Jj bude koroze v pouzdře osy stěrače, rozhodoval jsem se tehdy mezi servisem a samodomo.
Zavolal jsem do servisu, popsal jsem problém a zeptal jsem se, kolik že si mám připravit peněz.
Odpověděli, že to řeší výměnou celého mechanismu táhel, tuším i s motorem a cenu tehdy cca okolo 9000,- Kč.
Zvolil jsem samodomo, pořídil jsem raději knihu "Jak na to" a šel jsem do toho.

Sundat stěrače, stáhnout ze skla ten plast, co je okolo stěračů, nějaký spojky vycvaknout, odpojit elektriku a kabílky, pár šroubků a pak pomalu celý mechanismus i s motorem ven.
Do svěráku s tím, odmontovat od táhel motorek a zkusit hýbat, která že to osa je přidřená.
Šlo to ztuha. Táhla jsou spojena kloby, které jdou také opatrně rozdělit.
Jedna z os stěrače byla u mne přidřená. Sotva jsem s tím ve svěráku hýbal. Na pouzdře, ve kterém ta osa je, jsem našel vlásenkovou prasklinku, kudy se dovnitř asi dostávala vlhkost a pomalu se tam vytvářela rez.
Rozmontoval jsem to tedy komplet, ta přidřená osa dala trochu zabrat, jemným šmirglem jsem rez odevšad odstranil aby se vše hýbalo lehce, nakydal jsem tam vazelínu která odpuzuje vodu, zpět smontoval a nakydal vazelínu i zvenčí na tu prasklinku.
Namontoval jsem to zpět a od té doby běhají stěrače svižně, jak mají.
Vím, není to navěky ale dělal jsem to v garáži u kamaráda, na vrakáč daleko pro jiné pouzdro - pokud bych ho vůbec někde sehnal a svařování nepřicházelo v úvahu, je to nějaká slitina a nevím jestli by to šlo.
Už je to rok a půl (můj post, předešlá stránka) běhají stále skvěle a oprava mne nestála ani korunu.
Pokud se to někdy po letech zase přidře, tak už vím co a jak, která strana a zkusím sehnat dobré pouzdro z vrakáče, nebo pokud to půjde, tak nové.
Před rokem a půl jsem to ale vyřešil "dočasně" vyčištěním a promazáním a fungují dodnes.
Každopádně vyhazovat v servisu tisíce za výměnu celku, když to zvládne opravit/rozchodit průměrně zručný laik se svěrákem, ocelákem a šmirglem ... není se čeho bát a radši ty prachy pak vrazit do dětí nebo prožrat.
