Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
KERF
Junior
Junior
Příspěvky: 382
Registrován: 06.09.2008 14:53
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od KERF » 27.10.2009 23:14

Kupoval jsem ho 5/2008 ještě před "krizí" takže z dnešního pohledu za nekřesťanský prachy, který se ani nehodí zveřejňovat. Zas ale bylo ježděný jen 2 roky (necelých 29000km), takže oproti novému autu stejné výbavy mě přišlo na polovinu, takže nakonec to zas tak špatnej obchod nebyl. Barva je Aquarius.
Ford Focus II, 1.6 Ti-VCT Sport, 2005, K&N Air Filter
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 28.10.2009 08:09

KH: netaraj, ze medzi nimi nie je ziaden rozdiel.
Je min. jeden velky, rozdiel 20% vykonu. A to je sakra citit.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 28.10.2009 08:19

hej nad 4000 ot :wink:
a ratat sa nauc anndy, je to +14.86% vykonu v prospech ti-vct :mrgreen:
ale ja 74 kW neobhajujem, sam som mal 85 kW, prave kvoli tomu ze 74 kW sa mi zdalo malo
len hovorim, ze ten rozdiel medzi nimi nebude velky
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od zirafak » 28.10.2009 08:43

Ako som spominal,mam osobnu skusenost s oboma motormi v 2 generacii a so 74 KW v 1 generacii.Kvoli vykonu a sprevodovaniu a aj ked vezmem v uvahu vyssiu vahu 2-generacie,je Ti-VCT jednozancne lepsi,zivsi a kultivovanejsi.A pri rozumne vyssej cene je to podstatne lepsia volba.

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 28.10.2009 08:50

chlapci pokial 100konovka nie je plne naložená ludmi aj s kufrom tak je to uplne normálne, v rámci svojich možností svižné autíčko... žiadne 1,2 HTP že šlapem na plyn a nič...

proste to normálne štandardne zrýchluje z 0 do nejakých 110 - 120 km.h-1 potom už začne v zrýchlovaní dochádzať dych a pre štandarné okresky okolo 90 - 100 km.h-1 absolutne žiadny problem ani pri predbiehaní...

samozrejme ako každý benzín treba podratiť a ide sa... ved 2ka ide do 100 3ka ide o 135 atd :D ale to je zbytočné... aj na 4ke pri 90ke to začne pekne zrýchlovať...

samozrejme koní naviac nikdy nie je dosť ale ako hovorím sadnite si týždeň do nejakej fobie s 1,2 a sa vám to bude zdat ked presadnete do porsche... :D

nehovorim 80k 1,4 je na 1250 kg focus fakt asi len do mesta ale 100 k už sa dá... a nehovorte že nie...

samozrejme že variabil pridáva koníky (rátajme štandardne 115 lebo 120 máte s KNkami) vo vyšších otáčkach, ja výhodu skor vidím v tom že variabil šetrí palivo resp. spotreba rovnaká, prípadne nižšia ako 100k a ešte aj s bonusom 15 k naviac vo vyšších otáčkach...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 28.10.2009 09:08

killerhammer píše:hej nad 4000 ot :wink:
a ratat sa nauc anndy, je to +14.86% vykonu v prospech ti-vct :mrgreen:
ale ja 74 kW neobhajujem, sam som mal 85 kW, prave kvoli tomu ze 74 kW sa mi zdalo malo
len hovorim, ze ten rozdiel medzi nimi nebude velky
Mas pravdu, ja som poplietol ps s kw :(. Ale aj tak je to rozdiel 15% urcite pociti.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Gromik » 28.10.2009 09:31

madbugie píše:chlapci pokial 100konovka nie je plne naložená ludmi aj s kufrom tak je to uplne normálne, v rámci svojich možností svižné autíčko... žiadne 1,2 HTP že šlapem na plyn a nič...

proste to normálne štandardne zrýchluje z 0 do nejakých 110 - 120 km.h-1 potom už začne v zrýchlovaní dochádzať dych a pre štandarné okresky okolo 90 - 100 km.h-1 absolutne žiadny problem ani pri predbiehaní......
No, tak to 100-koňovku trochu podceňuješ ;) .. zrychluje ochotně mnohem dál, než do 120km-h ... to tam mám mnohdy stále ještě trojku :-D

Já jezdím sám nebo s přítelkyní a za této situace je i 100-koňovka velmi svižné auto a na okreskách si užívám spousty srandy :) Poruchy zatím žádné ale mám mladíka (2,5 roku, 26.000km) - měním jen provozní kapaliny.

Osobně si nemyslím, že při běžné jízdě (která, přiznejme si, tvoří většinu najetých km) bude tak zásadní rozdíl mezi 100k a 115k. Do 4.000 ot. jsou na tom prakticky stejně. Takže pokud narazíš na výhodnou koupi 100k, asi bych to neodmítal jen kvůli tomu že "občas si chci zablbnout a nebude i stačit" ... v jednom člověku bude, resp. mně stačí :wink:

P.S. Ve 115k jsem nejel, takže jsou to teoretické úvahy ... já se při koupi rozhodoval hlavně podle technického stavu vozidla, než podle koníků v motoru. ;)
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od TripleJay » 28.10.2009 09:36

Ja to hovorim vzdy, ze nema cenu sa bavit o max. vykone bez dalsich veci, a to najma vahy. (odhliadnuc od sprevodovania, co vie tiez zmenit celu charakteristiku). Ked sa naucime pozerat na pomer vykon/vaha tak zistime ze nie je 115k ako 115k (krasny priklad 1.6Ti-VCT vs. 1.8TDCi).

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 28.10.2009 09:49

vaha je vsetko :idea:
mondeo 2.5T titanium kombi: 162 kw / 1600 kg = 0.10 kW/kg
focus 1.6 ti-vct trend hatch 85 kW / 1273 kg = 0.07 kW/kg

realny rozdiel v sile medzi tymi autami je len +30% pre mondeo aj ked ma 2x silnejsi motor :!: :!: :!:
a to sa prenasa do setkych dynamickych parametrov, do zrychlenia, do maximalky, atd atd.

a toto si uvedomuje strasne malo ludi, ze napr. 1.6-tka hb mi hockedy da na ceste, ked zavaham na plyne, aspon v tych nizsich rychlostiach je dost ziva :idea:
a preto sa robia 300k - 400k kombiky, aby to vobec nieco islo :mrgreen:

a to nehovorim o SUVckach, kde ti je uplne nahovno 220kW (300k) ked mas prevadzkovu hmotnost > 2000 kg :lol:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
spigot
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2483
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava - SVK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od spigot » 28.10.2009 10:04

Hej KH, ale ty to beries z pohladu nahanania sa. Z pohladu normalnej komfortnej jazdy ten vykon staci.
Je: Skoda ST: Fabia 1,4 16V white devil
Bol: Ford Focus II Sedan, r.v. 2005, 1,6 74kW | Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 28.10.2009 10:07

gromik ja nepodcenujem ja na nej jazdím :D :D :D

ja som to myslel tak, že do tých 120 to proste príjemne plynule zrýchluje celkom svižne (povedal by som konštantne, čiže ked si na to zvyknutý tak ťa pri predbiehacom manevre nema čo prekvapiť), potom už predsa len dochádza výkon a to zrýchlovanie je pozvolnejšie...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 28.10.2009 10:16

Ono cca 100 konove auto bohate staci, pokial nie je uplne nalozene. Dokonca s takym som urobil svoj rychlostny rekord po slovensku na vyse 400km trati :D Ale to boli vhodne podmienky.

Osobne by som aj tak (ked je moznost) isiel do vykonnejsieho. Hodi sa to, mozno len sem-tam, ale cim hustejsia premavka, tym viac sa to hodi. Cize nie na ukor stavu, ci nabehnutych km.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 28.10.2009 10:24

spigot píše:Hej KH, ale ty to beries z pohladu nahanania sa. Z pohladu normalnej komfortnej jazdy ten vykon staci.
mas pravdu, ked to vezmes z pohladu dovolenych rychlosti na cestach, teda 50,90,130
tak 100k je vyrazne nad limit :idea:
staci aj 60k, sak aj to zavladne konstantnu jazdu 130 km/h :mrgreen:

ja hovorim skorej o porovnani, ze je sranda, napr. ked vezmes audi Q7 3.0 tdi 170 kW, ze to auto bude podobne chodit ako tvoj focus 2.0i hb :mrgreen:

teraz prave kolega kupoval novu skodu yeti 2.0 tdi 103kW 4x4
teraz resp. pred tym mal oktu1 chrochtu 1.9 tdi 81kW
kukli sme dynamicke parametre na web stranke skody: 0-100 km/h 9.9s vs 9.9s na desatinku vyrovnane, maximalka 191 km/h vs 190 km/h pre staru chrochtu :mrgreen:
22kW sa stratilo vo vahe a vidno to krasne aj na oficialnych cislach :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 28.10.2009 10:38

Inak ked ste uz pri tej vahe :D Chcete tvrdit, ze 1,6 74kw a 85kw ma taky rozdiel vo vahe, ze zmaze tych 11kw rozdielu?
Lebo primarne sa tu riesia tieto dva motory v identickom aute.

Inak s tou vahou suhlas, ale vseobecne. Inak na jazdenie (pocit z neho) ma aj vplyv okrem vykonu aj priebeh krutiaceho momentu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 28.10.2009 12:15

nie, podla mna medzi tymito motormi nie je ziadny rozdiel do 4000 ot, sak vidis graf
az nad 4000 je ti-vct tocivejsi a da viac vykonu, cize je mierne sportovejsi
inak vaha
1.6 hb trend vs 1.6 ti-vct hb trend, kuk do katalogu, 1264 vs 1273 kg, len o 9kg je vctcko tazsie :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti