Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Moderátor:Quickie
Odpovědět

Meranie vykonu

Mam zaujem
19
58%
Nemam zaujem
14
42%
 
Celkem hlasů: 33

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od zirafak » 30.06.2009 13:26

Kazda vec okrem z......ch trenclov ma v aute ma svoje miesto :lol:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 30.06.2009 13:31

richisan píše:...A zbytocny je aj EGR ventil. Oba tieto komponenty mozu sposobovat len problemy...
potom nechapem preco to do tych aut davaju, ved by usetrili spustu milionov keby to tam nemuseli davat :wink:

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od tchifla » 30.06.2009 13:35

richisan píše:Aj tak si myslim, ze je zbytocny...A zbytocny je aj EGR ventil. Oba tieto komponenty mozu sposobovat len problemy. Ja som mal na emiske v januari dymivost 1,36/2,5 a emisie su okolo 130, co je tiez hlboko pod hranicou 8)
richisan: Ked sa na to takto pozeras, tak dufam, ze to neplati aj pre turbo/kompressor a pod veci. Lebo aj to moze sposobovat problemy.
Peace ;)
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od richisan » 30.06.2009 13:59

Ide o to, aku ulohu to v aute zohrava. Turbo, kompresor a p. je ina kava.
Preco si potom ludia davaju zaslepit EGR?...
Davaju to preto, aby potom mohli ludia s tym chodit do servisu a na tom cashovat...

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 30.06.2009 14:00

filter pevnych castic riesi presne to, co ma v nazve. Totizto vedci onehdy zistili, ze spalovanie nafty produkuje castice, ktore sa pri spalovani benzinu neprodukuju. No a tieto castice sa ukladaju v plucach, co zasa sposobuje zdravotne problemy. Hrozilo, ze hygienici obmedzia produkciu dieselovych motorov.

Kedze vyrobcovia (VW, PSA a pod) vrazili do dieselovych motorov horzne prachy, hladali nejake riesenie. Pouzili preto DPF, ktory mal tento problem ostranit. Avsak aj tak sa nepodarilo uplne, len ciastocne. Ale EU komicia bola uspokojena, ze sa hlada nejake riesenie a problem je zazehnany. To je pribeh DPF filtra podla toho, co som sa pocas zopar rokov dopocul.

A EGR veltil je nieco velmi podobne, len to ovplyvnuje spotrebu a tym akoze CO2 (aj ked to nie je upne pravda). Je to vec, ktoru si kupis za 10 000 Sk (obrazne), aby si usetril 8 000 Sk.

Obidve veci maju svoje miesto v aute, ale aj tak je to hlavne biznis a najviac na tom zarabaju vyrobcovia.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od tchifla » 30.06.2009 14:18

EGR ventil a cely jeho princip pomaha aj zabranovat detonacnemu horeniu ako vedlajsi efekt, tym ze znizuje teplotu v spalovacom priestore napriklad. :wink:
Ludia EGR zaslepuju, pretoze je im vela vyhodit 5-6 tis za novy ventil - najradsej by chodili za darmo... :!: :lol:
Ak EGR znizuje produkciu NOx, tak pri dnesnom pocte aut/premavke to podla mna ma svoj zmysel.
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Ne_RAY
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 17.07.2008 13:31

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Ne_RAY » 30.06.2009 14:59

DPF je vlastne kos ktory zbiera castice ktore sa pri nizkej teplote vo vyfukomo potreby nespali co ma hlavne vplyv pri jazdnei po meste pokial ides niekam von a vyfukove potrubie sa zohreje na urcitu teplotu tak sa tieto csatice spaluju

EGR zaslepuje vela ludi kvoli znizeniu spotreby, lepsej odozve motora na plyn a hlavne zabraneniu vnikaniu bordelu spat do bloku motora a samozrejme prisunu tepleho vzduchu ktory tam prudi EGR ventilom spat, EGR ventil mas i tak zavraty pokial jazdis agresivne a otvori sa ti akurat pri hladkani plynu pokial ides konstatnou rychlostou alebo ak stoji niekde na kritozvatke na volnobehu

PS pokial ma niekto vadny EGR ventil je mu ho zbytocne zaslepovat pretoze kontrolka EGR mu bude i tak hazdat stale chybu motora

A hlavne ma pravdu vcedulak, cele EGR je len zas nieco nedoriesene a kazdy musi pocitat ze ked ho nezaslepi tak a to hlavne na motorch ford ho bude menit casto VW group aspon v tomto nie su hajzli a auta co maju najazdenych aj 300 000 km s nim problemy nemaju kdezto Fordacke sa menia niekedy aj po 30 000km

Podobne je to s novymi 1.6 TDCi, spominane motorizacie maju problemy a velmi casto poruchove a Ford nie aby to riesil a siel cestou ako VW alebo premiove BMW ktory robia vsekto preto aby znizili poruchovost motorov a zaroven predlzili servisne intervaly tak Ford radsej znizi servisny interval u tychto motorov z povodnych 20 000km na 15 000km pretoze naco by sa s tym trapili ked i tak este zarobia viac pretoze ludia musia castejsie chodit na vymenu oleja a filtra.

A aj pominane DPF Ford neinvestuje do toho aby namontovali jednu kontrolku na pristrojovku ako VW alebo BMW alebo ine znacky, ktora vam ukaze ze uz je filter pevnych castic plny a treba ista sa s autom prevetrat aby sa zberac vyprazdnil Ford to spravi tak ze necha radsej nech to vyhodi servisnu kontrolku ludia potom musia do servisu, kde im spravia staticku regeneraciu DPF filtra pokial je to mozne ale zaroven sa musi vymenit olej a ak to mozne nie je tak sa meni aj aditivum v DPF.
DOST BOLO...
Ford FOCUS II ST FACELIFT 2008, K&N air filter GALERIA
Ford FOCUS II 2.0 TDCi TITANIUM 2005, EIBACH -30 mm, disky 18" x 8J from Focus II ST, K&N air filter GALERIA

Uživatelský avatar
Ondro
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 24.04.2008 08:17
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Ondro » 01.07.2009 15:49

Asi som zaspal dobu 8O , ale pokial si pamatam tak filtre pevnych castic raz za cas regenerovali takym sposobom ze sa proste vypalil pocas jazdy. vtedy to bola celkom slusna dymova clona. vysledok bol vtedy nulovy lebo pri regeneracii sa vsetok bordel opat dostal do vzduchu.

Sranda je ked ma niekto chipnuteho diesela. Ten dymi bez ohladu na to ci ma filter pevnych castic alebo nie.
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW - kombi, tango metla, Trend X, pružiny Eibach
Obrázek
galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku

Uživatelský avatar
Jozef
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 912
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnava - SK

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Jozef » 01.07.2009 21:29

Ondro píše:Sranda je ked ma niekto chipnuteho diesela. Ten dymi bez ohladu na to ci ma filter pevnych castic alebo nie.
To si ma malinko zaskocil. To ako vysvetlis ?
Ford Focus II TREND kombi 1,6 TDCi 66 kW, 2007, Moondust Silver

Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od richisan » 01.07.2009 21:37

Dymi o nieco viac, ale zasa nie ako nejaky stary Golf :mrgreen: :lol:
Ja som videl par cipnutych TDCi/TDDi a dymilo to podobne ako Marťasove ST po bluefine, len malicko :D

Mne auto dymilo len ked som raz natankoval na Shellke, v lete nedymi vobec a v zime len prvych par km trocha viac. Zalezi aj od palivaku, ci sa meni pravidelne a od celkovej kondicie palivovej sustavy...

Uživatelský avatar
Ondro
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 24.04.2008 08:17
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Ondro » 02.07.2009 13:06

jozef: chipnuty diesiel pri zoslapnuti plynu (a nemusi byt na podlahu) dymi viac lebo elektronika da v mensich davkach (strekoch) viac paliva ako bez chipu. na tomto prakticky funguje chip od Bluefinu. Tym padom ma diesel vyssiu dymivost ako bez chipu. Nie je to vsak ziadna katastrofa ako u nemenovanych nemeckych vraj etalonov. Nerobi ziadnu dymovu clonu na oklamanie supera.

edit: porovnaval som FFII s chipom 1,8 TDCi s mojim bez chipu.
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW - kombi, tango metla, Trend X, pružiny Eibach
Obrázek
galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od killerhammer » 02.07.2009 14:12

mozno ste zachytili na martasovom vlakne ako sme sa bavili o cipovani :idea:
ja som totiz uz dlhsie rozoberal otazku cipov a STK (kontrola emisie)
cipovanie zrusi emisie ihned, pretoze je presne zalozene na tom aby sa do motora dostalo viacej paliva a vzduchu = viac emisii :idea:
cipy sa potom delia na menej agresivne alebo viac agresivne
agresivne cipy ti zrusia emisie takym stylom, ze lambda vo vyfukovom potrubi ti bude stale signalizovat zvysene emisie (bude svietit kontrolka poruchy motora). toto sa ale cipom tiez preprogramuje, myslim ta kontrolka sa vypne :wink:
kazdopadne treba povedat, ze ak das bluefin nejaky vyssi stage, kde sa uz dava agresivny cip a povedzme aj sportovy katalyzator (opat prepusta viacej dymu cez vyfuk). emisie idu nenavratne do prdelky :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Ondro
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 24.04.2008 08:17
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Ondro » 02.07.2009 14:53

KH: jj. Sice dymis ako ikarus ale ides :mrgreen:
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW - kombi, tango metla, Trend X, pružiny Eibach
Obrázek
galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od killerhammer » 02.07.2009 15:08

ja som v tomto dost principialny :idea:
teda cipovanie ma uz nezaujima :wink:
este nad tym bluefin stage 1 by sa dalo uvazovat :idea:
ale najskorej, ak budem xciet silnejsie auto, znovu zvolim silnejsi zaklad :D
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 02.07.2009 15:12

killerhammer píše:este nad tym bluefin stage 1 by sa dalo uvazovat :idea:
len si predstav ze by ti za 500 evri (ci kolko to teraz stoji) "primontovali" vykon tvojej fabky do mondea !! :twisted:

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host