Stránka 44 z 279
Re: Baterie
Napsal: 13.01.2009 20:00
od Stormland
Já měl baterku v autě osm let a když jsem se sháněl po alternativách a oťukával prodejce, mi jedna sympatická starší dáma řekla, že "jestli jsem ji tam měl opravdu osm let, tak jí mám ještě zasalutovat, protože tohle normálně baterky nevydržej a co by oni prodávali kdyby tohle baterky vydržely ;o))) férovka nee?? ;o))))
Re: Baterie
Napsal: 13.01.2009 21:48
od focusik
Mne v benzinovej Sierre 2.0i DOHC vydrzala 12 rokov ( co by som mal urobit v mojom pripade ja ? salutovat by bolo malo !!! ), manzelka ma v KA-cku 9 rocnu bateriu a stale je v pohode ( -13°C a len cvrnkne klucikom v zapalovani a uz motor sepoce ), ja mam v 1,8 TDCi 6 rocnu a tiez stale v pohode.
Re: Baterie
Napsal: 14.01.2009 00:00
od Radegast
horis píše:chlapi, potreboval bych poradit. chtel jsem vytahnout baterku a hodit na nabijecku , ale nevim jak ji vytahnout

je z pulky utopena pod steraci. nahoru by sla povytahnout cca 5cm ale je vyssi takze, tak to nepujde. doufam ze se pri vymene nemusi sundat ten plast kolem steracu

. neni na to nejaka finta ? diky moc za zkusenost

umisteni autobaterie.jpg
To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.

Re: Baterie
Napsal: 14.01.2009 20:28
od Kvak
Pozor pozor, po vcerejsi opetovne prihode s postupnym vypinanim systemu koncici chcipnutim motoru dneska diagnostika vyhodila, ze alternator dobiji cca 12,5... to sou veci

Necht dalsi etapu prevezme autoelektrikar
Re: Baterie
Napsal: 14.01.2009 21:06
od pelen
Jinak startuje dobre? Nemas v baterce jeden clanek K.O.?
Re: Baterie
Napsal: 14.01.2009 21:15
od Kvak
Pokud je nabita, tak nekolik startu zvladne, ale pak uz ne... ale sama o sobe podle me spatna nebude, pac vzdy se trochu zmatori...
Re: Baterie
Napsal: 14.01.2009 22:58
od horis
Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.

no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky
Re: Baterie
Napsal: 15.01.2009 00:10
od ferdys
Přidávám svou zkušenost. V posledních týdnech jsem čím dál hůře startoval v těch mrazech.Změřil jsem baterku a dobíjení když jsem ještě nastartoval a byla už skoro down..naprázdno 12,1 V,na volnoběh bylo na baterce 13,6V. Kontrolka dobíjení ale vůbec nesvítí, ale když hrabu v paměti, stalo se mi několikrát cca před pár měsíci, že se mi rozsvítilo dobíjení a po vypnutí a opětném nastartování bylo vše OK. Říkal jsem si nějaká chybka to nic. Zřejmě omyl pánové ( a dámy

, kteří si to myslíte, jak jsem se tu v diskusích dočetl. Baterka 2 roky stará Motorcraft 71Ah a před 2 dny už jsem nenastartil. Odvezl jsem ji do Forda na tester a nabíjení (půjčili mi jinou ) a prý, že tester neříká, že je down, ale ani po 2 dnech není nabitá, tak změřli dobíjení a ejhle už jen 13 V. Takže altík nebo regulátor nebo něco totálně down. Takže auto zůstalo v servisu a pokusí se opravit altík u elektrikáře nebo bude nový (auauau)... Takže to je má zkušenost ... pozor na to když se rozsvítí kontrolka dobíjení a po vypnutí a znovunastartování se zdá vše OK. Napíši jak jsem dopadl .... a zdar všem Fokusům ... jinak mám 150 000 km a max. spokojenost ...
Re: Baterie
Napsal: 15.01.2009 18:29
od Kvak
ferdys: jelikoz tvuj problem se jevi dost podobny memu, tak si povime kolik nas to vyslo. Znackovy servis vs. normalni autoelektrikar
Re: Baterie
Napsal: 15.01.2009 18:57
od Radegast
horis píše:Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.

no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky
To Horis: Není to nic složitého.Možná to nenapíšu už úplně přesně, protože už jsou to dva měsíce co jsem to vytahoval. Takže - Odpojíš svorku z plusového konektoru a z těch držáku co jsou na té plastové krytce na čelní straně baterie vytáhneš ty kabely. Pak odšroubuješ tu horní matku na tom plechovém držáku a dáš trochu bokem ten kabel co vede pod tím držákem. Ten plastový kryt je složen myslím ze dvou částí, které v sobě drží systémem západek. Pak opatrně vysuneš směrem nahoru tu čelní část plastového krytu okolo baterie. Ten začína u toho vrchního šroubu plechového držáku a vede bo bocích baterie až na konec druhého boku baterie pod ten kryt pod stěrači (myslím že se tomu krytu říká Torpédo). Šlo to celkem v pohodě vytáhnout. Pak uvidíš na tom plechovém držáku druhou matku, která je umístěna u dna baterie. K ní je standartním klíčem špatný přístup. Musíš použít nástrčný bit a protože mě ten dřík toho šroubu trčel dost vysoko, tak jsem musel sehnat ten bit vyšší abych se k té matce dostal. Myslím že to byla velikost 10. Pak sundáš ten plechový držák, odpojíš mínus svorku a baterku na čelní straně nadzvedneš a zhruba pod 30 stupňovým úhlem bys ji měl vytáhnout ven. Musíš přitom dávat bacha na ty volné svorky !!! Prostě musíš z té přední části plastového krytu sundat vše, abys ten kryt odstranil, sundat ten plechový držák a pak jde baterka při trochu opatrnosti vytáhnout (zadní část krytu tam zůstane).Lépe se mi to už asi nepodaří popsat ale opravdu to nebylo složité a za 5 minut byla baterka venku.

Re: Baterie
Napsal: 15.01.2009 21:14
od ferdys
Pokračování ... tak dnes ráno v servisu u Forda vymontovali altík a odvezli k elektrikáři, který vzkázal, že je opravitelný. Tak to snad nebude taková rána pro peněženku. A ještě pozn. tady jsem všude četl, že nový altík stojí okolo 15tis.. To mě omévalo ... jak mi řekl technik do Focusů se prý dávaly 2 typy altíků, jeden se dá opravovat druhý prý ne. A kdyby mi nakonec museli dát nový, tak prý 7900,- Tak bych si nakonec mohl říkat, jak mám levný altík

:-)Ještě jsem zvědav jak to dořešíme s tou baterkou ... dám vědět v úterý jak jsem dopadl ....
Zdravím
Re: Baterie
Napsal: 19.01.2009 20:26
od Kvak
Tak ja uz mam opraveno - pry byl prodreny alternator (od uhliku prodreny rotor nebo tak nejak)
PS: vyslo me to na nejakych 2200 (diagnostika, neco do altiku, prace)
Re: Baterie
Napsal: 19.01.2009 20:29
od pelen
Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.
Re: Baterie
Napsal: 19.01.2009 20:30
od Kvak
pelen píše:Asi vydreny komutator. Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.
No pry takovouhle paseku za svoji cinnost jeste nevidel

Re: Baterie
Napsal: 19.01.2009 21:03
od Ahmed
To se mi stalo taky, uhlíky mi vydřely kroužky a jeden uhlík se dokonce zlomil a zůstal zaseknutý.