Stránka 39 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 09:07
od KERF
roverx: Všichni kdo se k tomu mohli vyjádřit a poradit už to udělali, takže podle mě jsou zbytečné tvoje další příspěvky typu:

"Tak zase menší dilema po přečtení tohoto článku :http://www.forum.konkurence/viewtopic.p ... t=1042jsem nabyl dojmu, že lepší je koupit jednodušší 1,6tku =o"

Taky nechápu, jak můžeš chtít aby ti tu někdo vybral konkrétní inzerát. To si snad už musíš vybrat sám, ne?

Rozhodni se konečně co teda chceš. Poradím ti za sebe z vlastní zkušenosti: Pokud máš rodinu (2 děti) tak se určitě nedívej na hatchback, ale rozhodně kup kombi do kterého mnohem pohodlněji narveš veškeré věci jako kočárek, dětské kolo atd. až povezeš děcka někam na výlet. Pro takhle vytížené auto bych už doporučil rovnou turbodiesel 1,8 nebo klidně 2,0. Mají bezvadný zátah odspodu (velký kroutící moment) a s naloženým autem tyto motory pohnou mnohem líp bez nutného vytáčení jako u benzínového motoru 1,6 (je jedno jestli 74 nebo 85kW). Turbodiesely se nemusí vytáčet = jsou úsporné.

Já jsem před časem taky koupil bezín 1,6Ti-VCT hatchback, ale teď když čekám 2 děcko bych potřeboval spíš kombi i když se mi tak nelíbí. A můj motor? Není špatnej, ale nebaví mě ho pořád tak vytáčet. Aby se to pohlo potřebuje se dostat minimálně na 3000ot/min nejlíp až na 4000ot/min kde teprve nastupuje nejvyšší kroutící moment - slabých 157Nm. S tím je spojená zvýšená spotřeba a opotřebování motoru častými výlety do vysokých otáček. Raději bych si teď s rodinkou bublal v turbodieselu.

A teď jsem zvědavý nad čím budeš zase přemýšlet.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 10:39
od foki
roverx píše:
5) nebo ještě sjednávám dalšího focuse 2009 1.6 Ti-VCT ve výbavě sport,5dv.černý, který by měl být také lehce pod 300.000,-
neni s cervenýma sedackama a manualni klimou ?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 10:55
od roverx
Mrzí mě, že debata se stočila na přestřelku :-(

for KERF: "Všichni kdo se k tomu mohli vyjádřit a poradit už to udělali..."
,,,řešili se tu dva motory, ale z celého vlákna se dá vyčíst kdo se přiklání k jakému výkonu a "tahu"-neřešila se tu vůbec otázka spolehlivosti či úspornosti, jen grafové křivky obou motorů-a mne celou tu dobu zajímá rozdíl ve spolehlivosti apod,,,

,,,nechci také po nikom, aby mi vybíral auto dle inzerátů,,, psal jsem jen zda-li jste mi schopni napsat svůj názor, jestli není lepší, než auta co jste mi zde nabízeli(typy na autotiptopa a misoka jsem dostal tady od vás na fórum), připlatit si a jít do faceliftovaných modelů-zajímalo mne jen jestli tímhletím rozhodnutím neztratím(větší poruchovost některých součástí, rychlejším propadem ceny apod.),,,
,,,je jasné, že konkrétní auto si po vyzkoušení a vizuální konrole budu vybírat sám :-) stačilo napsat na co si dát pozor

,,,a rozhodnutý co chci jsem dávno-je to hatchback, nad tím jsem ani nepolemizoval, ani tehdy pokud čekám druhé dítě,,,kočárek je jen na dva roky, kola se dají v případě potřeby vzít na nosič(na výlety si myslím, že si kolo v autě určitě nepovezu-buď pojedu na kole rovnou nebo autem :-D) ,,,a na další věci "pro děti do auta" ?! Chci si koupit auto na ježdění z bodu A do bodu B-žádný "rodinný stěhovák" (když už, tak kombik na tu jednu cestu na dovolenou není problém si v rodině vždy zapůjčit)
,,,a už vůbec jsem nepolemizoval jestli benál či naftu?! to nevím, kdes to vzal?!
při mém ročním nájezdu 10.000km se ani o naftě nevyplatí uvažovat, celou zimu(od srpna do konce dubna jsem zavázaný prací-na delší trasu se nedostanu a jsem rád, jak cosi doženu přes těch pár měsíců, kdy to mám v práci volnější)- o úsporu mi vcelku ani tak nešlo v mých dotazech, ale spíše o spolehlivosti motorů- což ta 1,6 rozhodně je a já také zjišťuji celou dobu rozdíly mezi těmi dvěmi-o čemž vlastně toto vlákno vůbec je!!!

a víš nad čím budu ještě zase přemýšlet?
,,,nad tím, pročs jako majitel 1,6tky 85kW jsi mi rovnou nenapsal objektivní názory na tuto motorizaci. Třeba bych rád věděl jak moc se projevuje a jak je to znát ta "zvýšená spotřeba a opotřebování motoru častými výlety do vysokých otáček"?

Jinak nad ničím zvláštním moc nepřemýšlím, vidíte tady, že nějaké vyhraněné názory, které nechci měnit mám(hatchback, benzín, aut.klima,,,), tak se prosím nezlobte za drobnosti, kterýma vás(asi některé) otravuji:-(
Omluvte mou rozsáhlost a jestli se někde objevla nějaká zmatečnost tak se rovněž omlouvám. Jsem dnes po noční a místo nějakých objektivních názorů a rad se dozvídám jen jak si nemohu vybrat a jak můžu vůbec po někom něco chtít,,,
myslel jsem si, že jsem na fóru kde se něco dozvím o autě, ale zatím se dočítám jak nerozhodný jsem :-( to já vím i bez takovýchto příspěvků,,,

Děkuji Standa

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 10:57
od roverx
for foki:
ještě nevím, neviděl jsem zatím foto a ještě mi nevyšel čas se zajet podívat,,,
určitě se ozvu až budu vědět víc, proč se ptáš? Od koho by měl být ten co máš na mysli?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 11:13
od foki
rekl bych ze charita http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... quest=true

min cena je cca 370000 tak jsem zvedav :mrgreen:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 12:35
od killerhammer
roverx, rozdiel v spolahlivosti tych 1.6 motorov podla mna bude "veškerý žádný" 8)

urcite nedaj na nazory nejakych bazarnikov
si vezmi, ze tych 74kW focusov je tu na predaj hrozne vela, mozno 80%, tak je jasne ze ten motor pochvalia aby sa tych aut rychlo zbavili

raz tu niekto pisal, ze kupoval nove fofo, ponukal mu predajca skladovky 74kW, tak sa spytal toho predajcu specialne na 85kW verziu, naco mu on povedal, ze to by musel objednavat, ze take nemaju na sklade a ze je to blbost, ze to ma malo ludi, a ze ten motor sa kazi a keci, keci, keci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
potreboval predat to co mal na sklade, chapes

treba vyuzit to, ze jazdene fordy su dnes brutal lacne :idea:
co takto kupit si benzinovy dvojliter ? :idea: 8)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 13:48
od KERF
roverx: Tak to shrneme. Všichni ti radí už od strany 32.

Spolehlivost: viz můj příspěvek str. 31 - po 4 letech provozu a 40000km vše v pořádku.
viz str.34, Killer: kazdopadne by som to uzavrel, ze 1.6 alebo 1.6 ti-vct, prast ja uhod z kazdeho hladiska (vykon, poruchovost, servisne naklady, spotreba).

Úspornost: viz str.37 Spigot: odporucam ti pozriet http://www.spritmonitor.de/en/ ,kde mas vacsie mnozstvo ludi s jednym aj druhym motorom a potom porovnavat.
viz str.38, Killer: moju spotrebu neries
spritmonitor.de, statistika:
1.6 74 kW, 163 vozidiel, priemer: 7,84 l/100km
1.6 ti-vct 85 kW, 152 vozidiel, priemer: 8,02 l/100km
ten rozdiel v spotrebe je 2 deci / 100 km

Moje minimální spotřeba byla 5,3l/100km, průměrná za celej rok je 7,5l/100km - viz http://www.spotreby.cz

Rozdíl mezi motory: viz str. 32, MK2: Ti-VCT = Twin independent Variable Camshaft Timing = dvojí inteligentní variabilní časování ventilů. V tom je rozdíl. Má to vliv na spotřebu a ve vyšších otáčkách větší výkon.

Objektivní názor: viz str. 31, můj příspěvek: Mám na to svůj názor(který nikomu nenutím): Každé auto je tak trochu originál - můžeš koupit jedno, které bude mít pořád nějaké poruchy a nebo koupíš jiné té samé značky i se stejným motorem, které ti bude sloužit bezvadně s nějakýma drobnostma ke tvé spokojenosti až do konce. Při koupi auta to chce trošku štěstí... Já s ojetým Ti-VCT jezdím už od 5/2008 a jsem s ním velmi spokojenej. (až na to že bych z něho potřeboval dostat 200 koní )

Doporučení: viz. str 33, zirafak: zirafak napsal:
mal som predtym 100 konovu 1,6 sice v 1-notke a teraz v 2-ke 115-tku,ale tento druhy je neporovnatelne lepsi.zivsi v nizsich otackach,zivsi vo vyssich,da sa jazdit velmi usporne,vdaka variabilnej technologii,kde motor v nizkych otackach spaluje chudobnu zmes.Je inac sprevodovany a pri dialnicnej 130-tke toci trosku vyssie otacky,ako stara 100-konovka.Osobne by som volil jednoznacne 115-tku.
...pre roverx-a,ked je lenivy hladat

Nafta a kombík bylo moje osobní doporučení.

Na závěr bych ještě použil příspěvek ze strany 32, Killer: mozno by si mohol zacat tym, ze si toto vlakno precitas od zaciatku

Přes funkci vyhledávání se na tomto fóru dají najít všechny odpovědi na tvoje otázky. Tímto končím tuto debatu a přeju hodně štěstí při hledání na fóru i při hledání auta.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 13:57
od roverx
killerhammer píše: urcite nedaj na nazory nejakych bazarnikov

treba vyuzit to, ze jazdene fordy su dnes brutal lacne :idea:

co takto kupit si benzinovy dvojliter ? :idea: 8)

názor bazarů se zdá nasnadě, ale já čerpal z recenze z časopisu(což ostatně se dá lehce zmanipulovat-právě ve prospěch bazarníků) tak nevím, kdo do takových článků recenze píše?!
slyšel jsem to na vícero místech-i když mě to víc tíhne k 85-tce :wink:

jj, "brutal lacne" byl taky jeden z důvodů jít do fordu, i když mnoho lidí tvrdí, že za tu cenu by byl golf či passat v plné palbě nebo raději za tu cenu jít do ochcávky,,,
,,,za tu cenu v plné palbě možná, ale né s tak málo kilometry a takové ročníky jak se dá sehnat ford :-) jasná volba - bonus k tomu - vynikající jízdní vlastnosti 8)

no a benzínový dvojliter :-) jj "pravý zetek" sqwelá volba :mrgreen: ale s mým nájezdem do 10.000km/rok je zbytečné nechávat spadat prach na tak výborný motor :-) a platit za něj zase vyšší pojistku :-) kdybych jezdil více tak možná, ale tak se spokojím s tou jednašestkou, hlavně i pro tu její spolehlivost :-)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 15:39
od Lopik@Trance
roverx: uplne ta chapem ... chces kupit focusa, moc o nom nevies, tak sa chces poradit ... vazis si svoje peniaze a mrzelo by ta keby si kupil spatne. Uplne normalne ludske chovanie. Takze nevidim v tvojich otazkach nic nezmyselne :wink: ved predsa nejde o tisice korun ale statisice. A na finalne rozhodnutie mas len jeden pokus. Peniaze ti nikto nevrati.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 18:44
od roverx
Lopik@Trance píše:roverx: uplne ta chapem ... chces kupit focusa, moc o nom nevies, tak sa chces poradit ... vazis si svoje peniaze a mrzelo by ta keby si kupil spatne. Uplne normalne ludske chovanie. Takze nevidim v tvojich otazkach nic nezmyselne :wink: ved predsa nejde o tisice korun ale statisice. A na finalne rozhodnutie mas len jeden pokus. Peniaze ti nikto nevrati.
jj tak to jsi přesně vystihl ;-) pak až se po koupi více rozepíšu, tak pochopíte :-)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 19:03
od foki
ja jsem se setkal zatim s jedním problemem u Tivct a to variabl saciho kola . je pravda ze jich moc neni a vetsinou jsou drazsi nez 1,6 . konstrukcne je ten motor stejny , takze v podstate az na vacky se tam nema co pokazit .

zalezi na tobe pro co se rozhodnes a na co narazis . samozrejme je TiVCT lepsi ale vzhedem k tomu ze jich tolik neni tak je zúžený vyber .

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.11.2009 19:42
od Wizzy
Roverx.Mám 1,6 74 kw,ten sám roční nájezd co Ty,absolutní spokojenost.Ted u druhé garančky mi znovu potvrdili,že tato motorizace je bezporuchová.spotřeba malá.Ufordu je ted vánoční sleva i na fokusy.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 29.11.2009 14:00
od roverx
foki píše:rekl bych ze charita http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... quest=true

min cena je cca 370000 tak jsem zvedav :mrgreen:

ne, ne charita to nejni. Ptal jsem se, protože jak jsem se dozvěděl, auto už je dovezené a do 14 dnů by mělo být hotové. Tak jsem se ptal proč do 14-ti dní a už vím kde je háček, cituji:
"Auto má poškozený pravý předek(kapota,nárazník,pr.blatník,pr.lampa).Lakovat se budou jen tyto díly. ...
...ohledně ceny toho 5dv. 2009 sport se případně domluvíme při shlédnutí vozu, bude opět pod 300 tis."

no teď bych jen rád viděl aspoň foto, jak moc bylo auto zbořené,,,
,,,z toho mám trochu strach, jestli je to jen ťuklé, snad budiž, ale mám strach jestli nárazem neutrpěla hnací náprava popř. řízení :-( sakra, pro to tak "výhodná" koupě :wink:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 29.11.2009 20:19
od richisan
Ja by som ani takto tuknute auto nekupoval, ale kazdy sa rozhodujeme sam...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 06.12.2009 08:15
od anubis
roverx...
...vykonovo su tie motory rovnake, ak uvazujes o tom ako auto budes pouzivat (najdi si grafy priebehu vykonu a krutiaceho momentu a porovnaj). ver mi, ze ak si normalny, otacky nad 3000 len malokedy budes hnat. tj ak nie si "sportovec", ktory potrebuje vytacat motor aj ked stoji na semaforoch...moj focus v otackach nad 2500 uz dost huci. presnejsie velmi huci a je to asi spolocne pre vsetky benzinove focusy. dialnicnych 130 (podla GPS) uz znamena 4000 otacok a ver mi, ze len ked naozaj musim idem 130tkou po dialnici - mna ten hluk unavuje a necitim sa v pohode...mne osobne chyba dalsia rychlost pod schaltpakou, aby otacky isli aspon na 3000. V obsadeni do 3 ludi by to aj moj motor na rovinke zvladol....
...rozdiel pocitis snad len v spotrebe, ked Ti-VCT spaluje chudobnejsiu zmes...a mozno Ti-VCT reaguje na plyn lepsie ako moja 100konovka...
...moja priemerna spotreba je 7,2 od kupy (najazdenych 62000)...najcastejsou trasou je samozrejme cesta do prace a spat, tj 20km...z toho je vacsina po meste (Pezinok-Bratislava letisko), priemerna rychlost je daco pod 60...
...moj nazor - dat za pouzity focus 250-300tis ceskych penazi nie je rozumne. to uz kupis novy voz so zarukou...samozrejme, ak by si nechcel kupit moj :-)....