Stránka 26 z 97
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 11:53
od killerhammer
rom píše:Anndy píše:Aj s 1,2 htp viem predbehnut vsetkych co sa vlecu 70-80. Len to chce viacej miesta - trosku

. Ale da sa vsetko - spravnou jazdou a technikou

Presne! S trilitrovym turbodieslem po rovne pravzdne dalnici umi jet rychle kazda lama. Jezdit nejrychlejc a pritom mit nejslabsi motor pri tom se pozna ridicske umeni

technika je jedna vec
ale ohrozenie zivota svojho aj ostatnych ucastnikov pri predbiehacom manevri na 1.2 HTP za to teda nestoji

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 12:18
od hikeen
rom píše:Rozmyslim jestli koupit (novy) Focus s 74 nebo 85 kW 1.6 benzinem, procetl sem cely thread ale rekl bych ze po obrazku
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2 ... c29cd8.jpg nemam moc co resit. Sice se taky rad obcas projedu ale normalne otazky nad 4000 nepouzivam ani s HTP ve VW a do 4000 jedou oba motory stejne. Za 20000 Kc priplatku to nestoji. Proste pri predjizdeni slapnu vic na plyn.
to se dost divím, že s HTp nejezdíš pře 4000. Protože tenhle motor aspoň ve fabie má asi hodně lehkej převod leti do otáček uplně sama 5t/ot je tam hned...
osobně točím motor vždy tak minimálně do 3t. Po zahřatí ke čtyřem....a při trochu živější jízde to k těm 5-5500 chce...
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 12:37
od rom
hikeen píše:
to se dost divím, že s HTp nejezdíš pře 4000. Protože tenhle motor aspoň ve fabie má asi hodně lehkej převod leti do otáček uplně sama 5t/ot je tam hned...
HTP ve vysokych otackach nijak moc netahne, moment je "dole"
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 12:38
od rom
No nic jedu se podivat do Fordu, treba me s nekterym z 1.6 motoru svezou i bez domluvene zkusebni jizdy
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 12:49
od silverwolf
No, včera jsem začal s Fóbií 1,2 HTP v 90 předjíždět Ochcávku do kopce ( eště, že tam bylo kilometr volno

)vytáhl jsem to na 120, otáček tam bylo 6000 a bylo to neskutečný utrpení, řvalo to jak raněnej tur - no zážitek, kterej už nebudu opakovat
rom - dobrej nick

, přeju dobrej výběr vozidla

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 13:08
od Anndy
ono do kopca predbiehat s htp treba vediet a ide to len vtedy, ak uz mas nejaku energiu navyse (napr. ides aspon 140

) - to potom len obiehas.
Rom: Ako som pisal, pre zrychlovanie nie je rozhodujuci krutiaci moment, ale vykon. A vykony maju motory, takmer vzdy blizko maxima otacok (aspon tie, co sa davaju do aut

)
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 14:55
od rom
Byl sem teda ve Fordu, nesvezl me sveze me snad zitra. Bez nejake dalsi diskuse behem pul minuty silnejsi 1.6 zavrhl ze se to neprodava, ze ji stejne nema a ze to nema cenu. No nic, pockam na svezeni a na dojem z jizdy. Vcera sem se projel v 1.4 Kia Ceed s promenlivym casovanim ventilu a jak na potvoru cesta hned z autosalonu vedla na ctyrpruhou "dalnici" z Brna na Kurim, pokus o predjeti levym pruhem lehce do kopce kolem globusu skoncil trapnym zarazenim se zpatky do pravyho, moturek nestacil. Jestli dopadnu s focusem stejne budu muset jeste na motorem hodne premyslet

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 14:59
od rom
Ale kdyz mam ted na stole papiry s kalkulaci ceny a splatek divam se na celou vec s Ti-VCTtak trosku strizliveji. Asi smutne splasknu a tech 20 tisic radsi usetrim. Straslive se me nelibi podminky pojisteni od Fordu - platit povine ruceni 5500 rocne mi prijde priserne prestreleny - mam bez jakykoliv nehody 10 let poviny ruceni a mel sem tak tri roky i havarijni. Skok z 1800 na 5500 rocne nejak nechapu

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 15:03
od rom
Anndy píše:ono do kopca predbiehat s htp treba vediet a ide to len vtedy, ak uz mas nejaku energiu navyse (napr. ides aspon 140

) - to potom len obiehas.
Rom: Ako som pisal, pre zrychlovanie nie je rozhodujuci krutiaci moment, ale vykon. A vykony maju motory, takmer vzdy blizko maxima otacok (aspon tie, co sa davaju do aut

)
Presne tak, predjizdet s 40kW autickem chce trochu ridicskeho umeni (a nekdy i stesti)
imho vykon neni nic nez otacky krat moment - vzdycky jde prave o ten vykon. Moment je jenom promenlivej koeficient vyjadrujici jak se s tim autem/motorem v urcitejch otackach jede
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 15:22
od killerhammer
rom píše:Bez nejake dalsi diskuse behem pul minuty silnejsi 1.6 zavrhl ze se to neprodava, ze ji stejne nema a ze to nema cenu
toto vobec neber ako argument, on potrebuje predat skladove 1.6tky
rom píše:skoncil trapnym zarazenim se zpatky do pravyho, moturek nestacil.
ta 1.4 v ceede je dobra len na papieri. aj ked pozries priebeh krutiaku a max vykon ma tusim niekde na 7000 otackach, tak je jasne ako treba na nej jazdit aby vobec isla

stale na obmedzovaci
oni tam dali 1.4 77 kW hlavne kvoli marketingu, ten motor to dosiahne ale len uplne extremne hore
inac 1.6 ti-vct je pre focus2 ako tak slusna motorizacia, na papieri ma 85 kW ale vsetci co ju merali na brzde (mozno uz aj 5-6 merani bolo) tak namerali vykon cez 90 kW
1.8 ma podobny vykon 92 kW ale ma viac krutiaku v nizsich a strednych otackach, takze oproti 1.6 ti-vct sa zda byt o nieco agilnejsia
typicky ale setky tieto tri motory su si dost vykonom podobne, tie rozdiely v dynamike su minimalne. kazdy si musi zvazit ci ten priplatok za to stoji
ak mas rad predbiehanie, pouvazuj o tom priplatku 50t KC za 1.8

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 15:48
od Anndy
Mne sa 1,6 92kw v ceede nezdala nic moc oproti 1,8 92kw vo focuse.
rom: to mas pravdu sice, ale auto aj tak najlepsie (najviac) zrychluje (ma najvyssie zrychlenie) v otackach, kde dosahuje maximalny vykon.
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 16:07
od killerhammer
oni maju marketingovo setky tie motory ako keby posunute vyssie
1.4 80kW / 6200 ot, 137 Nm pri 5000
1.6 93kW / 6300 ot, 154 Nm pri 4200
teda tie motory vyzeraju silne kym nekuknes ten krutiak
ten je rovnaky ako na focuse 1.4 resp. 1.6 ti-vct
1.8 vo focuse ma krutiak tusim 180 Nm
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 16:11
od Anndy
1,8 duratec he ma 165Nm iba
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 16:14
od killerhammer
hm, ale aj tak je tam rozdiel 11Nm.
proste treba 1.6 v ceede porovnavat s 1.6 ti-vct, vykonovo su na rovnakej urovni aj ked ford to nema v papieroch (85kW) a kia ma (93 kW)
tak isto je aj ta 1.4ka. tam osobne by som aj zapochyboval ci tych 80 kW vobec nameraju na tom motore s takym nizkym krutiakom

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Napsal: 16.07.2009 16:34
od perty
Já jsem před rokem řešil podobnou situaci. jenom sem kupoval auto ojeté. Na 20 slabších motorů byla v inzerátech jedna silnější 1.6. Už jsem to chtěl několikrát vzdát a koupit 74kW verzi, ale nakonec jsem vydržel a sehnal pěkný auto se silnějším motorem. Vůbec nelituju. Při předjíždění je to paráda, ten výkon je tam znát. Občas jedu po dálnici a tam také není problém rychle zvýšit rychlost ze 130 na 150 - 160. Navíc jak se znám, tak bych v opačným případě pořád spekuloval, jestli jsem neměl koupit silnější. Já bych si teda těch 20 tisíc připlatil.