Stránka 36 z 43
Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.08.2013 11:40
od gargulakj
Díky, už jsem vyčerpal nádržku a dolil 1 litr destilky. Ale nic se nezměnilo.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.08.2013 16:53
od Jardak
spanel píše:Velká koncentrace způsobuje zhoršení odvodu tepla, v našich klimatických podmínkách by měla být -25 až -30°C.
Zhoršení přestupu tepla by se projevilo až při extrémních klimatických podmínkách a ne při přidání plynu v kopci.
U všech aut ve kterých jsem měnil chladící kapalinu jsem ji dal v poměru 1 : 1 což vychází na cca -40 °C a nikdy nebyl žádnej problém a není ani u mýho TDCi. U benzinový 1,6tky je to skoro sériová závada, která nemá co dělat s koncentrací kapaliny. U spousty uživatelů se problém objevil až po zásahu do chlazení kdy se třeba v rámci výměny rozvodů měnila vodní pumpa. Podle mě problém způsobuje nedostatečný odvzdušnění chlad. soustavy, proto taky mnohým pomohl bypas, nebo pořádný protažení motoru v větších otáčkách. Prostě v je v bloku motoru někde kapsa, která se špatně odvzdušňuje.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.08.2013 18:08
od gargulakj
Je fakt že se možná zbytečně stresuju. Jel jsem 120km/h 5km po rovině a pak 2km do kopce, pustěnou klimu a venku bylo 37°C! Až na hoře na kopci ručka teploty vyskočila. Ale pro jistotu bych byl rád kdyby mi někdo napsal jaké má teploty při jízdě. Myslím hodnoty které ukazuje diagnostika přes nulovací tlačítko.. Díky jestli to někdo testne

Re: zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2013 13:38
od rknebl
stano. píše:Praveze v 1.6 a 1.4 zostavali bubliny. Je treba motor prehnat cez 4000otacok (musi byt zahriaty!) na par sekund. Ci uz v garazi, alebo na ceste.
Tak jsem to zkoušel jak si psal, motor přez 4000ot.
Včera jsem měl možnost to vyzkoušet na cestě Brno - Ostrava.
Po 120km...
jedu do kopce asi 130km/h na horizontu mám přesně 140, přejedu horizont, nechám zařazeno, sundám nohu z plynu a ejhle, rafička teploty v červeným. Přidám plyn a cca 10sec. a rafička je přibitá na půlce.
Na zpět celou cestu 160 - 180 km/h a ani ťuk vše OK.
Fakt mě připadně, že to dělá jen při rychlosti okolo 140km/h.
Navíc jsem se díval, že když jedu 180 tak točím 4200 otáček, takže odvzdušněno bych měl určitě mít.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2013 19:29
od Jardak
Tobě to při 180 km/h točí 4200 ot/min?

To tam musíš mít převodovku z diesla....
zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2013 20:21
od rknebl
Jo, pri te rychlosti mám tolik otacek.
Myslim, ze jina prevodovka tam neni, ale nevim. Melo by byt vic?
Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2013 08:49
od petulak
Jardak píše:Tobě to při 180 km/h točí 4200 ot/min?

To tam musíš mít převodovku z diesla....
Taky, co tam má za kola. 14-15-16-17-18?
Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2013 09:54
od rknebl
mám tam 15ky.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2013 17:41
od Jardak
Pokud se dodrží rozměr pneu co je v techničáku, tak na průměru disků moc nezáleží. Vejdou se do tolerance 5 %. Nehledě na to, že třeba i nedovolenej rozměr pneu nebude mít vliv na to kolik mu to točí na jednotlivý stupně. To je daný pouze převodovým poměrem. Benzinová 1,6 při 4000 ot/min pojede podle varianty stálýho převodu kolem 140 - 150 km/h. Takže buď tam máš jinou převodovku, nebo otáčkoměr nebo tachometr kecají.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 06.11.2013 07:24
od gargulakj
Po 120km...
jedu do kopce asi 130km/h na horizontu mám přesně 140, přejedu horizont, nechám zařazeno, sundám nohu z plynu a ejhle, rafička teploty v červeným. Přidám plyn a cca 10sec. a rafička je přibitá na půlce.
rknebl:
Vyřešil jsi to nějak? Dnes se mi stalo něco podobného ale u mě stačí vyjet na dvojku 200m kopec a sahara už točí i při této kose... To znamená že u mě teplota skutečně leze nahoru.. Navíc by mě zajímalo jak moc má přes nádržku kolovat voda, mě do ní nic nepřitéká nebo velmi malinko. Při zahřátém motoru je ta levá horní hadice úplně studená a ta pravá lehce teplá. Jak to máte vy na 1.6? Byl by někdo tak hodný a mrknul na to?

Re: zvyšování teploty
Napsal: 07.11.2013 10:02
od gargulakj
Další poznatek... Spustil jsem diagnostiku na měřiči kilometrů a skusil jsem ještě jednou za 4 a plný plyn..
Při 140km/h teplota vylezla na 108°C a držela tam. Chvíli jsem držel 140hm/h, pustil jsem plyn a najednou během jedné sekundy se na displeji objevilo 108°C->!120°C!->108°C. Takový skok během asi 1-2 sec. Při těch 120°C ručička vyleze do červeného. Takže stopro to musí být nejaké rušení nebo něco podobného co zblne čidlo... a ne že se motor nechladí..
Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.02.2014 18:14
od gargulakj
Mohl by mi prosím někdo z vás kdo má stejný motor, napsat jak často vám spíná sahara? Například když vyjedete kopec delší kopec? Nebo jedete po dálnici a zastavíte na benzince? Hučí nehučí?
Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.02.2014 20:53
od miki21
Saharu jsem naposledy zaregistroval v létě a to jsem popojížděl krokem v koloně cca 2 kiláky. Teď v tomhle počasí nevím jak bych to měl honit, aby se to neuchladilo normálně, bez větráku. Znad jen zavřít v garáži a cihlu na pedál.

Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.02.2014 21:00
od gargulakj
To jsem si myslel

Mě po výměně čidla teploty točí po každém kopci.. Tak přemýšlím že tam dám zpátky to staré a bude klid.. Termostat mám vyměněný a na chladiči ruku tesně po zastavení neudržím..
Edit: a ještě by mě zajímalo jaké teploty vám ukazuje diagnosticky mod přístrojovky, kdyby byl někdo tak hodny a mrknul na to

Re: zvyšování teploty
Napsal: 09.02.2014 21:07
od stano.
Termostat otvara vodu do chladica cca pri 70°C. To veru ruku neudrzis.