také zkontrolovat stav zapal.svíček, na nich nastavit stejný odtrh na 1,3mm, mrknout na vzduchový filtr a jestli si opákneš ten vzduch.ventil a nakonec ten restart ŘJ.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 16:31
od subaru728
Jakmile otáčky klesnou pod těch cca 800 tak auto chcípne, nedělá to pravidelně. Poprvé to udělalo a pak jsem jezdil 3 týdny bez problémů, potom už jsem to začal řešit tím, že vyndám v. ventil a vyčistím ho, ale bez resetu ŘJ. Včera mi to udělalo opět asi 2týdny po vyčištění. Startuju a auto nechytlo, tak startuju s plynem a auto se chytlo a pak chcíplo při poklesu otáček. Tak jsem natočil opět s plynem a párkrát prošlapl plyn a už to volnoběh drželo normálně.

Vzduchový filtr mám nový, v létě měněný. Mohlo by to být svíčkami ? To by to nechytalo vůbec ne ?

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 18:01
od matys
Pokud je něco rozbité a ví se co, tak se to dá opravit . Pokud je závada jak - kdy, tak se začíná svépomocí od nejjednodušších věcí, majících na to vliv.
Když motor nemá snahu někdy nastartovat, tak se začíná svíčkama (jejich proběh v km) seřízením na předepsaný odtrh (má vliv na kvalitu jiskry a chod motoru ).

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 18:33
od miki21
Změřil bych i tlaky ve válcích. :wink:

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 23.11.2016 19:47
od petulak
už, jsem ti to výše psal, máš auto 12 let starý, tak si furt čisti vol. ventil.
:arrow: ve kterém je unavená pružinka + netěsní kuželka.
tlaky + svíčky, nemaj s volnoběhem nic.
Schránka03.jpg
ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 24.11.2016 10:48
od vladka1
Podle obrázku ho pružina zavírá = unavená pružina by měla znamenat vysoké otáčky volnoběhu a ne chcípání. Chcípání by byl spíš problém v solenoidu že otvírá míň než by měl.
Pokud má volnoběh v pořádku a občas chcípne nebo hůř startuje, tak bych šel spíš po svících nebo po tlaku paliva/ vstřikovačích, příp. po kompresi motoru... Svícema bych začal.

Re: volnoběžný ventil

Napsal: 24.11.2016 11:07
od subaru728
Ne že by auto úplně hůř startovalo :| Startuješ, auto jakoby chytne během chvilky, ale hned zdechne protože to nedrží otáčky. Už přitom startování to je poznat, že to nepůjde. Hlavně to nedělá pravidelně, udělalo mi to poprvé a za 2 hoďky auto zase jelo bez problému další 3 týdny, jak jsem psal. Když by to bylo svíčkami tak by auto nechytalo vůbec, nebo start by byl horší ne ?