olej do motoru 1,6tdci
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
K tomu hluku - poprosim exaktne meranie na kryte ventiloveho rozvodu a v oblasti klukovych lozisk.
K "tazsie siel do otacok" - olej s hrubsim a pevnejsim mazacim filmom zvysuje kompresiu, takze motor dava o chlp vacsi vykon. Ziadam toto tvrdenie podporit meranim pruzneho zrychlenia 80-120 na III., IV. a V. rychlostny stupen, urobit aspon 3 merania pre kazdy kvalt a olej a vysledky spriemerovat.
Pretoze X ludi vlastniacich Focusa 1.6i s nadmernou spotrebou 5W-30 po naliati 5W-40 alebo 10W-40 postrehlo citelny narast vykonu...
Olej Ford Formula F nie je optimalizovany pre DPF (nesplna specifikacie ACEA C1 - C4), preco ho teda Ford predpisuje aj do aut s DPF ? Pre motory s DPF treba pouzit LOW SAPS oleje a to su iba C1 a C4, popripade C2 a C3. A naopak - do benzinakov by ziadny olej s ACEA C1-C4 nemal ist.
A este jedna otazocka :
Preco mi P307 1.6 HDI s olejom 5W-30 tesne po nahriati na prevadzkovu teplotu (voda 87 stupnov, olej 95 stupnov) daval MAP 2.3 baru, no po 50 km a teplote oleja 140 stupnov (!!!) uz bol ochotny datat iba 2.1 baru ? Po vymene oleja za predpisany Quartz 5W-40 bol MAP 2.3 baru stale, aj po zohriati oleja na 130 stupnov (o 10 menej pri rovnakom zatazeni, style jazdy a vonkajsej teploty ako v pripade 5W-30) ? Moja teoria - 5W-30 nedokazal pri teplote 140 stupnov (bezna teplota oleja pri dlhej jazde po dialnici rychlostou 140 km/h podla GPS) ucinne mazat turbo, to nedosiahlo potrebne otacky a nedalo pozadovany tlak.
Velka skoda, ze EOT (Engine Oil Temp) sa na fordackych PCM (1.6 TDCI, 2.0TDCI) cez ELM327 merat neda. Nie je na to PID.
K "tazsie siel do otacok" - olej s hrubsim a pevnejsim mazacim filmom zvysuje kompresiu, takze motor dava o chlp vacsi vykon. Ziadam toto tvrdenie podporit meranim pruzneho zrychlenia 80-120 na III., IV. a V. rychlostny stupen, urobit aspon 3 merania pre kazdy kvalt a olej a vysledky spriemerovat.
Pretoze X ludi vlastniacich Focusa 1.6i s nadmernou spotrebou 5W-30 po naliati 5W-40 alebo 10W-40 postrehlo citelny narast vykonu...
Olej Ford Formula F nie je optimalizovany pre DPF (nesplna specifikacie ACEA C1 - C4), preco ho teda Ford predpisuje aj do aut s DPF ? Pre motory s DPF treba pouzit LOW SAPS oleje a to su iba C1 a C4, popripade C2 a C3. A naopak - do benzinakov by ziadny olej s ACEA C1-C4 nemal ist.
A este jedna otazocka :
Preco mi P307 1.6 HDI s olejom 5W-30 tesne po nahriati na prevadzkovu teplotu (voda 87 stupnov, olej 95 stupnov) daval MAP 2.3 baru, no po 50 km a teplote oleja 140 stupnov (!!!) uz bol ochotny datat iba 2.1 baru ? Po vymene oleja za predpisany Quartz 5W-40 bol MAP 2.3 baru stale, aj po zohriati oleja na 130 stupnov (o 10 menej pri rovnakom zatazeni, style jazdy a vonkajsej teploty ako v pripade 5W-30) ? Moja teoria - 5W-30 nedokazal pri teplote 140 stupnov (bezna teplota oleja pri dlhej jazde po dialnici rychlostou 140 km/h podla GPS) ucinne mazat turbo, to nedosiahlo potrebne otacky a nedalo pozadovany tlak.
Velka skoda, ze EOT (Engine Oil Temp) sa na fordackych PCM (1.6 TDCI, 2.0TDCI) cez ELM327 merat neda. Nie je na to PID.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re:
Vita, ale pre mňa je dôležitý pocit, sluch mi zatiaľ slúži dobre, v tom aute sedím, takže viem porovnať aj to ako ide do otáčok. Nepotrebujem na to exaktné merania ktoré "žiada" V12. Jazdím stále tie isté trasy, takže viem porovnať aj spotrebu, ktorá išla dole o 3-4 dcl. A nie som z ďaleka jediný čo má tie isté pocity, takže na exaktné merania sa môžem s prepáčvita_k píše:Marod: to jsou pocity

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13529
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ja som si po naliati 5W-40 vsimol to iste. Uz vtedy som to tu pisal.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Potom jsou ale pocity OT.
To sem asi fakt moc nesedí. Pardon
To sem asi fakt moc nesedí. Pardon
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Sleduji že čím dyl to někdo studuje, načte, tak inklinuje k hustejsim.
Kromě možná fokiho, který to nechává na odpovědnosti výrobce
Kromě možná fokiho, který to nechává na odpovědnosti výrobce
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 551
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Re: olej do motoru 1,6tdci
Chlapi nes.. te ma, vymenil som Shell 5w30 za 5w40
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Dyt děláš dobře, držíš se specifikace výrobce motoru 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.04.2012 23:30
Re: olej do motoru 1,6tdci
Je zaujímavé že takéto exaktné meranie si ešte neurobil ty sám ako veľký špecialista na 1,6 tdci. Podľa tvojej teórie ja osobne jazdím s autom ktoré má motor /hlavne turbo/ asi 4 roky a 100.000 km po smrti a celkovo už tento motor by nemal vôbec existovať, pretože od nova stále jazdí na a1/b1. Musím sa najbližšie pozrieť pod kapotu či tam vôbec ešte mám ten motor.V12 píše:K tomu hluku - poprosim exaktne meranie na kryte ventiloveho rozvodu a v oblasti klukovych lozisk.
K "tazsie siel do otacok" - olej s hrubsim a pevnejsim mazacim filmom zvysuje kompresiu, takze motor dava o chlp vacsi vykon. Ziadam toto tvrdenie podporit meranim pruzneho zrychlenia 80-120 na III., IV. a V. rychlostny stupen, urobit aspon 3 merania pre kazdy kvalt a olej a vysledky spriemerovat.
Pretoze X ludi vlastniacich Focusa 1.6i s nadmernou spotrebou 5W-30 po naliati 5W-40 alebo 10W-40 postrehlo citelny narast vykonu...
Olej Ford Formula F nie je optimalizovany pre DPF (nesplna specifikacie ACEA C1 - C4), preco ho teda Ford predpisuje aj do aut s DPF ? Pre motory s DPF treba pouzit LOW SAPS oleje a to su iba C1 a C4, popripade C2 a C3. A naopak - do benzinakov by ziadny olej s ACEA C1-C4 nemal ist.
A este jedna otazocka :
Preco mi P307 1.6 HDI s olejom 5W-30 tesne po nahriati na prevadzkovu teplotu (voda 87 stupnov, olej 95 stupnov) daval MAP 2.3 baru, no po 50 km a teplote oleja 140 stupnov (!!!) uz bol ochotny datat iba 2.1 baru ? Po vymene oleja za predpisany Quartz 5W-40 bol MAP 2.3 baru stale, aj po zohriati oleja na 130 stupnov (o 10 menej pri rovnakom zatazeni, style jazdy a vonkajsej teploty ako v pripade 5W-30) ? Moja teoria - 5W-30 nedokazal pri teplote 140 stupnov (bezna teplota oleja pri dlhej jazde po dialnici rychlostou 140 km/h podla GPS) ucinne mazat turbo, to nedosiahlo potrebne otacky a nedalo pozadovany tlak.
Velka skoda, ze EOT (Engine Oil Temp) sa na fordackych PCM (1.6 TDCI, 2.0TDCI) cez ELM327 merat neda. Nie je na to PID.

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
To meranie je moje
A nie som specialista na 1.6 TDCI. Nic take som nemal a ani mat nebudem - nestojim o zbytocne problemy. Tak ako ini nemusia HTP, TSI, tak ja nemusim DV6.
Apropo - skus argumentovat lepsimi faktami ako je ten, ze stale este mas motor aj s turbom pod kapotou

Apropo - skus argumentovat lepsimi faktami ako je ten, ze stale este mas motor aj s turbom pod kapotou

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: olej do motoru 1,6tdci
Přesně tu samou zkušenost jsem měl i já při přechodu z 5W-30 A1B1 na 5W-40 A3B3.Marod22 píše: Jazdím stále tie isté trasy, takže viem porovnať aj spotrebu, ktorá išla dole o 3-4 dcl.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: olej do motoru 1,6tdci
Z téhle diskuze mám pocit že tomu tady stejně nikdo pořádně nerozumí, a tím pádem bude nejrozumnější používat specifikaci danou výrobcem což je: ACEA A5/B5 WSS-M2C913-C např. Castrol Magnatec 5W-30 A5 a nesnažit se pořád něco přechytračit 

Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.04.2012 23:30
Re: olej do motoru 1,6tdci
Jaj tak potom sory. Podľa tvojich príspevkov som si myslel že týchto motorov ti cez ruky museli prejsť desiatky alebo stovky. Tak prezrať kde je studnica tvojej múdrosti.V12 píše:To meranie je mojeA nie som specialista na 1.6 TDCI. Nic take som nemal a ani mat nebudem - nestojim o zbytocne problemy. Tak ako ini nemusia HTP, TSI, tak ja nemusim DV6.
Apropo - skus argumentovat lepsimi faktami ako je ten, ze stale este mas motor aj s turbom pod kapotou
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
S 5W40 si mal nižšiu spotrebu?Jardak píše:Přesně tu samou zkušenost jsem měl i já při přechodu z 5W-30 A1B1 na 5W-40 A3B3.Marod22 píše: Jazdím stále tie isté trasy, takže viem porovnať aj spotrebu, ktorá išla dole o 3-4 dcl.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
Teraz budem teoretizovat :
Ano, mohol mat nizsiu spotrebu. No nejako sa mi nechce verit, ze az o 4 deci na 100 km. Akceptujem rozdiel maximalne deci, v extreme 2 deci na 100 km, pokial bol motor velmi vybehany a nemal kompresiu. Hustejsi olej s hrubsim mazacim filmom zvysil kompresiu, takze nemusel tolko dupat na plyn. Ked das do noveho motora olej hustejsi, tak spotrebu s velkou pravdepodobnostou zvysis, zasa ale tak o to decko na stovku. Prave v tomto pripade sa moze stat, ze nasledkom hustejsieho oleja pojde motor tazsie a to bez ovplyvnenia kompresie. Toto plati hlavne u slabych atmosferickych motorov jazdiacich na vysoke otacky.
Vyrobcovia lahkobeznych olejov totiz udavaju, ze ich produkty znizuju emisie a tym aj spotrebu o cca 2%. Nepisu ale, ci sa jedna o nove motory, alebo tie, co maju za sebou cestu na mesiac a spat.
Ano, mohol mat nizsiu spotrebu. No nejako sa mi nechce verit, ze az o 4 deci na 100 km. Akceptujem rozdiel maximalne deci, v extreme 2 deci na 100 km, pokial bol motor velmi vybehany a nemal kompresiu. Hustejsi olej s hrubsim mazacim filmom zvysil kompresiu, takze nemusel tolko dupat na plyn. Ked das do noveho motora olej hustejsi, tak spotrebu s velkou pravdepodobnostou zvysis, zasa ale tak o to decko na stovku. Prave v tomto pripade sa moze stat, ze nasledkom hustejsieho oleja pojde motor tazsie a to bez ovplyvnenia kompresie. Toto plati hlavne u slabych atmosferickych motorov jazdiacich na vysoke otacky.
Vyrobcovia lahkobeznych olejov totiz udavaju, ze ich produkty znizuju emisie a tym aj spotrebu o cca 2%. Nepisu ale, ci sa jedna o nove motory, alebo tie, co maju za sebou cestu na mesiac a spat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ne naopakMarod22 píše:S 5W40 si mal nižšiu spotrebu?Jardak píše:Přesně tu samou zkušenost jsem měl i já při přechodu z 5W-30 A1B1 na 5W-40 A3B3.Marod22 píše: Jazdím stále tie isté trasy, takže viem porovnať aj spotrebu, ktorá išla dole o 3-4 dcl.

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti