Rozvody nafta 2004-2010

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od stano. » 08.05.2017 20:58

Vymenit. Ihned :!: :dih:

Uživatelský avatar
Francois5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 07.12.2016 19:39

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od Francois5 » 16.12.2017 18:04

Menil jsem rozvody na 1.8 tdci pri 173 000 km.Byl praskly termostat a ubyvala chladici kapalina.Vymenena kladka, remen a vodni pumpa.Cena za rozvody 5000 i s praci, termostat 2500.Auto je pocitove tissi, a mam i llid v dusi:-)
Přílohy
IMG_20171216_174229.jpg
IMG_20171216_174221.jpg
IMG_20171216_174451.jpg

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od foki » 12.01.2018 14:57

pokud mk2 tak se mel delat i spodek
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Francois5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 07.12.2016 19:39

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od Francois5 » 13.01.2018 14:47

Jo o tom spodku vim,ale potrebval jsem vymenit pedevsim ten termostat a mit jeste ten den auto. budu to menit asi ve 200 000 spolecne s dvouhmotou...zacina se ozyvat:-(

majo19
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26.09.2018 20:02

vymena rozvodov vo forde a zadreta klukovka

Příspěvek od majo19 » 26.09.2018 22:02

Zdravím vás, kedže som sa na tomto fóre už dočítal veľa užitočných info, tak som sa rozhodol podeliť sa s vami o moju skúsenosť s kvalitou práce v autorizovaných servisoch Ford a o slávnej spoľahlivosti motorov 1.8 TDCI.

Keďže po 10 rokoch prišiel čas výmeny rozvodov, so stavom kilometra 130 000, zašiel som najprv do servisu Autokelly informovať sa ohľadom ceny. Vraveli že do 300 eur vymenia rozvod. Keďže ani nemali šajnu že tam je aj spodný rozvod, a známemu ho nevymenili a má teraz problém, rozhodol som sa zveriť auto do rúk mechanikom z autorizovaného servisu Ford. Hovorím si už keď je ten motor taký vychválený svojou spoľahlivosťou, oplatí sa doňho vraziť. Veď komu už len veriť ohľadom konštrukcie a servisných úkonov, ak nie autorizovanému servisu. Už na začiatku mi bolo divné, že ja som musel tomu típkovi na druhej strane pultu vo forde hovoriť, aké tesnenia vymeniť s rozvodmi, ale tak hádam mechanici už budú vedieť čo robiť. No r*ť paľovu ... Sumu, ktorú som tam nechal rád priložím na papieri. Auto ale chvíľku šľapalo ako hodinky, bez najmenších problémov.

Prišlo leto, čas dovolenky, tak sme sa vybrali do zahraničia, ale pri ceste naspäť čo sa nestalo. Ráno naštartujem, vyjdem z dvora, nejaké tri metre, a motor zhasol. Bez nejakých čudných zvukov, len ako keby som zle pustil spojku. Tak idem znova naštartovať a ... nič. Pri otočení kľúčom bolo počuť iba ťuknutie, ale štartér netočil. Imoblizér zhasol ako má, kľúč je v poriadku, baterku sme premerali, tiež všetko v poriadku. Podotýkam, stále sme v zahraničí, sú tri hodiny ráno. Auto sme potom neskôr odtiahli do najbližšieho servisu, kde povedali že štartér to nie je. Ale prišli na to až keď sa z neho začalo dymiť, tak intenzívne skúšali štartovať. Potom ho dvihli hore, dali kľúč na kľuku, a povedali že motorom sa nedá pretočiť, čiže ho musia rozobrať, ale niekedy na druhý týždeň, lebo teraz nemajú čas. Tak reku fajn, dali auto naspäť dole, a čo nevidím, rýchlosť zaradená a auto zabrzdené, takto chceli pretočiť motorom ... Vravím si, toto auto tu nenechám, musím ho dostať na Slovensko. Po svojho focusa som poslal odťahovku, 400 km tam, 400 späť. Dotiahol som ho do servisu Ford, kde po týždni mi zavolali že mám prísť, aká je vec. Keď som prišiel, rozvody boli dole a vačková hriadeľ bola von, toť vsjo ... povedali že preskočený rozvod to nebol, lebo vačkova hriadeľ je dole a ventily sa pozatvárali normálne, a aj tak nejde pretočiť. Hlavne že nevybrali ani žhaviče ani vstreky, ventily zavreté, spaľovací priestor uzavretý, kompresia jak sviňa, a oni idú motor pretáčať, tak im vravím aby vybrali žhaviče, namiesto toho vybrali vstreky, no dobre no, prečo nie. Kedže ani potom nešiel pretočiť, tak som povedal že ho stadiaľ beriem, ak to je kľukovka tak vo forde sa nedoplatim ... mimo rečou mi povedali, že novy motor je cez 5 000 eur ... do 10-ročneho auta ... taak určitee ... idem preč ...

Zveril som to do rúk jednému známemu, mechanikovi, a ten po rozobratí motoru prišiel na závadu, bolo to zadreté axiálne ložisko na kľukovke, fotku priložím keď sa k tomu dostanem. Kľukovka bola vyhryzena, ale blok v poriadku. Takže idem skúsiť výbrus. Dám vedieť ako to pokračovalo. Keď sme ale pozreli na rozvody ktoré demontovali z môjho auta a hodili mi ich do kufra, našli sme toto čo je na fotke ... Na to, akú sumu som dal za ich výmenu, nedokážem pochopiť, ktorý dement dokáže takto poskladať rozvod ... Vrátil som sa dnes do servisu s otázkou: Demontované diely ktoré ste mi dali do kufra boli z môjho motora? ...
-Áno. ...
-A nikto s nimi nijak nemanipuloval alebo nevymenil?
-Nie.
Tak som im ukázal čo mi dali. Povedal som, že chcem reklamovať nekvalitne vykonanú opravu následkom čoho bolo toto, povedali že to nemusí byť z môjho auta, že si vymýšľam, že som si to poškodil sám, že medzi kladku a kryt muselo niečo spadnúť ... Proste povedali, že mi tú reklamáciu neuznajú ... Tak som sa otočil a odišiel, a teraz rozmýšľam, že by som na to zavolal nejakého znalca. Nemáte niekto skúsenosti ako na nich keď nechcú uznať reklamáciu?

Mimochodom, keď som preberal auto zo servisu Ford, zaúčtovali aj diagnostiku, z ktorej mi nevedeli dať ani výsledky, lebo ich stratili a v systéme ich neuložili, a demontáž olejovej vane ... akože načo??

Predchádzajúce skúsenosti s autorizovaným servisom Ford: menil som u nich ložisko kolesa a brzdové platničky, po výmene hneď po vyjdení z ich parkoviska bolo počuť z kolesa pískanie, hovorím si možno len brzdy sa potrebujú usadiť ... čím ďalej tým horšie, intenzita pískania sa menila v zatáčkach, pri brzdení žiadna zmena zvuku ... prišiel som s tým naspäť do fordu, vzali do dielne a povedali že to bola sakramenstká náhoda, že bola nejaka špinka v brzde, musel som chytiť hneď na parkovisku pred dielňou ... no taky konsky ko...

Ďalšie skúsenosti so servisom ford ... zima na Liptove, január -25°C, neštartuje, štartér točí. Do servisu ford, poobede zavolali že auto je hotové, spravili diagnostiku, vymenili palivový filter, 60 eur, pričom filter menený pred polrokom a jazdím len na prémiové palivo do -40°C. Na druhý deň ráno ten istý problém, tak znova do fordu ... cez deň volali, že prišli na to, že sú to žhaviče, či ich môžu vymeniť ... načo vlastne robili tú diagnostiku??? diagnostika neznamená iba strčiť kábel do zásuvky, a čo ukáže počítač, (mimochodom problém so žhavičmi neukáže) diagnostika sa robí aj premeraním, zrakom, hmatom a inými metódami, tak prečo neskontrolovali žhaviče už prvý deň??? Keď som položil otázku, či som tu bol deň predtým zbytočne, tak sa začali ospravedlňovať, a dali mi zľavu 10 eur ... zo 120.

Tak tu máte ochotu a kvalifikovanosť zamestnancov fordu, nie len mechanikov, ale aj manažérov, žiadna ochota, neznalosť konštrukcie a fungovania, a na druhej strane kvalita materiálov použitých u týchto áut, ako je možné, že také vychválený motor 1.8 tdci má zadretú kľukovku po 138 000 kilometroch? pravidelne servisované vo forde ... odišlo mi už niekoľko snímačov, zámky v dverách len tak hrkocú, zadná pneumatika vyskákaná ... ložiska som musel meniť všetky 4 krátko po sebe ... pri 120 000 kilometroch ... auto máme v rodine od novovýroby podotýkam, viem ako bolo používané a servisované ... a spústu ďalších porúch, na ktoré si už ani nespomeniem ... tak aká je toto kvalita výrobku?? svedčia o nej aj plné dielne servisov ford, termín v poradovníku dostanete najskôr po týždni až dvoch, v každom jednom, ďalšou vizitkou sú napr. plné autobazáre fordov, tak tu máte výkaz o kvalite tejto firmy ... nikdy viac ...

Ak ešte môžem poprosiť tak vaše rady ohľadom znaleckého posudku, reklamácie a ďalšieho postupu v takomto prípade, tento kryt a kladky rozvodu sú ďalej nepoužiteľné, a je zrejmé že chyba bola u mechanika, kedy nesprávne poskladal rozvody, pričom zahol kryt a toto je výsledok, nechcem im to nechať len takto ...

Tá kľukovka a ostatné veci, ako aj rozvody, sú výsledkom kvality tejto firmy a kvality ich zručností ...


Edit: přesunuto, zbytečně nezakládej nový téma! phofy
Přílohy
IMG_20180926_161634.jpg
Ford Focus II 1.8 TDCI, 85 kW, 2008

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4969
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena rozvodov vo forde a zadreta klukovka

Příspěvek od fofok » 27.09.2018 08:02

Tohle není o značce,ale o lidech.Rozvody ti dělali kdy?Měla by na to bejt záruka.Reklamovat a omlátit jim to tam o hlavu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

majo19
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26.09.2018 20:02

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od majo19 » 30.09.2018 19:09

Rozvody boli menené pri 130 000 km v júni tohto roku, v marci malo auto 10 rokov tak preto. Od výmeny rozvodov nabehalo 8 000 km. Reklamáciu mi ale nechcú uznať, ani na ten kryt a horný rozvod. Ja mám ale podozrenie že tá zadretá kľukovka je tiež tohto dôsledok. Tie kovové piliny z kladky a krytu sa podľa mňa dostali do olejového obehu mazacieho systému motora a dostali sa až tomu ložisku. Ak mám pravdu, budú tie kovové čiastočky aj v olejovom filtri, ktorý je zatiaľ v celku, a rozmýšľam na to zavolať znalca, lebo keď ho otvorím ja tak mi to len tak neuznajú. Ak by to znalec potvrdil, spracoval by na to nejaký výstup, správu, a s tým by som šiel potom späť do servisu kde to robili.
Má niekto podobné skúsenosti ohľadom neuznanej reklamácie? Potreboval by som poradiť ohľadom toho znalca, či sa ho oplatí volať lebo neviem koľko to vyjde finančne takáto obhliadka vozidla znalcom, a či potom autoservis uzná takúto správu od znalca.
Ford Focus II 1.8 TDCI, 85 kW, 2008

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od kratales » 30.09.2018 20:29

Tak servis by jí uznat měl, nicméně praxe bude zřejmě taková, že si nechají vyhotovit svůj znalecký posudek. A pak už zbývá jen občanskoprávní řízení.
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1692
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od Jemar » 30.09.2018 20:45

Opravte mě jestli se pletu, ale nedovedu si představit, že by se kovové piliny z krytu a řemenice mohly nějak dostat do olejové náplně motoru, protože řemenový pohon vačky od palivového čerpadla je suchý, tam žádná olejová náplň není.

majo19
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26.09.2018 20:02

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od majo19 » 01.10.2018 09:12

To máš síce pravdu, ale hneď pod ním je remenica ktorá je olejom premazávaná, jedine čo ich oddeľuje je tesnenie. Preto neviem či náhodou nebolo toto tesnenie poškodené počas toho, keď kladky a kryt o seba treli. Predsa len to trenie pri otáčkach motora muselo spôsobiť vibrácie toho krytu a ako bol uchytený, tak sa to určite prenášalo aj na iné časti čo mohlo spôsobiť ich poškodenie a vznik vôlí, cez ktoré by sa teoreticky tie kovové čiastočky mohli dostať do spodného krytu a do olejového systému.
Ford Focus II 1.8 TDCI, 85 kW, 2008

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od stano. » 01.10.2018 10:00

Cez gufero ti skor vytlaci celu olejovu napln ako opacnym smerom preniknu piliny. A tie vznikaju v motore stale, takze nejake miniaturne mnozstvo kluku nezadre.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4035
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 01.10.2018 13:41

Spodni rozvody ti delali ?

majo19
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26.09.2018 20:02

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od majo19 » 02.10.2018 07:18

robili komplet rozvody, spodny, horny aj pomocny ...

prikladam foto klukovky
Přílohy
42883487_2147195398828475_6890484224168558592_n.jpg
Ford Focus II 1.8 TDCI, 85 kW, 2008

majo19
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26.09.2018 20:02

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od majo19 » 02.10.2018 07:26

bolo to jedno z týchto ložísk, jedno bolo bez poškodenia, druhé totálne zdemolované ...

na bloku chvalabohu ani stopa po poškodení, zato kľukovka kvalitne vyhryzená ...

po demontáži kľuky bol olej na všetkých miestach kde mal byť, kanáliky v poriadku ... ale ako sa toto mohlo stať nech mi niekto vysvetlí
Přílohy
kluková hriadeľ.png
Ford Focus II 1.8 TDCI, 85 kW, 2008

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody nafta 2004-2010

Příspěvek od stano. » 02.10.2018 07:28

Fabulacia: Prilis vysoka hladina oleja a klukovka mlatila do nej?
Upchaty mazaci kanal?
...?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů