Stránka 29 z 48

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 24.01.2014 21:52
od fofok
V 12 mě to je buřt ať si ho dávaj třeba do tranzita.Já radši dám na ty co ho maj doma nebo co s ním jezděj než na teoretiky wikkipediky.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 24.01.2014 22:25
od ballu
krizo: čtu, že zde máš hodně roztleskavačů ale tvůj kolaborát je asi záměrně vytržen z kontextu. Od Montány po Floridu jezdí na 5W-20 , ale když napíšeš A napiš i to Z že ty motory mají 5 L a více, jsou to automaty a málokterý Americký Kubánec má s nim odvahu přelést 2500ot . Nikdo z amiků by si nesedl do krabičky s 1,6 L motorem , Kdo má motor pod 3 L , toho neuznávají. Motor 1,3 L ještě snesou v motorce a 1L to mají sekačky na trávu. Další věcí je pomalu to, že každe desáté tankování mají vyměněn i olej za pár šupů během občerstvení u pumpy.
A jako v Černých baronech - kontrolní otázka, proč je olej 5W-20 zakázan ve Fordích motorech ST a RS ikdyž mají též objem 2,5 L. Když jsi vše tak hezky popsal určitě to zvládneš i nyní. Hlavně se odpovědí neoháněj plným barákem ing. a techniků Ford, že to vyzkoumali. :wink:

Ps: ještě dodám, můžeš nám zde podat, co udělali s motorem oproti starším, že mohou dávat specifikaci A1/B1, aby jsi si nemyslel, tak jako cr4sh3r87 ,že zde píší samozvaní experti. :wink: Je zde dosti lidí, kteří po těch fordích výzkumnících ovlivněných ekology, měli motor rozebrán, tak nikdo nemůže tvrdit, že jedna paní povídala. :lol:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 03:22
od cr4sh3r87
Jak někdo tady může něco psát o olejích, když tu tvrdí že olej 5w-30 a 5w-40 má při 100 stupních stejnou viskozitu :hah:

Dále, u závodních aut se používá 10w-60 proto, že má např při 140stupních požadovanou viskozitu na kterou byl motor navrhnut. Kdyby jsi ten samý motor používal v normálním provozu, tak takhle hustý(viskozní) olej používat nemůžeš. Ono to souvisí aji s tím, že proč se nesmí honit motor(závodní) dokud nezahřeješ olej? Protože má při nižší teplotě prostě příliš vysokou viskozitu a film by se trhal a ani by se správně v motoru nerozstřikoval.

Já proti změně oleje oproti původnímu návrhu výrobce motoru nemám vůbec nic, ale musí se vědět proč se ten olej mění za vyšší viskozitu. Výrobce moc dobře ví, na kolik jeho motor olej ohřívá a podle toho volí viskozitu která je při té teplotě oleje požadovaná.
Např.: Pokud vemu jeden a ten samý motor a ty s ním budeš jezdit piánko, tak si klidně můžeš jezdit např na 0w-20, ale pokud já s tím samým motorem budu jezdit pilu, tak použiju olej 5w-50 a ve výsledku bude stejně dobře mazaný, olej v té samé "provozní" teplotě bude mít stejnou(podobnou) viskozitu.

Olej je velká alchymie, všeobecně se radit nedá.

Ballu, měl jsi rozdělanej motor, smekám :lol:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 03:30
od cr4sh3r87
Jinak oleje s vyšším viskozním indexem (xw-40,50,60) jsou stabilnější při vyšších teplotách, protože viskozita kolem a nad 100stupňů klesá už velice pozvolna, ale stále klesá, kdežto v mezní teplotě je už propad drastický.

Ono největší smrtící problém je v tom, že většině lidí s tímhle motorem se do oleje dostává nafta, poté bod vzplanutí oleje klesá pod 180stupňů, karbonuje velice rychle, atd, atd... Snížením servisního intervalu výměny oleje, si lze velmi jednoduše pomoct, protože se nestihne olej tolik naředit naftou. Osobně bych v tomhle viděl největší smrtící příčinu. Ideální by bylo dělat rozbor nafty na bod vzplanutí po určitých km a pak by každý věděl kdy se mu samotný olej ředí a kde je limitní interval výměny.
Hold někdo zapomněl že v ČR je nekvalitní nafta, k tomu docela nešťastně umístili přívod mazání turba (avšak ne kriticky) a problém je po pár desítkách tisíc km na světě (pokud se pozdě mění olej) a motor je pak určen na kompletní generálku (vyčistit od usazenin, turbo, vstřiky zkontrolovat atd...)

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 08:15
od V12
Tak to je potom dobra sprava. Ale ja to pod kapotu nechcem. To potom radsej EB 1.6.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 08:39
od stano.
Najazdim cca 20t km rocne. Auto budem mat (nech az) 10 rokov. Tych 200t km motor urcite vydrzi. Hlavne prihliadnuc na to, ze sa o neho budem starat lepsie ako neznaly pouzivatel. A co bude potom... Ci pojde auto do srotu/na predaj s motorom napoly odpisanym alebo s motorom v spickovom stave je uz myslim jedno.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 08:55
od ballu
cr4sh3r87 :palec_nahoru: konečně technicky rozumně napsaný, musím tě však trochu poopravit, teplota oleje se nemůže brát dle toploty vody, olej má pracovní teplotu ne 100 st C ale kolem 120, pak to pro ostatní je zkreslující informace. :wink:
Můj motor být rozebrán zatím nemusel , ale těch motorů, které jsem repasoval a skládal i závodních prošlo rukama dost /před 15 roky specializovaná dílna na motory/. Naposled mezi svátky na parkovišti před panelákem synovi 1,4 16V golf generálku hlavy a výměny rozvodů za sobotu. :mrgreen: Taky synův nerozum, začat se hrabat v autě, když je všude zavřeno. :roll:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 09:19
od spark187
Tady sem našel shrnutí firemních norem Ford. Možná to někomu k něčemu bude.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 10:04
od cr4sh3r87
ballu: Já ji nebral dle teploty vody, já o teplotě mluvil obecně a 100stupnu hranici dávám vždy, jelikož každý motor je individuální, pro některý je 120stupňů ve vaně strop, pro některý začátek. Při závodech je pro mě stejně důležitější tlak oleje než teplota :wink:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 11:19
od krizo
K tej tepelnej odolnosti oleja - 4 roky po sebe jazdím v lete do Bulharska autom. Vzdialenosť na jedno prejdenie okolo 1250 km. Auto naložené dvomi dospelými, tromi deťmi 12,11 a 5 r. a kufor až po vrch. Dodržiavam rýchlostné limity, diaľnica tempomatom 140. Už dva krát sa mi stalo, že som pri obchvate Bukurešti uviazol v kolóne. Minulého roku to trvalo 4 hodiny / posledný krát som šiel touto trasou /, teda asi 20 km krokom, každý 20 – 50 m zastávka na asi 5 minút. K tomu vonku okolo 33 °C, klíma na plné pecky, motor bežal nonstop. Po dorazení na miesto som si kontroloval olej, nechýbalo nič, necítil som žiaden úbytok výkonu motora a na konci cesty mi PP vyhodil spotrebu 4,4 l. V októbri 2013 som mal pred zimou servis, prezutie, menil som napínaciu kladku, oleje, filtre vrátane paliváku a predné kotúče s obloženiami a celkovú prehliadku auta. Keďže majiteľ servisu je kamarát, požiadal som aj to, aby zhodili olejovú vaňu pri výmene oleja a vyčistili ju. Škoda som si ju nesfotil, bola čista, bez usadenín, žiadne piliny, kaly, teda čistá. Opäť som nalial Ford Formulu, filtre všetko originály, vrátane kotúčov, obložení a kladky. Toto čo odporúča do auta ford toto tam dávam. Raz som sa nechal zlakomiť na stierače za dobrú cenu /17 €/a po mesiaci museli preč, otras proti originálom.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 17:27
od Marod22
A syntetický, či polosyntetický?
A viete mi ešte vysvetliť výhody A1/BA, resp. A3/B3?

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 18:40
od V12
Dnes su uz vsetky slusne oleje synteticke. Rozdiel medzi A1/B1 a A3/B3 je v hrubke mazacieho filmu a zopar dalsich detailoch - trojkova specifikacia ma hrubku a tym aj jeho unosnost vacsiu. Takisto je vacsia aj odolnost proti strhaniu filmu z mazanych ploch.

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 18:51
od Marod22
Dnes som si všimol že origo Formula F je polosysntetika, preto ma to zarazilo a pýtam sa. Díky :perfect:

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 18:59
od spark187
Když člověk jezdí slušně, a nehoní to po dálnici jak nadmutou kozu na oleji kterej to má dávno za sebou, dodržuje 10 000km nebo rok mezi výměnou a dává olej Castrol 5W30 A5 nebo Ford formula F 5W30, oba specifikace: WSS-M2C 913-C pro motory s DPF, tak nemusí mít nejmenší obavy o svůj motor nebo turbo. Moje vlastní zkušenost i přes některé škarohlídy zde na fóru :)

Re: olej do motoru 1,6tdci

Napsal: 25.01.2014 19:04
od V12
Mal by byt plne synteticky. Aha - tuto to aj pisu :

http://www.123-olej.sk/FORD-FORMULA-F-5 ... 3godJGoAtA