Jasne., beznemu cloveku suv bohate staci, resp. to co zlvadne suv, zvladne na 90% aj sedan s haldexom, az na svetlu vysku, co vsak nebyva taky problem - aspon focus je dost vysoky (bez pruzin eibachov samo).
Ale kuga v porovnani s inymi rovnocennymi - v triede - suv, vynika akurat na asfalte (ze vraj

).
V12: jo, sucasny haldex 4.gen je vazne niekde inde ako 1 gen. Hlavne necaka na presmyknutie prednych kolies, aby pripojil zadna. Ak su udaje uvadzadne v roznych serveroch spravne (ja osobne neviem potvrdit

), tak standardne sa vzdy posiela na zadnu napravu aspon 4% vykonu, plus su situacie, kde je to ovela viacej, bez cakania na preklz. prednej napravy. Tak isto vie tato gen. prenasat vykon (mk) medzi jednotlivymi kolesami na oboch napravach, podla potreby.
Nakoniec kratky text - citacia.
Systém pohonu všech kol se spojkou Haldex 4. generace známe dobře jak z nových Škodovek (Octavia, Superb, Yeti), tak z Volv, Audi, nebo Volkswagenů. Lamelová spojka je v tomto případě ovládána elektronicky. Nečeká na první prokluz předních kol, ale preventivně posílá ve specifických situacích (rozjezd) dozadu více nebo méně hnací síly, aby se očekávanému prokluzu předních kol předešlo. Tlak, který k lamelám proudí, je generován samostatným elektrickým čerpadlem, nezávisle na rozdílu otáček předních a zadních kol.
Jednoduchý a relativně levný systém inteligentního pohonu všech kol zvládá všechny situace na silnici i mimo ni s přehledem. Silniční uplatnění se týká například samočinnému zvýšení hnací síly na zadních kolech při výjezdech ze zatáček, naopak při brzdění Haldex samočinně a velmi rychle odpojuje zadní nápravu, aby nedošlo k nežádoucímu přebrzdění
Samozrejme, predpokladam, ze kazdy vyrobca si trochu moze upravit/zmrsit charakteristiku, plus klasicky staly nahon bude v terene stale lepsi. Ale myslim si, ze to, co je na videu, plus to co misoo rozpraval a rozrpava sa aj inde, by sa na 4 gen malo minimalizovat...
