Stránka 32 z 41

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 30.06.2009 21:40
od Sasino
Vlado chezke...konecne nieco co neni OT kua, ja som sem kukal, ze uz sa tu dohaduje dalsi race a nist...ta co kedy dame repete :mrgreen: :twisted:

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 30.06.2009 21:42
od zirafak
Ak budem mat volny termin,tak hocikedy :wink:

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 30.06.2009 22:00
od madbugie
este troska k tym emisiam aj ked je to OT...

vsetci uradnicky chuji sa odbavuju na autach, spotrebe, emisnych limitoch a podobne,... CO je len jednym z ukazovatelov, nasleduju uz spominane NOxy a síra a sadze... (hlavne tie sadze u tych dizlov...)

vyrobcovia potom musia skrtit motory (napr. suprova 1,6 dizel 110ka ktora nesplnala tusim EURO4) upravovat priebehy, plnit emisne normy na roky dopredu a pod...

a to vsetko len preto lebo auta su nam na ociach a tak treba s tym naoko nieco robit... akurat nam to ubera kone a newtony...

nedavno som cital clanok ako velke tankery plaviace sa po mori, konkretne 15 najvacsich tankerov vyprodukuje viac splodin, spalin a sadzí za rok ako vsetky auta na svete !!! (najme ked sa v tych obrovskych motoroch spaluje najnekvalitnejsia nafta...)

a teraz to o co tu ide takychto tankerov, a kontainerovych lodi je 5000 !!! (a to si len tak namatkovo spomeniem este na vselijake naftove elektricke generatory, spalovne, elektrarne a pod.) kde pomali neexistuju ziadne emisne limity a pod. ftakoviny a to len preto lebo to nemame dennodenne na ociach ale niekde daleko na mori kde to nikto "nevidi"

tak sa pytam aky to ma zmysel... (okrem ineho iba 20% ropy sa spotrebuje na PHM)

proste som si potreboval ulavit, end of OT

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 09:09
od vcedula
dobre si si ulavil, ani to nesmrdelo :)

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 09:57
od madbugie
ja som tym nechcel povedat ze s ekologiou netreba nic robit... ale poznas to zname pravidlo 80 ku 20....

a tu sa mi to zda presne ono ze na 20 % sa odbavujeme znizujeme vsetko mozne ako sa len da a prezentujeme sa aky sme bohovsky a ekologicky a ako setrime environment... a pritom poza bučky nam zvysnych 80% narobi taky bordel ze uspory vramci tych 20% su absolutne zanedbatelne...

ja by som najblizsiu karpaty race videl niekde na jesen a medzitym by som videl niekde v lete jednu peknu Kavicku u Zirafaka a kruhovych objazdov v TT... :D (samozrejme treba zohladnit zrazy a Baba parkplatz race... :D)

a potom do noveho vlakna rozoberieme aj ten sposob jazdy, prejazdy obci, a ine... tu uz to asi nema zmysel rozoberat uz sme riadne daleko od povodnej temy a jedine kasiho nove kuchyne by to tu mohli zachranit... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 11:03
od Ondro
Ja skusim pohlad z inej strany.
Urcite mi date za pravdu, ze nejazdite na svojich benzinakoch kazdy den ako pretekary a to zavodenie je naozaj iba obcas. pri takomto rezime preto automaticky zabudam na benzin. mal som Fofo I 1,6 100 HP a ten rozdiel s terajsim je dost vyrazny. idete pomaly mestom a potrebujete urobit rychlo mys alebo proste len pridat - staci stlacit plyn a ono to ide. s FFI ked som isiel v meste 80km/h a nedajboze som mal zapnutu kimu tak to vobec neslo. Musel tam supnut div nie 2 a potom sa dostavil zelany efekt.

Ja tvrdim:
- auto na blaznenie = jedine benzin, idelane turbobenzin :mrgreen:
- auto na prevazne normalnu jazdu a ziaden extrem = diesel, ale iba vtedy ak rocne nabehate aspon tych 40 - 50 000 km aby to vobec ma,o zmysel.

K porovnavackam radsej nic nebudem pisat - to uz sme rozdebatovali milion-krat a aj vyskusali na dialnici, vsak Misoo a Dzefer - tu mal benzin navrch , 1,8 TDCi vs. 1,8 benzin.


No a na zevr asi tolko.
ked budete jazdit na benzine stale vysoke otacky a stale si budete uzivat ten super zvuk - ktory fakt nema chybu :mrgreen: , tak mozete dopadnut ako ja. 160 000 km a motor cakala vymena bloku - katalyzator, vyfuk a hlavne blok motoru kompletne v prdeli :!:
kazde auto ma nieco svoje ale rozhodne nesuhlasim so Zirafakom ze nebzin vydrzi viac ako diesel lebo na 100% to tak nie je. mam totiz osobnu skusenost.

No a jazdit s turbobenzinom na nizku spotrebu sa absolutne neda. Hned vysvetlim preco - porovnavam Avensis 2,0 a Impreza wrx 2,0 t. S avensisom nebolo problem ist mimo mesta za 7l/100 km a opacny extrem bol 14,5 l/100 km. S imprezou na tej istej trase s tym istym vodicom sme sa nedostali pod 10l/100 km a zabava nas stala 27,5l/100 km. ja si myslim, ze kto si kupi turbobenzin rozhodne kasle na spotrebu - chce to v prvom rade uzit.

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 12:15
od zirafak
Ondro píše:kazde auto ma nieco svoje ale rozhodne nesuhlasim so Zirafakom ze nebzin vydrzi viac ako diesel lebo na 100% to tak nie je. mam totiz osobnu skusenost.

.
Tak flamujme dalej :wink:
No ked si s nim robil to,co si nam predviedol naposledy v Cunove,ked si nicil odjazdene gumy,tak to sa necudujem,ze skoncil po 160 000 takto,dokonca som prekvapeny,ze to vydrzal az tolko.
V takomto style pokracujes aj s terajsim dieslom,takze ti drzim palce,aby pri takomto jazdeni vydrzal ten namakany diesel aspon tolko,kolko ten tvoj byvali benzinak.
Ale,ved to je sluzobak a z toho krv netecie,ze ondro :wink:

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 12:23
od madbugie
povodne som sa chcel pozastavit nad porovnanim avensisu a wrxka ale tam dam len jeden komentar...

s imprezou sa nejazdi s imprezou sa nizko lieta :D :D :D (teda ked sa to vie..., lebo vacsina "namakanych" amaterov nema ani sajnu co maju doma)

dnesne auta su projektovane na 250 000 km (5 rokov po 50 000), to ze podaktore vydrzia 300 ine 200 a pod zavisi od mnoha veci... to je jasne a nebudem ich uz ani rozoberat rozoberat...

snad by ste nechceli aby auto vydrzalo ako stara skodovka 20 rokov bez investicii ??? a z coho by tie automobilky zili ??? uz konecne zabudnime na to ze nejake auto vydrzi 500 000 km (ano vydrzi, velkoobjemovy mercedes (samozrejme aj ine) ale za to si aj riadne zaplatis, a keby sa zratal ten servis tak to tiez bude nieco stat a nie malo...)

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 12:32
od Ondro
Tak ta mozem zoznamit s mojim prazskym kolegom a ten by ti veru ukazal ako sa podla teba nici auto. Teraz ma takeho isteho Focusa ako mam ja a pred tym mal FFI kombi 1,8 oznaceny ako TDDi (s tym oznacenim som nie na 100% isty, ale bol to proste turbo diesel) Praha - Bratislava robil standardne okolo 2 hodin a jazdil skoro stale na doraz - 200 km/h bola u nho bezna rychlost. ten diesel doteraz fici. Tak co povies teraz ?
To co bolo v Cunove bola rozlucka so zimnymi pneu a takto normalne nejazdim.
Navyse k tomu FFI 1,6 povedali v servise (praha, bratislava, kois), ze je to pomerne casta zavada na tychto motoroch - 1,6 i nie TiVCT. Zvyknu tam odchadzat piestne kruzky a motor je po case netesny, zere olej a pod. Zvycajne sa to prejavi od 140 - 180 000 km zalezi ako dotycny jazdi. Instruktor v skole smyku v Piestanoch to tak isto potvrdil lebo sa ma pytal priamo na mieste ci je nejaky problem. vtedy som mal 140 000 km a nic tomu nebolo.

madburgie: nizko lieta :P :P vystihol si to. Uplne suhlasim, ze auta sa v minulosti robili kvalitnejsie.

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 13:15
od zirafak
Ondro píše: Praha - Bratislava robil standardne okolo 2 hodin a jazdil skoro stale na doraz - 200 km/h bola u nho bezna rychlost. ten diesel doteraz fici. Tak co povies teraz ?
.
Iba to,ze nemol byt uplne v poriadku,ked skoro stale jazdil po dialnici 200 km rychlostou
:mrgreen:
Motor TDDi bol z doby,kedy boli diezle ozaj neznicitelne.Dnesny diezle su uz ovela haklivejsie na taketo zaobchadzanie.
No a hanis motor 1,6 benzin,ktory bol snad okrem zavedenia multilinku vo Focuse snad najgenialnejsou a najmenej problemovou vecou.Zaujimave,ze som tu tebou spominany problem absolutne nezaregistroval a ak aj nieco hej,tak v takom mizivom percente,ze sa o tom nema vyznam ani bavit.
A jedeme daaal :wink:

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 13:18
od Anndy
nekonecna debata :). Vsetky fakty odzneli, a stale sa to melie dookola :D. Osobne sa da jazdit s kazdym autom priblizne rovnako, ale treba zvolit vhodnu techniku a sposob jazdy.

A navyse ludia su lenivy... Len nechapem, casto-krat ti, co su kupuju dizle, tak sa dusuju, ze nemusia tolko radit a podobne, ked im poviem nech si kupia automat, tak ma maju za debila, ze oni jazdit vedia... :D

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 13:44
od Ondro
Tu som to neresil lebo v tej dobe som pisal na ine forum. Riesil som to vtedy s Misoom a ten ma odporucil na Koisa, kde to dali ako tak do kopy, preto tu nic ani nenajdes.

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 14:01
od Culex42
richisan píše:Patrik nemiesajme tu dva odlisne motory (mozno aj s inou prevodovkou). 1,6-ka pokial viem je motor povodom z PSA, moj je Lynx/Kent vlastny motor Fordu...
Ja som nejazdil na 1,6TDCi, neviem, ci a ako huci...
Mne huci motor len mierne pri rozjazde, potom nehuci vobec a ak sa ozyva, tak pri predbiehani. Inac o nom ani neviem. Stale je to len slaby odvar v porovnani s VW tdi :D Tam huci kazdy prevodovy stupen a potom to prechadza plynule to pistania :mrgreen:
pozrime sem:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_engines

Tebou spominany Lynx/Kent v objeme 1.8 je spravne pokracovanim samostatneho vyvoja Ford. Motory 1.4 a 1.6 boli navrhnute Peugeotom pre PSA a Ford. Tyka sa naftovych motorov.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

to len na potvrdenie.

inak len na margo rovnakeho vyvoja, dnes malo ludi vie o spolocnych vyvojoch a kde vsade su rovnake motory a ze volvo ma vsetko od renaultu a psa ma vela od bmw a podobne... ono na tom v podstate totiz ani nezalezi, lebo aj keby to bol uplne ten isty motor, vzdy je vyrazne iny. a nemusi sa chodit ani mimo koncern, staci sa pozriet do VW. ten isty motor je v kazdej znacke totalne iny. podla toho, co z neho automobilka chce mat. takze motor od PSA vo Forde by som primarne nezatracoval, len preto, ze to nie je Ford. takto jednoducho to nefuguje :o(

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 14:28
od yuray
Culex> motory od PSA (HDI) ani nik nezatracuje, su to velmi vydarene motory, navyse Ford si ich este upravil vo vlastnej rezii, cim vykazuju jemne odlisne parametre ako v autach od PSA. Ide hlavne o nahradenie menej spolahlivej francuzskej elektroniky (Sagem) nemeckymi prvkami BOSCH.

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Napsal: 01.07.2009 14:32
od Culex42
ja viem ze su to super motory :o) urcite sa mi pozdavaju viac ako TDi od VW... ale to je zase na inu debatu...

o nespolahlivosti elektroniky neviem, ale viem, ze Sagem je firma, ktora robi primarne armadnu technologiu. to asi netreba dalej rozoberat. alebo ano ? elektronika pre moderne bojove vrtulniky, opticke navigacie a podobne... na to by som sa vcelku spolahol ja osobne. (a tym nechcem povedat ze na Bosch nie :o)