Stránka 320 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 15.09.2018 18:18
od pkadecka
MerHanz: S dvoulitrovou mazdou (= větší auto, větší motor) podle palubáku v poslední době za 7,7-7,9. Do práce to mám taky cca 12km (a tak polovina přes město nebo nějaký vesničky), jinak jezdím i jednou až dvakrát týdně cca 20-50km trasy, po dálnici se snažím na to moc nešlapat (tzn. do 130).
Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 08:39
od Stanley_vy
Malé shrnutí spotřeby 1.5 EB 110 kW za 46.000 km:
Delší trasy (reálná spotřeba je o cca 0,3l vyšší než na PP):
1) Francie 2017 - 2920 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 6 -9 tis. km)
2) Pobaltí 2017 - 3300 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,3l/100 dle PP (najeto 17 - 20 tis. km)
3) Chorvatsko 2017 - 1700 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,1l/100 km dle PP (21 - 23 tis. km)
4) Franci 2018 - 3100 km, 4 dospělí + můj "mega" box na střeše - 7,5l/100 km/dle PP (motor najeto 30 -33 tis. km)
5) Albánie 2018 - 3400 km, 4 dospělí + plný kufr - 7,0l/100 dle PP (najeto 37 - 40 tis. km, zpátky dálnice 150 km/h a šest hodin v koloně na hranicích)
6) Rakousko 2018 - 1200 km, 2 dospělí + plný kufr - 6,6l/100 km dle PP (40 - 41 tis. km)
7) Slovinsko 2018 - 1150 km, 2 dospělí + 1/2 kufru - 6,1l/100 km dle PP (42 - 43 tis. km)
Celkově mám ale za 46.167 km průměrnou spotřebu 7,42l/100 km dle tankování. Pokud jezdím autem do práce, tak moje standardní trasa je 7 km se studeným motorem, pak nájezd na D1, cca 25 km (v lepším případě bez kolony) a pak dalších 8 - 10 km do centra Brna a odpoledně v obráceném gardu. A když nejedu do práce, tak se chci zase svézt, takže spotřebu neřeším a je tam pořád číslo mezi 7 - 8l.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 09:29
od ZAHRY
Mě ty hodnoty nepříjdou vůbec špatné, spíš naopak - když si vezmeš jak je to auto velký a těžký + pasažéři a rakev

Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 09:36
od kozelos
Však to taky je dobra spotřeba.. Viz jiná diskuze v galeriích - tyhle hodnoty jsou paradni, ja jsem s 1.5eb o litr vys..
Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 09:56
od FLA
pre celkový a jasný obraz tam chýba priemerna rýchlosť
Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 13:08
od Stanley_vy
Ano, a pro ještě jasnější údaj bych tam mohl doplnit váhu pasažerů, nákladu, stoupání a klesání, součinitel odporu střešního boxu a výšku vzorku. A hodnota sdělení by byla +/- stejná jako na začátku.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 13:44
od ZAHRY
Znám HTP který jezdí za stejný hodnoty s jedním šoférem tady po okreskách

to je ovšem tragédie...
Mě se spotřeba po přechodu z TDDi na ST170 moc nezměnila pořád jě to něco kolem 5 litů - spíš se změnil ten dojezd

Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 21:18
od ballu
Je vidět, jak jde pokrok kupředu. Můj povoz 19 let starý, s 260 tisíci na krku má průměrnou 7,8L. S dodržováním limitů dovede i pod 7.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 21:43
od Ma.rt
Jsem na tom taky tak nějak, mít to šestku, bylo by to ještě lepší. Holt v laboratoři nic moc, ale aspoň to sedí na údaje v techničáku

Re: Spotřeba
Napsal: 05.02.2019 22:05
od Stanley_vy
ballu píše:Je vidět, jak jde pokrok kupředu. Můj povoz 19 let starý, s 260 tisíci na krku má průměrnou 7,8L. S dodržováním limitů dovede i pod 7.
Když je to tak, hned zítra poletím koupit vylítaný Mondeo.

A na v limitech 50/90/130 pojedu na pohodu za šest. Když už se tady poměřujou ty...spotřeby.
Jinak mám přímé srovnání i s FFII s 2.0i (2005) a na stejné trase (FR, Al) za podobných podmínek nešel nikdy pod 8l. Takže tak...
Re: Spotřeba
Napsal: 06.02.2019 08:22
od Ma.rt
Ale jo, pokrok to je, spotreba nizsi pri mnohem lepsi pruznosti, o tom zadna

Ale taky si myslim, ze byla skoda zabit atmosfericke motory, ktere sice zerou treba o 1l/100km vice, zato jejich vyroba je levnejsi a motory jednodussi. Ta nizsi spotreba mnoha lidem vyssi porizovaci vydaje nevyvazi. O ekologii se nezminuji, to je demagogoie. Neprimy vstrik Euro4/5 neni zadna prasarna

Re: Spotřeba
Napsal: 06.02.2019 11:41
od finsa
Právě ta ekologie je to o co tu jde. Dneska se motory v EU plánujou podle spotřeby protože automobilky mají nějaký limit průměrných emisí CO2 na celou flotilu a když ho přesáhnou tak platí nemalé sankce. Proto všichni budou investovat do elektra a hybridů protože ti mají emise nižší a oni vedle toho budou moct prodat i pár naftových dvoulitrů a rádoby sportovních aut. Takže v zemích mimo EU se vesele jede dál v atmosférických motorech, ale to je problém o pár set km dál takže to EU netrápí

Jinak já myslím že od dob prvních focusů se reálná spotřeba nemění, pořád je to 6-8 na sto ať se děje co se děje. Jediné co roste je pružnost, zrychlení, komfort a počet elektronických fíčur.
Re: Spotřeba
Napsal: 06.02.2019 12:17
od Karel2
A vic navstev servisu a vic svolavacek...

Re: Spotřeba
Napsal: 06.02.2019 13:02
od Ma.rt
Do té ekologie jsem se pouštět právě nechtěl

protože benzin s nepřímým vstřikem Euro4/5 je poměrně čistý motor. CO2 takový problém neni a NOx z toho taky moc nelítá.
Limity na CO2 podložený spotřebami, kterou ta auta dnes reálně nemají, jsou pěkná lež. S atmosférou jsem byl v průměru vždycky mírně pod tím,co mám v TP a že jezdím dost i krátké trasy a po městě, i když ne v dopravních zácpách.
Re: Spotřeba
Napsal: 06.02.2019 17:05
od IvanSt
...no pánové zajímavá obhajoba vyšší spotřeby

Já jel nedávno svižnější trasu se starším Passatem 3.2 V6 a spotřeba byla 8.5 vs 11.
Oba serie 184kW, on DSG a 4x4. Zvuk motoru měl každopádně dobrý
