sportovní filtr

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní filtr

Příspěvek od maxo111 » 20.02.2009 13:30

navrhujem podlozit tvrdenia obidvoch taborov nejakymi dokazmi, nie len suchym konstatovanim a vzajomnym osocovanim 8)
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: sportovní filtr

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.02.2009 14:02

Co na tom chceš podkládat? Prostě čím větší prostor má turbo naplnit, tím dýl to trvá. (to je jasná fyzika, nikde nic není hnedka)
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 20.02.2009 14:04

problem je ten,že všetko už bolo povedane..
Tonda, nechcel som to tu rozvadzat ale ja sam som vyrábal chladiče par rokov, takže ak sa chceš radit medzi praktikov, tak ja budem jak teoretik, tam navrhar,tak výrobca nielen intercoolerov..podla mojho nazoru si tuto teoriu pochitil od nejakeho tunera ,samozrejme máš pravdu, že turbo pracuje jak pri relativne nizskych otáčkach, tak pri extremnych otáčkach..zabudaš ale,že je X druhov turba a ak si nejake držal v ruke sam si určite všimol,že velkost a hlavne robustnost turba z 1.8TDCi sa ale sakra líši od turba vo WRC,alebo garetha v RS focuse..chladiče su koncipovane tak, aby dokazali za každych okolnosti uchladit pre potreba turba prave ten objem vzduchu, ktory dokaže turbo samotne využit.

ak by tvoja teoria bola spravna, museli by mat napr v Emiratoch intercooler fakt na privesnom vozíku ako tu bolo spomenute, pretože by sa ani neroztočilo,ale nieje tomu tak ver mi..

je sakra rozdiel medzi produkčným fukanim a fukanim v zavodnych specialoch..


p.s:diskutujte ale neuražajte sa,alebo neargumentujte total out sposobom obe strany..

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 20.02.2009 17:00

chmelko píše: p.s:diskutujte ale neuražajte sa,alebo neargumentujte total out sposobom obe strany..
Já nemám nic proti tomu, vést věcnou diskuzi.

Myslím, že přes malý počet příspěvků jsem dostatečně prokázal, že na věcné úrovni jsem ochoten diskutovat s kýmkoliv.

Jediné co odmítám, je nechat se urážet a předstírat, že se nic neděje.

Pak se nikdo nesmí divit, když na hrubý pytel dostane hrubou záplatu.

Naprosto mi nevadí, jestli se admin rozhodne naše příspěvky smazat - nebo aspoň tu jejich nevěcnou a osobní část.

Něco jako v hokeji: kdo si začal a kdo oplácel je mi jedno - oba deset minut.

To beru a problém s tím ani nejmenší nemám.

Ale k věci:

Pořád mám pocit, že v chápání té věci jako takové je největší problém se myšlenkami oprostit od úloh ze základní školy typu: do nádoby jedním kohoutkem přitéká voda a za jak dlouho se nádoba naplní. Když bude nádoba dvojnásobně velká, jak dlouho to bude trvat v tomhle případě?

Nestacionární proudění v sacím potrubí ovšem takhle nefunguje.

Proto je asi tak obtížné to pochopit.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 22.02.2009 11:38

chmelko píše:1)..podla mojho nazoru si tuto teoriu pochitil od nejakeho tunera ,
2)chladiče su koncipovane tak, aby dokazali za každych okolnosti uchladit pre potreba turba prave ten objem vzduchu, ktory dokaže turbo samotne využit.
3)ak by tvoja teoria bola spravna, museli by mat napr v Emiratoch intercooler fakt na privesnom vozíku ako tu bolo spomenute, pretože by sa ani neroztočilo,ale nieje tomu tak ver mi..
je sakra rozdiel medzi produkčným fukanim a fukanim v zavodnych specialoch..
ad1: dva lidé, které znám si na auto dali větší, resp.dva mezichladiče - funguje to, po vyřešení zástavbových problémů, skvěle a bez děr při přidání plynu - to přece není teorie nějakého tunera, nebo je?

ad2: to není dost dobře možné, jestli myslíš +- stejnou teplotu - pokud je teplota chladícího vzduchu, prakticky venkovní teplota- od -20 st.C do +30 st.C - například - musí se hodně lišit i teplota stlačeného vzduchu - taky dokonce o desítky stupňů. Stejně tak se bude teplota stlačeného vzduchu lišit i při stejné teplotě okolí, když budu popojíždět po městě anebo pojedu 130 po dálnici.

Některé motory mezichladič nemají vůbec a taky si s tím motor poradí - pochopitelně za cenu odpovídajícího poklesu výkonu.

Tak mám spíš pocit, že teplota stlačeného vzduchu na vstupu do hlavy válců je, jak Pánbůh dá.
Tím ale naprosto nechci říct, že je to jedno.

Naopak, když vidím na okruhu, jak před měřeným tréninkem omotávají mechanici intercooler turbomotoru drátky, na kterých jsou navlečená kolečka suchého ledu, když u Focusu WRC vidím dvě trysky 0,7mm, které umí rozprašovat vodní mlhu na mezichladič, mám přesně opačný dojem.

ad3)v Emirátech pochopitelně nemusí dělat vůbec nic. Pokud jsou smíření s nižším výkonem, který mají jejich turbomotory ve srovnání s tím, jaký by měly, při provozu s nižší teplotou stlačeného vzduchu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: sportovní filtr

Příspěvek od cr4sh3r87 » 22.02.2009 12:19

Ono studený vzduch v sacím systému není jen o výkonu. Čím chladnější vzduch, tím menší riziko detonačního spalování, atd... (to vysvětluje ten suchý led)

Turbo lag není o nějaké díře při přidání plynu :lol: Je doba, za jakou stoupne plnící tlak na maximum, po přeřazení. A tenhle interval po přidání dalšího prostoru, který se musí nafouknout, vzroste.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
Dza
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18.09.2008 23:11
Bydliště: DCA/BA

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Dza » 25.02.2009 01:13

Včera mi konečne dorazila vložka športového filtra od talianskej firmy Sprint Filter. Jedná sa o polyesterový filter Super Competition tak som veľmi zvedavý čo to bude časom robiť. Prvý dojem je že auto je ešte tichšie ako s klasickým filtrom. Čo sa týka rýchlejších otáčok ešte nie som až tak zbehnutý aby som to mohol s istotou potvrdiť.
Ford Focus II 1.6TDCi 80kW Frozen White r.v.2011
Ford Focus I 1.6 16V 74kW Magnum Grey r.v.2002
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 01.03.2009 11:11

presun....
PajaHR píše:Nemáte někdo zkušenosti se vzduchovym filtrem od K&N?

http://www.sportovni-filtry.cz/kn-vzduc ... -3000.html

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 01.03.2009 12:42

Filtrační vložky KN používám už léta u různých aut.

Vydrží víc kilometrů, než papírové - jsou později špinavé - chci říct.

Dobře se čistí a znovu penetrují olejem - je na to taková sada - čistidlo a olej.

Můžu jen doporučit.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: sportovní filtr

Příspěvek od cr4sh3r87 » 01.03.2009 12:49

Jsou později špinavé? to snad ne :lol: To celkem nezáleží na filtru, za jak dlouho se zašpiní :lol: Nebo to funguje tím způsobem, že když tam je K&N, tak bordel se tomu autu vyhýbá obloukem? :lol:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 01.03.2009 12:55

Na filtru to jistě záleží.

Jde o to, kdybys ten filtr rozdělal a narovnal záhyby, kolik m2 rovné filtrační plochy budeš mít k dispozici.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 01.03.2009 12:58

mám dojem,že už len kvoli vlatnostiam materialov by to vyhral papier

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní filtr

Příspěvek od MobyDick » 01.03.2009 13:02

je později špinavej protože veškerej bordel ti projde do motoru :)
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: sportovní filtr

Příspěvek od cr4sh3r87 » 01.03.2009 13:33

Tonda-B píše:Na filtru to jistě záleží.

Jde o to, kdybys ten filtr rozdělal a narovnal záhyby, kolik m2 rovné filtrační plochy budeš mít k dispozici.
Tak v tom případě to asi nebude plus pro K&N, protože ten když takhle rozděláš, tak v porovnání s papírákem bude mít daleko menší plochu... :wink:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 01.03.2009 13:36

cr4sh3r87 píše: Tak v tom případě to asi nebude plus pro K&N, protože ten když takhle rozděláš, tak v porovnání s papírákem bude mít daleko menší plochu... :wink:
Naopak - kolik vrstev má bavlněný a kolik papírový filtr?
Tam je odpověď.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti