No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.Partizan píše:Tak přestaň podtáčet motor a jezdi 55km/h na trojku a pod 6 se dostaneš.Chudák ten tvůj motor,trpím za něj když to čtuStava píše:No, to me prave stve, mam diesel a zere to jak benzin. Budiz pricteno motoru k dobru, ze i kdyz jedu "kineticky", zere to opet stejne. Ze to porusuje fyzikalni zakony se snad nikdo nedovicouddy píše:muj postreh z jizdy novym kombem do hrv. nejlepsi vykon 6,1 l s jizdou velmi "kinetickou"
Stava
Spotřeba
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
ono je logické, že na dálnici si to při 300 - 3200 ot/min-1 vezme víc - sice nemám palubní počítač, ale určo mi to ti, kteří ho mají, potvrdí. Navíc v malých otáčkách je problém, že motor je zatěžovaný neúměrně a pak odcházejí setrváky, spojky a podobné díly přenášející kroutivý moment na pohon kol...zewl píše:jj, plny souhlas, na meste vicemene stale na ctverku pri 50-60 km/hod.PedroH píše:No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
ono je logické, že na dálnici si to při 300 - 3200 ot/min-1 vezme víc - sice nemám palubní počítač, ale určo mi to ti, kteří ho mají, potvrdí. Navíc v malých otáčkách je problém, že motor je zatěžovaný neúměrně a pak odcházejí setrváky, spojky a podobné díly přenášející kroutivý moment na pohon kol...zewl píše:jj, plny souhlas, na meste vicemene stale na ctverku pri 50-60 km/hod.PedroH píše:No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dobra, zkusim tedy jezdit nad 1500ot/min, ale pripadam si ze ta trojka po meste je jak raketa a i v kabine dava o sobe dost znat. Samozrejme, motor drzeny v otackach je hybe s autem uplne jinak.
Pri kolika otackach tedy radite? Ja jsem to zkousel a chci-li se drzet nad 1500ot/min-1, musis radit az v cca 2500ot/min-1. Paty stupen bych musel radit az na, pro me nezvyklych, 80-90km/hod. Pravdou je, ze auto je stale v tahu a jizda je uplne o necem jinem.
Diky za rady, Stava
Pri kolika otackach tedy radite? Ja jsem to zkousel a chci-li se drzet nad 1500ot/min-1, musis radit az v cca 2500ot/min-1. Paty stupen bych musel radit az na, pro me nezvyklych, 80-90km/hod. Pravdou je, ze auto je stale v tahu a jizda je uplne o necem jinem.
Diky za rady, Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
ja řadím (podle nekoho mozna blbe, ale me to pripada akorat):Stava píše:Dobra, zkusim tedy jezdit nad 1500ot/min, ale pripadam si ze ta trojka po meste je jak raketa a i v kabine dava o sobe dost znat. Samozrejme, motor drzeny v otackach je hybe s autem uplne jinak.
Pri kolika otackach tedy radite? Ja jsem to zkousel a chci-li se drzet nad 1500ot/min-1, musis radit az v cca 2500ot/min-1. Paty stupen bych musel radit az na, pro me nezvyklych, 80-90km/hod. Pravdou je, ze auto je stale v tahu a jizda je uplne o necem jinem.
Diky za rady, Stava
2 hned po uvedeni auta do pohybu
3 cca. 30 km/hod
4 cca. 50-55 km/hod
5 cca. 70 km/hod
Ale ty rychlosti jsou orientacni, jezdim vetsinou spis podle citu, myslim ze auto netrpi. Ale rozhodne to netocim (tedy pri snaze o normalni jizdu, kdyz se zblbnu, tak to tocim bezne do 3500 - miluju akceleraci

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
to bude i konove.
ps jel jsem s kamaradovym tddi zrovna pred tydnem, tak nejak si vybavuju, ze on asi jako stava, trosku vic radi uplne hned, coz ten motor trapi, jel jsem citem a staci, kdyz si odradis o 400ot/ jinde. a nemusi se to hned tocit. prave v tom vidim ten rozdil mozna 55 / na 4 malo, 60 uz fajn. chce to cit.
jezdete bosky

jezdete bosky

- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vyborne, tak holt FoFo bude trochu trpet a ne se jen valet na 1200ot/min
Musim si holt zvyknout, ze 2000ot/min-1 neni nic spatneho.
Pri dojezdech ke krizovatce mistro trojky davam dvojku, pak uz jen netral, jednicka mi prijde uz desne nabrousena. Dvojku ted vyhazuju kdyz mam cca tech 1400ot/min. Nebo bych mel pak dat i tu jednicku?
Diky i za Fofika
Stava

Pri dojezdech ke krizovatce mistro trojky davam dvojku, pak uz jen netral, jednicka mi prijde uz desne nabrousena. Dvojku ted vyhazuju kdyz mam cca tech 1400ot/min. Nebo bych mel pak dat i tu jednicku?
Diky i za Fofika

Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
asi trosku zaprovokujem, ale ja obcas radim takto:
1 - 2 pri 40
2 - 3 pri 90
3 - 4 pri 140
4 - 5 pri 190
to bola len provokacia.
Ale prave tato tema ma znovu nastartovala k tomu, aby som si zistil, aky je priebeh krutiaceho memontu mojho motora. Ked som dostal zopar tipov na linky s grafmi, tak som bol prekvapeny, ze nabeh krutiaceho momentu pri mojom motori zacina az za 2500 otackami. V mojom pripade tlacit na plyn pod tymito otackami nema zmysel ci uz z pohladu spalovania alebo tlaku motorovych casti. Pri jazde cez mesto (co robim dost casto) som sa snazil preradovat uz pri prekonani 3000 otacok, co malo za nasledok klesnutie otacok az niekde pod 2000.
Teraz som bol skusit preradovat az za 3500 otackami, po preradeni mi otacky klesaju niekde k 2500. A musim povedat, ze prave tych 2500 mi pripada, ze motor ide omnoho lepsie, netrapi sa. Aj ked zasa teraz pri hornych otackach (3500) mam pocit, ze motor az velmi tocim. Ale krutiak hovori presne o opaku.
Skusim teraz jazdit po novom a uvidim, ako mi to ovplyvni spotrebu.
Takze dik za ispiraciu.
1 - 2 pri 40
2 - 3 pri 90
3 - 4 pri 140
4 - 5 pri 190



to bola len provokacia.

Ale prave tato tema ma znovu nastartovala k tomu, aby som si zistil, aky je priebeh krutiaceho memontu mojho motora. Ked som dostal zopar tipov na linky s grafmi, tak som bol prekvapeny, ze nabeh krutiaceho momentu pri mojom motori zacina az za 2500 otackami. V mojom pripade tlacit na plyn pod tymito otackami nema zmysel ci uz z pohladu spalovania alebo tlaku motorovych casti. Pri jazde cez mesto (co robim dost casto) som sa snazil preradovat uz pri prekonani 3000 otacok, co malo za nasledok klesnutie otacok az niekde pod 2000.
Teraz som bol skusit preradovat az za 3500 otackami, po preradeni mi otacky klesaju niekde k 2500. A musim povedat, ze prave tych 2500 mi pripada, ze motor ide omnoho lepsie, netrapi sa. Aj ked zasa teraz pri hornych otackach (3500) mam pocit, ze motor az velmi tocim. Ale krutiak hovori presne o opaku.
Skusim teraz jazdit po novom a uvidim, ako mi to ovplyvni spotrebu.
Takze dik za ispiraciu.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů