Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 16.07.2009 11:53

rom píše:
Anndy píše:Aj s 1,2 htp viem predbehnut vsetkych co sa vlecu 70-80. Len to chce viacej miesta - trosku :D. Ale da sa vsetko - spravnou jazdou a technikou :D
Presne! S trilitrovym turbodieslem po rovne pravzdne dalnici umi jet rychle kazda lama. Jezdit nejrychlejc a pritom mit nejslabsi motor pri tom se pozna ridicske umeni :)
technika je jedna vec
ale ohrozenie zivota svojho aj ostatnych ucastnikov pri predbiehacom manevri na 1.2 HTP za to teda nestoji :twisted:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

hikeen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 05.02.2009 10:49

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od hikeen » 16.07.2009 12:18

rom píše:Rozmyslim jestli koupit (novy) Focus s 74 nebo 85 kW 1.6 benzinem, procetl sem cely thread ale rekl bych ze po obrazku http://img.auto.cz/news/img/galleries/2 ... c29cd8.jpg nemam moc co resit. Sice se taky rad obcas projedu ale normalne otazky nad 4000 nepouzivam ani s HTP ve VW a do 4000 jedou oba motory stejne. Za 20000 Kc priplatku to nestoji. Proste pri predjizdeni slapnu vic na plyn.
to se dost divím, že s HTp nejezdíš pře 4000. Protože tenhle motor aspoň ve fabie má asi hodně lehkej převod leti do otáček uplně sama 5t/ot je tam hned...

osobně točím motor vždy tak minimálně do 3t. Po zahřatí ke čtyřem....a při trochu živější jízde to k těm 5-5500 chce...

rom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16.07.2009 01:00

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od rom » 16.07.2009 12:37

hikeen píše: to se dost divím, že s HTp nejezdíš pře 4000. Protože tenhle motor aspoň ve fabie má asi hodně lehkej převod leti do otáček uplně sama 5t/ot je tam hned...
HTP ve vysokych otackach nijak moc netahne, moment je "dole"

rom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16.07.2009 01:00

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od rom » 16.07.2009 12:38

No nic jedu se podivat do Fordu, treba me s nekterym z 1.6 motoru svezou i bez domluvene zkusebni jizdy

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od silverwolf » 16.07.2009 12:49

No, včera jsem začal s Fóbií 1,2 HTP v 90 předjíždět Ochcávku do kopce ( eště, že tam bylo kilometr volno :mrgreen: )vytáhl jsem to na 120, otáček tam bylo 6000 a bylo to neskutečný utrpení, řvalo to jak raněnej tur - no zážitek, kterej už nebudu opakovat :lol: :lol:
rom - dobrej nick :wink: , přeju dobrej výběr vozidla 8)
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2009 13:08

ono do kopca predbiehat s htp treba vediet a ide to len vtedy, ak uz mas nejaku energiu navyse (napr. ides aspon 140 :D) - to potom len obiehas.

Rom: Ako som pisal, pre zrychlovanie nie je rozhodujuci krutiaci moment, ale vykon. A vykony maju motory, takmer vzdy blizko maxima otacok (aspon tie, co sa davaju do aut :D)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

rom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16.07.2009 01:00

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od rom » 16.07.2009 14:55

Byl sem teda ve Fordu, nesvezl me sveze me snad zitra. Bez nejake dalsi diskuse behem pul minuty silnejsi 1.6 zavrhl ze se to neprodava, ze ji stejne nema a ze to nema cenu. No nic, pockam na svezeni a na dojem z jizdy. Vcera sem se projel v 1.4 Kia Ceed s promenlivym casovanim ventilu a jak na potvoru cesta hned z autosalonu vedla na ctyrpruhou "dalnici" z Brna na Kurim, pokus o predjeti levym pruhem lehce do kopce kolem globusu skoncil trapnym zarazenim se zpatky do pravyho, moturek nestacil. Jestli dopadnu s focusem stejne budu muset jeste na motorem hodne premyslet :(
Naposledy upravil(a) rom dne 16.07.2009 15:04, celkem upraveno 1 x.

rom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16.07.2009 01:00

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od rom » 16.07.2009 14:59

Ale kdyz mam ted na stole papiry s kalkulaci ceny a splatek divam se na celou vec s Ti-VCTtak trosku strizliveji. Asi smutne splasknu a tech 20 tisic radsi usetrim. Straslive se me nelibi podminky pojisteni od Fordu - platit povine ruceni 5500 rocne mi prijde priserne prestreleny - mam bez jakykoliv nehody 10 let poviny ruceni a mel sem tak tri roky i havarijni. Skok z 1800 na 5500 rocne nejak nechapu :(

rom
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 16.07.2009 01:00

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od rom » 16.07.2009 15:03

Anndy píše:ono do kopca predbiehat s htp treba vediet a ide to len vtedy, ak uz mas nejaku energiu navyse (napr. ides aspon 140 :D) - to potom len obiehas.

Rom: Ako som pisal, pre zrychlovanie nie je rozhodujuci krutiaci moment, ale vykon. A vykony maju motory, takmer vzdy blizko maxima otacok (aspon tie, co sa davaju do aut :D)
Presne tak, predjizdet s 40kW autickem chce trochu ridicskeho umeni (a nekdy i stesti) :-)

imho vykon neni nic nez otacky krat moment - vzdycky jde prave o ten vykon. Moment je jenom promenlivej koeficient vyjadrujici jak se s tim autem/motorem v urcitejch otackach jede

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 16.07.2009 15:22

rom píše:Bez nejake dalsi diskuse behem pul minuty silnejsi 1.6 zavrhl ze se to neprodava, ze ji stejne nema a ze to nema cenu
toto vobec neber ako argument, on potrebuje predat skladove 1.6tky :!: :mrgreen:
rom píše:skoncil trapnym zarazenim se zpatky do pravyho, moturek nestacil.
ta 1.4 v ceede je dobra len na papieri. aj ked pozries priebeh krutiaku a max vykon ma tusim niekde na 7000 otackach, tak je jasne ako treba na nej jazdit aby vobec isla :wink: stale na obmedzovaci :mrgreen:
oni tam dali 1.4 77 kW hlavne kvoli marketingu, ten motor to dosiahne ale len uplne extremne hore

inac 1.6 ti-vct je pre focus2 ako tak slusna motorizacia, na papieri ma 85 kW ale vsetci co ju merali na brzde (mozno uz aj 5-6 merani bolo) tak namerali vykon cez 90 kW :idea:

1.8 ma podobny vykon 92 kW ale ma viac krutiaku v nizsich a strednych otackach, takze oproti 1.6 ti-vct sa zda byt o nieco agilnejsia

typicky ale setky tieto tri motory su si dost vykonom podobne, tie rozdiely v dynamike su minimalne. kazdy si musi zvazit ci ten priplatok za to stoji
ak mas rad predbiehanie, pouvazuj o tom priplatku 50t KC za 1.8 :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2009 15:48

Mne sa 1,6 92kw v ceede nezdala nic moc oproti 1,8 92kw vo focuse.

rom: to mas pravdu sice, ale auto aj tak najlepsie (najviac) zrychluje (ma najvyssie zrychlenie) v otackach, kde dosahuje maximalny vykon.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 16.07.2009 16:07

oni maju marketingovo setky tie motory ako keby posunute vyssie
1.4 80kW / 6200 ot, 137 Nm pri 5000
1.6 93kW / 6300 ot, 154 Nm pri 4200

teda tie motory vyzeraju silne kym nekuknes ten krutiak :wink:
ten je rovnaky ako na focuse 1.4 resp. 1.6 ti-vct :wink:
1.8 vo focuse ma krutiak tusim 180 Nm
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2009 16:11

1,8 duratec he ma 165Nm iba
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od killerhammer » 16.07.2009 16:14

hm, ale aj tak je tam rozdiel 11Nm.
proste treba 1.6 v ceede porovnavat s 1.6 ti-vct, vykonovo su na rovnakej urovni aj ked ford to nema v papieroch (85kW) a kia ma (93 kW) :mrgreen:

tak isto je aj ta 1.4ka. tam osobne by som aj zapochyboval ci tych 80 kW vobec nameraju na tom motore s takym nizkym krutiakom :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

perty
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.08.2008 08:34
Bydliště: Lanškrounsko

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od perty » 16.07.2009 16:34

Já jsem před rokem řešil podobnou situaci. jenom sem kupoval auto ojeté. Na 20 slabších motorů byla v inzerátech jedna silnější 1.6. Už jsem to chtěl několikrát vzdát a koupit 74kW verzi, ale nakonec jsem vydržel a sehnal pěkný auto se silnějším motorem. Vůbec nelituju. Při předjíždění je to paráda, ten výkon je tam znát. Občas jedu po dálnici a tam také není problém rychle zvýšit rychlost ze 130 na 150 - 160. Navíc jak se znám, tak bych v opačným případě pořád spekuloval, jestli jsem neměl koupit silnější. Já bych si teda těch 20 tisíc připlatil.
Ford Focus 1,6 Ti VCT 2006, Red Colorado

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host