volnoběžný ventil
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
vitr73: No, Ford dříve extra úsporné motory neměl, alespoň ty naše (1.8 a 2.0) to určitě nejsou. Vlastně i předchozí Escort MkV s 1.6/77kW sice jel výborně, ale také docela žral, na to že to byla 1.6 a poměrně lehké auto. To zase Focus s dvoulitrem je kupodivu úspornější (asi s tím autem nemá tolik práce). Na druhé straně jsou to bezproblémové motory (beru "železo" - ne hrůzy jako řízení volnoběhu), já se svým nevelkým nájezdem km spotřebu moc neřeším.
Škoda, že do Mk.I nedávali 107kW Duratec - ten jezdí i v těžším Mondeu za míň.
Škoda, že do Mk.I nedávali 107kW Duratec - ten jezdí i v těžším Mondeu za míň.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
volnoběžný ventil
Tak to je hodne velka pecka
zacnu si prohlizet tvou galerii

Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Zdravím, mám asi stejný problém a taky to vypadá na volnoběžný ventil, jen akorát mně auto nejde nastartovat, startér točí ale motor nedrží otáčky, při startování s plynem auto chytne, ale při poklesu pod 1000 ot. chcípne, už mi to udělalo jednou tak před 2-3 týdny, ale za necelé 2 hoďky auto jelo zase bez problémů. Nejspíš Focuse vezmu do autorizovaného servisu Ford ať to prohlédnou diagnostikou 

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Ok díky
mrknu na to až budu večer doma

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
v. ventil.
kdyby, bylo něco s hadičkou / díra / tak to přisává vzduch, a bude volnoběh vysokej.
kdyby, bylo něco s hadičkou / díra / tak to přisává vzduch, a bude volnoběh vysokej.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Aha, no já nejdříve myslel že to nasálo jen nějaký bordel v benzínu. Protože přijdu k autu a nechce to chytit, jen s plynem a po puštění plynového pedálu auto zhasne ( to mi dělalo před 3 týdny) a o 2 hodiny později auto zase normálně jelo a jezdilo do teď úplně bez problémů. Dnes ráno přijdu k autu a opět stejný problém
. Je nějak hodně obtížné ten volnoběžný ventil vyměnit ? A nevíš přibližnou cenu na kolik vyjde nový ? Jestli má cenu zajet s Fordem na diagnostiku a nebo jen vyměnit ten ventil
Díky 



FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Ok, zatím díky kluci
mrknu na to až přijdu domů

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
čištěnej stejně dlouho nevydrží.
jinak, nečistit, dát novej.čištěnej stejně dlouho nevydrží.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Zdravím pánové ................... a kdyby zkusil ventil vyndat a vyčistit, ztratil by jen 20 minut s prací
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Mohl by mi sem prosím někdo hodit foto kde se ten volnoběžný ventil přesně nachází, děkuji moc 

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host