Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 10.08.2007 08:36

Partizan píše:
Stava píše:
couddy píše:muj postreh z jizdy novym kombem do hrv. nejlepsi vykon 6,1 l s jizdou velmi "kinetickou"
No, to me prave stve, mam diesel a zere to jak benzin. Budiz pricteno motoru k dobru, ze i kdyz jedu "kineticky", zere to opet stejne. Ze to porusuje fyzikalni zakony se snad nikdo nedovi :lol:

Stava
Tak přestaň podtáčet motor a jezdi 55km/h na trojku a pod 6 se dostaneš.Chudák ten tvůj motor,trpím za něj když to čtu
No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 10.08.2007 08:42

PedroH píše:No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
jj, plny souhlas, na meste vicemene stale na ctverku pri 50-60 km/hod.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 10.08.2007 10:03

zewl píše:
PedroH píše:No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
jj, plny souhlas, na meste vicemene stale na ctverku pri 50-60 km/hod.
ono je logické, že na dálnici si to při 300 - 3200 ot/min-1 vezme víc - sice nemám palubní počítač, ale určo mi to ti, kteří ho mají, potvrdí. Navíc v malých otáčkách je problém, že motor je zatěžovaný neúměrně a pak odcházejí setrváky, spojky a podobné díly přenášející kroutivý moment na pohon kol...
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
PedroH
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PedroH » 10.08.2007 10:04

zewl píše:
PedroH píše:No nevím, já taky jezdím po městě na 4.rychl.stupeň a to mám cca 1500 ot/min - rychlost cca 55 km/h. Optimální otáčky vidím (dle poslechu) cca 1500-2500.
jj, plny souhlas, na meste vicemene stale na ctverku pri 50-60 km/hod.
ono je logické, že na dálnici si to při 300 - 3200 ot/min-1 vezme víc - sice nemám palubní počítač, ale určo mi to ti, kteří ho mají, potvrdí. Navíc v malých otáčkách je problém, že motor je zatěžovaný neúměrně a pak odcházejí setrváky, spojky a podobné díly přenášející kroutivý moment na pohon kol...
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Obrázek

Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!

Uživatelský avatar
Stava
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stava » 10.08.2007 15:03

Dobra, zkusim tedy jezdit nad 1500ot/min, ale pripadam si ze ta trojka po meste je jak raketa a i v kabine dava o sobe dost znat. Samozrejme, motor drzeny v otackach je hybe s autem uplne jinak.

Pri kolika otackach tedy radite? Ja jsem to zkousel a chci-li se drzet nad 1500ot/min-1, musis radit az v cca 2500ot/min-1. Paty stupen bych musel radit az na, pro me nezvyklych, 80-90km/hod. Pravdou je, ze auto je stale v tahu a jizda je uplne o necem jinem.

Diky za rady, Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 10.08.2007 15:49

Stava píše:Dobra, zkusim tedy jezdit nad 1500ot/min, ale pripadam si ze ta trojka po meste je jak raketa a i v kabine dava o sobe dost znat. Samozrejme, motor drzeny v otackach je hybe s autem uplne jinak.

Pri kolika otackach tedy radite? Ja jsem to zkousel a chci-li se drzet nad 1500ot/min-1, musis radit az v cca 2500ot/min-1. Paty stupen bych musel radit az na, pro me nezvyklych, 80-90km/hod. Pravdou je, ze auto je stale v tahu a jizda je uplne o necem jinem.

Diky za rady, Stava
ja řadím (podle nekoho mozna blbe, ale me to pripada akorat):
2 hned po uvedeni auta do pohybu
3 cca. 30 km/hod
4 cca. 50-55 km/hod
5 cca. 70 km/hod

Ale ty rychlosti jsou orientacni, jezdim vetsinou spis podle citu, myslim ze auto netrpi. Ale rozhodne to netocim (tedy pri snaze o normalni jizdu, kdyz se zblbnu, tak to tocim bezne do 3500 - miluju akceleraci :wink:). A taky mam TDDi motor, coz muze byt malicky rozdil v razeni ve srovnani s TDCi.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

couddy
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od couddy » 10.08.2007 16:24

to bude i konove. :) ps jel jsem s kamaradovym tddi zrovna pred tydnem, tak nejak si vybavuju, ze on asi jako stava, trosku vic radi uplne hned, coz ten motor trapi, jel jsem citem a staci, kdyz si odradis o 400ot/ jinde. a nemusi se to hned tocit. prave v tom vidim ten rozdil mozna 55 / na 4 malo, 60 uz fajn. chce to cit.

jezdete bosky :wink:
Couddy-Ford Focus kombi 1.6 16v 00/01 Ghia
Obrázek www.sherpaski.cz,www.skicamp.cz

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 10.08.2007 17:55

Canadian Ford Focus:

P.S. Ted koncim, prcham na pivo. :lol:
Přílohy
razeni2..jpg
razeni2..jpg (25.34 KiB) Zobrazeno 1415 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 10.08.2007 19:00

Já takto.
2 hned po rozjezdu
3 35-40
4 60
5 85

50-55km/h na trojce 2000-2100/min to mě přijde tak akorát pod 1700/bych nešel,přijde mě,že trpí.spotřeba 5,9 i s klimou
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Stava
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stava » 10.08.2007 22:23

Vyborne, tak holt FoFo bude trochu trpet a ne se jen valet na 1200ot/min :) Musim si holt zvyknout, ze 2000ot/min-1 neni nic spatneho.

Pri dojezdech ke krizovatce mistro trojky davam dvojku, pak uz jen netral, jednicka mi prijde uz desne nabrousena. Dvojku ted vyhazuju kdyz mam cca tech 1400ot/min. Nebo bych mel pak dat i tu jednicku?

Diky i za Fofika :wink: Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 10.08.2007 22:37

To né, jedničku jen na rozjezd :D
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 10.08.2007 22:39

Gold píše:To né, jedničku jen na rozjezd :D
Souhlas,jednička by už byla trošičku prasárnička.... 8)
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 10.08.2007 23:14

asi trosku zaprovokujem, ale ja obcas radim takto:

1 - 2 pri 40
2 - 3 pri 90
3 - 4 pri 140
4 - 5 pri 190

:wink: :wink: :wink:
to bola len provokacia. :wink:

Ale prave tato tema ma znovu nastartovala k tomu, aby som si zistil, aky je priebeh krutiaceho memontu mojho motora. Ked som dostal zopar tipov na linky s grafmi, tak som bol prekvapeny, ze nabeh krutiaceho momentu pri mojom motori zacina az za 2500 otackami. V mojom pripade tlacit na plyn pod tymito otackami nema zmysel ci uz z pohladu spalovania alebo tlaku motorovych casti. Pri jazde cez mesto (co robim dost casto) som sa snazil preradovat uz pri prekonani 3000 otacok, co malo za nasledok klesnutie otacok az niekde pod 2000.

Teraz som bol skusit preradovat az za 3500 otackami, po preradeni mi otacky klesaju niekde k 2500. A musim povedat, ze prave tych 2500 mi pripada, ze motor ide omnoho lepsie, netrapi sa. Aj ked zasa teraz pri hornych otackach (3500) mam pocit, ze motor az velmi tocim. Ale krutiak hovori presne o opaku.

Skusim teraz jazdit po novom a uvidim, ako mi to ovplyvni spotrebu.

Takze dik za ispiraciu.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 10.08.2007 23:27

vcedula:až na to radenie zo 4 na 5 si sa na mna ak si užívam,hlavne dnes, dialnica plna vody...trafil skoro presne:wink:

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 10.08.2007 23:39

Při dojezdu na semafory už nedávám ani dvojku.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů