Stránka 5 z 14
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 24.06.2014 13:59
od tikak1
Je možné naše aditivum nahradit jiným, stejně účinným a levnějším? Rád mám auto v pořádku, ale zas rozhazovat těžce zarobené money zbytečně se mi též nechce

Napsal: 24.06.2014 21:43
od vita_k
Jj, je to tak 5cm od těla DPF
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 24.06.2014 21:48
od jenikl
To je dost drsný, když se zamyslím nad teplotou DPFka..
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 25.06.2014 06:46
od tikak1
Tak musí se to mít kde sr.t, na čem by jinak servis vydělal?

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 25.06.2014 17:40
od Atomik
Když jsem dělal očistec DPF, daL jsem na různé zvěsti kolující světem a koukal i na ty hadičky pro snímání tlaků DPF. Mám je vedeny cca 15 cm od tělasa DPF. Samo, že jsou napojeny na cca 5 cm ocel nebo nerez výustek mimo těleso DPF. Vytvrdlé ani popraskané nebyly /na omak i ohyb pružné bez prasklin/,takže to z vlastní zkušenosti jako zásadní problém nevidím i když dosloužit jednou mohou. No a když dožijí před tím, než půjde auto s rancem buchet do světa, zakrátím pár cm a jede se dále nebo dám hadičky teplotně odolné do 200 st./široká škála průměrů/, které se dají bez problémů koupit podstatně levněji než u Henryho. A to se nebavím o hadičkách teplotně odolných pro potravinářský průmysl a ty jsou už skoro úplně zadarmo...
Ale to jen tak nahlas přemýšlím...
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 07:24
od tikak1
A jak si čistil DPF, smím li být tak smělý?
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 08:16
od foki
Atomik píše: nebo dám hadičky teplotně odolné do 200 st./široká škála průměrů/, které se dají bez problémů koupit podstatně levněji než u Henryho. A to se nebavím o hadičkách teplotně odolných pro potravinářský průmysl a ty jsou už skoro úplně zadarmo...
Ale to jen tak nahlas přemýšlím...
kdyz te bude bavit je menit po kazde regeneraci , jezdil jsem s jednim autem kde jsem zkousel intervaly regenerací s diagnostikou a kdyz to zaclo regenerovat tak se teploty pohybovaly kolem 600*C na cidle a pochybuju ze par centimetru vedle bude teplota treba o 300*C nizsi . nedavno jsem delal uane mondeo a v cca 2/3 prubehu jsem si volal o hasicak protoze zacali smrdet koberce v aute a z pod hlinikovych krytu tunelu se huste kourilo a to to bezelo asi 20min na 3500 ot
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 08:25
od tikak1
Regeneraci DPF v tomto případě doporučuji pouze za asistence sboru Požární ochrany

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 09:41
od Atomik
Já neříkám, že tam nejsou vysoké teploty, ale potom by musely dostávat na frak i plasty okolo , které pokud si pamatuji /do motoru lezu jen když se mění olej a 2x za výměnu zkontroluji olej/, nejsou zas tak daleko od štítu DPF. Že by Henry montoval tyto věci např. s 500 st. odolností?!?! Mě třeba kousek od turbíny a vlastně i DPF visí papír. cedulka s intervalem výměny oleje a naposled jsem ani nedával novou, jen jsem přepsal datum a stav. Ptám se sám sebe - proč neshořela nebo není minimálně spálená - tmavě hnědá? Možná tou papírovou cedulkou dráždím čerta, ale... Jen pro zajímavost . Jakou tepelnou odolnost mají origo hadice za štítem, pokud ji mají ?
Já snad tu teplotu za štítem změřím...jen se mě nechce dělat nucenou...
tikak1: způsob mého způsobu čištění na straně 2 tohoto vlákna
Dodržet důsledný proplach vapkou a vysušení po působení čističe. Samo, že použitý čistič nepatří do kanálu nebo matičky Země.
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 10:14
od tikak1
Nejsem ekolog

jen se ptám, abych věděl jestli ten proplach někdo zkusil. Už jsem měl doma kanystr s čističem, ale vrátil jsem ho, a poslal jsem to jiným, za práci placeným. Prostě jsem to jen nechtěl zmrvit, co kdyby náhodou.
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 11:27
od stano.
Tu teplotu ma filter vo vnutri, nie? Sam o sebe ma dvojity obal. Plus ma na sebe tepelny stit. Plus par centimetrov vzduchu je samo o sebe celkom dobry izolant.
Daj si ruku 5cm od rozpalenej platne/panvice, medzi to strc kus alobalu. Potom daj alobal prec. A potom ruku poloz na panvicu. Zistis rozdiel

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 12:53
od Atomik
Budu zase nahlas přemýšlet. Jak píše třeba Stano. Kde bylo naměřeno těch skoro 600st? Nepochopil jsem na jakém čidle. Na tělese DPF tomu věřím, ale jen podle mne za předpokladu nucené regenerace kdy motor dlouhodobě točí na fleku vysoké otáčky, které při běžném provozu nedocílím - pouze krátkodobě. Při běžném provozu bude nižší a za štítem ještě nižší. Ty vogo až začnu být paranoidní, jednou to změřím, už slyším svého mechoše...
Proč se tedy dají bez problému koupit hadičky s odolností více jak 200 st., ale u všech je tloušťka stěny minimálně 3.2 mm a u některých až 5 mm. A za lepší peníz než nabízí Henry. Ty origo hadičky od Henryho takové stěny u náhubku DPF nemají ani náhodou. Používá snad Henry něco z kosmického výzkumu a tají nám to /na 100% by se pochlubil/ - pochybuji. Samo já být mechošem takové prkotiny neřeším, objednám u Henryho, vyměním, zákazník zaplatí, další pán na holení, paní na hu....

To není nic proti mechošům. Co když někomu připadá za 2 ks 1 metrové hadičky vysolit bez práce cca 4 fíky dost. Ano, určitě tam nejde dát obyčejnou hadici z klasického PVC, ale co třeba EPDM se zesílenou stěnou nebo návlekovou hadici ze sklotextitu nebo podobných materálů.
Já nikomu neradím, ať si tam dá kdo chce třeba hadici ze zahrady, pokud origo hadičky dožijí...nebo origo od Henryho, jen nahlas přemýšlím.
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 14:21
od tikak1
stano. píše:Tu teplotu ma filter vo vnutri, nie? Sam o sebe ma dvojity obal. Plus ma na sebe tepelny stit. Plus par centimetrov vzduchu je samo o sebe celkom dobry izolant.
Daj si ruku 5cm od rozpalenej platne/panvice, medzi to strc kus alobalu. Potom daj alobal prec. A potom ruku poloz na panvicu. Zistis rozdiel

pokud bude na panvici rezeň, bude rozdíl v tom, že nejdřív mám v ruce alobal, potom rezeň, že?

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 14:26
od tikak1
Atomik píše:Budu zase nahlas přemýšlet. Jak píše třeba Stano. Kde bylo naměřeno těch skoro 600st? Nepochopil jsem na jakém čidle. Na tělese DPF tomu věřím, ale jen podle mne za předpokladu nucené regenerace kdy motor dlouhodobě točí na fleku vysoké otáčky, které při běžném provozu nedocílím - pouze krátkodobě. Při běžném provozu bude nižší a za štítem ještě nižší. Ty vogo až začnu být paranoidní, jednou to změřím, už slyším svého mechoše...
Proč se tedy dají bez problému koupit hadičky s odolností více jak 200 st., ale u všech je tloušťka stěny minimálně 3.2 mm a u některých až 5 mm. A za lepší peníz než nabízí Henry. Ty origo hadičky od Henryho takové stěny u náhubku DPF nemají ani náhodou. Používá snad Henry něco z kosmického výzkumu a tají nám to /na 100% by se pochlubil/ - pochybuji. Samo já být mechošem takové prkotiny neřeším, objednám u Henryho, vyměním, zákazník zaplatí, další pán na holení, paní na hu....

To není nic proti mechošům. Co když někomu připadá za 2 ks 1 metrové hadičky vysolit bez práce cca 4 fíky dost. Ano, určitě tam nejde dát obyčejnou hadici z klasického PVC, ale co třeba EPDM se zesílenou stěnou nebo návlekovou hadici ze sklotextitu nebo podobných materálů.
Já nikomu neradím, ať si tam dá kdo chce třeba hadici ze zahrady, pokud origo hadičky
dožijí...nebo origo od Henryho, jen nahlas přemýšlím.
Celou dobu co to tu čtu si lámu hlavu, a už tomu rozumím. problém je v tom , že moc přemýšlíš.

Zkus to, a napiš nám výsledek.

Protože Ford použije věci které mají TUV na tyto konkrétní podmínky, a žádné hadičky, které to možná vydrží. Je to drahé, ale spolehlivé. No a jestli chceš laborovat, tak za svoje doma na zahradě.
Re: cistenie dpf a doliatie aditiva
Napsal: 26.06.2014 14:29
od stano.
Ja netvrdim, ze to ta nejaka hadica vydrzi. Vravim, ze teplota, ktoru musi vydrzat nie je urcite 600stupnov.
600 stupnov je predpokladam teplota vnutri filtru. Jeho obal je podstatne chladnejsi. A tepelny stit tiez odrazi podstatnu cast infracerveneho ziarenia (po sedliacky - salaveho tepla). Hadicky su este za tepelnym stitom, je tam vzduchova medzera. Od oka - na 200stupnov by podla mna stacili. No je to tepelne namahana vec, ani tie nevydrzia vecne. Raz za par rokov treba vymenit...