Stránka 29 z 43
Re: zvyšování teploty
Napsal: 18.07.2011 21:57
od Dav
V tom diagnostickem modu je ta teplota vzdy vyssi o cca 40C .
Viz.
http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Takze to mas vse OK

Re: zvyšování teploty
Napsal: 19.07.2011 13:48
od bgvererer
No vse ok neni, porad mne zarazi to okamzite vyskakovani teploty pri zatezi. Ale pokud je teplot motoru ok, bude to neco z cidla/termostatu/pripadne zavzdusneni systemu.
Ale diky za reakci a odkaz, aspon o tohle se starat nemusim:)
Re: zvyšování teploty
Napsal: 20.07.2011 13:27
od jmanek
Měl jsem naprosto stejný problém (skákání do červené při zátěži), začali jsme postupně měnit věci, které by to mohly způsobovat. Čidlo teploty nepomohlo, ale hned druhý pokus - termostat (82st) - byl úspěšný a už se to drží uprostřed jak přibitý.
FF 1.6i 74kw 2002
Re: zvyšování teploty
Napsal: 05.11.2011 17:01
od Jirik 1.8
Borci, před 14-ti dni jsem si měnil chladící kapalinu. Bohužel od té doby pozoruji, že mi rapluje ručička teploty chladící kapaliny. Chvilu drží provozní, pak klesne, pak zase drží a pořád lítá v závislosti na jízdě (město 50 - 60km/h, dálnice, kolona...). Četl jsem, že hodně tu blbne teplota až do červenýho, to se mě neděje (mám 1.8 benzín). Odvzdušení, jak mě bylo psáno v jiném tématu, že je důvodem, jsem zkoušel 3x dle návodu a pak i dle rad o jízdě ve vyskokých otáčkách a stav je pořád stejný, akorát jen párkrát se mi stalo, že teplota držela, ale to tak 3x od výměny. Je možny aby ta vzduchová bublina se tam pořád držela nebo se od výměny začal projevovat termostat? Před výměnou problém nebyl. Díky.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 05.11.2011 17:30
od pzi
Pokud ti klesá ručička od půlky, je to 100% termostat, vyměn a bude pěkně v prostředku, já to poznal až když venku bylo chladněji a používal topení, v létě to bylo ok.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 05.11.2011 17:51
od Jirik 1.8
pzi: Jo jo, jde do půlky a pak začne padat a pak jde zase do půlky. Občas to drželo od té výměny, ale to jsem poskakoval v koloně či jel do kopce. Když jsem jel na dálnici tak se mě stalo, že to z půlky šlo úplně dolů dokonce. Tak dík za radu.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 01.04.2012 23:18
od rknebl
Taky jsme měl problém s teplotou, udělal jsem bypass a je vše OK.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 12.08.2012 11:52
od xox1
Zdravím, nedávno jsem se stal majitelem Focusu 1.6 jeden z nejstarších kousků a potýkal jsem se s problémem stálého spuštění větráku u motorů a při vyšší zátěží i ručičky teploty v červeném poli. První zásah - výměna termostatu, nepomohlo. Druhý zásah - výměna teplotního čidla - rovněž nepomohlo. Výměna víčka náržky byl už jen takový detail. Až výroba bypassu (jak bylo někde výše popsáno) zatím vedla k úspěchu. Samozřejmě i s výměnou termostatu za 72°C (snad si to pamatuju správně, každopádně je to detailně popsáno v článku o bypassu). K výrobě jsem použil klasické kolinka od topenářů a hadici pro horkou vodu co se používá ve Favoritech. Zatím probíhá testování v létě, a ručička se drží přesně v půlce, a větráky zatím nehučely. Takže snad to bude fungovat i v zimě.
Re: zvyšování teploty
Napsal: 13.08.2012 14:45
od ZULU_CZE
Čau,
mám FF1, r.v.1999, 1.8i (85kw) a začal se mi přehřívat motor při zátěži. Funguje výše zmiňovaný bypass i na 1.8i ? Mechanik mi říká, že to bude na 95% těsnění pod hlavou - mám mu věřit? Sahary běží, vodní pumpa tlačí. Je tedy pravda, že bílý kouř z výfuku po ránu jde, ale voda se z nádoby neztrácí ani v ní není olej. Jinak teplota začne stoupat při najetí 30 km a více, když zapnu ventilátory naplno a přepnu ne teplo, tak motor uchladím a teplota spadne. Poradí mi někdo ???

Tak jsem byl ještě u dalšího opraváře a ten mi řekl, že na 90% je to chyba chladiče a mám ho nechat vyměnit.
Takže jeden opravář by měnil těsnění (cca 5000 Kč) a druhý opravář by měnil chaldič (cca 2500 Kč).
Nevím, jak se teď mám rozhodnout.
Prý těsnění pod hlavou je častá oprava motorů Z-tec a nemusím to poznat, že bude olej v expanzce, nebo se bude ztrácet voda. Záleží kam to fouká, říká opravář.
Poradí mi někdo, než začnu investovat do oprav ???

Re: zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2012 10:32
od ZULU_CZE
Třetí den a pořád bez odpovědi.
please

Re: zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2012 11:05
od matys
ZULU_ CZE ..............já bych začal změřením vyndaného termostatu (v kolika °C začíná otevírat a jestli otevírá do max.zdvihu) , případně rovnou vyměnit. (termostat pro 1,8 16V ...... 88°C - 92°C)
Puštěním topení+ventilátor, jakoby přidáš další chladič do malého chl.okruhu , to znamená , ještě před termostatem .
Re: zvyšování teploty
Napsal: 16.08.2012 20:40
od miki21
Vypustit vodu, odpojit chladič a propláchnout ho v opačném směru proudění zahradní hadicí. Tím vyloučíš ucpaný chladič.
Pak bych zkusil ten termostat, jak radí matys. Už jsem zažil i funglovku, co otvírala jen na škvírku a pak se sekla.

Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2012 09:23
od ZULU_CZE
miki21--> Jakým směrem proudí kapalina v chladiči, nebo jak to poznám? Abych věděl, kudy to mám propláchnout. Předpokládám, že ho nebudu muset demontovat.
Není někde návod, jak se dostanu u 1.8i na ten termostat a jak ho mám vyměnit?
jinak děkuji za rady... doufám, že budou ušetřené kačky za nesmyslné opravy.

Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2012 10:52
od VH123
Selským rozumem - co se děje v chladiči s kapalinou? Ochladí se. A kam putuje chladnější kapalina? Dolů. Takže z logiky věci musí shora do chladiče přitéct a vespod odtéct aby se s tím pumpa zbytečně neprala. Aspoň u Capříka tomu tak je, u zbytku rodinné flotily s modrým oválem jsem to nezkoumal, ale nevidím důvod proč by to někde mělo být obráceně.
Jak dlouho tam máš kapalinu, nestála by po otestování termostatu a propláchnutí chladiče za výměnu?
Re: zvyšování teploty
Napsal: 17.08.2012 11:57
od ZULU_CZE
Díky, to co jsi napsal dává smysl. Tím, že demontuji termostat, tak určitě kapalinu vypustím a dám zatím destilku a budu pozorovat změny. Když výměna termostatu pomůže, tak opět vypustím destilku a dám 50:50 nemrz.kapalinu a destilku.