Stránka 5 z 12

Napsal: 26.01.2007 20:41
od Jiri02
To zirafak: Proc myslis, ze bys poskodil katalyzator? Bery tocil motorem bez benzinu. Vzduch katalyzatoru snad neuskodi. Ale nespaleny benzin ano.

To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:
Kazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!

Napsal: 26.01.2007 20:53
od muco
To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:[/quoteKazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!
ANO MAS TRAVDU.LEN MEVIEM CI MAM VIRADIT ALEBO NIE LEBO S FOFO 1,8 BENZIN JE KAZDA RADA DOBRA CO SA TYKA SPOTREBY.

Napsal: 26.01.2007 21:07
od pelen
Snizovanim spotreby jsem si odbyl uz u skodovky.

1) prisavani vody do karburatoru cca 4l na nadrz benzinu. To jsem si musel delat do specialniho pouzdra sklenenou kapilaru pro davkovani. Motor se zdal byt zivejsi, ale spotreba temer stejna.
2) elektronicke odpojovani volnobezne trysky. Pri prvnim pokusu po namontovani jsem na parkovisti skakal jako zacatecnik. Musel jsem pak pridelat mikrospinac na blokovani tak, aby se tryska odepinala jen pri zvysenych otackach a neseslapnutem plynu.
3) elektronicke zapalovani. V ramci dodavani do obchodni site 1% obratu vyroby z nasi vyroby (bylo to nejake narizeni vlady) jsme delali tranzistorovy spinac zapalovani do stejneho obalu, ve kterem byly elektronicke regulatory napeti pro alternator. Nakonec jsem misto nej dal ruske zapalovani s doregulovanim predstihu pomoci potenciometru. To meli vymyslene pro pouziti benzinu s ruznym oktanovym cislem, aby motor neklepal. S nim jsem tu 105 vytocil az neco pres 100km/h na trojku.

Ted uz jen sleduji spotrebu, abych zachytil jeji nenormalni narust. :lol:

Napsal: 26.01.2007 21:19
od muco
105 SOM MAL AJ JA.NA SPOTREBU SOM ANI TAK NAPOZERAL LEBO BENZIN BOL LACNEJSI O CCA 10-12 SK ALE TERAZ AJ KED KLESA STOJI 34SK

Napsal: 26.01.2007 21:34
od Jiri02
Jak uz se tu psalo: Tam, kde nebudes muset brzdit, klidne vyhod a jed pak co nedal to pujde "bez motoru". Pri brzdeni motorem v otackach nad cca 1500 benzin do motoru nejde. (Ale motor se toci - navzdory nekterym pesimistum. :wink: )

Napsal: 27.01.2007 20:33
od muco
Jiri02 píše:Jak uz se tu psalo: Tam, kde nebudes muset brzdit, klidne vyhod a jed pak co nedal to pujde "bez motoru". Pri brzdeni motorem v otackach nad cca 1500 benzin do motoru nejde. (Ale motor se toci - navzdory nekterym pesimistum. :wink: )
Ked som zacal citat tuto temu,rozmyslal som ako jazdim ja.Asi to bude 50:50 a asi pritom aj ostanem

Napsal: 29.01.2007 07:09
od zirafak
Jiri02 píše:To zirafak: Proc myslis, ze bys poskodil katalyzator? Bery tocil motorem bez benzinu. Vzduch katalyzatoru snad neuskodi. Ale nespaleny benzin ano.

To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:
Kazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!
Slapat nas plynovy pedal a podradovat/tak Bery napisal/,ked viem,ze uz nemam benzin.Vzdy tam nejaky zbytok je a to nespalene pekne nasajes do katalyzatora.Ked viem,ze mi dosiel benzin,okamzite zoslapnut spojku a doplizit sa ku krajnici.... :idea:

Napsal: 30.01.2007 22:51
od Jiri02
Jo, to je fakt: Kdyz prestane jit motor, nemusi to byt jen tim, ze dojde bezin(/nafta/plyn).

Napsal: 31.01.2007 07:14
od Bery
Jiri02 píše:Jo, to je fakt: Kdyz prestane jit motor, nemusi to byt jen tim, ze dojde bezin(/nafta/plyn).
A čím teda?? :wink:

Napsal: 01.02.2007 18:46
od Jiri02
Dlouho jsem premyslel a uz jsem na to prisel - a hned 2 priciny:
1) Tim, ze se vypne.
2) Tim ze se rozbehne. (Pak nejde, ale bezi!)

Napsal: 25.07.2007 16:01
od xko
No, koukám že jsou tu mezi náma někteří skuteční "odborníci" :D ...

Sám jsem si dělal počítač na měření spotřeby, tak vám povím co jsem zjistil:
Můj počítač sleduje injektor na prvním válci - pokud na něm není napětí, tak je zavřený, pokud se objeví 12V, tak se otevře. V praxi to znamená, že pokud na něm není napětí, tak přes něj nejde žádný palivo, a tutíž ani do válce se žádný palivo nedostane.

Mám 1,6l a chová se takto:

Na 1. a 2. rychlostní stupeň můžete mít jakýkoliv otáčky a dávat nohu z plynu jak chcete, ale nějaký benzín tam teče furt.

3., 4. a 5. rychl. stupeň - pokud máte v době když dáváte nohu z plynu víc než 3000 otáček, tak se vypne přívod paliva do motoru. Nic tam neteče až k volnoběžným otáčkám. Dokonce, pokud se rozjedu cca 70 km/h na 3 (tj. cca 3000 ot.), dám nohu z plynu (okamžitá spotřeba nula) a rychle přeřadím na 4, aby to brzdilo míň, tak se tam ta nula udrží.

Sleduji jen první válec, ale předpokládám, že ostatní se chovají stejně (ŘJ sice ovládá každý vstřik samostatně, ale nemůže za běžnýho režimu např. stříkat jen do jednoho válce, a do ostatních ne - protože k tomu němá důvod a ani podklady).

Takto to je a bude aspoň u mého FOFO... (toto chování ale ovlivňuje software v ŘJ, takže je možný že u jinýho motoru, nebo i stejnýho s jinou verzí SW se to chová jinak)

Napsal: 25.07.2007 16:42
od zewl
Kdyz to tady ctu tu diskuzi, tak si nemuzu odpustit jednu otazku: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? :twisted: :twisted: Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy :wink:

Napsal: 25.07.2007 17:04
od Ferino
zewl píše: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? :twisted: :twisted: Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy :wink:
Spolucestující vylezou a do kopce mě vytlačí, pak naskočí a z kopečka už frčíme samospádem. Motor stále vyplej, danej neutrál, brzdí se nohama.
Šetřím motor, spojku, převodovku a palivo. :lol: :lol: :lol:
Malinko víc se opotřebují dveře a zámky díky častému vystupování pod kopcem. :cry:

Napsal: 25.07.2007 17:20
od zewl
ale taky se vic opotrebovavaji nohy pri brzdeni :wink: Ale protezy jsou dneska za par korun, tak je to lepsi nez nicit motor...

Napsal: 25.07.2007 17:35
od Dany
zewl píše:ale taky se vic opotrebovavaji nohy pri brzdeni :wink: Ale protezy jsou dneska za par korun, tak je to lepsi nez nicit motor...
Kde žiješ, imitace nohy s kloubem počítej tak 20 000,- :lol: