Stránka 5 z 6

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 13:13
od tomig
Asi mame serii pro Afriku, kde neklesaji teploty pod 30 stupnu :D

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 13:21
od tomig
Odpoledne to spacham, pripadne zkusim udelat fotodokumentaci s názvem "Lamy sobě" :twisted:
Nemuze se stat, ze ten nadbytecny olej vtece nekam, kam nema a udela nejakou neplechu?

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 16:56
od chose22
Tak tady je návod na sundání a vyčištění volnoběžného ventilu :D bohužel jsem de dát max.5fotek :cry: Takže si připravte nářadí-WD40,ráčna,nástavec na M8,potom odpojte konektor,pak odšroubujte 2šrouby-(pro lamy-je tam pravý závit takže to povolíte směrem doleva).Potom pořádně prostříkejte WDčkem pístek volnoběžného ventilu a prstem ho rozhýbejte.Tot vše.Dá se to v pohodě zvládnout do 10minut.Tak snad někomu pomůžu.Čau

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 16:59
od chmelko
dalšie fotky možu pokračovat hned v druhom poste :wink:

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 17:03
od tomig
Supr, dík :)

Vystrikal jsi to uvnitr uplne vsude, nebo jenom na nejake specialni misto?

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 17:08
od chose22
Stačí prostříkat ten volnoběžný ventil,ale pokud to prostříkneš celý nic tím nezkazíš.A doporučuju WD40-opravdu funguje :)

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 26.01.2009 17:09
od tomig
Ten uz mam :)

No zitra uz si snad udelam cas a snad tam nic neposeru :) Ted uz je na to tma.

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 06:30
od Xele
Takže přidávám i své postřehy. Včera mi to nedalo a hned jsem se do toho pustil (což jsem ani nedoufal že bude tak brzy). Návod je tady teď docela přesně popsaný takže přidám jen svoje postřehy. Před demontáží jsem odpojil baterii (možná zbytečný ale pro jistotu). Další krok dle návodů mělo být odpojení konektoru. Jelikož k němu nebyl úplně ideální přístup, zvolil jsem jiný postup. Nejprve jsem odmontoval dva šrouby M8 a poté až odpojil konektor. Ventil jsem odložil na stůl, a šel jsem vyndat těsnění abych ho očistil společně s dosedacími plochami. Pak jsem vzal vzduch a pro jistotu to profoukl (teď se nebavím o ventilu ale o místu kde je ventil našroubován. Po této operaci jsem vzal do roku ventil, očistil jsem dosedací plochy vzal stalč. vzduch, profoukl jsem ho a po té jsem ho pořádně pročistil WD40. Dalo by se říci že ten ventil byl napůl ponořenej (ne celý ale pouze ta vnitřní část). Pak jsem WD vylil, očistil handříkem a tento postup jsem zopakoval znovu. V konečné fázi jsem WD vylil a celý to profoukl vzduchem abych vnitřní část pořádně vysušil (možná je třeba lepší pouze to otřít hadříkem aby tam trocha WD zbyla...nemohu posoudit). Samozřejmě v průběhu čištění jsem zkoušel pístek zamačkávat abych ho co nejvíce rozchodil (nepřišlo mi ale že by byl nějak zatuhlý). Po této operaci jsem nasadil zpět těsnění, vzal ventil připojil konektor a přišrouboval zpět na své místo připojil baterku a zkusil nastartovat jestli vše šlape. Pak jsem odjel domů v caa 17hodin a netrpělivě očekával až bude ráno a já vyzkouším jestli má "práce" nebyla zbytečná. Světe div se ráno motor nastartoval na první ťuknutí. Takže jsem se utvrdil v tom že ani mi nejsme takové lamy jako inženýří ve Fordu kteří měli nastarosti konstrukci ventilu a on jim i kolem nuly zatuhává (neřeknu kdyby se jednalo o hodně staré auto ale když se to děje i u 6-7let starého auta???) :D

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 09:47
od Xele
tomig píše:Asi mame serii pro Afriku, kde neklesaji teploty pod 30 stupnu :D
Jinak také bych to tak viděl :lol:

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 09:53
od Mata
i u nás se startuje po důkladném promazání toho ventilu na první ťuknutí! a včera mrzlo a no problem....

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 10:45
od Xele
Ještě se zeptám jak jsi to promazal? Nastříkal jsi to WD a pořádně jsi to vysušil (včetně použití stlač. vzduchu - můj případ) nebo jsi tam trochu toho WD nechal aby to mělo na sobě nanesený film?

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 13:45
od yozefb
asi blba otazka, ale ako je ten ventil rieseny u FoFo II ?
sa mi zda, ze s nim maju problem iba FoFo I...

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 15:49
od tomig
Tak jsem to vycistil a zítra uvidíme. Ale myslím si už teď, že to pomůže. Otáčky se posadily trošku výše a jsou stabilní.

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 15:52
od chose22
Xele píše:Ještě se zeptám jak jsi to promazal? Nastříkal jsi to WD a pořádně jsi to vysušil (včetně použití stlač. vzduchu - můj případ) nebo jsi tam trochu toho WD nechal aby to mělo na sobě nanesený film?
Já jsem to prostříkal,přebytek vylil a nechal jsem tam film.Jen pár rad-příště neodpojuj baterii-vymažeš si pamět závad...atd viz. forum. a to těsnění vytahuj jen v tom případě že máš náhradní,pokud tam vrátíš to staré už nikdy nebude tak dobře sedět,jsem rád že jsem ti pomohl,tak čau a hodně km bez závad :lol:

Re: 1.6i nedrží v mrazech otáčky

Napsal: 27.01.2009 17:44
od Xele
Ok Chose22 a díky za pomoc..jen k tomu těsnění bych dodal že u mě byla nutnost ho vyndat protože ja to měl celý zaoxidovaný včetně dosedacích ploch. Drážku pro těsnění jsem vyčistil to samý těsnění a nandal nazpátek..musím říci že to šlo krásně..jestli mi to po čase začne opět blbnout zkusím to udělat tvým způsobem a nechám na ventilu trochu toho filmu. Takže ještě jednou díky a též přeji hodně šťastných km bez nehod a poruch