Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 26.01.2009 20:32

No 30k tak to je mazec. No tak v tom případě to nebude autorizovanej servis ani náhodou, pokud se nenaučí jinej postup. Ale těch 1.6 tek 80kW s DPF z D se tady prodalo docela dost, tak za pár let musí přijít větší množství lidí na výměnu, tak snad se na tím a.s. zamyslí...
A je to jisté s tím katalyzátorem, nebyly tam nějaké varianty, nebo nedá se to rozebrat a vyměnit zvlášť ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
P2M
Junior
Junior
Příspěvky: 478
Registrován: 16.05.2008 14:11
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od P2M » 27.01.2009 13:31

Bude z toho časem běžný spotřebák tak do 5t Kč, vezměte si jak to bylo s katalyzátorama když začínaly a jak je to cenově teď...
je: 2010 Mondeo MKIV Hatch Titanium X 2.0 EcoBoost 149kW PowerShift Black Panter bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od John27 » 27.01.2009 13:59

taky se pridam :D

Vymenu DPF jsem na predchozim aute zazil (FFII 1,6 TDCi, 80kW), takze upresnim cenu: 26 000,- + prace za vymenu. Az pozdeji jsem se dozvedel, ze auto jezdilo i chvilku bez aditiva -> filtr se pak zrejme ucpal. Udajne bylo spatny i cidlo dif. tlaku. Ale prectete si muj pribeh zde:

http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=79&t=12464

Jinak to auto melo vic vad, tak jsem ho vratil. Kdybych o DPF tehda vedel, do 80kW verze bych kvuli tomu filtru asi nesel. Preci jen s autem jezdit, tak jak potrebuje auto, me trosku stval. Ted mam benzin a jsem spokojenej. Tim se NECHCI dotknout lidi, co jezdi dalky, diesel se pak vyplati a filtr se i snad bez problemu regeneruje.

Na nejakeho experimentatora ceka muj ucpany filtr (katalizator) v kumbalu. Tak si pospeste, nez ho pritelkyne vyhodi :lol:

Kdo ho chce? :idea:
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 27.01.2009 21:06

Mně u prodejce když jsem to kupoval pokud si vzpomínám říkali, že výměna stojí cca 12t. Zřejmě asi neměli s 1.6 kou tehdy ještě zkušenosti,nebo to zamlčeli, ale věřím tomu že ne, protože těch co v té době měli najeto 120t a měli 1.6 s DPF asi nebylo mnoho, ta cena co uvedli je spíš podobná tomu dvoulitru.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
miggell
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 23.06.2008 23:03
Bydliště: Senica

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od miggell » 27.01.2009 22:20

aké máte skúsenosti s DPF ,kolko km sa dá s tým spraviť?
bol :Focus combi II Sport 2005 2.0 TDCI 154PS + Eibach Prokit
je:Renault Laguna GT Grandtour 2.0 dCi 180 PS
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od John27 » 28.01.2009 08:15

Servis ford pro 1,6 TDCi rika toto:

Filtr částic v naftě
------------------
Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)

ale rekl bych, ze DPF snese vic, asi zalezi jak se s tim autem jezdi. Co jsem tu patral, tak snad krome me, ten filtr nikdo jeste nemenil. TDCi motory druhe generace s timto filtrem jsou pomerne mlade (2005 ->), takze moc zkusenosti s nimi neni. To mi nezavisle potrvrdilo vic servisu, kdyz jsem se po tom pidil.
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
miggell
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 23.06.2008 23:03
Bydliště: Senica

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od miggell » 28.01.2009 19:26

no ja sa snažím jazdiť tak, aby sa mi stačil dobre vypalovať :D
denne robím cca 250km. no a na aute sa mi pomaly ,ale iste blíži stovečka, preto sa pýtam aké sú s tým skúsenosti.
inak ja mám 2.0TDCI , je tam nejaký rozdiel oproti filtru z 1.6TDCI ?
bol :Focus combi II Sport 2005 2.0 TDCI 154PS + Eibach Prokit
je:Renault Laguna GT Grandtour 2.0 dCi 180 PS
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od John27 » 28.01.2009 20:15

no jestli jezdis tolik, tak bych to asi neresil. Regenerace musi probihat dobre. Jinak to co plati pro 1,6TDCi by melo platit i pro 2,0TDCi (pro rok vyroby 2004-2007).

Kazdych 60000km:
Přídavný filtr částic v naftě:
Naplňte EOLYS176 a vynulujte podle servisních pokynů TIS - 1,6/2,0 Duratorq-TDCi jen s emisním stupněm IV, pokud je to možné

120000km
Filtr částic v naftě:
Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)

viz: http://www.etis.ford.com/

Odhaduju, ze cena filtru bude v obou pripadech stejna. Cetl jsem, ze modely 2007 a vis, maji vychytanejsi bezudrzbovy filtr. Ale uz jsem se po tom nijak nepidil.

Jezdis kazdy den 125km do prace :?: :!: 8O
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
miggell
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 23.06.2008 23:03
Bydliště: Senica

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od miggell » 28.01.2009 21:01

John27 píše:Jezdis kazdy den 125km do prace :?: :!: 8O
no pracujem ako obchodný zástupca, takže niekedy je to menej niekedy viac. ale dochádzam do miest vzdialených odo mňa cca 90-120km.
sme len štyria na celé slovensko , takže jazdím cca 1/4 Slovenska :D a to mám najmenší region ,lebo mám Bratislavu :wink:
bol :Focus combi II Sport 2005 2.0 TDCI 154PS + Eibach Prokit
je:Renault Laguna GT Grandtour 2.0 dCi 180 PS
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 28.01.2009 21:05

A kde jsi to četl ? Poděl se ...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od John27 » 29.01.2009 07:20

No, koukal jsem na rozpis servisu u FoFo 2008 1,6TDCi a porad tam je doplnovani aditiva i zminka o vymene filtru na 120000. Priznam se, ze ted nevim, kde presne to bylo. Cetl jsem to nekde na nejakem foru. Mozna zde: http://forum.fordclubs.org/.

Tady je nejaky starsi clanek, uz z 2004:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=3490
a pisou zde:
Poznámka: I PSA pracuje na bezúdržbovém filtru, který by měl dojít k sériové produkci co nevidět.
jaka je skutecna realita s novymi modely vsak nevim :(
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od Forny » 29.01.2009 09:56

Cena je rozdilna pro 1.6 a 2.0 protoze u 1.6 je soucasti katalyzatoru a vymena stoji kolem 30k, u 2.0 je samostane a vymena stoji 11k Kc.

Jinka jsem stastny majitel 2.0 bez DPF tim padem Euro III a pokud nasi ekologicti zakonodarci nevymysli podobnou ptakovinu jako ted tak je to skoro jedno zda mas III nebo IV
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 30.01.2009 22:43

Je otázka, zda ten filtr nové generace nějak pomůže nám, co máme filtr 2.generace do 120t, dát takovou pálku za 120t, při nájezdu 20 je to 6 roků, tedy 5t/rok kvůli zeleným fašistům (cca 0,5 Kč/km).
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 30.01.2009 22:56

Zajímavé, co ve FodrClubs píšou od aditivech:
Avsak nejdulezitejsi pro motory s DPF je to,ze se nesmi pridavat do paliva zadne aditiva a jine zlepsovadla.Pridaval jsem totiz aditiva,ktera zlepsovala a cistila,ale zase na druhou stranu pri spalovani vznikal popel,ktery se usazoval ve filtru.Saze z nafty v pohode shorely,ale popel zustaval-vysledek,stale castejsi vypalovani filtru a dalsi trable...
Po opetovne navsteve servisu,kde mi to bylo vysvetleno konecne zasvecenym technikem,jsem natankoval naftu verva a najel uz cca 20tis.km,nepridavam zadne aditiva a interval se posunul uz na 1000km,coz oproti 350km intervalu drive je naprosto v pohode.

Jak poznám ve Focusu regeneraci ? Tam asi žádná kontrolka není, ne ?

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... highlight=
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od John27 » 30.01.2009 23:56

Na regeneraci zadna kontrolka neni. Pokud se ucpe filtr nebo neni v nadrzce EOLYS aditivum, rozsviti se konrolka: "porucha systemu motoru".
Nejsem odbornik, ale kdyz jsem mel 1.6 TDCi, tak mi motor kazdych cca 250-300km zacal nepatrne skubat - takovy nerovnomerny zatah. Vzdy se to delo, az kdyz byl motor zahraty (pri delsi jizde). Tento stav pokazde trval odhadem 3-5min.
Vetsinou jsem jezdil kratsi trasy po meste. Proto mozna regenerace probihala uz po tech 250km. Psal jsem o tom skubani i zde na foru, nekdo mi radil ,ze by to mohlo byt i zanesenym palivovym filtrem. Mozna to to melo souvislost s obojim, protoze podle me, by regenerace nemela byt tak znatelna pri jizde. Kazdopadne jsem si tento jev spojoval s tou regeneraci a musim rict, ze me tohle chovani opravdu stvalo. Uz jsem se ale nedostal k reseni, protoze jsem auto vratil kvuli jine zavade na motoru. Netvrdim, ze TDCi od PSA je spatny motor (v recenzich pochvalovan), ale me osobne, jako majitele prvniho auta, pekne proskolil.
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů