Stránka 40 z 70

Re: sportovní filtr

Napsal: 19.02.2009 20:21
od Tonda-B
Otevřené sání nepatří pod kapotu, ale do buggyny a podobných aplikací.

Pod kapotou je vzduch ohříván jednak teplem vysálaným motorem a jednak ohřátým vzduchem, který právě prošel chladičem.

Před delším časem jsem se zúčastnil testů motoru Octavia WRC na motorové brzdě (výsledek 330k).

Bylo to v zimě a v testovací místnosti motor nasával vzduch teplý +6 st.C.
Protože norma DIN 70020 předepisuje 20 st.C a aby data byla dobře srovnatelná, bylo zapnuto ohřívání nasávaného vzduchu.

Při +20 st.C nasávaného vzduchu měl motor přesně o 14k menší výkon, než při +6st.C.
Tedy 1 st.C rovná se jeden kůň u uvedeného motoru.

Mimochodem - ještě větší vliv na výkon měla teplota stlačeného vzduchu.
Tam jeden stupeň C byl dokonce 1 kW rozdílu výkonu.

Myslím, že kdo má naftového Focusa by měl uvažovat o větším intercooleru - třeba z Renaultu Master (ev. o přidání druhého).
Jsou v tom - bez dalších zásahů - desítky koní výkonu.

Pokud motor standartně nasává 65 st.C teplý vzduch (z kompresoru turbodmychadla leze asi 150 st.C teplý), nevěřím, že by se nedal vychladit na polovinu.

Re: sportovní filtr

Napsal: 19.02.2009 23:19
od richisan
Tonda-B: To mas overene, ze medzichladic z Master-a bude pasovat do focusu? 8) Ma to uz niekto, koho poznas takto spravene na diesli? S tym vzduchom, co pises, je uplne logicke...

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 00:37
od Tonda-B
Já jsem nikdy diesela (kromě dodávky) neměl, takže vyzkoušené nemám nic.

Známý z Teplic má tenhle mezichladič na Golfu TDI.
A mně napadl, že má pěkných pár litrů obsah a to se mi na něm líbilo, když jsem ho viděl.

Protože tvoje auto nepodléhá předpisům WRC, tak přece nemusíš mít mezichladič s obsahem maximálně 18l, ne?

Jiný má Octavii I 1,8T a má v každém podběhu jeden mezichladič Octaviový.

Každý tvoří z toho, co má a napasovat si to musí podle potřeby.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 00:44
od cr4sh3r87
Ono je sice pěkný že tam jde narvat milion intercoolerů, ale to turbo je musí naplnit vzduchem, tudíž to znamená že budeš mít tubodíru potom jak prase... :!: :!:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 00:48
od richisan
presne tak, suhlasim...vsetky komponenty v aute su dimenzovane tak, ze navzajom dokazu spolupracovat s danymi parametrami a zabezpecit vykon a spolahlivu prevadzku. Ak to niekto prezenie, tak efekt sa nemusi dostavit. Ale mozno by to stalo za to :wink:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 09:24
od Tonda-B
Já bych zase myslel, že auto je konstruované jako kompromis.
Tak aby vyhovovalo co nejvíce lidem a dobře se prodávalo.
Jenže ty nejsi průměrný, ale konkrétní a tak není nic divného, že chceš třeba větší výkon.
Tak proč si ho neudělat, když to jde a chceš ho?

Obě ty auta znám, jezdil jsem s nimi a o nějaké turbodíře nemůže být ani řeči.
Tolik praxe.
V teorii to možná vypadá jinak.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 09:35
od chmelko
Tonda-B píše: Jenže ty nejsi průměrný, ale konkrétní a tak není nic divného, že chceš třeba větší výkon.
ak chcem silnější výkon, kupim si silnejšie auto..

takže plniaci tlak turba ti asi vela nehovorí čo? :wink: nižšia teplota je síce super, ale musí existovat aj komponent ktorý ho pod daným tlakom do nho dopraví...nieje všetko len o velkosti

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 09:51
od Tonda-B
chmelko píše:...nieje všetko len o velkosti
Tvrdí to takhle i děvčata?

No nic, já jen, že znám dva lidi, kteří si nešli koupit nové auto, když chtěli výkon a ono jim to funguje pěkně i tak.

Každý podle sebe, ne?

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 09:55
od chmelko
myslel som,že rozbehneš technicku argumentaciu..tak nič, je vela práce a na tom čas sa mi strácat velmi nechce..tak "tunte" dalej :wink:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:02
od Fuks
Tonda-B píše: Pokud ti nevadí hnusný kravál - při delší jízdě velmi obtěžující i mne a snížení výkonu, způsobené nasáváním teplého vzduchu, kup filtr tvaru komolého kužele a použij ho místo airboxu.
Můžeš napsat co jsi měl za konus a na jakým motoru? Jde mi hlavně o to tvoje hodnocení "hnusný kravál".
Mám na 1,6 benzínu KN-ko konus a tohle bych nikdy nenapsal.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:04
od chmelko
Fuks:ono vela ludí nevidí rozdiel medzi tuzingom (velké krídla, pneu,lacne doplnky na tuzingovych netovych shopoch, burzach..ale ako písal ladič, je to hlavne o velkosti :lol: ) a funkčným tuningom a to je ten naj problem :roll:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:06
od richisan
dobry zaver :mrgreen:

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:12
od Tonda-B
chmelko píše:myslel som,že rozbehneš technicku argumentaciu..tak nič, je vela práce a na tom čas sa mi strácat velmi nechce..tak "tunte" dalej :wink:
Teorie je fajn, když chybí praxe. Co jiného taky člověku zbývá, že?

Ale tam, kde si mám možnost prakticky ověřit, že něco funguje, dávám přednost praxi.

Ty se pochopitelně zařiď podle sebe.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:13
od Fuks
Chmelko: Napsal jsi to pěkně :) , ale nakonec každýmu se líbí něco jinýho a tak je to správně.

Re: sportovní filtr

Napsal: 20.02.2009 10:14
od chmelko
Tonda-B:praxe....teraz si ma fakt rozosmial :mrgreen:
asi ti budem musiet hodit nejake foto z mojej prace :lol: