ja viem, ale oni nie :o) oni akurat vedia, ze ked chcu mat lespie vysledky, tak musia mat masinku zohriatu :o( a ked uz raz taxik vyrazi do ulic, tak k niekomu, kto nema tolko acsu aby isiel po meste ekonomicky bohuzial, preto viac menej nemaju ine vychodisko. iba ak by sa isli previezt za mesto na dialnicu :o)richisan píše:Culex42: Ti taxikari, ktori zohrievaju motor na mieste 15-20 min. robia praveze najvacsiu koninu, ktoru mozu, lebo tak sa td motor nezahreje vobec
Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
-
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pezinok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
to dzefer: este nie, ale coskoro bude - schyluje sa k tomu...Dzefer píše:tchifla: 2l uz je objednany?
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
a co sa tyka zivotnosti motorov, no neviem... nedokazem sa k tomu vyjadrit objektivne, ale to asi dnes nikto, ani riki, lebo dnes funguje spominany marketing a vela mytov o tom, ze benzin je po 100 T km na srot a dizel spravi pol miliona... dnes tazko zohnat adekvatne stare motory na porovnanie. ja osobne stretavam viac starych benzinov ako dizlov. kto z tych, co to tvrdi mal niekedy dizel s viac ako 300 T KM ? alebo rovnaky benzin ? pochybujem, ze niekto... ja mam skoro 300 T benzin a pri tom, ako sa o neho staram, ide ako novy. rad vam dam odviezt na najblizsom stretku. doneste mi TD s tolkymi KM co mam ja budeme sa bavit o vydrzi. potom to budem objektivne.
mozeme zacat nove vlakno a zamysliet sa, co sposobuje vacsie opotrebenie. ci vyssie otacky, ochranene kvalitnym syntetickym olejom alebo dvojnasobny kompresny pomer v dizlovom agregate. nie som technik, ale moj hlupy rozum mi hovori, ze tlakove zariadenie, ktore pulzuje s dvojnasobnym tlakom sa opotrebuje urcite rychlejsie ako to s polovicnym, hoci bude mat mierne vyssie frekvenciu. a ta frekvecnia nebude dvojnasobna, lebo tam kde dizel ma 3T otacok, benzin nema 6T otacok, ale mozno 4,5T. pokial sa budeme bavit o normalnych jazdnych vlastnostiach a nie sportovej jazde. konieckoncov si to mozeme pozriet na vcedulakovych grafoch, ze ano.
mozeme zacat nove vlakno a zamysliet sa, co sposobuje vacsie opotrebenie. ci vyssie otacky, ochranene kvalitnym syntetickym olejom alebo dvojnasobny kompresny pomer v dizlovom agregate. nie som technik, ale moj hlupy rozum mi hovori, ze tlakove zariadenie, ktore pulzuje s dvojnasobnym tlakom sa opotrebuje urcite rychlejsie ako to s polovicnym, hoci bude mat mierne vyssie frekvenciu. a ta frekvecnia nebude dvojnasobna, lebo tam kde dizel ma 3T otacok, benzin nema 6T otacok, ale mozno 4,5T. pokial sa budeme bavit o normalnych jazdnych vlastnostiach a nie sportovej jazde. konieckoncov si to mozeme pozriet na vcedulakovych grafoch, ze ano.
Naposledy upravil(a) Culex42 dne 30.06.2009 14:56, celkem upraveno 3 x.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
rovno vezmi 2.5Ttchifla píše:to dzefer: este nie, ale coskoro bude - schyluje sa k tomu...Dzefer píše:tchifla: 2l uz je objednany?


- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
silna debata, chalani. Uz tu bolo zopar takychto "rozhovorov". Mal som co citat, takze len v skratke:
Krutiaci moment, tak ako sa teraz prezentuje, je podla mna marketingovy tah na turbodieselove motory. Tak ako sa tu uz pisalo, staly prevod prevodovky ho znizi na uroven benzinoveho motora a v tychto hodnotach uz ma benzin navyse, pretoze ma hladsi priebeh (ak by niekto chcel jazdit sportovon nie je o com).
Pravdou je, ze doteraz sa vyrobcovia dieselov snazia dosiahnut parametre benzinovych motorov, okrem spotreby. Takze ak by niekto chcel ist do diesela, tak len v pripadne, ze planuje aj vela minut na naftu, potom ho to vyjde lacnejsie.
Tam, kde sa nafta presadila (aj v motorsporte), plati zvyhodnenie pre dieselove motory, lebo inak nemaju sancu. Vacsinou je to tak, ze diesel moze mat turbo a benzin nie, pripadne este k tomu ze ked ma benzin turbo, tak moze mat len polovicny objem. Na toto sa najlepsie ukazuje priklad rally, kde ani po neviem akych snahach sa dieselove motory nepodarilo presadit, lebo su tam vykonove limity (300 PS) a spolahlivost je velmi ziadana.
To, ze diesel je nezmar, bohuzial plati pre stare hladke diesely. Nove prespickovane motory su so spolahlivostou za benzinmi. Prilis vela citlivych casti. Ale aj toto sa podarilo vyriesit - pravidelne servisne prehliadky s pravidelne vyssimy nakladmi zarucia dojem spolahlivosti pri tej istej cene a dokonca nizsich nakladoch na palivo.
Moj nazor: diesel nepatri do sportoveho auta. Ak si chces s autom sviznejsie zajazdit, lamat limity, tak by som diesel nikdy nechcel. Ak chces s autom jazdit po dianici (rozvoz tovaru, pravidelne dlhe cesty za rodicmi), tak sa musis rozlucit s lamanim limitov a ist do nafty. Kazdy musi v sebe najst, co vlastne chce. Ja som chcel auto, ktore lame rekordy a limity.
A uplne na zaver: diesel nie je zly...ale musis podlahnut tlaku a jazdit tak, ako to chcu ti, ktori od teba cucaju peniaze.
Krutiaci moment, tak ako sa teraz prezentuje, je podla mna marketingovy tah na turbodieselove motory. Tak ako sa tu uz pisalo, staly prevod prevodovky ho znizi na uroven benzinoveho motora a v tychto hodnotach uz ma benzin navyse, pretoze ma hladsi priebeh (ak by niekto chcel jazdit sportovon nie je o com).
Pravdou je, ze doteraz sa vyrobcovia dieselov snazia dosiahnut parametre benzinovych motorov, okrem spotreby. Takze ak by niekto chcel ist do diesela, tak len v pripadne, ze planuje aj vela minut na naftu, potom ho to vyjde lacnejsie.
Tam, kde sa nafta presadila (aj v motorsporte), plati zvyhodnenie pre dieselove motory, lebo inak nemaju sancu. Vacsinou je to tak, ze diesel moze mat turbo a benzin nie, pripadne este k tomu ze ked ma benzin turbo, tak moze mat len polovicny objem. Na toto sa najlepsie ukazuje priklad rally, kde ani po neviem akych snahach sa dieselove motory nepodarilo presadit, lebo su tam vykonove limity (300 PS) a spolahlivost je velmi ziadana.
To, ze diesel je nezmar, bohuzial plati pre stare hladke diesely. Nove prespickovane motory su so spolahlivostou za benzinmi. Prilis vela citlivych casti. Ale aj toto sa podarilo vyriesit - pravidelne servisne prehliadky s pravidelne vyssimy nakladmi zarucia dojem spolahlivosti pri tej istej cene a dokonca nizsich nakladoch na palivo.
Moj nazor: diesel nepatri do sportoveho auta. Ak si chces s autom sviznejsie zajazdit, lamat limity, tak by som diesel nikdy nechcel. Ak chces s autom jazdit po dianici (rozvoz tovaru, pravidelne dlhe cesty za rodicmi), tak sa musis rozlucit s lamanim limitov a ist do nafty. Kazdy musi v sebe najst, co vlastne chce. Ja som chcel auto, ktore lame rekordy a limity.
A uplne na zaver: diesel nie je zly...ale musis podlahnut tlaku a jazdit tak, ako to chcu ti, ktori od teba cucaju peniaze.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
chlapi co tu riesite vydrz motorov, pri normalnom jazdeni a poctivom servisovani sa zivotnost motorov rata minimalne 500 tis. km, takze toto by som fakt neriesil... 

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
no, asi som to trochu vyostril vyhlasenim, ze mam proti dizlom vsetko :o) ale to bolo myslene obrazne samozrejme... nechcel som sa nikoho dotknut. ja som fanusik benzinu. nbehovorim, ze dizel je zly, nie je. je to presne o tom, co napisali aj ostatni, ze je prilis vela ludi, ktori su jeho slepymi zastancami a nevidia, ze v ich konkretnom pripade si kupou dizlu prave uskodia. lebo volba nie je, ze dizel = ekonomika a benzin = vela penazi. je za tym daleko viac a vela ludi by v skutocnosti usetrilo prave prechodom z dizlu na benzin. tato debata mozno vyznieva ako nejaky flame, ktory nikam nevedie, ale ja ju vediem skor z pohladu toho, aby ludia, ktori mozno este stale nevedia ci beznin alebo dizel, nerobili slepe zavery.
pre mna to nie je ani take jednoduche ako to napisal vcedula. pre mne je to takto:
ak chces sport, kup si benzin.
ak chces ekonomiku, najprv si zisti ako vlastne jazdis, potom vezmi kalkulacku.
a az potom uvidis, ci benzin alebo dizel !!
vela ludi totiz ma akoze nizsie naklady na dizel, lebo nekupuje naftu na pumpe za 40, ale ako pisal madbugie, z temnych garazi na dedine za 25... ano, vtedy jazdi lacnejsie aj pri studenom dizly aj na kratku vzdialenost. ale musi to auto velmi rychlo predat, lebo za chvilu pojde s tym motorom do srotu...
pre mna to nie je ani take jednoduche ako to napisal vcedula. pre mne je to takto:
ak chces sport, kup si benzin.
ak chces ekonomiku, najprv si zisti ako vlastne jazdis, potom vezmi kalkulacku.
a az potom uvidis, ci benzin alebo dizel !!
vela ludi totiz ma akoze nizsie naklady na dizel, lebo nekupuje naftu na pumpe za 40, ale ako pisal madbugie, z temnych garazi na dedine za 25... ano, vtedy jazdi lacnejsie aj pri studenom dizly aj na kratku vzdialenost. ale musi to auto velmi rychlo predat, lebo za chvilu pojde s tym motorom do srotu...
Naposledy upravil(a) Culex42 dne 30.06.2009 15:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
moja rec a realita. bohuzial nie vsetci to vedia :o(misoo píše:chlapi co tu riesite vydrz motorov, pri normalnom jazdeni a poctivom servisovani sa zivotnost motorov rata minimalne 500 tis. km, takze toto by som fakt neriesil... :)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
volakedy daavno som to niekde cital (ale bolo to 10 aj viac rokov dozadu), ze 4 valce boli normovane na cca 300k km. 6 valce 500k+ a atd.
Ale doveryhodnost nezarucujem
Ale doveryhodnost nezarucujem

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
no pri tvojom veku termin "volakedy davno" musi byt tak rok - dva dozadu, takze to beriem ako aktualitku !TripleJay píše:volakedy daavno som to niekde cital (ale bolo to 10 aj viac rokov dozadu), ze 4 valce boli normovane na cca 300k km. 6 valce 500k+ a atd.
Ale doveryhodnost nezarucujem




Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
no,nech sa paci... a mna posiela riki po 140 do srotu :o)misoo píše:no pri tvojom veku termin "volakedy davno" musi byt tak rok - dva dozadu, takze to beriem ako aktualitku ! :mrgreen: ale aj keby, tak 300 tis. km je staaaaale rezerva rezervy a to cele ma este rezervu :D inac kois mi vravel, ze ten ich V6 benzin co mali v predoslom mondeu ST s prehladom da aj milion km, ze to je nezmar. 8O :DTripleJay píše:volakedy daavno som to niekde cital (ale bolo to 10 aj viac rokov dozadu), ze 4 valce boli normovane na cca 300k km. 6 valce 500k+ a atd.
Ale doveryhodnost nezarucujem :lol:
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
Taku naftu kupi do CR dieslu len trubka...Culex42 píše: vela ludi totiz ma akoze nizsie naklady na dizel, lebo nekupuje naftu na pumpe za 40, ale ako pisal madbugie, z temnych garazi na dedine za 25... ano, vtedy jazdi lacnejsie aj pri studenom dizly aj na kratku vzdialenost. ale musi to auto velmi rychlo predat, lebo za chvilu pojde s tym motorom do srotu...
Mozes natankovat za 0,977 kvalitnu, overenu naftu na znackovej CS...Dokonca koncom minuleho roka bola cena 0,92. Plna nadrz cca 43 EUR.
Inac - viackrat tu bolo spomenute nieco v zmysle "prevadzkove naklady diesla" ale stale nic konkretne...

Ja som pisal o stranu dozadu, ake boli moje doterajsie investicie do dieslu, migell tiez.
Nie je toto nahodou tiez dalsi mytus???

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
V6 stare hladke atmosfery vsetky vydrzia sialene zaobchadzanie
to nie je len vysada fordov
ten motor je proste tak konstrukcne jednoduchy, ze tam malokedy nieco odide
navyse ma dost sily, takze vacsinou casu pracuje v pre neho optimalnych podmienkach
ked sa na motor pozries z hladiska konstrukcie tak uz aj sedliacky rozum ti povie, ze motor ktory ma menej casti a pracuje s nizsimi tlakmi vydrzi viacej ako ten co ma viac casti a pracuje s vyssimi tlakmi (unava materialu)
samozrejme boli, su aj budu vynimky, teda zle (nepodarene serie) benzinove motory alebo naopak dobre (podarene) dizel motory. z hladiska jednoduchej konstrukcie to boli stare PD dizel motory od VW, hlavne 1.9 TDI


to nie je len vysada fordov

ten motor je proste tak konstrukcne jednoduchy, ze tam malokedy nieco odide

navyse ma dost sily, takze vacsinou casu pracuje v pre neho optimalnych podmienkach

ked sa na motor pozries z hladiska konstrukcie tak uz aj sedliacky rozum ti povie, ze motor ktory ma menej casti a pracuje s nizsimi tlakmi vydrzi viacej ako ten co ma viac casti a pracuje s vyssimi tlakmi (unava materialu)

samozrejme boli, su aj budu vynimky, teda zle (nepodarene serie) benzinove motory alebo naopak dobre (podarene) dizel motory. z hladiska jednoduchej konstrukcie to boli stare PD dizel motory od VW, hlavne 1.9 TDI


- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
najmenej poruchove tdi z vw traktorov, je 66kw verzia 1,9 tdi.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA
ten, kto nemenil cerpadlo, turbo alebo vstreky povie, ze je to mytusrichisan píše:Nie je toto nahodou tiez dalsi mytus???

ten, kto to musel vymenit cele, casto na dizel zanevrie uplne

pozri sa na to realne, s tymito vecami pri dizloch (teraz uz aj turbo benzinoch) proste treba ratat, ze mozu nastat

samozrejme kedy nastanu ? ked je auto uz stare (niekolko 100t km) a cena za opravu tychto veci je uz velke % z celej ceny vozidla. a toto byva problem

Naposledy upravil(a) killerhammer dne 30.06.2009 15:43, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host