Stránka 42 z 70

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:30
od maxo111
navrhujem podlozit tvrdenia obidvoch taborov nejakymi dokazmi, nie len suchym konstatovanim a vzajomnym osocovanim 8)

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 14:02
od cr4sh3r87
Co na tom chceš podkládat? Prostě čím větší prostor má turbo naplnit, tím dýl to trvá. (to je jasná fyzika, nikde nic není hnedka)

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 14:04
od chmelko
problem je ten,že všetko už bolo povedane..
Tonda, nechcel som to tu rozvadzat ale ja sam som vyrábal chladiče par rokov, takže ak sa chceš radit medzi praktikov, tak ja budem jak teoretik, tam navrhar,tak výrobca nielen intercoolerov..podla mojho nazoru si tuto teoriu pochitil od nejakeho tunera ,samozrejme máš pravdu, že turbo pracuje jak pri relativne nizskych otáčkach, tak pri extremnych otáčkach..zabudaš ale,že je X druhov turba a ak si nejake držal v ruke sam si určite všimol,že velkost a hlavne robustnost turba z 1.8TDCi sa ale sakra líši od turba vo WRC,alebo garetha v RS focuse..chladiče su koncipovane tak, aby dokazali za každych okolnosti uchladit pre potreba turba prave ten objem vzduchu, ktory dokaže turbo samotne využit.

ak by tvoja teoria bola spravna, museli by mat napr v Emiratoch intercooler fakt na privesnom vozíku ako tu bolo spomenute, pretože by sa ani neroztočilo,ale nieje tomu tak ver mi..

je sakra rozdiel medzi produkčným fukanim a fukanim v zavodnych specialoch..


p.s:diskutujte ale neuražajte sa,alebo neargumentujte total out sposobom obe strany..

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 17:00
od Tonda-B
chmelko píše: p.s:diskutujte ale neuražajte sa,alebo neargumentujte total out sposobom obe strany..
Já nemám nic proti tomu, vést věcnou diskuzi.

Myslím, že přes malý počet příspěvků jsem dostatečně prokázal, že na věcné úrovni jsem ochoten diskutovat s kýmkoliv.

Jediné co odmítám, je nechat se urážet a předstírat, že se nic neděje.

Pak se nikdo nesmí divit, když na hrubý pytel dostane hrubou záplatu.

Naprosto mi nevadí, jestli se admin rozhodne naše příspěvky smazat - nebo aspoň tu jejich nevěcnou a osobní část.

Něco jako v hokeji: kdo si začal a kdo oplácel je mi jedno - oba deset minut.

To beru a problém s tím ani nejmenší nemám.

Ale k věci:

Pořád mám pocit, že v chápání té věci jako takové je největší problém se myšlenkami oprostit od úloh ze základní školy typu: do nádoby jedním kohoutkem přitéká voda a za jak dlouho se nádoba naplní. Když bude nádoba dvojnásobně velká, jak dlouho to bude trvat v tomhle případě?

Nestacionární proudění v sacím potrubí ovšem takhle nefunguje.

Proto je asi tak obtížné to pochopit.

Re: sportovní filtr

Napsal: 22.02.2009 11:38
od Tonda-B
chmelko píše:1)..podla mojho nazoru si tuto teoriu pochitil od nejakeho tunera ,
2)chladiče su koncipovane tak, aby dokazali za každych okolnosti uchladit pre potreba turba prave ten objem vzduchu, ktory dokaže turbo samotne využit.
3)ak by tvoja teoria bola spravna, museli by mat napr v Emiratoch intercooler fakt na privesnom vozíku ako tu bolo spomenute, pretože by sa ani neroztočilo,ale nieje tomu tak ver mi..
je sakra rozdiel medzi produkčným fukanim a fukanim v zavodnych specialoch..
ad1: dva lidé, které znám si na auto dali větší, resp.dva mezichladiče - funguje to, po vyřešení zástavbových problémů, skvěle a bez děr při přidání plynu - to přece není teorie nějakého tunera, nebo je?

ad2: to není dost dobře možné, jestli myslíš +- stejnou teplotu - pokud je teplota chladícího vzduchu, prakticky venkovní teplota- od -20 st.C do +30 st.C - například - musí se hodně lišit i teplota stlačeného vzduchu - taky dokonce o desítky stupňů. Stejně tak se bude teplota stlačeného vzduchu lišit i při stejné teplotě okolí, když budu popojíždět po městě anebo pojedu 130 po dálnici.

Některé motory mezichladič nemají vůbec a taky si s tím motor poradí - pochopitelně za cenu odpovídajícího poklesu výkonu.

Tak mám spíš pocit, že teplota stlačeného vzduchu na vstupu do hlavy válců je, jak Pánbůh dá.
Tím ale naprosto nechci říct, že je to jedno.

Naopak, když vidím na okruhu, jak před měřeným tréninkem omotávají mechanici intercooler turbomotoru drátky, na kterých jsou navlečená kolečka suchého ledu, když u Focusu WRC vidím dvě trysky 0,7mm, které umí rozprašovat vodní mlhu na mezichladič, mám přesně opačný dojem.

ad3)v Emirátech pochopitelně nemusí dělat vůbec nic. Pokud jsou smíření s nižším výkonem, který mají jejich turbomotory ve srovnání s tím, jaký by měly, při provozu s nižší teplotou stlačeného vzduchu.

Re: sportovní filtr

Napsal: 22.02.2009 12:19
od cr4sh3r87
Ono studený vzduch v sacím systému není jen o výkonu. Čím chladnější vzduch, tím menší riziko detonačního spalování, atd... (to vysvětluje ten suchý led)

Turbo lag není o nějaké díře při přidání plynu :lol: Je doba, za jakou stoupne plnící tlak na maximum, po přeřazení. A tenhle interval po přidání dalšího prostoru, který se musí nafouknout, vzroste.

Re: sportovní filtr

Napsal: 25.02.2009 01:13
od Dza
Včera mi konečne dorazila vložka športového filtra od talianskej firmy Sprint Filter. Jedná sa o polyesterový filter Super Competition tak som veľmi zvedavý čo to bude časom robiť. Prvý dojem je že auto je ešte tichšie ako s klasickým filtrom. Čo sa týka rýchlejších otáčok ešte nie som až tak zbehnutý aby som to mohol s istotou potvrdiť.

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 11:11
od chmelko
presun....
PajaHR píše:Nemáte někdo zkušenosti se vzduchovym filtrem od K&N?

http://www.sportovni-filtry.cz/kn-vzduc ... -3000.html

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 12:42
od Tonda-B
Filtrační vložky KN používám už léta u různých aut.

Vydrží víc kilometrů, než papírové - jsou později špinavé - chci říct.

Dobře se čistí a znovu penetrují olejem - je na to taková sada - čistidlo a olej.

Můžu jen doporučit.

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 12:49
od cr4sh3r87
Jsou později špinavé? to snad ne :lol: To celkem nezáleží na filtru, za jak dlouho se zašpiní :lol: Nebo to funguje tím způsobem, že když tam je K&N, tak bordel se tomu autu vyhýbá obloukem? :lol:

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 12:55
od Tonda-B
Na filtru to jistě záleží.

Jde o to, kdybys ten filtr rozdělal a narovnal záhyby, kolik m2 rovné filtrační plochy budeš mít k dispozici.

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 12:58
od chmelko
mám dojem,že už len kvoli vlatnostiam materialov by to vyhral papier

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 13:02
od MobyDick
je později špinavej protože veškerej bordel ti projde do motoru :)

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 13:33
od cr4sh3r87
Tonda-B píše:Na filtru to jistě záleží.

Jde o to, kdybys ten filtr rozdělal a narovnal záhyby, kolik m2 rovné filtrační plochy budeš mít k dispozici.
Tak v tom případě to asi nebude plus pro K&N, protože ten když takhle rozděláš, tak v porovnání s papírákem bude mít daleko menší plochu... :wink:

Re: sportovní filtr

Napsal: 01.03.2009 13:36
od Tonda-B
cr4sh3r87 píše: Tak v tom případě to asi nebude plus pro K&N, protože ten když takhle rozděláš, tak v porovnání s papírákem bude mít daleko menší plochu... :wink:
Naopak - kolik vrstev má bavlněný a kolik papírový filtr?
Tam je odpověď.