Stránka 4 z 4
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 25.01.2023 13:12
od LeonardoTM
LeonardoTM píše: 30.09.2022 14:19
- zkusím také nějakou přísadu na přímé zvýšení oktanového čísla (tj. jako, že koupím nejlevnější N95 a tu N98/N100 si vyrobím sám)
Tak další praktická zkušenost po vyjetí skoro 2 nádrží - přísada Octane Booster / Octan 10+ Verbesserer od Wynn's nalitá do obyčejné N95 z ní udělá něco jako N98/N100. Cena se tím dostane o cca 3 Kč/l nahoru, což odpovídá běžné ceně 98/100 oktanového benzinu (záleží kde se tankuje...).
Mně toto domácí aditivování vyhovuje více, mám to prostě pod kontrolou, co tam liji.
Problém s klepáním je tímto +/- vyřešen, ale stále mi vrtá hlavou, jestli tam nebyl nějaký ten chiptuning (jak psal dříve
stano)...
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 09.03.2023 17:06
od Djukenzie
phofy píše: 02.11.2022 08:37
A co vlastně máš za motor? 1.6, 1.8, 2.0?
Mám 1.8. Nastavení ŘJ na vyšší oktany jak psal kolega ? O tom jsem ještě neslyšel. Čidlo klepání zkoušeli v servisu na nějaké zkoušečce a říkaly, že dává dobré hodnoty.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 08.05.2023 13:21
od MerHanz
Sranda je, jak každej řeší detonace při velký zátěži. Já to mám opačně. Když je horko a motor je dost prohřátej, tak to detonuje při lehkým přidání plynu prakticky až do 4 tic. (pak nevím, přehluší to zvuk motoru ). A když mu naložím aby vyrazil, tak je klid. Takže to v provozu během léta detonuje dost často. Čidlo klepání nový, sdružený senzor v sání novej, EGR, Klapka nový. Přetěsněno co se dalo včetně odvětrání kliky i s novou hadičkou. Vstřikovače profouknutý čističem ( prášej pěkně ) a samo, že nový gumičky. Svíčky a cívky taky new . Tlak paliva Ok. Při pohledu do sacích kanálů to nijak moc zasviněný nebylo. Už mě napadá snad jen vstřikovače vyměnit

. Vzhledem ke stoupajícím teplotám očekávám brzký nástup cvrlikacího období

. Jo a dělá to na každej benzín i s wifem.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 09.05.2023 19:35
od djdekl
Je mozny a i logicky ze auta s cidlem klepani nastaveni mit nemusi...
Zde napr. Fiesta 1.4
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 20.05.2023 00:10
od Djukenzie
MerHanz píše: 08.05.2023 13:21
Sranda je, jak každej řeší detonace při velký zátěži. Já to mám opačně. Když je horko a motor je dost prohřátej, tak to detonuje při lehkým přidání plynu prakticky až do 4 tic. (pak nevím, přehluší to zvuk motoru ). A když mu naložím aby vyrazil, tak je klid. Takže to v provozu během léta detonuje dost často. Čidlo klepání nový, sdružený senzor v sání novej, EGR, Klapka nový. Přetěsněno co se dalo včetně odvětrání kliky i s novou hadičkou. Vstřikovače profouknutý čističem ( prášej pěkně ) a samo, že nový gumičky. Svíčky a cívky taky new . Tlak paliva Ok. Při pohledu do sacích kanálů to nijak moc zasviněný nebylo. Už mě napadá snad jen vstřikovače vyměnit

. Vzhledem ke stoupajícím teplotám očekávám brzký nástup cvrlikacího období

. Jo a dělá to na každej benzín i s wifem.
Ale já mám přesně to stejné. Musím tomu šlápnout aby to nedělalo. Ale když je kopec, tak to ani nepomůže a naopak je to horší, prostě to musím nohou neustále korigovat. Všude mě řekly, že je to ok, že to duratec dělá, ale vždy bylo chladno a nedělalo to jako za tepla. Tohle prostě není normální, ty rány co od toho jdou jsou někdy šílený, když je fakt teplo. Četl jsem, že teplotu může zvedat vadné EGR, ale to jsi měnil. Čistil jsi i kanálky ? Napadaly mě už i zoufalosti jako sundat plastový dekl na motoru, aby se líp chladil motor

prostě už fakt nevím co, když nikde, včetně origo servisu nepomůžou. A to tam pravidelně liji aditivum a najedu ročně 30K. Nic se nezlepšilo.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 19.01.2024 14:16
od LeonardoTM
Další praktická zkušenost s potlačením klepání ventilů...
Ze zvědavosti jsem zkusil do motorového oleje přidat přísadu NanoTech (prý nějaké kulovité nanočástice wolframu), které vytvoří lépe mazivou vrstvu. Motivací bylo snížit spotřebu oleje, která byla asi 0,15l/1000km (což znamená dolévání 2-3l mezi výměnami). Fusion má sice najeto už slušných 200tkm, ale Focus se stejným motorem a najetými 250tkm v podstatě žádné dolévání nevyžaduje. Jestli to zde pomohlo zatím nemůžu říci, protože je to krátce od aplikace.
Pozoroval jsem ale efekt eliminace klepání při nízkých otáčkách, když je motor v zátěži. Prostě to, co mě trápilo také a řešil jsem to tím vysokooktanovým benzinem (viz moje příspěvky výše v tomto vláknu). Po aplikaci přísady jsem zkusil natankovat obyčejnou 95ku (bez přísad) na kterou to původně dost klepalo a teď to už nedělá, prostě to po aplikaci přísady přestalo.
Nechci být nějakým propagátorem přísady, snažím si držet nadhled. Pro nové motory to určitě není třeba, ale pro ty staré vyběhané to asi může pomoci, viz test ze SM:
https://www.auto.cz/nanocastice-v-motor ... uje-125022
Možná se tedy "dotěsněním" motoru (vodících prvky ventilů, zvětšením tlaku ve válcích atd.) potlačil ten skon ke klepání.
Re: zaklepání ventilů při akceleraci
Napsal: 23.04.2025 11:46
od LeonardoTM
Tak po dalším skoro roce ještě jedna relevantní praktická zkušenost. Vím, že má motor vůle, protože žere olej a měl jsem trable na emisích. Proto jsem (trochu ze zvědavosti a trochu za zoufalství) zkusil hustší olej, tj. olej, který vytváří tlustší film. Z originál 5W-30 jsem přešel rovnou na 5W-50. A jak to dopadlo... ?
No, vlastně dost podobně jako před rokem s olejem 5W-30 a nanočásticocou přísadou. Sklony ke klepání jsou potlačené tak, že při běžném užívání se klepání nevyskytuje. Zaznamenal jsem ho jen vyjímečně při komplikovaných rozjezdech do kopce na jedničku.
Závěr: hustší olej dočasně pomáhá a jeho efekt je srovnatelný s přísadou do normálního řidšího oleje.
PS. Vím, že jediným správným řešením je generálka motoru (přebrousit válce, přetěsnit písty...), ale do toho se mi nechce a nedává to ekonomický smysl.