volnoběžný ventil

Odpovědět
commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od commanderwar » 18.02.2013 07:50

Jak jsem psal na minulé stránce, rano v počasi od +5 do - čehokoliv proste rano nenastartuji napoprvé.

auto proste nechce držet otáčky a chcípne.
Jakmile se mi podaři ho nastartovat bud must popojet par metrů, pak mi chcipne a pak už otacky drží.
a anebo se mi trochu osvědčilo parkrat otočit klickem na 2 a polohu a pak zase na nulu třeba 6x, pak auto nastartuji napoprvý.

potom behem kdykoliv dne auto už nastartuji hnedka otacky nekolisaji vše jede na 95%.))...proste musi auto stat venku přez noc vic jak 12 hodin.

nemuzu si pomoct ale prijde mi že jedina zavada by mohla byt na dva roky starem volnobeznem ventilu, kdyby to byly hadice delalo by to i odpoledne i cokoliv jinyho.

podle me v tom ventilu se zasekne ta hejbaci cast a az teplejsi vzduch ji rozhejbe..je možné toto???
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 18.02.2013 09:28

commanderwar.............nepadá Ti palivo (netěstností paliv.vedení) ? tím, že vícekrát otočíš spín. klíčkem, spínáš paliv. čerpadlo k nasátí paliva. Třeba se pletu....
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od commanderwar » 18.02.2013 10:34

tezko rict, pokud by to delalo palivo proc to třeba nedela i za 10 hodin co mi auto stoji v praci a odpol jedu domu, ale jen pri delsim stani přez noc, pokud auto stoji třeba dva dny je to jeste horsi

kdyz jsem to mel před dvema lety na diagnostice nic nenašli nechal jsem si cistit klapku a koupil novy ventil, dva roky byl klid, letos se z toho mužu podělat zase....nevim asi jsem smolař a skutečně ten ventil je vadnej.

problem je že mi nikdo nepomuze, ve fordu rikali ze mi ten ventil otestujou ale musim si sehnat nekde jiny prozatim...pockam do jara..pokud to na jaře bude ok, tak to zase budu řešit zase pristi zimu jak se znam:)...do ty doby to auto mužu klidne dvakrat otočit na střechu
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 18.02.2013 11:58

To jaroslavvik: Tyjo zajimavy jak to padá rychle a pak to zpomalí než to dojde k těm volnoběžným. Podle mě a toho co sem viděl, četl atd. by to mělo padat rovnoměrně až na ty volnoběžny když stojíš na místě.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od jaroslavvik » 18.02.2013 18:47

Pastovic: tohle už řešit nebudu hele :) pokud to má padat pomalejš, tak budiž. Nicméně v tom nevidim problém. Pořád je tohle 100x lepší než kolísání a propadání, rozsvicení kotrolky baterky, vibrování auta atd :-)
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od jaroslavvik » 18.02.2013 18:54

matys píše:commanderwar.............nepadá Ti palivo (netěstností paliv.vedení) ? tím, že vícekrát otočíš spín. klíčkem, spínáš paliv. čerpadlo k nasátí paliva. Třeba se pletu....
A palivový filtr toto dělat může? třeba je zanešený a pumpa pořádně neprotlačí benzin až do motoru..V motorech sem amatér, tak mě kdyžtak nebičujte pokud sem řekl kojotinu :mrgreen:
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 18.02.2013 19:11

podle mne uz bys takhle strasne zanesenej filtr poznal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: strasna rana a bouchla by benzinova hadicka...pochybuju ze by vydrzela tlak co umi cerpadlo do tvrdejch...nejakejch 5 atm by stara hadicka urcite nevydrzela :mrgreen: :mrgreen: ...toho bych se fakt nebal....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 19.02.2013 07:50

jaroslavvik píše:Pastovic: tohle už řešit nebudu hele :) pokud to má padat pomalejš, tak budiž. Nicméně v tom nevidim problém. Pořád je tohle 100x lepší než kolísání a propadání, rozsvicení kotrolky baterky, vibrování auta atd :-)
Zajmalo by mě jestli ti to vydrží a hlavně jestli se to takhle bude chovat i za jízdy.. U mě se otáčky na volnoběh taky přesně takto ukázkově chovají, ale během jízdy a zastavování občas padají pod 750..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Fík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 24.03.2008 15:28
Bydliště: Lhota u Zlína

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Fík » 19.02.2013 09:53

Je zajímavé, že volnoběžný ventil v našem autě nepracuje jak má, jen když je motor zahřátý, dojíždím na volnoběh a mám zapnuté světla. Když stojím na křižovatce, světla mírně pohasínají a otáčky volnoběhu kolísají. Nikdy se ale nestalo, že by auto chcíplo. Řekl jsem si, udělám Fokouškovi radost a nechám mu ventil vyměnit. A ouha, v servisu mě sdělili, že i s novým volnoběžným ventilem může být problém a nemusím být s výsledkem spokojený a tak nejlépe do toho nevrtat, pokud to není nevyhnutelné.
Naposledy upravil(a) Fík dne 19.02.2013 19:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od jaroslavvik » 19.02.2013 18:08

gargulakj: Je to asi týden co sem neodpojoval baterku a od té doby v pohodě. Předtím se odpojovala celkem často (cyklovač, palubák, sedačky, oprava alarmu). Teď to drží, i při jízdě např. z kopce s vyřazenym kvaltem. Tak snad se to zas nevrátí :roll:

Fík: Jo, tak toho sem si přesně taky předtim všiml, že to zlobilo pouze, když byl ohřátý motor. Připadalo mi to, že když byl motor studený, jednotka prostě nedovolila volnoběžným otáčkám jít pod 1000ot/min (což by mělo být normální). Jakmile se ale motor ohřál, otáčky se propadaly pod 750ot/min.
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Nonid » 26.02.2013 17:56

Zajimavej poznatek k tomu mymu(o par stran dal popis problemu)... Pod 1/4 nadrze je mozny jezdit jedine kdyz je venku teplu nebo to tocit pres 2600 otacek+-, jinak to skube jak epileptik :/ Taky v tom pripade pravidelne ztraci teplotu, jedu 55km/h, teplota po nejaky chvili na pulce, vyradim, teplota se drzi, pak tam hodim ctyrku pro velice klidnou jizdu a auto sebou zacne skubat a ztracet rapidne teplotu motoru...

Vcera jsem natankoval, pres jednu ctvrtinu nadrze to zas jede jak drak, kupodivu mi to ale zdechlo pri vyrazeni ve 130ti a prudkym brzdeni. Muze s tim mit co delat to, ze obcas po vyrazeni se mi zhoupnou otacky a autu byla odpojena baterka predtim a ŘJ se jeste nenaucila s motorem...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
jaroslavvik
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 08.04.2012 17:43
Bydliště: Kladenské zákoutí

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od jaroslavvik » 26.02.2013 18:58

podle mě ŘJ potřebuje minimálně 100km aby se "vzpamatovala" a volnoběh byl jakštakš normální. Pokud jsou samozřejmě všechny systémy funkční (ventil, hadice atd..)
je : Ford Focus 1.6 Pacific Green
byl: Ford Focus 1.6 16v
byl: Ford Focus 1.8 16v

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Nonid » 27.02.2013 10:07

Je to mozny, naposledy se mi chytla po asi 50-60km jizdy, docela sok, kdyz najednou behem jizdy z kopce na neutral vyskocej otacky z 200 na tech defaultnich 750 :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 28.02.2013 08:05

Taky se podělím s chováním mých otáček... Bylo to dnes ráno, 0°C, ujeto zhruba 10km takže relativně zahřáto a sešláplá spojka, rychlost cca 50km/h... mrkněte..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K6TrteFeISs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T2Yup6nkqZA[/youtube]

Po pořádném prohřátí motoru po cca 20km se začnou otáčky chovat normálně..

Sranda je že při stání na místě se spojkou/bez spojky se chovají vždy tak jak mají..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ht41F6jVB4[/youtube]
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 28.02.2013 14:06

To je____ mezi nebem a zemí: tzn. ŘJ__ a autem. :mrgreen: :mrgreen:
Hlavně, to neřešte v tomto zimním období.
Studenej vzduch+vlhkost-atd.
Prostě soudruzi od Forda někde udělali CHYBU. :|
Mě,co s tím nemá v létě žádné problémy, tak ted někdy si to taky zablbne: NEŘEŠÍM to ted. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti