Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7239
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Quickie » 29.03.2010 10:01

čo som tu tteraz narychlo prešiel forum tak je to 10 rokov alebo 150.000 km (ovšem pri 1,6.. neviem či to platí aj pre TI-VCT)
cenu ti napíšu tí, ktorí už menili :wink:

Uživatelský avatar
jirka26
Nováček
Nováček
Příspěvky: 165
Registrován: 08.09.2008 18:19
Bydliště: Nová Role,okr.K.Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jirka26 » 29.03.2010 10:08

too.LUCKY 23380
Stačí trochu číst :lol: :lol:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... %C5%99emen
Škoda Octavia II. 2.0TDI 103kW,tm. modrá
bylo FoFo 1.6i 16V 74kW Ghia, r.v. 1999, Combi
Obrázek
Heslo alba:www.ford-focus.cz

Uživatelský avatar
jack-3d
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 602
Registrován: 30.01.2010 20:37
Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jack-3d » 04.05.2010 09:34

Měl jsem Fofo 1,8 (85 kw). Teď mám nové Fofo2 s 1,6 Ti-VCT (85 kw). Prvních 500km to skoro nejelo (snažil jsem se motor co nejvíce šetřit a nevytáčet nad 3000), teď už mám 1800 km za sebou a je to lepší, ale rozhodně to nemá ten výkon, zrychlení a tah jako předchozí 1,8. Spotřeba je zhruba stejná a také čekám, že začne klesat.

Věřím, že je tu spousta majitelů stejného modelu se stejným motorem. Kdy se dočkám stejného výkonu jako jsem měl u 1,8ky? A kdy klesne spotřeba?

Také jsem někde slyšel, že zrovna v tuhle dobu bych měl autu začít trochu "nakládat", aby si nezvyklo být líné.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 04.05.2010 09:41

FoFoII je tazsie ako FoFoI.
Co porovnavali majitelia 1.8 a 1.6 Ti-VCT vo FoFoII tak 1.8 ide lepsie v nizsich otackach.
Ten motor Ti-VCT je znamy tym ze v nizsich otackach je dost lenivy, a este pockaj ked si zapnes klimu :mrgreen:
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 04.05.2010 09:51

pocitovo aj realne bude a je hlavne rozdiel medzi 1,8 a 1,6 vo vyssom krutiacom momente pri 1,8 a jeho lepsom priebehu, t.j. v nizsich otackach ho ma ovela viac ako 1,6. Vykon takmer v maximalnych otackahc maju podobny rovnaky (ja porovnavam najma s novou 1,8 92kw), ale v nizsich otackach je jednoznacne prijemensji na jazdenie 1,8 a 1,6 nikdy taka nebude.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
jack-3d
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 602
Registrován: 30.01.2010 20:37
Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jack-3d » 04.05.2010 14:59

Jasně pokusím se trochu víc točit, než jsem byl zvyklý na 1,8. Ale přeci jen oba motory mají 85 kW, mělo by to byt stejné třeba v akceleraci při vysokých otáčkách a není.

Nebo je 1800 km ještě málo najeto? Bude se ten motor ješte lepšit? Kolik kilometrů musím mít, abych věděl, že takhle to má doopravdi jezdit?

Upřímně zatím s motorem moc spokojený nejsem :o(((
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 04.05.2010 15:06

No nezabudaj, ze focus II vazi aj o nieco viac ako focus I. Cize kila navyse = horsia dynamika.
Tiez krutiaci moment je "svina" a ten dava cloveku (sice falosny) pocit mohutneho zatahu, cize 1,6 ho ma najma v nizkych otackach menej, tak sa ti moze zdat, ze netaha, pricom to nemusi byt pravda.
A fakt si skusal poriadnu akceleraciu v otackach v pasme maximalneho vykonu?


Mne sa tiez zdalo, ze motor je tak poriadne zabehnuty az od par tis. km viac - tak 7-10 tis. cize treba zabehavat a skusat. Ale podla mna focus II (ak focus I nebol kombi) s rovnakym vykonom bude pomalsi ako focus I, min. kvoli hmotnosti.

Na druhej strane 1,6 TiVCT ma z praxe obvykle jemne vyssi vykon ako 85kw, tuto na fore, co boli chalani na merani na brzde, tak sa ich vykon blizil 92kw, tak ako ma "nova" 1,8-ka.
Aj v praxi vyrazny rozdiel v zrychleni medzi 1,6 tivct a 1,8 92kw je maly (tak pol auta plus-minus meranie :D), ale pocitovo v 1,8 je to vyrazne lepsie, najma kvoli Mk.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 04.05.2010 15:16

1800 km je málo podle mě, dej tam 100oktan a "trošku" ho začni točit 4000 - 6000 ot. :wink: Ale spotřeba pak dolů nepude :lol:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nepér » 04.05.2010 15:33

Proti favoritu je to dole mrtvý :) Ale nad 4000 rpm je to pila :palec_nahoru:
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
jack-3d
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 602
Registrován: 30.01.2010 20:37
Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jack-3d » 13.05.2010 14:06

Jen tak pro info, už mámm najeto o dalších 800 km víc (celkem 2600) a už to jede podstatně lépe, už je to skoro jako ta 1.8ka.

Pravdou je, že dávam Ferdovi občas nakládačku a točím ke 4500. I spotřeba se snížila asi o půl litru. Uvidíme jak to půjde dál...
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 13.05.2010 16:33

no ja neviem... ja mam 100 k a teda oproti favoritovi sa mi to nezdá mrtvé (predošlý bol faváčik) ono benzin treba trošku vytočiť ale nad 2500 ot. už to ťahá dobre... aj na jednotke do 45 a dvojka sa dá vytočiť až do 95 :D :D :D

a tam kde som do kopca jazdil s favoritom z 90ky na 70ku (pri 5 prev. stupni) tak fofo plynule zrýchluje aj naložené...

to sa vám len zdá že to neťahá... cca 1 mesiac som mal obe autá súčasne a ked som presadol do favorita tak sa ten pocit výýýýýýýýýrazne zmenil... že čo ťahá a čo neťahá :D :D :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 13.05.2010 16:47

Tak mne sa po prestupe s cordoby 1,2 htp do 1,8 benz. zdalo, ze focus taha uz na volnobeh...
Dnes mam pocit, ze netaha ani pri 5500 ot...
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

PetrAT
Junior
Junior
Příspěvky: 459
Registrován: 09.12.2008 23:12

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od PetrAT » 13.05.2010 19:23

jack-3d: do 4000rpm jsou ty 1,6 benzín mrtvé, akorát to míchá olej, pak se to malinko rozjede.
resp. Tvoje TiVCT je na tom o něco lépe než moje 1,6 74kW.
Spotřeba půjde malinko dolů, ale zázraky nečekej. Já mám po 42tkm průmerku 7,6L/100km
Okolo 10tkm už půjde motor líp , ale vzhledem k váze auta od 1,6 nečekej žádnou střelu :wink:
FF II 1,6 benzín kombi Trend

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 17.05.2010 14:03

Podarilo sa mi zviest sa v FFII 74kW a aby som povedal pravdu, z dynamiky som sklamany, ocakaval som viac. Kazde predbiehanie kamionu na okreske akceleraciou zo 70 na 100 som musel riesit podradenim do 4., 5. naozaj netahala. Auto v 90tke dost citilo protivietor, jazda na dialnici bola vsetko, len nie pohoda - pri 130tke motor na 4000 otackach, spotreba podla PP 9 litrov. Jedno je ale iste - zakruty sa s nim daju vymetat rychlejsie, nez s mojim 2.0TDCi, tych cca 100 kilo nadvahy naftaku je hooodne citit.
Ked ho porovnam so Suziki Ignis 69kW (1.3VVT), ktory je lahsi o 200 kg, Fofo akceleruje o cosi lepsie, aj brzdi lepsie, o kvalitach podvozka sa vyjadrovat nebudem, bolo by to nosenie dreva do lesa. Jedno je iste - o 1.6 uz nepremyslam :( Jedine 1.8, eventualne 2.0, no tam sa uz naozaj bojim o spotrebu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 17.05.2010 14:10

na okreske sa predsa predbieha na 3-ke :mrgreen:
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host