Jake brzdove kotouce

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Cimi » 01.05.2014 19:47

na zadek je hlavně škoda utrácet jednou tolik za kotouče brembo max když je tam brzdná učinnost jen asi 25%. a ruční brzdě to nepomůže:D. Výhoda je že mají hrany a nebrzdící plochy nátěr že to nerez. Na předku jsou Max perfektní rozhodně to snima víc brzdí v kombinaci s brembo destičkama, jediné co tak trošku ty desky víc špiní zato ale nepískaj. Mimochodem je možný že ten brusnej element v kombinaci s vodou vytvoří takovou hnusnou sračku která mi zasírá ráfky? foto přesně nemam ale je to takový jak kdyby mi je někdo polil šťávou na kterou se následně chytne prach. a nejde to ničim dolu benzínem lihem ničim. Teda krom tekutého písku do dřezu ale to bych to totálně zničil.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Fofan » 01.05.2014 20:22

Ja mam od brzd kola cerny vetsinou ale jde to utrit :-)
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od stano. » 01.05.2014 21:19

Cimi: Neviem, zalezi asi na materiale dosticiek. Ako pise Fofan, ja mam tiez disky cierne od brzdneho prachu, ale ide utriet suchym prstom.

Fofan:
Potom ked brzdis, ma to paradny zvuk :mrgreen: Ja by som to riesil naterom. Prave dnes som menil zadok, dal som obycajne ATE. A maju na sebe nejaky sivy nater. To podla mna bude stacit. Ked nie, pomozem Hammeritom :D

Citronek:
Bubnove ked zatiahnes, tak bloknes kolesa. Potom jasne, ze ho vyhodi z valcov. S kotucovou ani omylom. Ked chcem zastat v prudkom kopci, tak mozem rucnu tahat ako debil, auto nedrzi. Musim pritlacit noznu a potom zatiahnut rucnu. To uz udrzi. Ale mozno ti ta rucka fakt brzi malo. Mozes mat zahrdzavene lanovody. Potom sa velka cast sily tahania paky strati prave na lankach.
Pri vymene platniciek si daj pozor, aby si teda pri stlacani aj tocil piestikom a treba ho nakrutit tak, aby jedna z jamiek na nom zapadla to vystupku na platnicke. Neviem ti to presne napisat, ale ked to uvidis, urcite pochopis :)

EDIT: Mam dobre zajazdene nove kotucove brzdy aj platnicky. Daju sa bloknut kolesa rucnou :) Beriem teda spat predchadzajuci vyrok.
Naposledy upravil(a) stano. dne 25.05.2014 19:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Cimi » 01.05.2014 22:35

no ja si taky myslim že to je špína z něčeho jiného, myslel sem si že to je asfalt ale ten by snad šel umejt benzínem ne? vubec netužim co to je za svinsto za chvilku ty disky můžu lakovat na černo aby to nebylo vidět.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Fofan » 01.05.2014 22:45

Jo ja mam vzadu ate taky s tim naterem, jen co vim z praxe tak stacilo parkrat zabrzdit a bylo po rzi a pazvuku :-) ja rucku na asfalte bloknu, ale zadna slava, pred tydnem jsem dal podlozky pod naboje takze sem rucku musel poradne doseridit, zitra treba nakde zkusim jak to brzdi ted. Jinak za me zatim ATE perfektni :wink:
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Bullitt » 02.05.2014 21:36

Cimi: Prostě mě u kotoučů (vzadu) štve, že reznou na nefunkčních plochách, tj. hrana a střed kotoučů, a to i když člověk jezdí denně. Brembo Max byly jediný, který měly antikorozní nástřik ála Geomet (Ate Powerdisc se nedělají zadní). Bohužel se neosvědčily jinak (na nefunkčních plochách OK, ale funkční plochy zase reznou rychleji než jiný kotouče a zanáší se rychle drážky - viz moje fotky), příště už je dozadu nedám ani kdyby byly zadarmo. Určitě jsem je nekupoval kvůli lepší účinnosti.
Jinak po zkušenostech z předních - při porovnání Ate Powerdisc a Brembo Max - Bremba mají moc široké ty drážky a víc se zasírají prachem z destiček, Ate mají lepší samočistící schopnost drážek, jsou pořád čisté až do sjetí na min.tloušťku, kdy drážky mizí).
A k účinnosti ručky - samozřejmě je ručka na kotoučích působící mechanicky přes běžné destičky méně účinná, než bubnová. Pro běžné zabrzdění stačí první zub, ale pro vetší kopec je nutné zatáhnout o dost víc (jako by delší chod ruční brzdy) a spolu se sešlápnutým pedálem brzdy. Ale musí to auto udržet.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Cimi » 02.05.2014 22:25

ja třeba orezávání zadních nebrzdících ploch řešil na mojich plných kotoučích ferodo tak že jsem ty plochy natřel žáruvzdornou barvou co se používá normálně na třmeny motip to myslim je, červnej aby to ladilo s třmeny. natřel jsem jak vnější obvodovou hranu tak vnitřní na unášecí části a zatím to drží. krásně když to natíráš než je dáš na auto tak to chytne parádně. Jen je to třeba dobře odmastit. zvýroby jsou něčim naimpregnovaný.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Citronek
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 27.03.2011 19:53

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Citronek » 04.05.2014 22:46

Dela mi to zhruba od 100 km/h (delsi trasa a vetsi venkovni teplota), diky tomu i vyssi tlak v pneu az o 0,2 az 0,3 atmosfery. Pri kratsi trase a nizke venkovni teplote me to dela az tak od 120 km/h. Mozna na to ma i vliv rozlozeni vahy, tj. kdyz jedu sam,tak je to markantnejsi,nez kdyz jedu i se spolujezdcem a je tim padem auto lepe vyvazeno. Zkousel jsem zatahnout rucku,napred opatrne v 70km/h, volantem to necukalo ani nic od brzd nedunelo,postupne jsem zkousel zatahovat rucni vic a vic a taky zvysovat rychlost. Posledni pokus byl ve 130 km/h v ruckou hodne zatazenou,volantem to opet necukalo ani od brzd nedunelo,krasne to ze 130 km/h zabrzdilo az na 60 km/h (pak uz me prestalo bavit tahat za rucku). Pak jsem zkusil pri 130 km/h jen lehce prislapnout nozni brzdu a okamzite cukani volantu a duneni od brzd,pritom jsem brzdil fakt jen z lehka,brzdna draha byla delsi nez predtim jen na rucku. Tak zadkem to asi nebude,ikdyz tam ty kotouce jsou v horsim stavu,nez ty vepredu. Silentbloky ani nic jineho na zadku jsem tim padem uz neproveroval.
Mrknul jsem se teda na predek,oba naboje hnute nejsou,silentbloky taky asi OK,nemaji vuli dopredu-dozadu ani doprava-doleva,akorat maji vuli cca 1mm ve smeru nahoru dolu (kdyz hodne zapacim silnym dlouhym sroubovakem,ale spis takovou pruznou "gumovou" vuli,ne ze by se to tam vylozene volne blelo jak chtelo),mohlo by to mit vliv na cukani volantu? Zkontroloval jsem cepy a tycky stabilaku,ty se zdaji taky OK. Kotouce taky nejsou nejake krive,kdyz to srovnam s tim,jak vypadaji na zadku a je to vzadu v pohode,tak ty vepredu jsou uplne nadherny. Takze abych rek pravdu,jsem trochu zklamavej,ze vse vypada dobre,ale brzdy cukaj.
Jeste nepadlo me,muzou delat takovou paseku treba jen nevyvazene kola nebo spatna geometrie. Pri prudke akceleraci nebo ostrem projeti zatacky na limitu ale zadny problem s autem neni.
Jeste jsem si vsimnul,ze na levem kole je prava desticka (ta vnitrni) asi o 2 mm bliz ke stredu kotouce,nez ta vnejsi desticka. Na kotouci je taky videt,ze na kazde strane je diky tomu jinak tlusty prouzek rzy.
Mozna,ze to delaj fakt ty kotouce na predku,ikdyz jsou v podstatne lepsim stavu,nez na zadku. Predek brzdi s vetsi ucinnosti a muze tam byt znat i relativne dobrej kotouc.
Az budu mit chvilku,tak sem dam fotky.
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Fofan » 04.05.2014 22:52

Vymen kotouce :|
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Cimi » 05.05.2014 07:22

vyměň a ještě jednou zkontroluj náboje (pro jistotu) jestli to ale chápu správně tak ti destičky při brždění nejdou proti sobě a to může si myslim způsobit zvlnění. :D s tou ruční brzdou jsem takhle tuhle jen lehce přibrzdil abych více obrousil orezlé kotouče protože auto stálo na dešti a týden se sním nejelo a asi sem pravý kotouč kapánek zapálil protože je ted okraj uplně sežehnutej a začíná korodovat, levá strana je netknutá takže bud levá strana nebrzdí nebo nevím čto éto.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od stano. » 05.05.2014 08:43

Citronek: Zadne zvlnene nemas. Predok ak je OK (silentbloky, naboj), tak to fakt vyzera na tie kotuce. Potom pri vymene treba skontrolovat, ci sa vracaju piestiky a ci strmen chodi tak, ako ma. Odporucam vymenit aj tie vodiace gumicky strmena. To tiez moze byt dovod zle zjazdenej platnicky.

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Fofan » 05.05.2014 08:59

Kdyby byla vnitrni hofne oproti venkovni tak muzou byt zatuhly ty vodici cepy, ale vetsinou je vnitrni vudycky o neco sjetejsi
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od stano. » 05.05.2014 09:33

Ano, ale pise, ze na kazdej strane je kotuc inak hrdzavy. Ak tomu dobre chapem, derie to nakrivo - zle vodiace capy.

Citronek
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 27.03.2011 19:53

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Citronek » 05.05.2014 23:27

.
Přílohy
pravej_kotouc_vnejsek.jpg
Pri otaceni naboje a prilozeni pravitka na plochu naboje  smerovalo pravitko vzdy na risku voditku
Pri otaceni naboje a prilozeni pravitka na plochu naboje smerovalo pravitko vzdy na risku voditku
Pri otaceni naboje a prilozeni pravitka na plochu naboje  smerovalo pravitko vzdy na risku voditku
Pri otaceni naboje a prilozeni pravitka na plochu naboje smerovalo pravitko vzdy na risku voditku
Nejaky hrany tam jsou no
Nejaky hrany tam jsou no
Rezave plochy
Rezave plochy
Tlustejsi prstenec rzy nez na vnejsi strane
Tlustejsi prstenec rzy nez na vnejsi strane
Tenci prstenec rzy nez na vnitrni strane
Tenci prstenec rzy nez na vnitrni strane
levej_kotouc_vnejsek_krivost.jpg
Rezave plochy
Rezave plochy
Vnitrni desticka je o cca 2 mm bliz ke stredu kotouce,nez desticka vnejsi
Vnitrni desticka je o cca 2 mm bliz ke stredu kotouce,nez desticka vnejsi
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW

Citronek
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 27.03.2011 19:53

Re: Jake brzdove kotouce

Příspěvek od Citronek » 05.05.2014 23:32

.
Přílohy
na zadku jsou horsi kotouce nez vepredu
na zadku jsou horsi kotouce nez vepredu
silentblok ma gumovou vuli 1 mm ale ve smeru nahoru dolu a to jak pravej tak i levej silentblok
silentblok ma gumovou vuli 1 mm ale ve smeru nahoru dolu a to jak pravej tak i levej silentblok
pravej_naboj.jpg
pravej_kotouc_vnitrek_krivost_detail.jpg
pravej_kotouc_vnitrek_krivost.jpg
Rez
Rez
pravej_kotouc_vnejsek_krivost.jpg
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti