Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Moderátor:Quickie
Odpovědět

Kedy by sa mal zacat Race v Bratislave ?

7:00
5
29%
7:30
7
41%
8:00
5
29%
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od madbugie » 30.06.2009 09:16

vlastne ta prevodovka potom vychadza z povahy auta kedze obe maju zhruba rovnaky vykon, rovnaku maximalku, rovnake zrychlenie na 100, rovnaky pocet rychlosti, ale benzin moze tocit otacky 0-6500 a dizel 0-4500

ak by sme vzali v uvahu ze prevodove pomery budu rovnake tak diezel musi mat tazsi hlavny prevod lebo ma mensie spektrum otacok, ale zasa dava vacsi krutiak ktory ten tazky prevod dokaze utiahnut (nenasiel som prospekty,... niekde to automobilky uvadzaju ake su stale prevody a pomery jednotlivych stupnov... )
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od killerhammer » 30.06.2009 09:29

Culex42 píše:vykon hovori o tom, kam sa az rucicka na tachometri moze dostat. zatial co krutiaci moment hovori o tom, ako rychlo sa tam dostane
zialbohu velmi sa mylis :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vykon = krutiak * otacky * nejaka konstanta (teraz si nespomeniem)
tzn. ze na benzine dosiahnes rovnaky vykon ako na dizli ale pri vyssich otackach a teda aj vyssej spotrebe (lebo ma mensi krutiak, teda musis viac vytocit, zvysit otacky aby si dostal rovnaky vykon) :idea:

cize vysoky krutiak na nizkych otackach (typicky dizel ale dnes uz aj turbo benzin) znamena len to, ze na tom aute mozes jazdit s vacsim vykonom pri nizsich otackach (nemusis tocit)
jazda je teda pohodovejsia pre posadku :idea:
samozrejme do tohto sa zamotava prevodovka a samotny priebeh krutiaku, ktory to moze cele dost zmenit.
ak je priebeh krutiaku priamka (ideal napr. elektromotor), vykon stupa linearne s otackami ako tlacis na plyn :idea:
benzin ma priebeh krutiaku stupajuci, teda vykon stupa viacej ako linearne ked ho vytacas do obmedzovaca :idea:
dizel ma uzku spicku krutiaku, teda vykon dosiahne maximum na uzkom pasme otacok potom pada :idea:

ta podstata je teda zrejma, benzin musis tocit (lebo ma nizsi krutiak) aby si dostal vyssi vykon, naopak dizel ked tocis vykon straca (lebo ma rychly nastup krutiaku ktory potom pomaly pada)

jazdit na plnom vykone na dizli alebo na benzine je teda len otazka techniky radenia :!: :idea:
na benzine radis vysiie ked uz nejdu otacky viacej hore (obmedzovac) :mrgreen:
na dizli v bode kedy krutiak zacina padat (moze byt niekde medzi 3500-4500 ot podla motora, musis si pozriet graf priebehu krutiaku pre tvoj motor) 8)
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 30.06.2009 09:42, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Culex42

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Culex42 » 30.06.2009 09:37

co potvrdzuje vysledok mojho pojednania, ze vodic musi poznat svoju krivku...

ten priklad, na ktory si reagoval nebol mysleny benzin vs. nafta, ale ako idealny priklad dvoch motorov. pokial mas dva motory (povedzme benzin) s rovnakym vykonom, ale jeden ma vyssi krutiaci moment ako ten druhy, tak sa na svoj plny vykon dostane rychlejsie, nie je pravda?

(ja sa nechcem hadat, chcem si to ujasnit a nechat vysvetlit ;o)

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Anndy » 30.06.2009 09:45

pre dynamiku je dolezity iba vykon nic viac! Samozrejme, presnejsie povedane, pomer hmotnosti a vykonu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Culex42

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Culex42 » 30.06.2009 09:48

no tak to si nemyslim ani omylom, sorry...

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od killerhammer » 30.06.2009 09:50

Culex42 píše:ten priklad, na ktory si reagoval nebol mysleny benzin vs. nafta, ale ako idealny priklad dvoch motorov. pokial mas dva motory (povedzme benzin) s rovnakym vykonom, ale jeden ma vyssi krutiaci moment ako ten druhy, tak sa na svoj plny vykon dostane rychlejsie, nie je pravda?
cisto teoreticky ano, ked uvazujeme jeden prevodovy stupen :!: pretoze zvysit otacky na motore trva urcity cas :idea:
prakticky ale je to zanedbatelne pretoze benzinove motory su konstruovane aby sa do otacok dostavali co najrychlejsie (ak zvolis spravny co najnizsi stupen) :idea:
ten cas pokial dostanes nezatazeny benzin na plne otacky je 1-3 sekundy, mozes si skusit na volnobehu stlacit plny plyn :idea:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 30.06.2009 09:55, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od killerhammer » 30.06.2009 09:54

Anndy píše:pre dynamiku je dolezity iba vykon nic viac! Samozrejme, presnejsie povedane, pomer hmotnosti a vykonu.
iba vykon a ako rychlo sa k nemu dostanes teda sprevodovanie (priebeh krutiaku ti da iba informaciu ako sa k vykonu dostanes) :idea: :!:
preto su sportove prevodovky na benzinoch kratke, aby otacky vyleteli co najrychlejsie hore (benzin tam dosiahne max vykon na danom prevodovom stupni) :idea:

samozrejme nizsia hmotnost ti tiez ohromne pomoze :idea: :!:
vykon a hmotnost su najdolezitejsie veliciny v motosporte
potom je vsetko ostane 8)
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 30.06.2009 09:57, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od zirafak » 30.06.2009 09:55

Asi tak nejak.Krutiak je skor taka pocitova vecicka.Preto sa vsetci s turbo dieslom milne domnievaju,ze to je take zivsie a rychlejsie,ako benzin a potom pri pohlade do tabuliek trebars zrychlenia su prekvapeny,ze je to uplne,alebo skoro rovnake.Pocitovo to vsak dokaze dost klamat/zatlacenie do sedacky je opojne/ :wink:

Culex42

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Culex42 » 30.06.2009 09:57

s tym vsetkym suhlasim, islo mi to, spravne posudit rozdiel medzi vykonom a krutiacim momentom, lebo kazdy ma iny vplyv a je potrebne si v prvom rade uvedomit, ktory na co sluzi. potom mozeme zahrnovat dalsie faktory a ine vplyvy a robit zavery.

lebo je to naozaj tak. krutiaci moment presne hovori o tom, ako rychlo sa motor dostane na svoj plny vykon. lebo vykon nemoze urcovat sam seba. nemozeme povedat, ze vykon hovori o tom, ako rychlo sa dostane motor na najvyssi vykon, to je chujovina...

ak je pri otackach 0T vykon 0HP a pri otackach 6T vykon 100HP tak nemozem tvrdit, ze tych 100HP taha od nuly hore a ked mam 110HP tak sa tam dostanem rychlejsie, lebo tych 110HP je k dispozicii praveze LEN pri plnych otackach 6T. a preto potrebujem dlasi faktor, ktory mi povie, ako rychlo sa viem dostat z 0T na 6T otacok. a tom hovori prave krutiaci moment. je to zrejem aj z pohladuna jednotku [Nm] teda aku silu je shcopny motor preniest. ak je schopny v rovnakom case preniest vacsiu silu, dostane sa na svoj plny vykon rychlejsie.

spravne ale sa totalne mylim ? ;o)

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od killerhammer » 30.06.2009 10:06

zatlacenie do sedadiel (teda zrychlenie) je presne v tom nastupe krutiaku :idea:
lenze je to velmi kratky interval z pohladu otacok dizloveho motora
ked vies kde to mas, tak rychlym radenim ak motor udrzis stale v tomto spektre otacok, dosiahnes na dizly max zrychlenie na vsetkych stupnoch (sportova jazda na dizly)
toto iste dosiahnes na benzine ked radis na obmedzovaci (sportova jazda na benzine)
z pohladu vykonu je benzin 150 Nm pri 6500 ot presne to iste ako dizel 320 Nm pri 3250 ot :idea:
jednoducho vidno kto sa bude ake otacky snazit udrziavat aby dosiahol max vykon :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Anndy » 30.06.2009 10:10

Lenze prevodovka sluzi nielen na co najrychlejsie dosiahnutie otacok, ale aj na dosiahnutie nejakej, cim vyssej, rychlosti. A to, ako vzdy na tomto gulatom svete, je v protiple s tym ako co najrychlejsie do optimalnych otacok. Cize zase treba dalsi kompromis (teda pre bezne auta). Sportove nemaju problem menit prevodovky podla druhu trate, ci zavodu
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od killerhammer » 30.06.2009 10:11

Culex42 píše:spravne ale sa totalne mylim ? ;o)
spravne rozmyslas, krutiaci moment je sila akou sa otaca kluka motora
cisto teoreticky ak by si mal dva rovnake motory, jednostupnove (bez prevodovky) a dizel by mal krutiak priamku od 0-6000 ot povedzme 200Nm a benzin by mal krutiak priamku od 0-6000 ot povedzme 100 Nm. dizel by 2x silnejsie tahal v celom pasme otacok od 0-6000 :idea:

v realnom svete ale je to inak, dizel nema krutiak priamku :!: nastup krutiaku je sposobeny turbom ktore pracuje len v nejakom pasme otacok, cim vacsie tym lepsie :wink:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 30.06.2009 10:13, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Anndy » 30.06.2009 10:12

A to zatlacenie, sa deje najma kvoli turbu! ked narazovito zacne zaberat. cize to najviac je vidiet pri porovnani atm. benzinu a turbo dieselu :).

Lenze pre beznych ludi je to uz hlboke rozmyslanie, tak preto tolko mytov a preto chce kazdy naftu....(okrem tych, co vedia :D)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od Anndy » 30.06.2009 10:14

KH: lenze v praxi ma diesel "do tazka" (resp. do tazsia ako rovnako vykonny benzin) sprevodovanu prevodovku, co vlastne "pohlti" ten prebytok Nm :D, kedze diesel je otackovo obmedzeny :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Karpaty Race - nedela 28.6.2009 odchod 7:30 z BA

Příspěvek od madbugie » 30.06.2009 10:18

ahaho hladam po nete a co namna nevyskoci

http://vcedula.blog.pravda.sk/detail.ht ... 2b5640af95

najradsej mam tych pankov ktory sa tesia z toho ze maju, alebo mali PDcko z 95 roku najazdene 350 tis a ziadne problemy a ako urcite pojdu znova do dizla... :D :D :D ja to beriem kolega ma dokonca hladkeho dizla v mazde 2,0 liter, ktory sice netaha, ale to auto je "neznicitelne"

takyto clovek bude velmi ale velmi sklamany ked si kupi nove TDCI, TDDI, TDHCPQIUZ naftovozitko a prve co urobi tak ako do stareho PDcka natankuje kvalitnu naftu od "stryka" z JZD :D :D :D ,hodne zdaru...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti