Stránka 26 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 19.03.2012 20:23
od fordpepek
souhlasim s vitr73. odpojenim volnobezneho ventilu a chcipnutim motoru ale ziskame jistotu ze motor neprisava odnikud falesny vzduch, coz je problem pro pomale klesajici otacky. urcite tim nezjistime jestli volnobezny ventil funguje spravne.... tak jsem to myslel i v predchozim prispevku.
nekde na foru tady bylo uvedeno ze pokud po odpojeni volnobezneho ventilu motor nechcipne tak je ventil spatny. prdlajs , ja mel novy ventil a motor po jeho odpojeni nechcip protoze mel prisun vzduchu kolem netesne skrtici klapky a skvirkou pod saci prirubou.
muj nazor je: kolisajici volnobeh, chcipajici motor - problem volnobezneho ventilu
vysoky volnobeh a neklesajici nebo pomalu klesajici otacky - problem prisavani vzduchu.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 19.03.2012 20:26
od vitr73
souhlasim s tebou..presne tak to je
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 19.03.2012 21:33
od cr4sh3r87
Vždycky za to může škrtící klapka...
Přisávanej vzduch kolem svodů nebo někama jinama, nemá vliv na
zvýšené volnoběžné otáčky, nebo pomalu padající.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 19.03.2012 22:18
od fordpepek
V mém případě jsem viděl změnu po přetěsnění svodů a později po výměně škrtící klapky asi tak půl na půl. Asi záleží na tom kde to bere víc vzduchu. Po přetěsnění svodů mi po zahřátí otáčky klesaly mnohem rychleji, uvažoval jsem i že bych to už dál neřešil. Ale za studena se držely stále kolem 2-2,5tis. Po porovnání propustnosti mé klapky s klapkama na vrakáčích mi to bylo hned jasné - všechny byly dokonalé těsné oproti mé kterou se dalo profouknout.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 07:26
od cr4sh3r87
Ono přisávání vzduchu, který nejde přes váhu vzduchu, způsobuje spíš dušení motoru, nestabilní volnoběh atd... Prostě to dělá směs více chudou a motor to nedokáže pobrat a zapálit tak chudou směs...
Tudíž v tvém případě musela nejvíce pomoct škrtící klapka, stejně tak jako u mě...
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 09:15
od vitr73
presne..na volnobeh falesnej vzduch zpusobuje spatnej volnobeh..uz jen proto ze na volnobeh řj nepouziva lambda sondu a dokonce ani vahu vzduchu protouze jede jen podle bitmapy.Takze si řj nemuze pridat palivo vzhledem k nasavanemu vzduchu(protoze o tom nevi)..a proto je spatnej volnobeh.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 18:28
od petulak
cr4sh3r87 píše:Ono přisávání vzduchu, který nejde přes váhu vzduchu, způsobuje spíš dušení motoru, nestabilní volnoběh atd... Prostě to dělá směs více chudou a motor to nedokáže pobrat a zapálit tak chudou směs...
Tudíž v tvém případě musela nejvíce pomoct škrtící klapka, stejně tak jako u mě...
Jseš teda první,co já dělám fokuse po LIBERCI, co mělo v prd...i těsnění mezi hlavou a potrubím.
A ted,se zamysli,čím to bylo/to těsnění v HÁJI/--povolené potrubí!!!!
Tak tady neuváděj blbosti, které se staly jen na tvém motoru.
Jinak asi všem,co tady popisují problémy s voln.-maj volné sání a klapku v prd...i?????????
Promin,ale až se stímto problémem budeš zabývat 2 roky,jako já,tak se ozvi.!!!!

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 18:53
od cr4sh3r87
Petulak, tvoje reakce nedává hlavu ani patu, já jsem o žádném volném sání nepsal, já jen tvrdím, že volné sání ti spíš motor začne dusit než mu přidávat otáčky...
A za 2. já se problémem zabýval 3 roky co jsem auto měl a vyřešil jsem ho

A co ty?

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 19:25
od petulak
cr4sh3r87 píše:Petulak, tvoje reakce nedává hlavu ani patu, já jsem o žádném volném sání nepsal, já jen tvrdím, že volné sání ti spíš motor začne dusit než mu přidávat otáčky...
A za 2. já se problémem zabýval 3 roky co jsem auto měl a vyřešil jsem ho

A co ty?

Tak to jsme dva,co to vyřešili.
Jinak volné sání,tzn,ti přisává vzduch, a tímto více otáček./na volnoběh/--he-he

Zkus si trochu povolit třeba hadici podtlaku brzd,za volnoběhu,budeš čubrnět,jak ti obratle vylítnou nahoru.
A jen dovětek, proč jsi s tím přišel až ted? po třech letech????
jinak prostuduj všechny moje příspěvky na volnběh a volnob. otáčky.
Omlouvám se,ale to bylo myšleno na citát fordpepek.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 19:40
od cr4sh3r87
Tak tobě otáčky vyletijou(nepochopitelně) a mě teda spadnou až auto chcípne. Což by mělo, pač směs se začne značně ochuzovat a motor ji prostě nezapalí, nebo rychlost prohoření ve válci je příliš jiná oproti nastevenýmu předstihu, kterej prostě jednotka neupraví jelikož motor nemá knock senzor. Jednotka ani nemůže doupravit poměr paliva, jelikož jede v open loop režimu a nevychází z žádných čidel pro řízení směsi, krom účícího módu prvních pár km... Proto u 1,6 auto chcípá když maj prasklou hadici pod sacím svodem atd...
Pokud tobě letijou otáčky nahoru, tak máš na volnoběh příliš zbytečně bohatou směs, nebo ti jede jednotka v cloosed loop režimu, nebo v učícím režimu... Tak jako tak, to je špatně...
Jinak já už tady upozorňoval na klapku... schválně si do ní nalejte benzín a jak dlouho tam vydrží, myslím že nikomu dýl jak 1minutu....
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 19:53
od petulak
No já mám na dorazu klapky matičku, volnoběžn.ventil "dotaženej/skoro na doraz.
Snímač klapky pootočenej po směru asi o 0.5mm.
Ráno nastartuju--ot. asi 1100, po 0.5min. klesnou na 800--pak zas asi na těch 650-700.
Jinak voln. OK.--při přeřaz.-padaj ihned dolů.
Kdybych to uměl,tak ti natočím video.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 20:08
od cr4sh3r87
A měl jsi to na diagnostice? Já jen že to šidíš kudy to jde

Přiškrcený všude

Podle mě ti to bude obohacovat volnoběh a docela dost
S natočením snímače klapky jsem taky zkoušel hýbat, ale na live datech mě to pak házelo otevřenou polohu škrtící klapky, což už je špatně...
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 20:12
od cr4sh3r87
Ono je pěkný to takhle vyřešit, ale moc bohatej volnoběh je velice špatná věc, z důvodu že nespálený benzín, ti rozpouští olejový film na stěnách válců a pak jedeš skoro na sucho.... Proto by se nemělo studený auto ani nechávat zahřívat na místě atd...
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 20:14
od ustecak
Tak já s provozníma otáčkama zatím problém nemám,padaj dolů rychle,motor má tichý plynulý chod ale po zahřátí motoru mě se.rou ty nízký otáčky,kolem 500,zvuk motoru dává najevo,jak se trápí.A to motoru nesvědčí.Jestli je v ŘJ nastaveno 750 ot. , tak by to mělo držet,i kdyby někde něco nebylo OK.Měl jsem před tím dvě auta s ŘJ,(letitý) ale takovej problém jsem nikdy nezaznamenal.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 20.03.2012 20:22
od cr4sh3r87
A čistil jsi volnoběžný ventil? A zkoušel jsi odpojit baterku aspoň na hoďku?(přes noc je to lepší)