Stránka 39 z 69
Re: Klimatizace
Napsal: 21.05.2012 18:54
od Road
Radekjo píše:Kompresor? Výparník? Filtr?
Kompresor by měl být OK, filtr mám nový a výparník?
Tím čidlem to bylo to měřený hned po naplnění.
Je to tím, že mám TiVct?

Re: Klimatizace
Napsal: 21.05.2012 19:35
od 7a53366
Správně fungující klimatizace by měla mít přímo na výparníku (uvnitř topení) cca 0°C. To znamená, že měřeno na výdechu může mít 3-5°C. Musíte ale počítat s tím, že optimální teplota nasávaného vzduchu je cca 25°C a tak může být ve "čtyřicetistupňovém" horku ta teplota vyšší
Jestliže se i po delší době chodu klimatizace "naplno", vzduch na výdechu neochladí, je nejspíš něco v nepořádku. To co to je, by ale měl zjistit technik pomocí měření tlaků a teplot na vysokotlakém i nízkotlakém potrubí klimatizace.
Oprava klimatizace bohužel není jen o doplnění chladiva a zkasírování zákazníka.

Re: Klimatizace
Napsal: 21.05.2012 20:47
od Road
7a53366 píše:Správně fungující klimatizace by měla mít přímo na výparníku (uvnitř topení) cca 0°C. To znamená, že měřeno na výdechu může mít 3-5°C. Musíte ale počítat s tím, že optimální teplota nasávaného vzduchu je cca 25°C a tak může být ve "čtyřicetistupňovém" horku ta teplota vyšší
Jestliže se i po delší době chodu klimatizace "naplno", vzduch na výdechu neochladí, je nejspíš něco v nepořádku. To co to je, by ale měl zjistit technik pomocí měření tlaků a teplot na vysokotlakém i nízkotlakém potrubí klimatizace.
Oprava klimatizace bohužel není jen o doplnění chladiva a zkasírování zákazníka.

Právě že tlaky byly v pořádku

tak já nevím...

Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 09:43
od Nepér
Taky to někdy zkusím změřit. Jsou kompresory, respektive výkony klimatizace, u všech motorizací stejné?
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 19:24
od 7a53366
Nepér píše:Taky to někdy zkusím změřit. Jsou kompresory, respektive výkony klimatizace, u všech motorizací stejné?
Výkon klimatizace je většinou upravován expanzním ventilem, nebo různými expanzními tryskami. Některá auta (hlavně novější modely) ale mají kompresory s plynulou regulací výkonu. To je ale spíš kvůli úspoře výkonu motoru a paliva. Obecně by měl být kompresor z nízkootáčkového motoru výkonnější než kompresor z vysokootáčkového motoru.
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 19:54
od C-Maxis
Me z toho lezlo 10,6°C . Ale treba po hodine provozu to bude jine ...
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 20:05
od djdekl
Spíš to bude daný velikostí řemenice... u výdechu by mělo být kolem 5-7st
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 20:18
od Road
chlapi nevím, prostě mi z toho hlava nebere, ale chtěl bych to zjistit, abych na to nemusel myslet a byl jsem v klidu....
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 20:32
od C-Maxis
Ja to neresim. Auto mi to ochladi v pohode a jestli je to +4 nebo +10°C.
Spis me to jen zajimalo, kolik to je.
Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 21:10
od Road
Jde o to, že když je to jen 4 stupně, tak auto je vychlazeno rychleji atd. + jestli to má fakt chladit na míň, než na těch 10 stupňů, tak by mě zajímalo, co mám špatně?

Re: Klimatizace
Napsal: 22.05.2012 21:54
od C-Maxis
az sem da 5 lidi se stejnym motorem/autem vysledek, ze maji +4°C na vydechu, pak mozna...
Re: Klimatizace
Napsal: 23.05.2012 11:25
od dawqa
Zdravím potřeboval bych vědět kolik trubek od klimatizace se nachází nad pravým předním kole a co potřebuji na to abych ji vyndal, při kontrole mi tam zjistili díru, ale ja se jich zapomel zeptat kde přesně. Díky moc.. ff mk1 1.8benzín
Re: Klimatizace
Napsal: 23.05.2012 15:27
od C-Maxis
Tak jsem trochu meril teplotu.
Venku +31°C, uvnitr +38°C
Vydech stred, vpravo od volantu, KLIMA AUTO/LOW.
Nejnizsi teplota byla +9,5°C, asi 3 cm uvnitr vydechu.
Pokud je motor na neutral, teplota vyleze asi o 2°.
Ale zase cim rychleji se toci ventilator, tim vice tepleho vzduchu nasava a teplota opet trochu vyleze.
Nejnizsi teplota byla dosazena pri 1500 ot a AUTO/20°C nastavenych a to +7,5°C.
Vyssi otacky motoru uz nepomohly.
Re: Klimatizace
Napsal: 23.05.2012 15:42
od Road
tak mé nové poznatky....
byl jsem ve Fordu a bylo mi řečeno, že teplota by měla být 4 - 5 °C.
Mechanik se na to díval, říkal, že ventilátor OK, tlaky s čidlem by měly být taky OK a že to chladí, ale mělo by víc....
je pravda, že na volnoběh to chladí míň a trubky jsou jen studený, při jízdě tzn. když jsou otáčky, tak to chladí o něco málo víc a trubky jsou už orosený.
říkal něco, že možná nějaká tryska, tak nevím, jestli to dál řešit.... ale chtěl bych, aby to fungovalo jak má...

Re: Klimatizace
Napsal: 24.05.2012 23:37
od foki
dawqa píše:Zdravím potřeboval bych vědět kolik trubek od klimatizace se nachází nad pravým předním kole a co potřebuji na to abych ji vyndal, při kontrole mi tam zjistili díru, ale ja se jich zapomel zeptat kde přesně. Díky moc.. ff mk1 1.8benzín
potrebujes pripravky na rozebrani , vede tlusta z topeni do bandasky , z bandasky dvojita tlusta do kompresoru (druha trubka ) a tenka do chladice , pak z chladice tenka na spoj v blatniku (treti trubka ) a tenka dlouha do topeni (ctvrta trubka )