Stránka 44 z 330

Napsal: 25.09.2007 11:36
od mashi
sice nemam FoFo este dlho, za tych cca 4000km mam priemernu spotrebu cca 6,5 l/100km (5,9 - 7,1), co sa mi zda dost. Cakal som, ze to bude skor okolo 5litrov. Ale mozno to je tym, ze jazdim dosti po Prahe a po dialnici nemam nervy na to ist 110 :(
Asi sa to budem musiet naucit a potom sa tesit s 5l spotreby.
Kazdopadne ten litrik hore dolu uz je jedno, ide mi hlavne o komfortnu jazdu rodiny... (aby mi manzelka pri dlhsej ceste nenadavala, ze sme tam uz davno mohli byt :D )

Napsal: 25.09.2007 19:23
od Jozkablack
Jezdíš dost po Praze a to se někde projevit musí, taky ty tvoje jestli se nepletu 17kola tomu moc nepřidaj, maj velkej valivej odpor a to taky spotřebu zvíší, ale kola jsou to krásný, tak si myslim že za to stojej. A spotřeba 5l u Fofa je skoro nedosažitelná i když někteří kouzelníci to tady svedou! Bez kouzel to svede Ochcávka, ale to zase neni tak dobrý svezení!

Napsal: 26.09.2007 08:15
od Jiri02
IMHO 17" kola maji mensi valivy odpor, nez nejaka mensi. Cim nensi kolo, tim vetsi valivy odpor.

Napsal: 26.09.2007 08:16
od zewl
Jiri02 píše:IMHO 17" kola maji mensi valivy odpor, nez nejaka mensi. Cim nensi kolo, tim vetsi valivy odpor.
to se mi nezda, myslim, ze valivy odpor je dle sirky pneumatiky, takze kdyz mas 205tky, tak mas vetsi valivy odpor jak u 165tek :wink: Ale mozna se pletu.

Napsal: 26.09.2007 08:55
od horvatm
Jiri02 píše:IMHO 17" kola maji mensi valivy odpor, nez nejaka mensi. Cim nensi kolo, tim vetsi valivy odpor.
Presne naopak, ved vecsie kolo ma vecsiu plochu a tym aj vecsi odpor a zakony fyziky neoklames. :P

Napsal: 26.09.2007 09:00
od pktest
Jiri02 tvrdí, že s růstem průměru kola valivý odpor klesá, podle mě má pravdu.
Zewl tvrdí, že s růstem šířky pneumatiky roste valivý odpor a taky má pravdu.

Mrkněte sem:
http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99en%C3%AD

Napsal: 26.09.2007 10:09
od mashi
No, trochu som sa nad tym zamyslel a moje vysledky:
pisal si, ze s rastom priemeru kola klesa valivy odpor:
:idea: za 1. tymto by som si vobec nebol isty a podla mna to ani neplati a za 2. kolo o rozmeroch 17" s gumami 215/40 ma skoro ten isty priemer ako kolo 15" so 195/60 - takze si nemyslim, ze tym, ze mas 17" kola, mas mensi valivy odpor.
:idea: Na druhu stranu, podla toho clanku na wikipedii, je sucinitel valiveho trenia rovny pomeru velikosti valiveho odporu a kolmej tlakovej sily. To znamena ze cim mas sirsiu pneumatiku (napr. 215mm) tym viac sa tlak rozlozi na tu plochu (takze je mensi) a tym padom tento pomer rastie!!
Ale mozno sa mylim, kto vie...?
Takze zewl ma podla mna pravdu a Jiri02 nie.

Dufam, ze som to moc s tym popisom neprehnal, ze sa v tom este niekto zorientuje :D

Napsal: 26.09.2007 11:18
od Jiri02
pktest píše:Jiri02 tvrdí, že s růstem průměru kola valivý odpor klesá, podle mě má pravdu.
Zewl tvrdí, že s růstem šířky pneumatiky roste valivý odpor a taky má pravdu.
Tak si to predstavte selskym rozumem: Mate jizdni kolo (bicykl) a myslite, ze by se Vam jelo lepe, kdyby mel malicka kolecka? A predstavte si (a to si muzete i vyzkouset), jak se jede na kole o stejnem prumeru s sirsimi gumami a na kole s galuskami po silnici!
Stojim za svym nazorem a souhlasim se Zewlovym doplnenim.
Valivy odpor automobiloveho kola je kombinaci vice vlivu. M.j. valiveho prumeru kola (obvodu pneumatiky), sire stycne plochy (zavisi i na konstrukci pneu a jejicho nahusteni), materialu a konstrukci pneumatiky (jeji elasticite a vnitrnimu treni), vlastnostech terenu a pod.

Napsal: 26.09.2007 11:40
od mashi
S tym priemerom to je podla mna blbost. Pokial mas na bycikli (kole) mensie kola, mozes zaradit vyssi prevodovy stupen a za rovnakej namahy ides "rovnako" rychlo. Jediny problem (ale skoro zanedbatelny) tvori odpor v lozisku - pretoze kolo sa musi rychlejsie otacat.
Ale na druhu stranu, vsetky kola povolene na FoFo maju +- rovnaky obvod (ci je kolo 15" a ci 17")!! - takze to je irelevantne sa tymto faktorom vobec zaoberat.

Najvacsi vplyv na valivy odpor ma sirka kola...
... a pravdaze tlak v pneu, typ vzorku, dezen, zlozenie pneu, ... :D

Napsal: 26.09.2007 11:58
od zewl
Asi na tom, co psal Jiri02 neco bude. Je logicke, ze cimkrat se kolo min otoci, tim se mene projevi valivy odpor (protoze se proste kolo neotoci za sekundu 10x ale jenom treba 6x).

Nebo naopak, cim vic se bude kolo otacet (cili se zmensuje obvod), tim vice bude valivy odpor, protoze tim vice pneumatiky se "projede". Takze vysledkem je to, ze idealni pro spotrebu na aute jsou 19" kola galusky :wink:

Takze jiri02, mas pravdu a ja jsem te opravdu "jen" doplnil.

Napsal: 28.09.2007 10:30
od astor
Už jsem tady psal za kolik jezdím se svojí 1,6 benzím ...

Teď jsem byl na víkend na slovenslu ... termálky :D s manželkou 8) vlastní :? :P

Natankoval jsem v Rožnově plnou , po Slovensku a cestou domů najeto 550 km + celej týden ježdění do práce ( couračky )

Včera jsem tankoval při 710 km na počítadle a vlezlo se tam 41 litrů 8O to je asi 5,8 / 100 A to jsem sice jezdil na pododu ale třeba Makov si pamatuju na trojku 90- 100 km/h

Jen tak aby řeč nestála :lol: Fakt spokojenost !!

Jo líbilo by se mi mít naftu a jezdit za 4,5 - 5 jak sem tam od někoho slyším ...

Nepovažuju to za reálné.

Bylo mi tady raděno při mém používání a km náběhu koupit benzín a doře jsem asi udělal Díky !

Napsal: 28.09.2007 11:29
od Jozkablack
No mě to překvapilo taky a škoda že nejsem doma, ale jen co dorazim tak najdu manual k Focusu, tam je taková přehledná tabulka ke spotřebě a taky rozměry pneumatik. A jedno je z toho jasný, čim větší(širší) pneu, tim větší spotřeba. Nevi z hlavy kolik to tam bylo, ale mám dojem že mezi 14 a 17 kolama je rozdíl 0.5l 8O

Asi nezáleží na velikosti disku protože čim menší disk, tim větší průměr pneu, musí to být cca stejný, protože by jinak blbě měřil tachometr, jako mě. Mám předepsaných 195/60/15, ale dal jsem tam 195/65/15 a už mi tacho měří jinak. Rozdíl je jen v tý šířce, já taky na horáku dřu jak blb na asfaltu a na galuzkách si to valim.

Napsal: 29.09.2007 11:33
od zewl
druhej udaj, ktery mas jiny (65 vs 60) je vyska plaste. To nema se sirkou nic spolecneho. A samozrejme ze ti musi tacho ukazovat jinak, protoze jsi zmenil velikost kola (tou vyskou) a tim se ti kolo kolo toci rychleji i presto, ze dle tveho pohledu je to stale patnactka :wink: (predpokladam, ze ti ted tachometr ukazuje vice nez predtim) :idea:
Jozkablack píše:...Mám předepsaných 195/60/15, ale dal jsem tam 195/65/15 a už mi tacho měří jinak....
a sam jsi se timto o tom presvedcil, ze v tom rozdil proste je :wink:

Napsal: 29.09.2007 11:54
od Jozkablack
To já vim že mám nepředepsanej rozměr pneu a proto mi ukazuje tacho jinak než má, chtěl jsem tim říct že v techničáku jsou předepsaný nějaký rozměry pneu, který můžem používat aby to bylo bezpečný a samozřejmě to nemělo vliv na přesnost tachometru! jestli máš na 14 diskách předepsanej rozměr pneu a an 17 diskách taky, tak je průměr kompletního kola buď stejnej, nebo nepatrně jinej a na spotřebu to nemá vliv, vliv na spotřebu to má jen pro to že 17 guma má rozměr třeba 215mm, ktežto 14 guma 185mm a tim je to daný! Na širších gumách auto líp sedí, samozřejmě za sucha, ale taky víc žere, ale to asi každej zkousne za cenu toho že tam má krásný elektrony.

Napsal: 29.09.2007 13:56
od nego
nevim, co porad resite
pri testech pneu se vzdy testuje i jejich valivy odpor
takze neci 165 mohou byt klidne jak neci 205