ZaQik píše: 03.12.2020 13:15
nerozumim dotazu - pokud chces pouzit reseni od fordu, tak tam se (pokud chybi) dava jen drat (ne rele); puvodne tam ford davat cca 5m dratu, ktere udelalo ten ubytek napeti, pozdeji pak odporovy drat (dokonce ho prodavali jako extra soucastku)
rele zadne
Zdar, držím sa podla tohto návodu čo si písal v inom vlákne:
ZaQik píše:
dejte, prosim, nekdo na titulni stranu:
original ford denni sviceni pro FoFo II (Cmax) pred FL:
- pojistka 10A do pozice F71
- pojistka 20A do pozice F48
- pojistka 10A do pozice F45
- rele R15 (patice nahore uprostred kabinove pojistkovky)
- propojit pin 1 a 26 konektoru C96 (velky zeleny na GEMu), neni-li
original ford denni sviceni pro FoFo II (Cmax) po FL:
- pojistka 10A do pozice F110
- pojistka 20A do pozice F135
- pojistka 10A do pozice F113
- rele R15 (patice nahore uprostred kabinove pojistkovky)
------------
original ford denni sviceni = rozsviceni celeho auta (jako potkavacky) pri ovladaci svetel v poloze 0 s tim, ze predni svetla maji cca 85% vykon
poloha "0" - potkavaci svetla stale sviti na snizeny vykon pri klicich v poloze II
poloha "AUTO" - potkavaci svetla sviti na snizeny vykon a pokud svetelny senzor vyhodnoti, ze je tma, tak je prepne na 100% (vse pri klicich v poloze II)
Takže postupne, mám FoFo Cmax 2005 pred FL, mám AUTO polohu svetiel na vypínači, mám aj svetelný a dažďový senzor, oba fungujú ako majú.
Nemám ale osadené relé v R15 patici (ale zdierky-pliešky v pätici sú) , a nemám ani pin 1 a 26 v káblovom konektore (v GEMe sú kolíky). GEM mám verziu 4M5T-14A073-DD s sw v.6 (24,05,2004) čo by mala byť jedna z najvyšších, aspoň podľa info tu na fóre.
Preto sa pýtam, či miesto obyčajného relé na R15 ktoré tam zatiaľ nemám, môže ísť rovno relé s odporom? Či to náhodou nenahradí ten odporový drôt, ktorý sa origoš nikde nedá zohnať, a použil by som obyčajný drôt s pinmi...
Zadné svetlá neriešim, aspoň neviem o tom ze by na SK boli povinné...
Dúfam že som vysvetlil všetko zrozumiteľne a dík za odpovede, takú rýchlosť som nečakal chalani
edit: všetko preto lebo chcem tú zníženú svietivosť kvôli životnosti žiaroviek, a neviem či tá 0,5mm drôt krátky nebude horieť...
alebo aký drôt a dlzku použiť aby som nevyhorel niekde na diaľnici? (okrem 5m, nechce sa mi to ťahať cez pol auta ani stočit ho do klbka a robiť si cievku
dikes