Stránka 41 z 70

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:16
od Tonda-B
Fuks píše:
Tonda-B píše: Pokud ti nevadí hnusný kravál - při delší jízdě velmi obtěžující i mne a snížení výkonu, způsobené nasáváním teplého vzduchu, kup filtr tvaru komolého kužele a použij ho místo airboxu.
Mám na 1,6 benzínu KN-ko konus a tohle bych nikdy nenapsal.
Tak zřejmě patříš mezi ty šťastné, kterým to nevadí. To je fajn.

Koupil jsem takhle Mazdu 323 a když jsem tam vrátil airbox, byla to moc příjemná změna.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 11:06
od Fuks
Tonda-B:
Je jasný, že s konusem se musí zvuk změnit, ale napsat "hnusný kravál" to je přehnaný a pro toho kdo si chce dát konus je to zcestná a nepravdivá informace. :wink:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 11:11
od chmelko
kraval vadí a turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...nemalo by to byt nejako naopak?aj ked mne by vadili obe vecí..

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:05
od Tonda-B
Fuks píše:Tonda-B:
Je jasný, že s konusem se musí zvuk změnit, ale napsat "hnusný kravál" to je přehnaný a pro toho kdo si chce dát konus je to zcestná a nepravdivá informace. :wink:
Vůbec ne.

Pro mne je to kravál a do té míry hnusný, že mě přinutil to celé předělat.

Pokud to někomu nevadí, nebo se mu to dokonce líbí, budiž mu přáno.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:17
od Fuks
Tonda-B:
Bohužel jsi nenapsal značku toho konusu. Není konus jako konus, záleží na počtu filtračních vrstev a z jakého jsou materiálu :idea:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:19
od Tonda-B
chmelko píše:... turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...
Turbodíra by vadila - kdyby byla.

Ale ona není a tak nevidím důvod k diskuzi, že teoreticky by být měla nebo podobně.

Prostě není a není ani důvod si ji vyteoretizovávat zpátky.

Další chladič stlačeného vzduchu ev.větší nejsou náhradou za vymontované turbodmychadlo nebo podobně, to zůstane a bude fungovat jako do té doby - bude pracovat se stejným tlakem apod.
Těmi dalšími litry objemu chlazení stlačeného vzduchu přece žádný tlak nikam neutíká ani nemizí.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:41
od richisan
Tonda-B píše:
chmelko píše:... turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...
Těmi dalšími litry objemu chlazení stlačeného vzduchu přece žádný tlak nikam neutíká ani nemizí.
Ano, ale v tom pripade ti velmi skoro odide turbo :lol:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:47
od Tonda-B
richisan píše:Ano, ale v tom pripade ti velmi skoro odide turbo :lol:
K tomu nevidím nejmenší důvod.

Turbo přece namáha teplota a otáčky.

Je mu do značné míry jedno, s jakým pracuje plnícím tlakem.

Plnící tlak se nezmění - jeho regulace zůstává stejná.

Pokud se změní teplota turbodmychadla a jeho otáčky, tak nijak zásadně (a maximální otáčky se nezmění už vůbec).

Tak se zásadně nezmění ani jeho životnost, ne?

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 12:54
od cr4sh3r87
Jenže další (nebo vetší) intercooler, zvětšuje prostor který musí být turbem naplněn. Takže tu netvrď že turbo je švec prťavec, který luskne prsty a v ten moment se všechno hned naplní. Prostě turbodíra vznikne, a to že ty ji necítíš je tvoje věc. Prostě tohle je praxe i teorie dohromady. Taky ti trvá nafoukat pusou malej sáček stejně dlouho jako sáček 2x větší? asi ne co? stejně tak jako turbu ne, a proto nedosáhneš max. plnícího tlaku stejně rychle :lol:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:07
od Tonda-B
Jenže turbodmychadlo má obrovský přebytek výkonu.

A musí mít kvůli svojí charakteristice.

Jeho charakteristika není lineární, takže při 40000 otáčkách fouká dost málo, ale při 120000 zase tolik, že 80% toho jde zase přepouštěcím ventilem pryč, protože to motor nedokáže využít.

A jestli regulace plnícího tlaku pracuje se značným přebytkem vzduchu, tak není postřehnutelný rozdíl mezi takovým a dvojnásobným objemem intercooleru.

Takže jak o tom píšeš sám:
kdybys uměl na jedno fouknutí hubou nafouknout 5 sáčků, tak by ti nafouknutí 2x většího sáčku trvalo prakticky stejně dlouho.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:08
od richisan
No comment :lol: :lol: :lol: Pre mna, za mna si daj do auta aj nejaky intercooler zo 400k tahaca Iveco. Najlepsie asi bude umiestnit ho na samostatny privesny vozik. Mimochodom, mozno ten bude potrebovat medzichladic tiez...A potom daj vediet, ako to slape :!: :mrgreen:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:12
od cr4sh3r87
Co to pořád meleš za kraviny? :lol:

Přebytek výkonu 80%??? :lol:
A nepleť si max. plnící tlak, s časem dosáhnutí max. plnícího tlaku, to s nějakým přebytkem výkonu nemá co dělat...

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:14
od Tonda-B
richisan píše: No comment :lol: :lol: :lol: Pre mna, za mna si daj do auta aj nejaky intercooler zo 400k tahaca Iveco. Najlepsie asi bude umiestnit ho na samostatny privesny vozik. Mimochodom, mozno ten bude potrebovat medzichladic tiez...A potom daj vediet, ako to slape :!: :mrgreen:
Souhlasím - no comment.

Co se týče tvého uvážlivého doporučení, musím ti ale bohužel sdělit, že to není ani teoreticky možné (nemluvě o problematické realizaci praktické), protože mám Focus ST170, kde se se stlačeným vzduchem nepracuje.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:16
od Tonda-B
cr4sh3r87 píše: Co to pořád meleš za kraviny? :lol:
Pokud ti vyhovuje tato úroveň diskuze, mohu ji vést stejným způsobem:

Kráva jsi ty a kraviny meleš ještě větší.

Spokojen?

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 13:19
od cr4sh3r87
Spokojenej budu, až je nám tady nebudeš cpát do fóra, ty kraviny :twisted: