
osobne uprednostnujem motory, ktore su fukane ci uz turbom alebo kompresorom, pretoze znizuju hmotnost motora !!! Pretoze nepotrebujes velky objem valcov, natlacis to tam. A Honda motory su fakt dobre len od vyssich otacok, bohuzial, Takze ked mas 200 PS hondu tak pokial nema tych 5 tisic ot tak ide ako lemra a musis stale podradovat. Toto u fukanych motorov nehrozi, speci u Focuse ST (spytajte sa KH). Okrem toho, Honda dokaze vytiahnut tych 200 PS len preto, lebo podobne ako BMW zvysuje max otacky a kedze vykon sa sklada aj z otacok, tak to priamo ovplyvni aj vysledne cislo vykonu. Ale dosiahnutie vyssich otacok ma bohuzial velmi negativny vplyv na opotrebovanie sucasti motora, co si vybera dan na castejsej vymene rotovanych suciastok. Dufam, ze ste ma pochopili. Nemam nic proti motorom BMW a Honda, ale vsetko ma svoje pre a proti. Fukany motor bude vzdy lahsi (teda pre dosiahnutie rovnakeho vykonu), bude vzdy lepsie tahat odspodu (pokial nehovorime o americkych objemoch 6 litrov) a sucasti motora vydrzia viac. A zabudol som este cenu tychto sucasti, ktore su u vysokootackovych motorov omnoho vyssie.