Stránka 35 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 27.10.2009 23:14
od KERF
Kupoval jsem ho 5/2008 ještě před "krizí" takže z dnešního pohledu za nekřesťanský prachy, který se ani nehodí zveřejňovat. Zas ale bylo ježděný jen 2 roky (necelých 29000km), takže oproti novému autu stejné výbavy mě přišlo na polovinu, takže nakonec to zas tak špatnej obchod nebyl. Barva je Aquarius.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 08:09
od Anndy
KH: netaraj, ze medzi nimi nie je ziaden rozdiel.
Je min. jeden velky, rozdiel 20% vykonu. A to je sakra citit.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 08:19
od killerhammer
hej nad 4000 ot :wink:
a ratat sa nauc anndy, je to +14.86% vykonu v prospech ti-vct :mrgreen:
ale ja 74 kW neobhajujem, sam som mal 85 kW, prave kvoli tomu ze 74 kW sa mi zdalo malo
len hovorim, ze ten rozdiel medzi nimi nebude velky

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 08:43
od zirafak
Ako som spominal,mam osobnu skusenost s oboma motormi v 2 generacii a so 74 KW v 1 generacii.Kvoli vykonu a sprevodovaniu a aj ked vezmem v uvahu vyssiu vahu 2-generacie,je Ti-VCT jednozancne lepsi,zivsi a kultivovanejsi.A pri rozumne vyssej cene je to podstatne lepsia volba.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 08:50
od madbugie
chlapci pokial 100konovka nie je plne naložená ludmi aj s kufrom tak je to uplne normálne, v rámci svojich možností svižné autíčko... žiadne 1,2 HTP že šlapem na plyn a nič...

proste to normálne štandardne zrýchluje z 0 do nejakých 110 - 120 km.h-1 potom už začne v zrýchlovaní dochádzať dych a pre štandarné okresky okolo 90 - 100 km.h-1 absolutne žiadny problem ani pri predbiehaní...

samozrejme ako každý benzín treba podratiť a ide sa... ved 2ka ide do 100 3ka ide o 135 atd :D ale to je zbytočné... aj na 4ke pri 90ke to začne pekne zrýchlovať...

samozrejme koní naviac nikdy nie je dosť ale ako hovorím sadnite si týždeň do nejakej fobie s 1,2 a sa vám to bude zdat ked presadnete do porsche... :D

nehovorim 80k 1,4 je na 1250 kg focus fakt asi len do mesta ale 100 k už sa dá... a nehovorte že nie...

samozrejme že variabil pridáva koníky (rátajme štandardne 115 lebo 120 máte s KNkami) vo vyšších otáčkach, ja výhodu skor vidím v tom že variabil šetrí palivo resp. spotreba rovnaká, prípadne nižšia ako 100k a ešte aj s bonusom 15 k naviac vo vyšších otáčkach...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 09:08
od Anndy
killerhammer píše:hej nad 4000 ot :wink:
a ratat sa nauc anndy, je to +14.86% vykonu v prospech ti-vct :mrgreen:
ale ja 74 kW neobhajujem, sam som mal 85 kW, prave kvoli tomu ze 74 kW sa mi zdalo malo
len hovorim, ze ten rozdiel medzi nimi nebude velky
Mas pravdu, ja som poplietol ps s kw :(. Ale aj tak je to rozdiel 15% urcite pociti.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 09:31
od Gromik
madbugie píše:chlapci pokial 100konovka nie je plne naložená ludmi aj s kufrom tak je to uplne normálne, v rámci svojich možností svižné autíčko... žiadne 1,2 HTP že šlapem na plyn a nič...

proste to normálne štandardne zrýchluje z 0 do nejakých 110 - 120 km.h-1 potom už začne v zrýchlovaní dochádzať dych a pre štandarné okresky okolo 90 - 100 km.h-1 absolutne žiadny problem ani pri predbiehaní......
No, tak to 100-koňovku trochu podceňuješ ;) .. zrychluje ochotně mnohem dál, než do 120km-h ... to tam mám mnohdy stále ještě trojku :-D

Já jezdím sám nebo s přítelkyní a za této situace je i 100-koňovka velmi svižné auto a na okreskách si užívám spousty srandy :) Poruchy zatím žádné ale mám mladíka (2,5 roku, 26.000km) - měním jen provozní kapaliny.

Osobně si nemyslím, že při běžné jízdě (která, přiznejme si, tvoří většinu najetých km) bude tak zásadní rozdíl mezi 100k a 115k. Do 4.000 ot. jsou na tom prakticky stejně. Takže pokud narazíš na výhodnou koupi 100k, asi bych to neodmítal jen kvůli tomu že "občas si chci zablbnout a nebude i stačit" ... v jednom člověku bude, resp. mně stačí :wink:

P.S. Ve 115k jsem nejel, takže jsou to teoretické úvahy ... já se při koupi rozhodoval hlavně podle technického stavu vozidla, než podle koníků v motoru. ;)

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 09:36
od TripleJay
Ja to hovorim vzdy, ze nema cenu sa bavit o max. vykone bez dalsich veci, a to najma vahy. (odhliadnuc od sprevodovania, co vie tiez zmenit celu charakteristiku). Ked sa naucime pozerat na pomer vykon/vaha tak zistime ze nie je 115k ako 115k (krasny priklad 1.6Ti-VCT vs. 1.8TDCi).

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 09:49
od killerhammer
vaha je vsetko :idea:
mondeo 2.5T titanium kombi: 162 kw / 1600 kg = 0.10 kW/kg
focus 1.6 ti-vct trend hatch 85 kW / 1273 kg = 0.07 kW/kg

realny rozdiel v sile medzi tymi autami je len +30% pre mondeo aj ked ma 2x silnejsi motor :!: :!: :!:
a to sa prenasa do setkych dynamickych parametrov, do zrychlenia, do maximalky, atd atd.

a toto si uvedomuje strasne malo ludi, ze napr. 1.6-tka hb mi hockedy da na ceste, ked zavaham na plyne, aspon v tych nizsich rychlostiach je dost ziva :idea:
a preto sa robia 300k - 400k kombiky, aby to vobec nieco islo :mrgreen:

a to nehovorim o SUVckach, kde ti je uplne nahovno 220kW (300k) ked mas prevadzkovu hmotnost > 2000 kg :lol:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 10:04
od spigot
Hej KH, ale ty to beries z pohladu nahanania sa. Z pohladu normalnej komfortnej jazdy ten vykon staci.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 10:07
od madbugie
gromik ja nepodcenujem ja na nej jazdím :D :D :D

ja som to myslel tak, že do tých 120 to proste príjemne plynule zrýchluje celkom svižne (povedal by som konštantne, čiže ked si na to zvyknutý tak ťa pri predbiehacom manevre nema čo prekvapiť), potom už predsa len dochádza výkon a to zrýchlovanie je pozvolnejšie...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 10:16
od Anndy
Ono cca 100 konove auto bohate staci, pokial nie je uplne nalozene. Dokonca s takym som urobil svoj rychlostny rekord po slovensku na vyse 400km trati :D Ale to boli vhodne podmienky.

Osobne by som aj tak (ked je moznost) isiel do vykonnejsieho. Hodi sa to, mozno len sem-tam, ale cim hustejsia premavka, tym viac sa to hodi. Cize nie na ukor stavu, ci nabehnutych km.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 10:24
od killerhammer
spigot píše:Hej KH, ale ty to beries z pohladu nahanania sa. Z pohladu normalnej komfortnej jazdy ten vykon staci.
mas pravdu, ked to vezmes z pohladu dovolenych rychlosti na cestach, teda 50,90,130
tak 100k je vyrazne nad limit :idea:
staci aj 60k, sak aj to zavladne konstantnu jazdu 130 km/h :mrgreen:

ja hovorim skorej o porovnani, ze je sranda, napr. ked vezmes audi Q7 3.0 tdi 170 kW, ze to auto bude podobne chodit ako tvoj focus 2.0i hb :mrgreen:

teraz prave kolega kupoval novu skodu yeti 2.0 tdi 103kW 4x4
teraz resp. pred tym mal oktu1 chrochtu 1.9 tdi 81kW
kukli sme dynamicke parametre na web stranke skody: 0-100 km/h 9.9s vs 9.9s na desatinku vyrovnane, maximalka 191 km/h vs 190 km/h pre staru chrochtu :mrgreen:
22kW sa stratilo vo vahe a vidno to krasne aj na oficialnych cislach :idea:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 10:38
od Anndy
Inak ked ste uz pri tej vahe :D Chcete tvrdit, ze 1,6 74kw a 85kw ma taky rozdiel vo vahe, ze zmaze tych 11kw rozdielu?
Lebo primarne sa tu riesia tieto dva motory v identickom aute.

Inak s tou vahou suhlas, ale vseobecne. Inak na jazdenie (pocit z neho) ma aj vplyv okrem vykonu aj priebeh krutiaceho momentu.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 28.10.2009 12:15
od killerhammer
nie, podla mna medzi tymito motormi nie je ziadny rozdiel do 4000 ot, sak vidis graf
az nad 4000 je ti-vct tocivejsi a da viac vykonu, cize je mierne sportovejsi
inak vaha
1.6 hb trend vs 1.6 ti-vct hb trend, kuk do katalogu, 1264 vs 1273 kg, len o 9kg je vctcko tazsie :idea: