Stejně je ale při nejmenším zvláštní, že hromada výrobců olejů má mazací plán postaven tak že do fordu patří 5W-30V12 píše:spark187 :
Tomu nerozumie viac ludi. A mam este jeden zaujimavy tip na otazku odbornikom vo Forde :
Preco Ford predpisoval do motorov s DPF olej Formula E 5W-30 A1/B1, ked jeho aditiva interagovali s EOLYS-om a nasledkom toho vznikali v oleji usadeniny, ktore spolahlivo upchavali sitko v mazacom trakte turba ? Ked na to mudrci od Fordu dosli, zrazu bol na svete olej Formula F s inym zlozenim aditiv. Nestacilo ani to, takze doslo k dalsej zmene - holander so sitkom ma iny tvar, sitko je vacsie, takze uz sa tolko neupchava. Motorarom v PSA nestacilo ani to, tak vymysleli dalsie opatrenie - zvolavacia akcia na vymenu olejovej mierky, ktora je po novom trochu kratsia, takze v motore je namiesto 3.8 litra oleja (aj s filtrom) az 4.1- 4.3 litra (opat s filtrom). A opat otazka - preco toto neriesil aj Ford ?
A este jedna otazka - preco ma 1.6 HDI tak vytvarovanu olejovu vanu, ze pri vymene oleja nikdy nevytecie vsetko ?![]()
paranmax :
Mno ked im tam nechas 20 CzK, ani sa necudujem
olej do motoru 1,6tdci
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
Lebo to tvrdi Ford a tak to aj pise do manualov. Tym padom to vsetci preberaju. Kdesi som zachytil, ze do EcoChruuustov 1.0 predpisuju olej 0W-20, ten motor ma absolutne nezujima, takze to nemam overene...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: olej do motoru 1,6tdci
Jak na tom ten motor je? vsichni na foru jsou z nej odvareni:) tichy, zatah ma, kultivovany atp... moc jim neverim:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
Ja verím. Čo to som už počítal a nenašiel som na neho krivého slova. Myslím, že už pár jedincov prešlo aj cez 200k km hranicu (bez problémov). Sám som prekvapený.
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.04.2012 23:30
Re: olej do motoru 1,6tdci
Fórum je miesto, kde môže každý kecať čo len chce a môže prezentovať stovky neoveriteľných príbehov a skúseonosti. Skutočne „odborníkov“ na oleje tu je dosť. Tak položme si otázku, prečo Ford predpisuje olej 5w30 a1b1, a5b5. Takže číslo 30 nehovorí nič o tepelnej odolnosti oleja, vzniku usadenín, prepekaní a pod. hlúpostiach, ale o jeho viskozite pri určitej teplote. Znížená viskozita oleja neznamená horšie mazanie, ale práve naopak, pretože olej veľmi dobre zapĺňa miesta kde je na mazanie potrebný, má stabilný olejový film, rýchlejšie odteká z miest kam bol natlačený a tým aj lepšie odvádza teplo a nečistoty. Odolnosť voči tvorbe kalov, usadenín je skôr daná kvalitou aditív, základového oleja a celkovou kondíciou motora. Okrem toho majú oleje a1b1 nižšiu hrúbku olejového filmu. Je to opäť z dôvodu konštrukcie motora, akým spôsobom sú konštruované a osadzované trecie plochy jednotlivých súčasti. Pri použití nevhodného oleja s priveľmi hrubým mazacím filmom, niektoré časti motora prestávajú byť dostatočne mazané, preto iba výrobca motora môže stanoviť špecifikáciu oleja pre motor. Podľa niektorých vo Forde sú asi stovky odborníkov padlých na hlavu, je treba ich prepustiť a prijať napr. V12 ktorý im to tam vysvtelí. Ktorý výrobca má záujem na tom, aby jeho motory mali zlú povesť. V USA je asi najrozšírenejším olejom 5w20. Jazdia na ňom auta od Montany až po Floridu. Čo sa týka tvrdenia, že je to pre nižšie emisie, tak ford takéto oleje používal v čase keď na ne každý kašľal. Ja osobne mám 1,6 tdci ktoré som kupoval nové s dnes takmer 230.000 km. Turbo OK, motor ako hodinky, olej a1b1 mením každých 10.000 km. Na ušetrenej nafte sa už dávni zaplatil. Ak si niekto kúpi vyklepaný pekáč s nábehom xxxx a starostlivosťou predošlého majiteľa yyyy a potom tu mudruje o tak či onakom oleji, je už dávno neskoro a ničím to nezachráni. Je potrebné kupovať auto nové, po 10 ročnom používaní a prerátaní zistite, že sa to nakoniec oplatí. Používaj auto podľa predpisu výrobcu a bude slúžiť ako má. Pred nedávnom tu odznievali reči, že len Peugeot vie čo do jeho motorov 1,6 hdi patrí, a dnes sa priklonil k špecifikáciám fordu a používa takmer výhradne ľahkobežné oleje. FAP filter od fordu je ináč konštruovaný, preto mu plne postačuje predpísaný olej fordom. Už si myslím že stačí. Moje odporúčanie, raďte sa odporúčaniami výrobcu, dodržiavajte servisné intervaly a auto bude slúžiť ako má. A čo sa týka 1,0 ecoboost, tak si skutočne myslím že ten sa podaril a je to u mňa jeden z najhorúcejších kandidátov na nové auto.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: olej do motoru 1,6tdci
krizo: Pěkně napsané
Snad se někteří experti zamyslí nad svými výplody... 


Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: olej do motoru 1,6tdci
Samotna konstrukcia niektorych motorov je casto na zamyslenie.krizo píše: Ktorý výrobca má záujem na tom, aby jeho motory mali zlú povesť.
Ako na 1.6 HDi / 1.6 TDCi umiestnenie trubky mazania turba za DPF a kat. 1.9 TDi PD mali zas uchvatne riesenie tryska+pumpa, ktore drzali na jednom srobe a v makkej hlave, takze po case jednoducho vymlatilo ich ulozenie. Potom slavne HTP a ich hydraulicke napinaky retazi. Tam tiez umiestnili odlucovac oleja za kat. Ani niekolko "generacii" tohto motora, ktory je na trhu iba chvilu, nevyriesili problem. Inak VW mal tych dobry agregatov v poslednej dobe fakt malo.
Ty si tiez menil olej po 10t km. Ja si myslim, ze keby ho menis po 20t km ako predpisuje vyrobca (ked sa uz teda drzime tych odporucani vyrobcu), tak by si to nemal az take bezproblemove.
Ja by som netvrdil, ze kazdy vyrobca urobi motor co najlepsie. A najlepsie odporuci sa o neho starat. Odporucania vyrobcu vydrzia tak do konca zaruky a co bude potom je v podstate jedno. Ak chcem jazdit dlhsie, pouzijem zdravy rozum. Ty si tiez skratil vymenny interval...
Na 1.0 Ecoboost som nepocul veru zle slovo. A nekazia sa ani fleetove alebo sluzobne auta. Ja sa tiez toho nebojim a v novom aute ho budem mat asi tiez. Jedine ze by si 1.6 Ecoboost ospravedlnil cenovy priplatok

-
- Test driver
- Příspěvky: 4974
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej do motoru 1,6tdci
Se mi libí jak rychle kluci měníte názor.Je to asi rok co jste tu nadávali,že za chvíli neseženete benzínovou atmosféru a že 1,0 ecoboost je motor ze sekačky apod. a teď by jste ho chtěli mít doma
Jinak k některým místním odborníkům,který znají akorát google s wikkipedií a na autě si nejsou schopný pomalu ani dofouknout kola se nemá cenu vyjadřovat.

Jinak k některým místním odborníkům,který znají akorát google s wikkipedií a na autě si nejsou schopný pomalu ani dofouknout kola se nemá cenu vyjadřovat.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.04.2012 23:30
Re: olej do motoru 1,6tdci
K motoru 1,6 tdci - uznávam že nie je veľmi podarený, no vzhľadom na jeho rozšírenie /možno že najrozšírenejší diesel po 1,9 tdi/ až taký zlý nie je. Nepatrí však do rúk lajdákom. Ten interval 20.000 km je hraničný, pri celkovo prevádzke v mimomestskej premávke by to mohlo byť OK. A čo sa týka starostlivosti, v práci mám kolegu čo si kúpil nový Citroen C5 s 2,0 hdi. Po skončení záruky kašle na servis, robí ho každých 30km, čo je raz za 2 roky a to len v garážovom servise a s čo najlacnejším materiálom. Keď bude ma 6 rokov tak ho plánuje predať, preto dávať na údržbu peniaze je podľa neho zbytočnosť. Koľko je ešte horších. Potom to kúpiš, má to 120.000 km a začne sa to ......
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
Veru veru, ja najblyzsie prechadzam z 5w40 na 5w30, cize z a3b3 na a1b1. Hlavne kvoli jeho hustote pri studenych startoch v zime. Menim po 10-12k aj teraz.
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: olej do motoru 1,6tdci
co sem tak slyšel tak se tu docela rozmáhá prodej pančovaných olejů prémiových značek. mate někdo zaručený recept na to jak se nenechat napálit ??
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 186
- Registrován: 24.08.2013 17:38
Re: olej do motoru 1,6tdci
no a co tento olej http://www.zbozi.cz/vyrobek/total-quartz-9000-5w-40-5l/ ten je doporucovan primo PSA Peugeot citoen
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: olej do motoru 1,6tdci
No. Doporučuji rozkliknout a hned v prvním odstavci píší, že NENÍ pro vozy s filtrem pevných částic.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: olej do motoru 1,6tdci
krizo :
K Tvojmu slohovemu cviceniu mam jednu otazku :
Preco odbornici do HTP odporucaju olej 5W-50 a menit po max. 10k km ? Preco zavodne a teda extremne tepelne namahane motory pouzivaju oleje 10W-60 a pod. ? Pokial si dobre pamatam, tak prave preto, ze cim vyssie druhe cislo, tym lepsie olej drzi viskozitu pri vysokych teplotach. HTP zohrieva olej aj na 150 stupnov, PSA 1.6HDI mam osobne overene, ze na 130 nema problem a to tam este nebol DPF. V jednom mas pravdu - za beznej prevadzky v beznych motoroch, ked teplota oleja neprekroci 100 stupnov, je viskozita 5W-30 a 5W-40 rovnaka. Problemy zacnu az so stupajucou teplotou. A sialene zakarbonovane 1.6 TDCI su toho exaktnym dokazom. Takze asi tak
fofok :
EcoChruust 1.0 je naozaj motor do kosacky. Do auta tazkeho 1.3 tony nepatri a to ho chcu davat aj do o 200 kilo tazsieho Mondea
Vo Fieste mu ale bude lepsie. Ake otacky bude mat to piditurbo pri kazdej potrebe vykonu ? Odhadujem okolo 200 - 250 tisic, medzne su podla Forda 350 tisic. Kolko to takto vydrzi ? Aby litrovy motor dal trvalo krutiaci moment povedzme 100 Nm, bude potrebovat boost daleko vacsi, ako napr. 1.6. Takze na 1.6 bude turbo tocit podstatne menej otacok, okrem toho moze byt o cosi vacsie a stale nebude hrozit 2 sekundovy turbolag. Skus sa previezt kamionom, tie maju turba poriadne velke, aby poriadne tlacili uz od 1000 rpm - spalin je na to dost. Pri ich velkosti im staci 50 tisic rpm a 12l motory maju 2500 - 2700 Nm uz pri 1100 rpm. Ale ten turbolag, brrrr.
hihi, bill.da :
Motory s DPF potrebuju olej s ACEA C2,C3 alebo C4. Takze to 1.6HDI 66kW ist moze.
K Tvojmu slohovemu cviceniu mam jednu otazku :
Preco odbornici do HTP odporucaju olej 5W-50 a menit po max. 10k km ? Preco zavodne a teda extremne tepelne namahane motory pouzivaju oleje 10W-60 a pod. ? Pokial si dobre pamatam, tak prave preto, ze cim vyssie druhe cislo, tym lepsie olej drzi viskozitu pri vysokych teplotach. HTP zohrieva olej aj na 150 stupnov, PSA 1.6HDI mam osobne overene, ze na 130 nema problem a to tam este nebol DPF. V jednom mas pravdu - za beznej prevadzky v beznych motoroch, ked teplota oleja neprekroci 100 stupnov, je viskozita 5W-30 a 5W-40 rovnaka. Problemy zacnu az so stupajucou teplotou. A sialene zakarbonovane 1.6 TDCI su toho exaktnym dokazom. Takze asi tak
fofok :
EcoChruust 1.0 je naozaj motor do kosacky. Do auta tazkeho 1.3 tony nepatri a to ho chcu davat aj do o 200 kilo tazsieho Mondea

hihi, bill.da :
Motory s DPF potrebuju olej s ACEA C2,C3 alebo C4. Takze to 1.6HDI 66kW ist moze.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: olej do motoru 1,6tdci
V12, ako som pisal, litrove ecochrusty uz prekracuju v nasich podmienkach 200k. A bez problemov. Kef vezmes do uvahy len porovnanie s extremne poruchovymi TSI, tak uz teraz mozme hovorit o uspechu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host