Spotřeba
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
chylo:prosím ta použij vyhladavanie
a ani neviem aku maš motorizaciu..
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... pic&t=3643



a ani neviem aku maš motorizaciu..
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... pic&t=3643
- Tudy
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Krušnohorec
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak uz spotrebe FoFo nerozumim. Jezdil jsem celou nadrz opatrne, pri 1800ot/min uz radil, do 1100ot/min nepodrazoval a po meste na 55km/hod jel na 4.stupen. Kdyz rovinka, tak hned petku. Opet prakticky s rozdilem par kilometru auto vzalo 50l/800km.
To by me zajimalo, kolik mate otacek, kdyz jedete ekonomicky. Zkousim jezdit na hranici 1000-1200ot/min, ale auto velice spatne akceleruje, duni. Nicmene po rovine to staci. Nemam PP, abych zjistil okamzitou spotrebu, ale pak uz bych to auto musel tlacit
Zacinam verit, ze mam neco s motorem, nebot mam 4.nadrz za sebou od koupe a at jedu jak jedu, vzdy magicky zkoncim na 50l/800km.
Asi budu muset misty auto tlacit, nebo vykytovat oderky v laku, jinak se pod 6l/100km asi nedostanu
Stava
To by me zajimalo, kolik mate otacek, kdyz jedete ekonomicky. Zkousim jezdit na hranici 1000-1200ot/min, ale auto velice spatne akceleruje, duni. Nicmene po rovine to staci. Nemam PP, abych zjistil okamzitou spotrebu, ale pak uz bych to auto musel tlacit

Zacinam verit, ze mam neco s motorem, nebot mam 4.nadrz za sebou od koupe a at jedu jak jedu, vzdy magicky zkoncim na 50l/800km.
Asi budu muset misty auto tlacit, nebo vykytovat oderky v laku, jinak se pod 6l/100km asi nedostanu

Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Už jsem to sem taky psal. Já se málokdy dostanu dlouhodobou spotřebou pod 6 litrů, tak buď v pohodě. Ale jestli točíš motor opravdu v takhle nízkých otáčkách, tak počítej že dřív než ušetříš něco na naftě, tak odrovnáš setrvák.Stava píše:Tak uz spotrebe FoFo nerozumim. Jezdil jsem celou nadrz opatrne, pri 1800ot/min uz radil, do 1100ot/min nepodrazoval a po meste na 55km/hod jel na 4.stupen. Kdyz rovinka, tak hned petku. Opet prakticky s rozdilem par kilometru auto vzalo 50l/800km.
To by me zajimalo, kolik mate otacek, kdyz jedete ekonomicky. Zkousim jezdit na hranici 1000-1200ot/min, ale auto velice spatne akceleruje, duni. Nicmene po rovine to staci. Nemam PP, abych zjistil okamzitou spotrebu, ale pak uz bych to auto musel tlacit
Zacinam verit, ze mam neco s motorem, nebot mam 4.nadrz za sebou od koupe a at jedu jak jedu, vzdy magicky zkoncim na 50l/800km.
Asi budu muset misty auto tlacit, nebo vykytovat oderky v laku, jinak se pod 6l/100km asi nedostanu
Stava
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002


- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
dulezity jsou dlouhy souvisly useky... To mi pak spotreba "spadne" treba na 5.7 / 100 km (i s klimou a nalozenej). Pelen tam dava jakysi aditivum pres cely rok a spotrebu ma pod 5 litru s TDDi motorem. Vyzkousim taky.Stava píše:Tak uz spotrebe FoFo nerozumim. Jezdil jsem celou nadrz opatrne, pri 1800ot/min uz radil, do 1100ot/min nepodrazoval a po meste na 55km/hod jel na 4.stupen. Kdyz rovinka, tak hned petku. Opet prakticky s rozdilem par kilometru auto vzalo 50l/800km.
To by me zajimalo, kolik mate otacek, kdyz jedete ekonomicky. Zkousim jezdit na hranici 1000-1200ot/min, ale auto velice spatne akceleruje, duni. Nicmene po rovine to staci. Nemam PP, abych zjistil okamzitou spotrebu, ale pak uz bych to auto musel tlacit
Zacinam verit, ze mam neco s motorem, nebot mam 4.nadrz za sebou od koupe a at jedu jak jedu, vzdy magicky zkoncim na 50l/800km.
Asi budu muset misty auto tlacit, nebo vykytovat oderky v laku, jinak se pod 6l/100km asi nedostanu
Stava
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nevim kolik stoji setrvak, ale takhle zrat by to nemelo. Chci se s tim naucit jezdit ekonomicky. Cim nizsi otacky, tim mene by melo auto zrat.Gold píše: Už jsem to sem taky psal. Já se málokdy dostanu dlouhodobou spotřebou pod 6 litrů, tak buď v pohodě. Ale jestli točíš motor opravdu v takhle nízkých otáčkách, tak počítej že dřív než ušetříš něco na naftě, tak odrovnáš setrvák.
Proc myslis, ze motoru vadi nizke otacky? Doted jsem jezdil 1.7TD (stara Opel Astra) a za 13let zadna oprava. Naopak, motor se setri, dieselum vysoke otacky nesvedci.
Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Ano, mas pravdu: Pokud se motor vubec netoci, je spotreba minimalni. Jezdi jen z kopce!Stava píše: Cim nizsi otacky, tim mene by melo auto zrat.

Kazdy motor ma svoje idealni provozni otacky zavisle na konstrukci motoru. Jine jsou u stabilaku, jine u zavodni motorky.Stava píše: Proc myslis, ze motoru vadi nizke otacky?
Spravne provozni otacky zavisi mimo jine na rovnovaze setvacnych sil v motoru se silami od palivove smesi a od momentu na klikovce. Na otackach zavisi i tvoreni spravneho olejoveho filmu na mazanych plochach. Aby motor dal stejny vykon pri nizsich otackach, je zapotrebi umerne vetsich sil na pist! Zkratka: Drzenim motoru v prilis nizkych otackach se motor nici, v prilis vysokych otackach se take nici.
Pokud se chcete poucit, pujcte si v knihovne napr. knihu "Dynamika stroju" od akademika Kozesnika (pokud se dobre pamatuji). O motorech je tam take a srozumitelne.
Snad poznate na vibracich a zvukovych projevech motoru, zda ho drete nebo uháníte?
Otacky pro optimalni provoz jsou v oblasti otacek maximalniho krouticiho momentu.
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Líp bych to napsat nedokázal
A jen k tomu setrváku výtažek z článku:
Nepodtáčejte motor. Víte, jak spolehlivě zlikvidovat dvojhmotový setrvačník? Donuťte ho pracovat v nízkých otáčkách. Když přijíždíte k semaforu a nepodřazujete, v určitém okamžiku klesnou otáčky motoru níž, než by točil na volnoběh. Tohle udělejte pětkrát či desetkrát a výrobce setrvačníků si může mnout ruce – má další kšeft. Člověku s trochou citu by škubání už dávno napovědělo, že má podřadit, ale co vy víte, jak si to cukání vykládá vaše přítelkyně? Raději ji naučte přijíždět ke křižovatce na neutrál.
Ale to už nepatří sem do toho vlákna.

A jen k tomu setrváku výtažek z článku:
Nepodtáčejte motor. Víte, jak spolehlivě zlikvidovat dvojhmotový setrvačník? Donuťte ho pracovat v nízkých otáčkách. Když přijíždíte k semaforu a nepodřazujete, v určitém okamžiku klesnou otáčky motoru níž, než by točil na volnoběh. Tohle udělejte pětkrát či desetkrát a výrobce setrvačníků si může mnout ruce – má další kšeft. Člověku s trochou citu by škubání už dávno napovědělo, že má podřadit, ale co vy víte, jak si to cukání vykládá vaše přítelkyně? Raději ji naučte přijíždět ke křižovatce na neutrál.
Ale to už nepatří sem do toho vlákna.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002


- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Presne napsano. 1500 ot po rovine nebo do mirneho kopecku. Zase z mirneho kopecku lze jit trochu nize, ale motor nesmi byt v tahu, jen si lehce pobrukuje. Myslim, ze diesel je dost dobre slyset, staci naslouchat. Take plynule, ne prudce rozjizdet a po dosazeni rychlosti mirne povolit plyn - ma hysterezi a otacky se nesnizi.RopakKota píše:Souhlasím...Podle mě je na moje tddi ideál od 1500 do 3000.Na té dálnici když chceš trochu jet,tak je tam víc,ale pod 1500 ot.nikdy...To už je to slyšet,když chci přidat.
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No, trochu jsem zaprovokoval s tema super nizkyma otackama 
Auto od 1800ot/min (zabere turbo) je jako turbo, tahne super. Jen mi prijde divne po meste jezdit stale za 3, auto je takove "nabrousene", napriklad na rovince dam 4 a auto ma dostatecny vykon a pritom motor ani neslysim. Akceleraci v ten moment nepotrebuju. Ale jak jsem si na nekolik nadrzich overil, asi opravdu nema cenu to tak setrit.
O ten setrvacnik mam trochu strach. Slysim ty pruziny pri startu i pri vypinani motoru. Pri kontrole u Forda mi rekli, ze ten "zvuk" je normalni, je dan konstrukci. Kdyz jsem kupoval auto, myslel jsem ze je to nejaky plech na plech.
Jinak jsem aktualne natankoval u Shell, tu "super-duper-naftu", tak uvidime. Auto mi prijde ze jezdi stejne, od 1500ot/min slusne akceleruje, od 2000ot/min raketa
Stava

Auto od 1800ot/min (zabere turbo) je jako turbo, tahne super. Jen mi prijde divne po meste jezdit stale za 3, auto je takove "nabrousene", napriklad na rovince dam 4 a auto ma dostatecny vykon a pritom motor ani neslysim. Akceleraci v ten moment nepotrebuju. Ale jak jsem si na nekolik nadrzich overil, asi opravdu nema cenu to tak setrit.
O ten setrvacnik mam trochu strach. Slysim ty pruziny pri startu i pri vypinani motoru. Pri kontrole u Forda mi rekli, ze ten "zvuk" je normalni, je dan konstrukci. Kdyz jsem kupoval auto, myslel jsem ze je to nejaky plech na plech.
Jinak jsem aktualne natankoval u Shell, tu "super-duper-naftu", tak uvidime. Auto mi prijde ze jezdi stejne, od 1500ot/min slusne akceleruje, od 2000ot/min raketa

Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1074
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Stava
- Nováček
- Příspěvky: 128
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No, to me prave stve, mam diesel a zere to jak benzin. Budiz pricteno motoru k dobru, ze i kdyz jedu "kineticky", zere to opet stejne. Ze to porusuje fyzikalni zakony se snad nikdo nedovicouddy píše:muj postreh z jizdy novym kombem do hrv. nejlepsi vykon 6,1 l s jizdou velmi "kinetickou"

Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
Tak přestaň podtáčet motor a jezdi 55km/h na trojku a pod 6 se dostaneš.Chudák ten tvůj motor,trpím za něj když to čtuStava píše:No, to me prave stve, mam diesel a zere to jak benzin. Budiz pricteno motoru k dobru, ze i kdyz jedu "kineticky", zere to opet stejne. Ze to porusuje fyzikalni zakony se snad nikdo nedovicouddy píše:muj postreh z jizdy novym kombem do hrv. nejlepsi vykon 6,1 l s jizdou velmi "kinetickou"
Stava
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti