
zvyšování teploty
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: zvyšování teploty
ZULU_CZE: K té výměně termostatu, já si ho na své 1.8i měnil a není to nic složitého. Přidám ti sem foto, abys viděl co demontovat. Nejdřív si odpoj obě hadice (červeně poznačeny) a pak povol 3 šrouby (zeleně poznačeny). Ten třetí šroubek je pod tou silnější hadicí, takže na fotce nejde vidět. Sundáš kryt domečku a uvidíš samotný termostat.
Při zpětné montáží dávej pozor na těsnění (neutahuj moc šrouby - udavá se 10NM) a na polohu termostatu. Je tam výlisek pro odvzdušnění.

Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 01.04.2011 15:52
- Bydliště: Plzeň
Re: zvyšování teploty
Jirik 1.8 ---> Děkuji za návod, zítra dopoledne se do toho pustím. Nebudu ho měnit, ale pouze odzkouším jeho funkčnost v nádobě s horkou vodou. Když nebude úplně otvírat, tak pak koupím nový.
Ty jsi měl také problém s přehříváním motoru, že jsi ho měnil? Nebo si měl problém, že se ti motor zahřál až po dlouhé době?
Ty jsi měl také problém s přehříváním motoru, že jsi ho měnil? Nebo si měl problém, že se ti motor zahřál až po dlouhé době?
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: zvyšování teploty
Já ho měnil loni v listopadu, protože mě raplovala ručička teploty na přístrojové desce, resp. nedržela stálou teplotu a lítala z prostředka do nuly a naopak. Po výměně je to ok. 

Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 01.04.2011 15:52
- Bydliště: Plzeň
Re: zvyšování teploty
Tak jsem tomu včera věnoval dopoledne. Demontoval jsem termostat a uložil ho do nádoby s vroucí vodou z konvice (viz foto). Termostat se dle mě vůbec neotevřel, tedy soudím s porovnáním z videa na: http://www.youtube.com/watch?v=uHc3RiXXLiE
foto: Dnes pojedu koupit nový termostat a když nebude velké horko, tak ho namontuji.
Když jsem včera nalíval zpět kapalinu, tak jsem postupoval dle návodu na výměnu:
- dolít na max.
- větráky nastavit na max. a teplo
- nastartovat a nechat nastartováno do zahřátí (cca 10 min)
- průběžně dolívat kapalinu + občas zmáčknout hadici
Vše probíhalo v pořádku až do té doby, než mě začlo zajímat co se stane, když nebudou větráky nastavené na teplo. Takže po zahřátí motoru jsem ještě zkusil přepnout větráky na chlad. Protůroval jsem motor a do 1 minuty začla voda z expanzní nádoby vytékat. Hned jsem motor vypnul, dolil úbytek a vše je OK, ale otázka zní: "Je to normální jev?"
Rada od miki21 <---
Ještě jsem zkusil propláchnout chladič zahradní hadicí směrem od expanzní nádoby k termostatu a voda vytékala naprosto průzračná. Nevytékala úplně pod stejným tlakem, který jsem do chladiče pouštěl, ale myslím, že chladič je průchozí.
foto: Dnes pojedu koupit nový termostat a když nebude velké horko, tak ho namontuji.
Když jsem včera nalíval zpět kapalinu, tak jsem postupoval dle návodu na výměnu:
- dolít na max.
- větráky nastavit na max. a teplo
- nastartovat a nechat nastartováno do zahřátí (cca 10 min)
- průběžně dolívat kapalinu + občas zmáčknout hadici
Vše probíhalo v pořádku až do té doby, než mě začlo zajímat co se stane, když nebudou větráky nastavené na teplo. Takže po zahřátí motoru jsem ještě zkusil přepnout větráky na chlad. Protůroval jsem motor a do 1 minuty začla voda z expanzní nádoby vytékat. Hned jsem motor vypnul, dolil úbytek a vše je OK, ale otázka zní: "Je to normální jev?"
Rada od miki21 <---
Ještě jsem zkusil propláchnout chladič zahradní hadicí směrem od expanzní nádoby k termostatu a voda vytékala naprosto průzračná. Nevytékala úplně pod stejným tlakem, který jsem do chladiče pouštěl, ale myslím, že chladič je průchozí.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
ZULU_CZE...................pokud kontroluješ termostat v zahřívané vodě,musíš použít tech.teploměr,abys jsi viděl při kolika stupních C se začne termostat otevírat.Pokud se začne otevírat při teplotě nižší než na kolik je konstruován, vyhodit !!! neopravuje se.
Já když kontroluji termostaty,provléknu mezi talířek a dosedací plochu termostatu nit za kterou termostat zavěsím v ohřívané vodě.Jak se začne otevírat,zklouzne z nitě a vidím při jaké teplotě začíná otevírat. Jednoduché a přesné.
Já když kontroluji termostaty,provléknu mezi talířek a dosedací plochu termostatu nit za kterou termostat zavěsím v ohřívané vodě.Jak se začne otevírat,zklouzne z nitě a vidím při jaké teplotě začíná otevírat. Jednoduché a přesné.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: zvyšování teploty
K testu použít teploměr na zavařování 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 01.04.2011 15:52
- Bydliště: Plzeň
Re: zvyšování teploty
Teploměr na zavařování jsem použil, voda měla 96 °C.
Dnes udělám ještě pokus s novým termostat, než ho budu měnit.
Koupil jsem ho orig. Ford za 437 Kč.
Dnes udělám ještě pokus s novým termostat, než ho budu měnit.
Koupil jsem ho orig. Ford za 437 Kč.
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 01.04.2011 15:52
- Bydliště: Plzeň
Re: zvyšování teploty
Takže termostat jsem vyměnil a vše běhá jak má.
Jinak zkoušet termostat ve sklenici a zalít vroucí vodou z konvice nestačí!
Musí se dát do hrnce a přímo ohřívat vodu na plotně. Až když voda začne vařit, tak se otevřel po jedné až dvou minutách. Termostat na 1.8 Z-tec se totiž otvírá až při 92 až 102 °C.
Vše odzkoušeno na novém termostatu.
Takže díky za rady, ušetřil jsem dost peněz a hlavně nervů.
Konečně můžu s Focusem lítat - je to dělník, jak má být.
Zdar a dík.


Jinak zkoušet termostat ve sklenici a zalít vroucí vodou z konvice nestačí!
Musí se dát do hrnce a přímo ohřívat vodu na plotně. Až když voda začne vařit, tak se otevřel po jedné až dvou minutách. Termostat na 1.8 Z-tec se totiž otvírá až při 92 až 102 °C.
Vše odzkoušeno na novém termostatu.
Takže díky za rady, ušetřil jsem dost peněz a hlavně nervů.
Konečně můžu s Focusem lítat - je to dělník, jak má být.
Zdar a dík.

- kule
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.04.2011 15:20
- Bydliště: Praha, Braník
Re: zvyšování teploty
Zdar Forďáci, poprosil bych Vás o radu nebo zkušenost. Před týdnem jsem jel do práce a z ničeho nic mi vyletěla teplota a netopilo topení. V servisu vyměnili pumpu a termostat a zjistili mi záhadnou závadu, že než se auto zahřeje do cca provozní teploty vše funguje jak má ( topeni topí, voda cirkuluje, atd.) po dosažení zhruba 90 stupňů, se z motoru vytlačí voda do expanzky, topení přestane topit a motor se začne přehřívat. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Mám FOFO 2002 1.8 TDCI 85kw. Díky
Ford Focus Combi 2002 1.8 TDCI 85kw (již prodán
)
Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw

Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: zvyšování teploty
Vypadá to,že tlakuje do vody. Takže pravděpodobně vadný těsnění pod hlavou,nebo v horším případě prasklá hlava.
U TDCi to není běžná závada,takže tu toho asi moc nenajdeš.
U TDCi to není běžná závada,takže tu toho asi moc nenajdeš.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- kule
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.04.2011 15:20
- Bydliště: Praha, Braník
Re: zvyšování teploty
Dík za bleskovou odpověď, těsnění vypadá že nikde nefouká, všude krásně otlačené. Hlava je na tlakové zkoužce, tak v pondělí by měl být výsledek, tak pak určitě napíšu. Myslíš že by jako prvotní porucha mohla být ta pumpa a tohle jen následek?
Ford Focus Combi 2002 1.8 TDCI 85kw (již prodán
)
Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw

Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13501
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: zvyšování teploty
Ze vytlaci vodu do expanzky vacsinou sposobuju dve veci:
- prepalene tesnenie pod hlavovou valcov, casto medzi vyfukovymi zvodmi a kanalikmi chadiaceho okruhu. Nie je to vidiet pri obycajnom pohlade na tesnenie. Vacsinou sa to stavalo na TDDi motoroch.
- chybnou cirkulaciou vody sa nestihne prehriata voda dostat von z okolia rozpalenych valcov/vyfukovych kanalov a tam zovrie - vznikne plyn, ktory ma ovela vacsi objem a zaroven zavzdusni celu sustavu.
Zaujima ma toto:
- Ak vytlaci vodu do expanzky a potom vypnes motor. Nechas ho uplne vychladnut, voda sa vrati naspat? Chyba z nej nieco? Postav sa pred nastartovany motor, je pocut ako voda vrie?
- Ak potom otvoris stupel na expanzke, je v nej velky pretlak? Vyletia bubliny? Otvaraj to pri teplom motore, tak na dotyk teply. Nemusi byt studeny. MOTOR NESMIE BYT HORUCI!!! Moze ta nepekne obarit vystrekujuca voda!
- prepalene tesnenie pod hlavovou valcov, casto medzi vyfukovymi zvodmi a kanalikmi chadiaceho okruhu. Nie je to vidiet pri obycajnom pohlade na tesnenie. Vacsinou sa to stavalo na TDDi motoroch.
- chybnou cirkulaciou vody sa nestihne prehriata voda dostat von z okolia rozpalenych valcov/vyfukovych kanalov a tam zovrie - vznikne plyn, ktory ma ovela vacsi objem a zaroven zavzdusni celu sustavu.
Zaujima ma toto:
- Ak vytlaci vodu do expanzky a potom vypnes motor. Nechas ho uplne vychladnut, voda sa vrati naspat? Chyba z nej nieco? Postav sa pred nastartovany motor, je pocut ako voda vrie?
- Ak potom otvoris stupel na expanzke, je v nej velky pretlak? Vyletia bubliny? Otvaraj to pri teplom motore, tak na dotyk teply. Nemusi byt studeny. MOTOR NESMIE BYT HORUCI!!! Moze ta nepekne obarit vystrekujuca voda!
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: zvyšování teploty
Co bylo vodní pumpě? Bylo očesaný oběžný kolo,nebo tekla? Jinak pokud se s tlakujícím motorem nejezdí moc dlouho nebývá to na těsnění moc vidět.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- kule
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.04.2011 15:20
- Bydliště: Praha, Braník
Re: zvyšování teploty
Pumpa prý tekla, tak ji v servisu měnily. Auto je od prvního problému v servise, už týden a zkoušejí a zkoušejí, a zkoušejí. Neví si moc rady, prý ještě takovou závadu neviděli. Jestli se voda sama vrátí nevím, píšu zde co mi říkali mechanici. Jen sem se ptal co by to mohlo být,abych ho mohl postrčit správným směrem kdyby jste to už někdo řešil.
Ford Focus Combi 2002 1.8 TDCI 85kw (již prodán
)
Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw

Ford Mondeo Combi 2009 2.2 TDCI 129kw
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
kule................a ten termostat je opravdu dobře funkční a dobře nasazený , že dokáže propustit vzduchovou bublinu z malého okruhu chlazení při odvzdušnění chlad.okruhu při napuštění chlad.kapaliny po opravě ?
.............můžeš zkusit po ohřátí motoru (na provozní teplotu) jestli hadice od termostatu ke chladiči je teplá podle hodnoty teploměru .
.............můžeš zkusit po ohřátí motoru (na provozní teplotu) jestli hadice od termostatu ke chladiči je teplá podle hodnoty teploměru .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: hviktor07 a 1 host