pročítal jsem si i původní téma o naftě/benzínu a tahle citace mě celkem zaujala: (pochází od tomasona)
Citatace z Autodiesel srpen-září 2007 str.138 1.článek odst 3:
Jiným příkladem nadstandardní nafty je Shell-V-Power Diesel,který nevzniká pouze přídavkem aditivů,ale hlavně dvacetiprocentní příměsí syntetické nafty vyráběné v Malajsii technologií gas-to-liquid ze zemního plynu.Syntetická nafta má cetanové číslo 80 a neobsahuje žádné nežádoucí látky,třeba síru.Její směs s 80% běžné nafty má cetanové číslo kolem 60. Přídavkem aditivů do základní nafty(obvykle CČ kolem 51) lze dosáhnout cetanového čísla nanejvýše kolem 56,takže V-Power Diesel je logicky ještě lepší než povýrobně aditivované nafty.Je však také dražší.Zatímco náklady na povýrobní aditivaci pro prodejce pohonné hmoty jsou pod 10 haléřů na 1l a zákazník je proto ani nemusí pocítit,tak syntetická nafta a její doprava vyjdou hodně draho a V-Power Diesel je přibližně o 2kč/l dražší než standardní nafta.
Zajímavý je,že tady píšou o Malajsii,kdežto v reakci Shellu se psalo o výrobě v Kataru
Takže možná už maj ty výrobny dvě.
Jinak samozřejmě nevěřím tomu,že toho maj tak málo že by to prodávali jenom někde,ten hlavní důvod budou samozřejmě zvýšené náklady - to je přece dobrá finta prodávat něco u čeho deklaruji obsah látky která tam sice není ale za cenu jako by tam byla

V Německu a zřejmě na všech západních trzích si to nedovolej - v Česku s klidně...
I pokud by toho opravdu měli tak málo,že na nás nezbyde(čemuž nevěřím),logické by bylo produkt označený V Power Diesel tedy napumpách nenabízet. Ale když inkasovat 2Kč na litr navíc za nic je tak lákavé....Navíc kdo má doma laboratoř,aby si skutečné parametry ověřil,že?