Stránka 4 z 9

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 02.04.2008 10:01
od Petee
Super, už jsem si tam volal za 160,- je moje:) Jak jsi posílal ten odkaz na fórum co mi nešlo zobrazit, tam je posaná ta výměna té pružinky? Případně mohl bys mi popsat co všechno se musí rozebrat, aby se to dalo v pohodě vyměnit? Díky moc za čas:)

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 06.04.2008 11:21
od killer999
Výměna je velice snadná. Včera jsem to dělal. Stačí sundat ten plastovej kryt co ho drží ty 3 vruty a dostaneš se k ní. Očko pružiny je před válečkem a druhá část (ta co je ve většině případů zlomená) se musí zaháknout z druhé strany válečku. Potom vše vrátíš zpět a je hotovo. Výměna na cca 10 - 15 min.

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 07.04.2008 10:39
od Petee
Jojo, byla to pohoda, v sobotu jsem to vyměnil a je to úplně jiný:) Díky moc za pomoc!

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 28.04.2008 17:23
od weirdo
Asi ze sedmi nebo osmi Focusů, které jsem teď zkoušel po autobazarech, měly tenhle problém tři kousky, což asi nebude náhoda, je to prostě slabina FF, naštěstí nijak drahá, jeden z těch tří jsem koupil, opravdu se jedná o onu pružinu, o které se tu píše.

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 02.05.2008 08:21
od Lysenko
Nedávno jsem koupil FF a problém s nevracením řadičky do středové polohy jsem měl taky. Po přečtení fóra a nákupu pružinky jsem ji vyměnil dle vašich rad. Vše již funguje bezvadně jako nové. DÍKY MOC VŠEM. Ps: předchozí majitel vodil řadičku špatně a skoro vybrousil do kulisy mezirychlost - s pružinkou to už neřešim :P

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 08.07.2008 09:28
od Crullstreetfighter
O víkendu jsem taky měnil pružinku na šajtře, ale 160 Kč za kousek stočenýho drátu, vyděrači! Dnes bych to vyřešil tak, že bych koupil nějakou středně silnou pružinu v železářství za cca 5 Kč a nějak ji tam připevnil. I pro kutila amatéra žádný problém

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 16.10.2008 09:19
od BlackCo
Zdarek Focusaci, :) rad bych se vas zeptal, jak jste oddelali ten kryt aby se dalo dostat k ty pruzine? Ja ho nemuzu sundat, vadi me tam rucni brzda. Ikdyz ji dam uplne nahoru, tak stejne vadi.. :( Mate na to nejakej figl? 8O Diky za odpovedi

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 16.10.2008 09:35
od Lysenko
Já jsem musel dát ručku opravdu úplně nahoru (až silou) potom ten celej panel odšroubovat a zvednout a malinko zatlačit dopředu, aby se trochu vyhnuly stěny do stran u otvoru pro řadící páku - pak to šlo sundat a mohl sem vesele šroubovat dál až k pružině. Pokud máš hubený a dlouhý prsty, nemusíš to ani sundavat :) :lol:

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 16.10.2008 10:01
od BlackCo
No zkusim druhy pokus, ale nevim nevim, uz napoprve jsem to rval dost silou. :roll: Asi mam moc utazenou rucku, ze nejde dat tak nahoru.. :( Ale uvidime, treba se postesti.. :P

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 24.10.2008 20:28
od spirt
tak abych nebyl pozadu, hazim svou varku fotek aneb. "Jak sem menil pruzinu" :mrgreen:
tohle jsou fotky z Ford Focus, zakladni verze (ne GHIA), nemecka verze s motorem 1.6i
Zde je mensi "navod" pro lajky jako ja, co o tom nemaji ani paru. :mrgreen:

Obr1:
- takze po odstraneni hlavy radici paky a krytu spatrime zaplombovanou prevodovku a pod vrchnim plastovym krytu vydime kousek nasi pruziny
- nejprve musime odstranit vrchni plast, kteryho drzi tri srouky
Obr. 1
Obr. 1

Obr2:
- po odstraneni vyse zminovaneho krytu na nas vybafne nase nestastna pruzina
- dole je videt ulomena cast
Obr. 2
Obr. 2

Obr3:
- pokud jste moc zrucni, tak ji muzete zamenit uz ted, ale ja bych doporucil sundat stredovy panel, pro lepsi pristup, ktery drzi opet tri sroubky
- pokud mate hodne casu, tak muzete povolit rucku (mysim klicem, ne, ze ji pustite), aby jste ji mohli zatahnout co nejkolmeji, pro odstraneni panelu vam bude docela prekazet, ale zase pak musite pocitat cas, co stravite jejim utahovani ...
obr. 3
obr. 3

Obr4:
- po odstraneni panelu mame vse jak na taliri 8) ted uz jenom zamenit starou a novou
- pozor, je to celkem krehka konstrukce :mrgreen: muze vam vyletet kloub paky apod.
Obr.4
Obr.4

dodatek:
- po nasazeni pruziny, nasadime plastovy kryt (Obr2. (na kapesniku)) a jeji vycnivajici konec (viz. Obr1 a Obr2) co se dotyka pruziny nasadime na pruzinu tak, ze na jedne strane (bliz k zadku auta) bude zdvojena cast pruziny a na druhe (bliz k predku auta) bude delsi konec (co se prave casto lame)
- pozor, ta vycnivajici cast ma uprostred drazku, nervete konec pruziny do ni (jako ja :mrgreen: ), ten plastovy vybezek musi byt mezi temi konci pruziny



plus jeste par dotazu:
- jako uz jednou zminvoal, tak sem rval konec pruziny do toho plastoveho vybezku, az se mi jedna cast ulomila :oops: nevite, jestli je to smrtelne? jinak to radi v pohode a vlastne to technicky ani neprekazi
- a druhej dotaz, kdyz sem sundaval stredovy panel, tak sroub co je pod popelnikem, mel krytku, neboli zatku, jen tak tak sem ho vytahl (abych se dostal ke sroubu), ale zpatky uz mi nejak nechtel, dokonce sem ho chtel pritlouci jak hrebik, nemate s tim nekdo zkusenosti taky? :oops:

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 24.10.2008 20:32
od spirt
jeste par fotek pruziny :D (jako by jich na tomto vlaknu nebylo malo) :mrgreen:

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 06.01.2009 21:55
od Rumcajs1
dnes jsem se byl ve Fordu taky ptát na pružinu ... stačilo vejít a říc "řadící páka u Focuse", úplně to stačilo, ženská mě to nenechala ani dopovědět a už ze sebe vychrlila cenu 160 Kč. Hned věděla o co jde, říkala že si tam pro to chodí lidi pořád.

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 06.01.2009 22:23
od Jemar
Taky jsem ji asi před rokem měnil, jsou překalený.

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 06.01.2009 23:00
od foki
uz to mam natrenovany ze sundam jen tu kozenku a vymenim to bez sundani tunelu

Re: Pružina u řadící páky

Napsal: 07.01.2009 11:32
od spigot
Prosim o radu. Na FoFo II je to 1252156? Dakujem.