Stránka 41 z 70
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 10:16
od Tonda-B
Fuks píše:Tonda-B píše:
Pokud ti nevadí hnusný kravál - při delší jízdě velmi obtěžující i mne a snížení výkonu, způsobené nasáváním teplého vzduchu, kup filtr tvaru komolého kužele a použij ho místo airboxu.
Mám na 1,6 benzínu KN-ko konus a tohle bych nikdy nenapsal.
Tak zřejmě patříš mezi ty šťastné, kterým to nevadí. To je fajn.
Koupil jsem takhle Mazdu 323 a když jsem tam vrátil airbox, byla to moc příjemná změna.
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 11:06
od Fuks
Tonda-B:
Je jasný, že s konusem se musí zvuk změnit, ale napsat "hnusný kravál" to je přehnaný a pro toho kdo si chce dát konus je to zcestná a nepravdivá informace.

Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 11:11
od chmelko
kraval vadí a turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...nemalo by to byt nejako naopak?aj ked mne by vadili obe vecí..
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:05
od Tonda-B
Fuks píše:Tonda-B:
Je jasný, že s konusem se musí zvuk změnit, ale napsat "hnusný kravál" to je přehnaný a pro toho kdo si chce dát konus je to zcestná a nepravdivá informace.

Vůbec ne.
Pro mne je to kravál a do té míry hnusný, že mě přinutil to celé předělat.
Pokud to někomu nevadí, nebo se mu to dokonce líbí, budiž mu přáno.
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:17
od Fuks
Tonda-B:
Bohužel jsi nenapsal značku toho konusu. Není konus jako konus, záleží na počtu filtračních vrstev a z jakého jsou materiálu

Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:19
od Tonda-B
chmelko píše:... turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...
Turbodíra by vadila - kdyby byla.
Ale ona není a tak nevidím důvod k diskuzi, že teoreticky by být měla nebo podobně.
Prostě není a není ani důvod si ji vyteoretizovávat zpátky.
Další chladič stlačeného vzduchu ev.větší nejsou náhradou za vymontované turbodmychadlo nebo podobně, to zůstane a bude fungovat jako do té doby - bude pracovat se stejným tlakem apod.
Těmi dalšími litry objemu chlazení stlačeného vzduchu přece žádný tlak nikam neutíká ani nemizí.
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:41
od richisan
Tonda-B píše:chmelko píše:... turbodiera a nasledne nedosiahnutie max tlaku/otáčiek/výkonu turba nie...
Těmi dalšími litry objemu chlazení stlačeného vzduchu přece žádný tlak nikam neutíká ani nemizí.
Ano, ale v tom pripade ti velmi skoro odide turbo

Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:47
od Tonda-B
richisan píše:Ano, ale v tom pripade ti velmi skoro odide turbo

K tomu nevidím nejmenší důvod.
Turbo přece namáha teplota a otáčky.
Je mu do značné míry jedno, s jakým pracuje plnícím tlakem.
Plnící tlak se nezmění - jeho regulace zůstává stejná.
Pokud se změní teplota turbodmychadla a jeho otáčky, tak nijak zásadně (a maximální otáčky se nezmění už vůbec).
Tak se zásadně nezmění ani jeho životnost, ne?
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 12:54
od cr4sh3r87
Jenže další (nebo vetší) intercooler, zvětšuje prostor který musí být turbem naplněn. Takže tu netvrď že turbo je švec prťavec, který luskne prsty a v ten moment se všechno hned naplní. Prostě turbodíra vznikne, a to že ty ji necítíš je tvoje věc. Prostě tohle je praxe i teorie dohromady. Taky ti trvá nafoukat pusou malej sáček stejně dlouho jako sáček 2x větší? asi ne co? stejně tak jako turbu ne, a proto nedosáhneš max. plnícího tlaku stejně rychle

Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:07
od Tonda-B
Jenže turbodmychadlo má obrovský přebytek výkonu.
A musí mít kvůli svojí charakteristice.
Jeho charakteristika není lineární, takže při 40000 otáčkách fouká dost málo, ale při 120000 zase tolik, že 80% toho jde zase přepouštěcím ventilem pryč, protože to motor nedokáže využít.
A jestli regulace plnícího tlaku pracuje se značným přebytkem vzduchu, tak není postřehnutelný rozdíl mezi takovým a dvojnásobným objemem intercooleru.
Takže jak o tom píšeš sám:
kdybys uměl na jedno fouknutí hubou nafouknout 5 sáčků, tak by ti nafouknutí 2x většího sáčku trvalo prakticky stejně dlouho.
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:08
od richisan
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:12
od cr4sh3r87
Co to pořád meleš za kraviny?
Přebytek výkonu 80%???
A nepleť si max. plnící tlak, s časem dosáhnutí max. plnícího tlaku, to s nějakým přebytkem výkonu nemá co dělat...
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:14
od Tonda-B
Souhlasím - no comment.
Co se týče tvého uvážlivého doporučení, musím ti ale bohužel sdělit, že to není ani teoreticky možné (nemluvě o problematické realizaci praktické), protože mám Focus ST170, kde se se stlačeným vzduchem nepracuje.
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:16
od Tonda-B
cr4sh3r87 píše:
Co to pořád meleš za kraviny?

Pokud ti vyhovuje tato úroveň diskuze, mohu ji vést stejným způsobem:
Kráva jsi ty a kraviny meleš ještě větší.
Spokojen?
Re: sportovní filtr
Napsal: 20.02.2009 13:19
od cr4sh3r87
Spokojenej budu, až je nám tady nebudeš cpát do fóra, ty kraviny
