Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.07.2009 01:00
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Rozmyslim jestli koupit (novy) Focus s 74 nebo 85 kW 1.6 benzinem, procetl sem cely thread ale rekl bych ze po obrazku http://img.auto.cz/news/img/galleries/2 ... c29cd8.jpg nemam moc co resit. Sice se taky rad obcas projedu ale normalne otazky nad 4000 nepouzivam ani s HTP ve VW a do 4000 jedou oba motory stejne. Za 20000 Kc priplatku to nestoji. Proste pri predjizdeni slapnu vic na plyn.
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Trošku si odporuješ
netočíš viac ako 4 tis ale šľapneš viac na plyn... A práveže pri 74kw variante sa už nič nestane.
Ak chceš max. zrýchlenie musíš držať otáčky tam, ked je max. vykon.
Čiže do 4000 pôjdu rovnako, avšak potom tá tivct pôjde vyrazne lepšie, konečne to auto začne zrýchlovať.
A keď ty tak nerád točíš, tak jednoducho nad 4 tis toč iba keď súrne potrebuješ normálne zrýchlovať, napr. predbiehanie.
Inak benzínový motor sa nemusíš báť vytáčať.
Ked máš s tým ale problém, kup si naftu alebo benzínový 6 litrový 10 valec

Ak chceš max. zrýchlenie musíš držať otáčky tam, ked je max. vykon.
Čiže do 4000 pôjdu rovnako, avšak potom tá tivct pôjde vyrazne lepšie, konečne to auto začne zrýchlovať.
A keď ty tak nerád točíš, tak jednoducho nad 4 tis toč iba keď súrne potrebuješ normálne zrýchlovať, napr. predbiehanie.
Inak benzínový motor sa nemusíš báť vytáčať.
Ked máš s tým ale problém, kup si naftu alebo benzínový 6 litrový 10 valec

- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
myslim, ze si spravne polozil otazku ci mu ten priplatok za to stoji
jeden chalan sa uz tu tak rozhodoval, tusim MK2 a ten priplatok zaplatil
kazdy ma pravo sa rozhodnut sam a to je dobre
ide len o to aby si to neskor nelutoval
1.6 ti-vct je o tych 10kW nad 4000 otackami zivsia a ma aj trochu viac krutiaku odspodu
osobne si myslim, ze ten priplatok 20t kc za zivsi motor, je tak akurat, alebo kuknut kolko stoji 1.8i

jeden chalan sa uz tu tak rozhodoval, tusim MK2 a ten priplatok zaplatil
kazdy ma pravo sa rozhodnut sam a to je dobre
ide len o to aby si to neskor nelutoval

1.6 ti-vct je o tych 10kW nad 4000 otackami zivsia a ma aj trochu viac krutiaku odspodu

osobne si myslim, ze ten priplatok 20t kc za zivsi motor, je tak akurat, alebo kuknut kolko stoji 1.8i

- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Treba si oba motory vyskusat a potom sa rozhodnut. Osobne by som bral vacsi vykon, lebo potom bude pchat peniaze to veci, ktore ten vykon akoze nazenu (jasne, ze nie) a bude smutny, kym si nekupi dalsie auto.
Ale ak vazne z nejakeho dovodu nechce nikdy jazdit nad 4 tis. ot. nech si kupi ten lacnejsi. To je jasne.
Ale ak vazne z nejakeho dovodu nechce nikdy jazdit nad 4 tis. ot. nech si kupi ten lacnejsi. To je jasne.
-
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 09.12.2008 23:12
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Já jezdím 1,6 74kW.
Pro běžné ježdění točím 2-4000 ot.
Při předjíždění je nutné vytáčení nad 4t ot.
Průběh výkonu je skutečně lineární, žádný kopanec. Jako elektromotor.
Souhlasím s KH, příplatek 20t kč je asi na hranici poměru cena/výkon.
Výkon se vždycky hodí a třeba po zapnutí klimy je cítit, že motoru ubere síly.
Spotřeba obou motorů je srovnatelná. Já mám na 20tkm průměr 7,8L.
Nevím jak to je s poruchovistí 1,6TiVCT.
Pro běžné ježdění točím 2-4000 ot.
Při předjíždění je nutné vytáčení nad 4t ot.
Průběh výkonu je skutečně lineární, žádný kopanec. Jako elektromotor.
Souhlasím s KH, příplatek 20t kč je asi na hranici poměru cena/výkon.
Výkon se vždycky hodí a třeba po zapnutí klimy je cítit, že motoru ubere síly.
Spotřeba obou motorů je srovnatelná. Já mám na 20tkm průměr 7,8L.
Nevím jak to je s poruchovistí 1,6TiVCT.
FF II 1,6 benzín kombi Trend
- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ja jazdim 1.8 a ked chcem predbehnut len zoslapnem plyn a taha pekne od 2000 ot, ked prekrocim 3 500 davam nohu z plynu, lenbo som uz nejakych 20km/h nad max.povolenou rychlosťou. Toto plati aj v meste aj mimo mesta (v meste na 3-4 st. podla toho ci sa vlecieme 40 km/h alebo 50-55 km/h, mimo mesta na 5. st.
Absolutne nepotrebujem tocit nad 4000 ot. ani podradovať, preveze ked pocitim ten mini kopanec z mojho motora pri cca 4000ot. ide noha z plynu lebo by som to rychlo prepalil na 140-150km/h na 4. st. Ine je ked sa chce niekto pretekať a zacne mi zrychlovat v momente ked ho zacnem predbiehať
vtedy fuk na dvojku trojku a noha z plynu, lebo chlapec je v spetaku daleko a ja odradim na uvoleny 4-5st. a vejem 120-130 km/h. To mi bezne staci na dialnici/obchvatoch tu pri ZV.
Dostatocny krutiak odspodu je fajn, ale treba aj ochotu tocit (vacsi benzin, downsize turbo benzin), nie ako na slabsich dizloch, kde sice krutiak je ale motor je neskutocne lenivy (pomaly zvysuje otacky).
Ten 100k 1.6 benzin som skusal v predajni, no take nic-moc auto. Ist to ide ale nic viac. V tom je 1,6 TiVCT urcite lepsia. A co sa tyka spolahlivosti, urcite DURATEC-HE


Absolutne nepotrebujem tocit nad 4000 ot. ani podradovať, preveze ked pocitim ten mini kopanec z mojho motora pri cca 4000ot. ide noha z plynu lebo by som to rychlo prepalil na 140-150km/h na 4. st. Ine je ked sa chce niekto pretekať a zacne mi zrychlovat v momente ked ho zacnem predbiehať

Dostatocny krutiak odspodu je fajn, ale treba aj ochotu tocit (vacsi benzin, downsize turbo benzin), nie ako na slabsich dizloch, kde sice krutiak je ale motor je neskutocne lenivy (pomaly zvysuje otacky).
Ten 100k 1.6 benzin som skusal v predajni, no take nic-moc auto. Ist to ide ale nic viac. V tom je 1,6 TiVCT urcite lepsia. A co sa tyka spolahlivosti, urcite DURATEC-HE


- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Tak pri beznej jazde ani ja nepotrebujem chodit nad 3500 to. Bezne - konstatnou rychlsotou idem medzi 1800-2200 ot. (v meste). Ale obcas ho pretiahnem aj viac - aj v meste, ked sa chcem rychlo prestrikovat alebo par usekov, kde treba menit casto rychlosti, mam dvojku a ta to utiahne od malo az po 70-80 (chvilkovo
).
Nad 4tis. idem iba na dilanici (4010
) toci pri tacho 139 km/h (co je real tak 132 km/h) alebo ak chcem predbiehat, to potom sa pripravim - z 5 s medziplynom zaradim za 3 a pomaly cakam na vhodnu prilezitost. Obcas aj na 2-ku to dam, ked vsak nedjem rychlejsie ako cca 60-70. Rychlejsie sa to potom neoplati, bo treba uz radit pocas predbeihacieho manevru, co vzdy zdrzuje.

Nad 4tis. idem iba na dilanici (4010

- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Presne tak. Vacsi benzin je fajn. Amen. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 05.02.2009 10:49
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
mám něco pře měsíc 1,6 Ti-VCt a co jsem před tím zkoušel 1,6 74kw. Tak bych řekl, že se TI-Vct vyplatí....
podle mě je znát vyšší výkon už od 2000.
5000 ot -6000 ot kde se zdá rozdíl poměrně velikej jsme moc neporovnával.
podle mě je znát vyšší výkon už od 2000.
5000 ot -6000 ot kde se zdá rozdíl poměrně velikej jsme moc neporovnával.
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tak v princípe 2ka tahá do 100 km.h-1
ale to uz je "sialenstvo" aj ked nááááááádherný pocit
(ale na Babe to bolo fajn par krat vyskusat...)
ja neviem aky mate problem ja mam 100konovku a aj s nalozenym autom sa da v pohode predbiehat ked ta niekto mimo obce brzdí na 70 - 80 staci na to aj stvorka bez preradovania... (maximalne z 5ky podradit)
pri BabaRace nebol problem drzat krok s variabilnými, samozrejme asi to treba viac tocit ale ja v beznej prevádzke aj pri predbiehaní málokedy idem cez 4500 ot
aj ked ja osobne by som si pri kupovani noveho auta tych 20 litrov priplatil za variabil (holt ta moznost nebola a zasa 50 litrov za 1,8 uz bolo dost) je to v podstate na tebe aj tá 100 konovka stací... na normálne jazdenie... to len ten super podvozok v nás vzbudzuje pocit ze by to chcelo viac koní... (samozrejme ze by to chcelo...) ale stacilo by sa previest v nejakej oktavii a pod. a uz sa vám to tak zdat nebude...




ja neviem aky mate problem ja mam 100konovku a aj s nalozenym autom sa da v pohode predbiehat ked ta niekto mimo obce brzdí na 70 - 80 staci na to aj stvorka bez preradovania... (maximalne z 5ky podradit)
pri BabaRace nebol problem drzat krok s variabilnými, samozrejme asi to treba viac tocit ale ja v beznej prevádzke aj pri predbiehaní málokedy idem cez 4500 ot
aj ked ja osobne by som si pri kupovani noveho auta tych 20 litrov priplatil za variabil (holt ta moznost nebola a zasa 50 litrov za 1,8 uz bolo dost) je to v podstate na tebe aj tá 100 konovka stací... na normálne jazdenie... to len ten super podvozok v nás vzbudzuje pocit ze by to chcelo viac koní... (samozrejme ze by to chcelo...) ale stacilo by sa previest v nejakej oktavii a pod. a uz sa vám to tak zdat nebude...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
no lebo cim rychlejsie predbehnes, tym je to bezpecnejsie (obvykle). A ma to bavi, totizto ta 1,8 sa az od 4 tis. sprava konecne ako sa na motor patri
.
Aj s 1,2 htp viem predbehnut vsetkych co sa vlecu 70-80. Len to chce viacej miesta - trosku
. Ale da sa vsetko - spravnou jazdou a technikou 

Aj s 1,2 htp viem predbehnut vsetkych co sa vlecu 70-80. Len to chce viacej miesta - trosku


-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.07.2009 01:00
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Diky za nazory. FoFo toci na petku na dalnici 4000 otacek pri 130km/h? V tom pripade by se na dalnici ten vykonejsi motor mohl hodit. Ve meste kde jezdim 90% nejezdim pomalu, vicemene me nikdo nepredjizdi, presto se nad 4000 dostanu vylozene vyjimecne, aspon s HTP v lehounkym VW Polo.
Pokusim se v Carentu domluvit aby me svezli s obema motory
Pokusim se v Carentu domluvit aby me svezli s obema motory
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.07.2009 01:00
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Presne! S trilitrovym turbodieslem po rovne pravzdne dalnici umi jet rychle kazda lama. Jezdit nejrychlejc a pritom mit nejslabsi motor pri tom se pozna ridicske umeniAnndy píše:Aj s 1,2 htp viem predbehnut vsetkych co sa vlecu 70-80. Len to chce viacej miesta - trosku. Ale da sa vsetko - spravnou jazdou a technikou

- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
na petku pri 4000 ides 140 tachometrovych.. a to tocia tusim 1.6 aj 1.8 rovnako, opravte ma ak sa mylim
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
presne tak 1,6ka 100k ma 130 tachometrovych okolo 3750 - 3800 ot.
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů