Re: Koupě Focuse 1.8 TDDI Rady a skušenosti
Napsal: 10.04.2013 08:49
lencajanca :
Skusim Ti co najjednoduchsie popisat 3 vstrekovacie systemy TDI PD, TDDI a TDCI
1. TDDI : na motore je vysokotlakove vstrekovacie cerpadlo, ktore v potrebnom case tlaci naftu do jednotlivych vstrekovacov vo valcoch. Okamih vstreku a vstrekovane mnozstvo paliva je dane regulaciou priamo na cerpadle, nie je mozne individualne riadit vstrekovane mnozstva paliva pre kazdy valec zvlast, cela davka paliva je vstrekovana naraz, preto je tento motor hlucny a zretelne klepoce
2. TDI PD : kazdy valec ma svoje "cerpadlo" v jednom telese so vstrekovacom. Davka paliva je ovladana riadiacou jednotkou motora pre kazdy valec zvlast, davku paliva je mozne vstreknut na viackrat
3. TDCI : od motora je pohanane vysokotlakove cerpadlo, ktore tlaci naftu pod pozadovanym tlakom do zasobnika (railu), ku ktoremu su pripojene jednotlive vstrekovace. V raile sa teda udrziava staly a vysoky tlak. Riadiaca jednotka motora riadi tlak paliva v raile, okamih vstreku aj vstrekovane mnozstvo pre kazdy valec zvlast, okrem toho je davka vstrekovana na viackrat - pilotny vstrek, hlavny vstrek, podla prevadzkovych podmienok motora opakovany hlavny vstrek a ukoncovaci vstrek, ak ma motor DPF regenerovany mokrou cestou, tak sa pridava este dalsi jeden alebo 2 pridavne vstreky, ked su otvorene vyfukove ventily. Vstrekovacie tlaky TDCI dosahuju 1600 barov, co spolu s rozdelenim davky paliva na viac vstrekov sposobuje, ze zivotnost TDCI vstrekovacov je podstatne nizsia, ako zivotnost TDDI, resp. TDI PD vstrekovacov. Ultravysoke vstrekovacie tlaky maju ale prinos v podobe nizsej spotreby, nizsich emisii, lepsieho spravania motora, moznosti dosiahnut vyssie vykony a samozrejme aj tichsieho a maksieho chodu motora.
Skusim Ti co najjednoduchsie popisat 3 vstrekovacie systemy TDI PD, TDDI a TDCI
1. TDDI : na motore je vysokotlakove vstrekovacie cerpadlo, ktore v potrebnom case tlaci naftu do jednotlivych vstrekovacov vo valcoch. Okamih vstreku a vstrekovane mnozstvo paliva je dane regulaciou priamo na cerpadle, nie je mozne individualne riadit vstrekovane mnozstva paliva pre kazdy valec zvlast, cela davka paliva je vstrekovana naraz, preto je tento motor hlucny a zretelne klepoce
2. TDI PD : kazdy valec ma svoje "cerpadlo" v jednom telese so vstrekovacom. Davka paliva je ovladana riadiacou jednotkou motora pre kazdy valec zvlast, davku paliva je mozne vstreknut na viackrat
3. TDCI : od motora je pohanane vysokotlakove cerpadlo, ktore tlaci naftu pod pozadovanym tlakom do zasobnika (railu), ku ktoremu su pripojene jednotlive vstrekovace. V raile sa teda udrziava staly a vysoky tlak. Riadiaca jednotka motora riadi tlak paliva v raile, okamih vstreku aj vstrekovane mnozstvo pre kazdy valec zvlast, okrem toho je davka vstrekovana na viackrat - pilotny vstrek, hlavny vstrek, podla prevadzkovych podmienok motora opakovany hlavny vstrek a ukoncovaci vstrek, ak ma motor DPF regenerovany mokrou cestou, tak sa pridava este dalsi jeden alebo 2 pridavne vstreky, ked su otvorene vyfukove ventily. Vstrekovacie tlaky TDCI dosahuju 1600 barov, co spolu s rozdelenim davky paliva na viac vstrekov sposobuje, ze zivotnost TDCI vstrekovacov je podstatne nizsia, ako zivotnost TDDI, resp. TDI PD vstrekovacov. Ultravysoke vstrekovacie tlaky maju ale prinos v podobe nizsej spotreby, nizsich emisii, lepsieho spravania motora, moznosti dosiahnut vyssie vykony a samozrejme aj tichsieho a maksieho chodu motora.