Problem s "prvnim" nastartovanim motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 11.01.2008 16:18

martyG píše:Neviem, či nebudeme musieť všetci TDCI-čkári na zimu odlietať ako lastovičky do teplých krajín..... :roll: :roll: :roll: :cry: :D

A nebo jezdit sockou :))
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Pepik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Příspěvek od Pepik » 13.01.2008 11:39

Dovolena byla v klidu, teploty kolem nuly a vyse, motor startoval "temer" okamzite (sice pokazde zatrepe celym autem behem startovani, ale to uz beru jako vlastnost motoru a nikoli jako chybu :) )

V servise mi neumi (nebo nechteji) sehnat cistic vstriku, jelikoz mi to ted startuje dobre, tak na ne netlacim. Jenom nesmi prijit mraziky... Ptal jsem se znamych, co mi ten servis proda, mozna ze mi dodaji toto: http://www.liqui-moly.cz/index.php?page ... &Itemid=38 Ale nechci jim do toho mluvit, oni by meli byt profici a meli by vedet, co delaji :)

Natankoval jsem plnou nadrz od shellky Diesel V-Pover. Ze zvedavosti mam tuto otazku: kolik km musim ujet (nafty spalit), nez se mi nove natankovana nafta dostane z nadrze pres palivove filtry, palivova cerpadla a ruzne vedeni az do valce motoru?
FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 13.01.2008 16:22

No nevim,nevim vsude kde ctu o common railech tak je problem s udrzenim cistoty pri zasahu do systemu.A tenhle pripravek se privadi primo do cerpadla.Aby ti neudelali vic skody nez uzitku



Montáž komponent systému common rail DELPHI
SYSTÉM COMMON RAIL, VŠECHNY PRVKY SYSTÉMU, SERVIS

12 vážných základních chyb, kterých se dopouštějí neodborné servisy při demontáži a montáži komponentů systému common rail DELPHI (dá se vztáhnout i na konkurenční vstřikovací systémy):

1/ Nezjištění příčiny závady (co přesně způsobilo závadu, najeté kilometry – to je přirozená příčina nebo jiná - nepřirozená příčina, např. vadné palivo).

2/ Neodstranění příčiny závady (způsobí vícenásobné problémy).

3/ Nezkontrolování stavu systému (zda je v pořádku palivo, zda se v systému nevyskytují metalické či jiné nečistoty. Palivo, které bylo shledáno jako závadné nesmí být za žádných okolností ponecháno v nádrži a nádrž musí být v tomto případě vyčištěna, vyčištěna musí být vždy při nalezení metalických nečistot z rozbitého čerpadla v palivovém systému).

4/ Nezkontrolování stavu čerpadla, zvláště při výměně celé sady vstřikovačů (rozbité čerpadlo snadno zničí další sadu vstřikovačů a to velice rychle).

5/ Nepoužití potřebného počtu vysokotlakých trubek s výměnou stejného počtu vstřikovačů (vnesení nečistot do systému ZA FILTR).

6/ Nepoužití nového palivového filtru při jakémkoli zásahu do palivového systému.

7/ Nepoužití originálního filtru (náhražky nikdy nedosahují kvality vždy patentované originální sestavy filtru). Vždy je třeba osadit pouze originální filtr, je třeba se ujistit, že Vám dodavatel nenabízí náhražku. Upozornění: systémy Bosch většinou doprovází filtr Bosch, systémy Delphi většinou doprovází filtrační systém Delphi, systémy Denso většinou doprovází filtrační systém Denso, systémy SiemensVDO většinou doprovází filtrační systém DELPHI nebo PURFLUX. V případě nejistoty vám VŽDY poskytne správnou informaci pouze dodavatel vstřikovacího systému. Správný filtr Vám poskytne též zástupce výrobce značky vozu.

8/ Hrubé zacházení se vstřikovači v průběhu montáže a demontáže na motor a z motoru. Nepoužití předepsaného nářadí Delphi či výrobce vozu. Takové zacházení může zkroutít těleso vstřikovače natolik, že se vnitřní součástky vstřikovače začnou přidírat a C2I (případně C3I) - kalibrační hodnota vstřikovače se zcela změní a řídící jednotka začne tento vstřikovač odmítat.

9/ Práce se systémy common rail v nedostatečně čistém prostředí.

10/ Nepoužití správných tepelných štítů (dodává výrobce vstřikovačů a vozidla).

11/ Nezavedení C2I (C3I) – kalibračních hodnot vstřikovačů do paměti řídící jednotky (provádí se pomocí diagnostického přístroje výrobce vstřikování nebo vozidla).

12/ Nezkontrolování přepadů vstřikovačů po výměně menšího množství vstřikovačů než je celá sada. Po výměně např. 2 vstřikovačů se mohou přepady zbylých 2 nevyměněných vstřikovačů výrazně zhoršit a způsobit pokračování problému
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Pepik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Příspěvek od Pepik » 18.01.2008 20:45

Konecne mi v servise sehnali aditivum do nafty, co by mi udajne mohlo pomoct. Jedna se o Wurth Dieseladitiv SaBesto http://katalog.wuerth.cz/download.php?F ... 203221.pdf. Leju to do nadrze, az prijdou mraziky tak doufam, ze mi dyzl bude startovat v pohode.

Pak napisu, zda to pomohlo. Pokud se ovsem na toto forum dostanu jako neVIP osoba...
FoFo Combi 1.8 TDCi, 74kW, r. v. 2003, Silver

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 19.01.2008 19:20

som na to zvedavý, lebo som tiež priamo vo forde kúpil niečo podobné. Malo by to vyčistiť vstrekovací systém. Zatiaľ nejaké radiákálne zlepšenie nepozorujem. Ak ti to zlepší štarty, nezabudni sa pochváliť :wink: Ja si však myslí, že v mojom prípade to budú zanesené vstrekovače a budú musieť ísť aspoň na ultrazvuk, ak nie na opravu, resp. výmenu :roll: :roll:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

Uživatelský avatar
doncamillo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od doncamillo » 20.01.2008 11:55

Aj mna by zaujimalo ako si dopadol. Som na tom velmi podobne - ranne mrazive starty su traktorove, aj ked zahvice su cerstvo vymenene. Musim poklepat na drevo - zatial vzdy chytil na 1. pokus a potom uz siel bez najmensich problemov. Ziadna strata vykonu, ziadne zdochynanie a spotreba pohodovych 5,5 l / 100 km. Bol som aj na diagnostike, ale nic nezistili - register chyb bol cisty. Tak neviem ci to bude tryskami alebo dacim inym. Skusim zohnat to aditivum na cistenie trysiek - hadam tomu neublizi, aj keby boli OK :) Mimochodom, keby sa blizilo k najhorsiemu, neviete kde na Slovensku vedia dobre cistit trysky ultrazvukom?
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 20.01.2008 16:38

ja mám v PC uložené adresy, ak by si chcel, ozvi sa :wink:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Příspěvek od powermax » 28.01.2008 15:06

Zdravim vsetkych s problemovym startom.

Prave som na webe natrafil na jednu zaujimavu radu:

"I've got a 51 plate TDCI which exhibits similar symptoms, even in quite cold weather it fires into life instantly on turning the key.

However when the temperature reaches below freezing I find that it fires ok but will not continue to run and it can take up to four turns on the key
before it eventually does so.

No big deal I agree, but when one is so used to the engine bursting into
life at a touch, it can be a tad disconcerting when it doesn't start first
time.

Mike"


"In both cases a replacement FPS and firmware upgrade will solve your
problem. Basically the ECU is starting injection before the High Pressure
pump has had chance to build enough pressure in the common rail, so it
starts, then stops.

This is a very well known issue.


Tim.."

originalny link: http://groups.google.com/group/alt.auto ... 62f64293ee

Takze mozny problem so snimacom vysokeho tlaku nafty.
Neskusal to niekto vymenit?
Nemam ani paru kolko to moze stat, nerad by som vyplazil par tisic zbytocne.
Existuje nejaka ina moznost ako zistit funkcnost toho snimaca?
Resp. on je funkcny , len spina moc skoro ked este nieje dostatocny tlak.
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
ianik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

ranný štart

Příspěvek od ianik » 28.01.2008 15:44

nechcem mudrovať, podobné príznaky, nie celkom ako v tomto vlákne, (občas traktorové štartovanie, štartovanie naprázdno, na viackrát, raz dobre raz naprd, teraz pri poklese vonk. teplôt častejšie) - prečítal som temer všetko týkajúce sa štartu, bateriek, žhavičov, skúste....http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... t=375,,pod mojím nicom ianik, zatiaľ všetko OK, uvidím keď klesnú teploty, podla elektrikara, pri skratovaných alebo nedotiahnutých kontaktoch (štartér), odchádza vela prúdu naverímboha, že to potom riadne nepretočí...mne vyčistenie ukostrenia vyriešilo popisované problémy.
Ford Focus Combi 1,8 TDCi, 85 kW, 2002

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 28.01.2008 16:07

Takze dnes po navsteve diesel servisu opet blbe nacteny kody vstriku,rozebrano,vstriky vycisteny ultrazvukem otestovany na stolici,kontrola cerpadla vse OK,vstriky nove nakalibrovany,nahrano novych kodu tentokrat uspesne.Shrnuto podtrzeno 6118 Kč.Auto je tichy necvaka ted jeste jestli to bude po ranu startovat na poprve.Doufam ze moje story timto skoncila.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.01.2008 18:29

powermax:
Uz na strane 3 tohoto vlakna jsem uvedl:
FRP - senzor jako mozna chyba.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Lesi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 7S9....

Příspěvek od Lesi » 28.01.2008 19:12

Pro Noah. Co ti cvakalo.. vstřiky je to možné? Mě to zní jak od prvního vstřiku od rozvodu při volnoběhu, ale mám vše ok, starty i při -12C na škrtnutí. Jen nějak marně pátrám po tom zvuku:-)
115PS TDCImrdinka 2004 Obrázek

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 28.01.2008 19:41

Jj presne tak cvakalo to jako ventily ale delaly to vstriky,hodne neprijemny a dost hlasity
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 28.01.2008 19:44

Hodne slysitelne kdyz se naklonis ke kolu,zezhora ani tak ne.No uvidime jestli to k necemu bylo ale ta cena ,dlouho sem to rozdychaval,kdyz uvazim ze me zadny dily nemenily.Kdyby bylo neco v coudu,tak podle tehle ceny by asi fakt 30tisic nestacilo.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
Lesi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 7S9....

Příspěvek od Lesi » 28.01.2008 20:57

Pro Noah. Jo zní to jako ventil, přesný :lol: Co ti s tím cvakájcím vstřikem přesně dělali, kolik to stojí a kde? To už je špatnej? Díkes. Mě to nedělá vždy, ale převážně když to auto dlouho stojí (není pravidlem) a jde to jen od toho jednoho.. Hajzell jeden :P
115PS TDCImrdinka 2004 Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host