volnoběžný ventil

Odpovědět
Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 24.10.2016 20:20

vitr73: No, Ford dříve extra úsporné motory neměl, alespoň ty naše (1.8 a 2.0) to určitě nejsou. Vlastně i předchozí Escort MkV s 1.6/77kW sice jel výborně, ale také docela žral, na to že to byla 1.6 a poměrně lehké auto. To zase Focus s dvoulitrem je kupodivu úspornější (asi s tím autem nemá tolik práce). Na druhé straně jsou to bezproblémové motory (beru "železo" - ne hrůzy jako řízení volnoběhu), já se svým nevelkým nájezdem km spotřebu moc neřeším.
Škoda, že do Mk.I nedávali 107kW Duratec - ten jezdí i v těžším Mondeu za míň.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 25.10.2016 09:39

fofan- já tam mám toto. :mrgreen:
02tb-holes.jpg
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

volnoběžný ventil

Příspěvek od Fofan » 25.10.2016 11:12

Tak to je hodne velka pecka :!: zacnu si prohlizet tvou galerii
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 11.11.2016 10:34

Zdravím, mám asi stejný problém a taky to vypadá na volnoběžný ventil, jen akorát mně auto nejde nastartovat, startér točí ale motor nedrží otáčky, při startování s plynem auto chytne, ale při poklesu pod 1000 ot. chcípne, už mi to udělalo jednou tak před 2-3 týdny, ale za necelé 2 hoďky auto jelo zase bez problémů. Nejspíš Focuse vezmu do autorizovaného servisu Ford ať to prohlédnou diagnostikou :|
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Příspěvek od Fofan » 11.11.2016 11:24

Zkus mrknout na podtlakovou hadicku od regulatoru tlaku paliva na palivove liste
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 11.11.2016 11:54

Ok díky :) mrknu na to až budu večer doma
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 11.11.2016 12:03

v. ventil.
kdyby, bylo něco s hadičkou / díra / tak to přisává vzduch, a bude volnoběh vysokej. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 11.11.2016 12:33

Aha, no já nejdříve myslel že to nasálo jen nějaký bordel v benzínu. Protože přijdu k autu a nechce to chytit, jen s plynem a po puštění plynového pedálu auto zhasne ( to mi dělalo před 3 týdny) a o 2 hodiny později auto zase normálně jelo a jezdilo do teď úplně bez problémů. Dnes ráno přijdu k autu a opět stejný problém :cry: . Je nějak hodně obtížné ten volnoběžný ventil vyměnit ? A nevíš přibližnou cenu na kolik vyjde nový ? Jestli má cenu zajet s Fordem na diagnostiku a nebo jen vyměnit ten ventil :| Díky :)
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Příspěvek od Fofan » 11.11.2016 12:42

Me na 2.0zete praskla ta od rejlu a otacky naopak padaly a auto chcipalo
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 11.11.2016 12:43

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Příspěvek od Fofan » 11.11.2016 12:45

Muze ho i zkusit jestli se hybe po zapnuti klicku kdyz ho vytahne. Jinak ta cena je supr ;)
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 11.11.2016 12:57

Ok, zatím díky kluci :) mrknu na to až přijdu domů
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 11.11.2016 13:00

ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
Schránka03.jpg
jinak, nečistit, dát novej.
čištěnej stejně dlouho nevydrží.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 11.11.2016 13:04

Zdravím pánové ................... a kdyby zkusil ventil vyndat a vyčistit, ztratil by jen 20 minut s prací
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 11.11.2016 16:28

Mohl by mi sem prosím někdo hodit foto kde se ten volnoběžný ventil přesně nachází, děkuji moc :)
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host